PDA

View Full Version : נורית "מערכת הזרקה" בפונטו ספייס 2001


isakovi
15-01-11, 13:42
שלום לכולם, לאחרונה נידלקה לי כמה פעמים נורית אדומה שאומרת על בעיה במערכת ההזרקה. לאחר כמה שניות של נסיעה היא הייתה נעלמת והמנוע היה חוזר לעבוד כמו שצריך.
אתמול הנורית נידלקה שוב והמנוע התחיל לעבוד בצורה כבדה. מרגישים שהאוטו מיתאמץ יותר מידי.
קראתי על הנושא ורוב התקלות נובעות משסתום ה EGR .
האם ישנו שסתום כזה בפונטו 2001? והאם מישהו יודע היכן הוא ממוקם ?
או פיתרון אחר לבעיה?

רפי לין
15-01-11, 18:37
אין במכוניתך שסתום EGR.
רוב הסכויים שהתקלה הנה בסליל הצתה.
בברכה - רפי לין

dor5623
15-01-11, 19:32
זה צוק אוטומטי הוא עושה לך רעש של מאורר עובד רק שקר בחוץ או שלא הנעת אותו יום יומיים זה רק צוק אל תדאג הכול טוב

dor5623
15-01-11, 19:42
ככה זה היה עושה לי בפונטו xtz 75 שנת 1998

רפי לין
16-01-11, 12:44
בכל מכוניות פיאט פונטו אין משנק (צ'וק) שקיים רק בקרבורטור ובפונטו זאת מע' הזרקת דלק ממוחשבת.
בברכה - רפי לין

isakovi
16-01-11, 16:13
אוקיי, שיחקתי אתמול עם החיישן הלמדה.
והתקלה עברה, אני מניח שהבעיה היא במגעים או שהחיישן מתחיל לזייף.
כמו כן, האם ניתן להחליף סליל הצתה בתנאי בית ?
והאם יש הבדל משמעותי בין חיישן למדה מקורי מהחברה או חילופי ?

asafc
16-01-11, 19:27
נדלקה לי אותה נורה, רק בצבע כתום ולא אדום. בספר רכב כתוב רק על נורה אדומה, ולא כתומה אז אני לא בטוח מה זה. צריך לציין שלפני שבועיים בערך נדלקה לי אותה נורה, וכבתה לאחר כמה ימים.
למען הסר ספק, הנורה היא זאת שמעל הABS, באיזור מד המהירות (D).
http://img87.imageshack.us/img87/8382/58600480dw5.jpg

liormil
16-01-11, 22:27
מצטרף לשרשור- מדובר בפונטו HGT 2002 יורו 3
בשישי שטפתי את האוטו עם דלי וניקתי את האזור של פתח הדלק במכסה טנק הדלק כמובן עם פקק סגור היה שם מלא אבק מצטבר , בערב יצאתי עם חברים למסיבה ובדרך במהירות של 90 קבועה ורגועה המנוע הרגיש לרגע כבד ואז השתחרר כמו הרגשה של סתימת דלק ואז נדלקה לי לשניה מנורת תקלת המנועמ מש לשניה קלטתי ואתה בפוקס נדלקת ונכבית ברגע שהמנוע "השתחרר" ....אני מתדלק בתחנת דלק אחת בלבד ,תחנה שהייתי עובד בה מעל שנה ואין חשש אפילו לא קטן לדלק מהול.
האם יכול להיות ששטפתי עם הדלי בהשפרצה את פתח מכסה הדלק האם נכנס מים למיכל?

בזמן ששטפתי עם הדלי גם נכנס לי מים דרך הסאנרוף! שיורד גשם בחוץ במשך יום יומיים ברצף אין לי חצי נזילה בזמן ששטפתי עם הדלי ב5 דקות נהיו לי בריכות בתוך הרכב וטיפטופים מאזור כפתור פתיחת החלון בגג .

isakovi
16-01-11, 23:20
טוב, לצערי הבעיה חזרה עוד פעם.. כניראה שהמשחק במגעים של החיישן לא עבד לאורך זמן..
האם ניתן להחליף סליל הצתה באופן עצמאי ? ואיך בודקים האם הסליל הוא דפוק?
קרוב לוודאי שיש שם עוד סלילים..

ארילו
17-01-11, 01:00
ברור שאפשר, אבל הדבר הנכון לעשות הוא לבדוק במוסך מה התקלה שנרשמת ולמה, ולא סתם להחליף חלקים תוך כדי ניחוש.

isakovi
17-01-11, 02:06
הייתי כבר במוסך לפני כחצי שנה.. והם טענו שהבעיה היא במחשב.. אפילו בלי בדיקה.. מתוך השערה. והאוטו נסע אחרי זה כמו גדול.אני מניח שעדיף לבדוק לבד מה הבעיה ולהחליף חלק ולא לשלם למוסך על עבודה שאתה יכול לבצע לבד

ארילו
18-01-11, 10:14
ברור שעדיף, אם יש לך את היכולת לבצע דיאגנוסטיקה בעצמך

isakovi
18-01-11, 12:40
ניסיתי לבדוק את האות החזור של חיישן החמצן על ידי וולטמטר .. והוא הראה לי 0.
למרות שהמצב התקין הוא בין 0-5 ל 0.9 וולט.
איך ניתן לבדוק סליל הצתה ?