התחבר

View Full Version : פונטו שנת 95 גוססת


ZetLAW
09-01-11, 20:34
האוטו אצלי כבר שנתיים ואני הספקתי לעשות עליו 40,000 ק"מ. בשנה האחרונה הוא היה דיי מוזנח כי אני סטודנט ולא נסעתי בו כמעט בכלל אולי פעם בשבוע. כמובן שאני דואג להחליף פלאגים פילטרים ושמן.
לפני כשבוע האוטו התחיל לקרטע מרגישים את זה בעיקר בהילוך שני או שלישי וגם בסרק שמתי לב שהאוטו רועד כאילו המנוע לא מאוזן.

מה עוד שהבעיה רק מחמירה כי אני שם לב שהוא רועד יותר, רעידות שמרגישים גם בהילוך חמישי בשייוט על 100 קמ"ש

בנוסף שמתי לב שאני צריך למלא מים ברדיאטור כל כמה ימים ולא ראיתי שום נזילה. היום יצאתי לסיבוב קצר עם הרכב ניסיתי לתת לו קצת גז והרגשתי שהמנוע עוצר אותי ב 5200 סל"ד בערך שחניתי והאוטו היה על סרק שמתי לב שהוא גם מעשן.

אני גם אציין שהתחילו לי הבעיות כאשר תדלקתי בתחנת דלק שאני לא מתדלק בה בדרך כלל.
אשמח לעצות מחברי הפורום לפני שאני ניגש למוסך. תודה.

yair068
09-01-11, 20:41
אטם ראש פגום
כנראה שגם הרכב היה מתחתם לך מיידי פעם.
אם תמשיך לנסוע יהרס לך גם בלוק המנוע.
עליך לטפל מיידי בראש המנוע הכולל ישור ראש מנוע ,מילוי היכן שצריך ,אטם ,ומחזירי שמן לשסתומים
עלות כזאת במורשה בסביבות ה-2000 ש"ח.
יתכן ויהיו הוצאות נילוות של רינגים ,משאבת מים טיפולי שמן כללי העלויות עד 4000 ש"ח

ZetLAW
09-01-11, 21:23
יאיר. קראתי קצת באינטרנט על אטם ראש מנוע והלכתי לרכב לבדוק את מדיד השמן.
ובכן מדיד השמן היה מלא בזבל ואפילו סוג של חול שכנראה הגיע מהרדיאטור.


תודה רבה על התגובה המהירה. המוסך הוא כמה קילומטרים ממני האם אפשרי לנסוע ככה ? או שלפחות למלא בו שמן נורמאלי לפני הנסיעה כדי ששום דבר לא יקרה ?

ZetLAW
10-01-11, 01:19
כמוכן אבקש המלצה על מוסך איכותי שיעשה את התיקון הנ"ל ואולי גם יש לו חשמלאי לפתור באוטו כמה בעיות קטנות.


תודה

Siso_Tuning
10-01-11, 09:07
בקשר לרעידות נראה לי שתבדוק את תושבות המנוע הייתה לי בעיה דומה
החלפתי שלוש תושבות והיא נעלמה...

ליאור23
10-01-11, 09:22
תפתח את פקק השמן ותסתכל אם יש בו טחינה.
לפי התיאור שלך מדובר בהזנחה נטו, מתי החלפת פעם אחרונה שמן אגב?
בקשר לרעידות, זה יכול להיות הרבה דברים.
משולשים, תפוחים, בול ג'וינטים, גש למכון פרונט שיבצעו לך בדיקה.
אני לא חושב שזה תושבות כי אז המנוע היה רועד כל הזמן ולא רק במהירויות גבוהות.

Amit
10-01-11, 09:27
ראשית נאמרו פה דברים נכונים ,אני הייתי מתחיל בסריקת חיישנים או ללכת על בטוח תחליף חיישן חמצן (למבדה) אחרי 16 שנים כדאי .
לגבי השמן מנוע : אם לא תחליף בהקדם יגרם נזק בלתי הפיך למנוע .
אני ממליץ להוסיף סולר כליטר שלם למיכל השמן . להניע את הרכב בסרק ל כ 10 דקות ולרוקן את השמן מהמנוע . לשים שמן חדש . ולנסוע למוסך בהקדם .

