david-c
08-01-11, 12:55
שלום רב לבאי הפורום !
הגעתי לכאן לאחר שיטוט באינטרנט - אתר ופורום מרשימים , כל הכבוד !
אני מחפש רכב לחברתי הסטודנטית. חשוב לי רכב בטיחותי,אמין,חסכוני,אוטומטי בתקציב עד 35K.
לאחר שיקול ממושך החלטתי שפיאט פונטו MK2B היא הבחירה האופטימלית.
מבקש עצות וחוות דעת לדילמה הבאה :
הגעתי לרכב המוצע למכירה במגרש טרייד אין של יבואן. מדובר בפיאט פונטו דינאמיק 2005
80 כ"ס תיבה רציפה. הרכב יד 3 , כל הבעלים פרטיים. הרכב עבר 78,000 ק"מ . יש
תיעוד מלא של טיפולים מלאים במוסך מורשה סמל"ת . בדקתי תאריכים ורישום קילומטראז'
ואכן אימתתי שהקילומטראז' נכון. עבר טיפול 6 שנים במוסך סמל"ת לפני 3000 ק"מ.
מבקשים עליו 33,000 ש"ח.
הרכב נראה חיצונית במצב טוב בהחלט, מבחינה פנימית שמור מצויין. ביצעתי נסיעת התרשמות.
בעייה מהותית עיקרית - בהתנעה נדלקת מנורת CHECK ENGINE , ומופיעה התראה בצג
הממוחשב - ENGINE FAILIURE. בנסיעה הרכב מתנהג מצויין - שקט , חלק, סוחב היטב,
מנוע חסר רעידות , אין נזילות , אין פליטות חריגות מהאגזוז.
נציג המכירה טוען (אלא מה) - זו בעייה פעוטה וחסרת משמעות . האמנם ? מה עלולה להיות הבעייה ועלויות צפויות לתיקון ?
הנציג נתן לי טופס בדיקה ממוחשב שבעלת הרכב נדרשה לבצע לפני מסירתו בטרייד אין.
אבקש חוות דעתכם על חומרת הממצאים. האם "כסת"כ " רגיל או בעיות מהותיות ?
לחץ דחיסה : אמפר : 34,34,34,32.
מנוע,מע' קירור,מע' דלק,מע' הצתה : לא תקין. לחץ עוקה גבוה מבלאי. צריכת שמן. לבדוק צריכת שמן בנסיעה.לברר מתי הוחלפה רצועת טיימינג. (ביררתי - בטיפול - 60,000 ק"מ).
מערכת פליטה : תקין.
סרן קדמי ומערכת היגוי : תקין.
קפיצים : לא תקין. בולמי זעזועים אחוריים חלשים.
שילדה ומרכב ליקיים בעלי משמעות נמוכה : לא תקין.פגיעה תיקון מאחור.תיקוני מרכב ותיקוני צבע. פגיעות פח ופגמים בצבע. הוחלף פגוש אחורי.
מערכת בלמים - ללא פירוק : לפרק גלגלים ולבדוק.
צמיגים : תקין.
מערכת תאורה - כולל מצבר : תקינים.
העברת כח : בלאי דיסקיות הילוכים. החלפת הילוכים באיחור. דגבות בגיר חלשות.(מה זה ?)
חופש מערכת הנעה.
מחוונים : תקין.
תודה להתייחסותכם - מה דעת המבינים ? שווה או לא ?
האם יש טעם לקחת לבדיקה נוספת מטעמי ?
הגעתי לכאן לאחר שיטוט באינטרנט - אתר ופורום מרשימים , כל הכבוד !
אני מחפש רכב לחברתי הסטודנטית. חשוב לי רכב בטיחותי,אמין,חסכוני,אוטומטי בתקציב עד 35K.
לאחר שיקול ממושך החלטתי שפיאט פונטו MK2B היא הבחירה האופטימלית.
מבקש עצות וחוות דעת לדילמה הבאה :
הגעתי לרכב המוצע למכירה במגרש טרייד אין של יבואן. מדובר בפיאט פונטו דינאמיק 2005
80 כ"ס תיבה רציפה. הרכב יד 3 , כל הבעלים פרטיים. הרכב עבר 78,000 ק"מ . יש
תיעוד מלא של טיפולים מלאים במוסך מורשה סמל"ת . בדקתי תאריכים ורישום קילומטראז'
ואכן אימתתי שהקילומטראז' נכון. עבר טיפול 6 שנים במוסך סמל"ת לפני 3000 ק"מ.
מבקשים עליו 33,000 ש"ח.
הרכב נראה חיצונית במצב טוב בהחלט, מבחינה פנימית שמור מצויין. ביצעתי נסיעת התרשמות.
בעייה מהותית עיקרית - בהתנעה נדלקת מנורת CHECK ENGINE , ומופיעה התראה בצג
הממוחשב - ENGINE FAILIURE. בנסיעה הרכב מתנהג מצויין - שקט , חלק, סוחב היטב,
מנוע חסר רעידות , אין נזילות , אין פליטות חריגות מהאגזוז.
נציג המכירה טוען (אלא מה) - זו בעייה פעוטה וחסרת משמעות . האמנם ? מה עלולה להיות הבעייה ועלויות צפויות לתיקון ?
הנציג נתן לי טופס בדיקה ממוחשב שבעלת הרכב נדרשה לבצע לפני מסירתו בטרייד אין.
אבקש חוות דעתכם על חומרת הממצאים. האם "כסת"כ " רגיל או בעיות מהותיות ?
לחץ דחיסה : אמפר : 34,34,34,32.
מנוע,מע' קירור,מע' דלק,מע' הצתה : לא תקין. לחץ עוקה גבוה מבלאי. צריכת שמן. לבדוק צריכת שמן בנסיעה.לברר מתי הוחלפה רצועת טיימינג. (ביררתי - בטיפול - 60,000 ק"מ).
מערכת פליטה : תקין.
סרן קדמי ומערכת היגוי : תקין.
קפיצים : לא תקין. בולמי זעזועים אחוריים חלשים.
שילדה ומרכב ליקיים בעלי משמעות נמוכה : לא תקין.פגיעה תיקון מאחור.תיקוני מרכב ותיקוני צבע. פגיעות פח ופגמים בצבע. הוחלף פגוש אחורי.
מערכת בלמים - ללא פירוק : לפרק גלגלים ולבדוק.
צמיגים : תקין.
מערכת תאורה - כולל מצבר : תקינים.
העברת כח : בלאי דיסקיות הילוכים. החלפת הילוכים באיחור. דגבות בגיר חלשות.(מה זה ?)
חופש מערכת הנעה.
מחוונים : תקין.
תודה להתייחסותכם - מה דעת המבינים ? שווה או לא ?
האם יש טעם לקחת לבדיקה נוספת מטעמי ?