הסולר משמש כתוסף שמן לניקוי פיח ושאריות שמן מוצקות . את זה למדתי אחרי שנים של קניית פלאש מנוע (חומר שטיפה ) ולאחר שאחי הגדול אמר לי לשפוך את הפלאש לכוס ולשפוך סולר לכוס אחרת ולהשוות גיליתי כי מוכרים לי סולר בעלות של 15 ש"ח לחצי ליטר .

בכל מקרה הסולר לא מזיק אלא מדלל את השמן הנוכחי וגורם לניקוי יעיל של אגן השמן ומכלולי המנוע .

אם אתה לא שלם עם ההחלטה אז תקנה פלאש רגיל .
(הרגשה טובה יותר )

עמית

ZetLAW
10-01-11, 11:04
אני מבולבל אז הבעיה היא באטם ראש מנוע או לא ?

כפי שתיארתי אני חושב שכן כי יש מעבר של מים לשמן האם אפשרי הדבר ?

ZetLAW
10-01-11, 11:53
קראתי את כל התגובות תושבות מנוע לא יכולות להיות מכוון שאני מרגיש שהמנוע עצמו לא מאוזן ומקרטע אז זה כנראה קשור במנוע עצמו ולא במכללולים מסביב.

ZetLAW
10-01-11, 11:54
תפתח את פקק השמן ותסתכל אם יש בו טחינה.
לפי התיאור שלך מדובר בהזנחה נטו, מתי החלפת פעם אחרונה שמן אגב?
בקשר לרעידות, זה יכול להיות הרבה דברים.
משולשים, תפוחים, בול ג'וינטים, גש למכון פרונט שיבצעו לך בדיקה.
אני לא חושב שזה תושבות כי אז המנוע היה רועד כל הזמן ולא רק במהירויות גבוהות.

אתה יכול לפרט למה אתה מתכוון שאתה אומר טחינה ?

Amit
10-01-11, 16:31
צבע טחינה . כלומר מרקם משולב של לבן ושחור . (מעין אפור קרם)
עמית

ZetLAW
10-01-11, 18:18
יש מים מסביב לפקק וגם אני שם לב שהאגזוז מוציא מים. כנראה שהאבחון נכון ויש בעיה באטם

yair068
10-01-11, 20:18
אם המוסך קרוב אז תיסע כך הנזק ישנו .
אטם ראש וראש מנוע גמורים בטוח השאלה מה מצב הרינגים.
תבדוק במוסך שיבדקו את הרינגים ע"י הכנסת סולר לתאי הצילינדרים
וגם אם אין סדק בצילנדרים

ZetLAW
10-01-11, 20:50
אם המוסך קרוב אז תיסע כך הנזק ישנו .
אטם ראש וראש מנוע גמורים בטוח השאלה מה מצב הרינגים.
תבדוק במוסך שיבדקו את הרינגים ע"י הכנסת סולר לתאי הצילינדרים
וגם אם אין סדק בצילנדרים

נבדקה האפשרות של רינגים מומחה אמר לי שאם הפקק של השמן פתוח והמנוע מונע אם יש בעיה ברינגים המים + שמן היו פורצים אחוצה . אבל המצב אצלי תקין.

תודה רבה לכולם.

yair068
10-01-11, 20:57
ערבוב של מים ושמן עקב פריצה של אטם ראש מנוע גורמת לטחינה המדוברת.
הרעידות נובעות מכניסה של מים לצילינדר ומשבשות את םעולת הבעירה בצילינדר

ZetLAW
13-01-11, 13:11
נראה לי כי המחירים שרשומים בנושא הזה אינם כל כך נכונים במיוחד לא למוסך מרכזי
אני מטפל באוטו אצל מוסכניק פרטי.
השיפוץ של הראש לבד 500 שקל
סט אטמים + שמן + םטר שמן + פלאגים 380 שקל
העבודה של מכונאי 700-800 שקל