התחבר

View Full Version : בעייה בצריכת הדלק בפונטו


servaiski
07-01-11, 19:02
שלום לכולם,

יש לי פונטו 1.1 שנת 96. אני לא יכול לעלות על הבעיה, החלפתי כבר מלא דברים באוטו, ושום דבר לא עוזר האומנם, האוטו, נהיה חזק יותר וחסכני אבל עדין הוא לא עומד בתקן של המפעל יצר אותו.
שמתי חיישן למבדה חדש, חיישן טמפרוטורה וממיר קטליטי. עדיין האוטו אוכל דלק ופולט גזים מה אני צריך להחליף עוד?

תודה מראש

yair068
07-01-11, 19:09
תמשיך להחליף עוד קצת אוליי תמצא משהוא .
סתם לא מחליפים האם בדקתה מהיא תצרוכת הדלק במילוי מיכל מלא וק"מ
האם הנסיעה בעיר או מחוץ לעיר .
האם הוחלפו פלגים חוטי הצתה ופילטר אויר
הכיון שלי הוא מזרק חד נקודתי מזייף ובית מצערת מלוכלך

servaiski
07-01-11, 19:17
פלגים, חוטים לפלגים, הכל חדש.
צריכת הדלק בעיר 12 ליטר ל100 ק"מ
בין ערוני 10 ליטר ל100 ק"מ

ארילו
07-01-11, 20:02
איך הקומפרסיה שלך?
והטיימינג?

servaiski
08-01-11, 14:15
הטיימינג חדש קומפרסיה לא בדקתי את האמת

ארילו
09-01-11, 20:51
לא משנה מתי עשו טיימינג אם עשו אותו לא טוב או אם קפצה בטעות שן

rr_rs
19-01-11, 16:58
זכורה לי בעיה שהייתה לי בפונטו 95. שמתי לב שצריכת הדלק גבוהה בנוסף היה ריח של דלק ברכב. מסתבר שמשאבת הדלק שממקומת ממש מתחת למושב האחורי הייתה סדוקה והיתה נזילת דלק קלה.
אומנם המנוע לא פלט גזים כפי שאתה מתאר אבל בכל זאת שווה בדיקה. הרם את המושב האחורי ותראה את הצנרת שנכנסת\יוצאת ממיכל הדלק דרך המשאבה.

Amit
19-01-11, 17:58
יתכן והרינגים כבר לא אוטמים כמו שצריך .. ולכן אין קומפרסיה ולכן אין ניצול נכון של הדלק . וכמובן זיהום אוויר .

אני ממליץ על שיפוץ של המנוע .. נשמע מסובך .. משחק ילדים . אם יש ברשותך ידע טכני בדוק קומפרסיה ותדע לאן לפנות .

עמית

servaiski
21-01-11, 02:48
תודה רבה לכום על השיטוף פעולה.
כמה בערך יכול לעלות לי שיפוץ מנוע?

מודל סי אי
21-01-11, 07:28
לי היה בעיה דומה על פול היה יוצא ל כ400 ק"מ בסוף גליתי שהמדחס פועל תמיד , שווה לבדוק ,

ועמיד אפרופו ריניגים בטס של אטמי ראש מנוע היה גומיות קטנים הבנתי שזה של רינגים , אם תוכל לפרט איפה זה נמצא ואיך מחליפים

davidmzr
21-01-11, 20:58
כמה בערך יכול לעלות לי שיפוץ מנוע?
איך הגעת לשיפוץ מנוע בטרם בדיקה, לפחות קופרסיה ?.
א. בדוק התנגדות 1-3 אום על המזרק, כמובן לאחר שתנתק את הקונקטור שלו.
מאחר שהרכב " נהיה חזק יותר וחסכני ועדיין האוטו אוכל דלק ופולט גזים", נראה שהבעיה במזרק.
בדיקת ההתנגדות היא בדיקה חשמלית בלבד ואינה מצביעה בודאות על מזרק שלא "משתין".
מזרק צריך להזריק דלק כערפל.
יש לבצע גם בדיקת CO.
ב. הבעיה הזאת עלולה לנבוע גם מחיישן (IAT). בדוק התנגדות על החיישן (ראה איור מצורף).
ב- 20 מעלות 4000 אום.
ב- 40 מעלות 2000 אום.

Amit
22-01-11, 00:03
ההתנגדות על המזרק לא תשתנה לעולם אלא אם הוא נשרף . ואם נניח שיש שחיקה אז הרב מודד לא יבחין בה . מדובר בסליל .

ניקוי מזרק יכול לעזור אך אני בספק אם הוא יכול להגדיל את ההזרקה ברך כלל לכלוך מקטין אותה .

IAT אני מבין את מתכוון לחיישן טמפרטורת אוויר בסעפת היניקה . גם אם החיישן לא תקין הצריכה לא תגיע לנתונים שהבחור מספר .

התחום המקסימלי הוא 10K אום . גם בתחום זה הצריכה עולה כ10 אחוז לא יותר . הנתון הזה נבדק אצלי לא פעם .

בכל מקרה אני ממליץ על סריקת חיישנים מקיפה . יתכנו עוד מספר בעיות שלא יאומתו בעת החלפת חיישנים .

עמית

servaiski
22-01-11, 01:08
חיישן טמפרוטורה תקין הולף בתיקון האחרון.
אני לא מבין גדול אבל אני שומע שהמנוע לא עובד חלק. יש לי חבר הוא בוחן רחב בצא קבע הוא אומר שאצלי רק שלוש צלינגרים עובדים.

בפעם האחרונה שהיתי במוסך עשו לי תיקון של כמעט הכל החליפו לי: חיישן למבדה, חיישן טמפרוטורה, ממיר קטליטי, ואפילו אינג'קטור, אבל הבעיה לא הסתדרה. אז אמרתי שיחזירו לי את האיג'קטור שלי.

יש מצב שלפני שקניתי את האוטו סמו בו אינג'קטור של 1250 סמק?
זה יכול לגרום לבעיה כזו או שעל האזרקה אחראי רק מחשב והחיישנים המעוידים לכך?

תודה מראש אשמח לקבל עוד תעות ופתרונות לשאלה שלי.

davidmzr
22-01-11, 10:47
ההתנגדות על המזרק לא תשתנה לעולם אלא אם הוא נשרף . ואם נניח שיש שחיקה אז הרב מודד לא יבחין בה . מדובר בסליל .

ניקוי מזרק יכול לעזור אך אני בספק אם הוא יכול להגדיל את ההזרקה ברך כלל לכלוך מקטין אותה .

IAT אני מבין את מתכוון לחיישן טמפרטורת אוויר בסעפת היניקה . גם אם החיישן לא תקין הצריכה לא תגיע לנתונים שהבחור מספר .

התחום המקסימלי הוא 10K אום . גם בתחום זה הצריכה עולה כ10 אחוז לא יותר . הנתון הזה נבדק אצלי לא פעם .

בכל מקרה אני ממליץ על סריקת חיישנים מקיפה . יתכנו עוד מספר בעיות שלא יאומתו בעת החלפת חיישנים .

עמית
לא נכון שרב מודד דיגיטלי לא יבחין בשינוי התנגדות בסליל. היא תהיה נמוכה בכפוף למס' הליפופים המקוצרים או לעייפות הכריכות.
ברכב המדובר, מזרק תקין הוא בעל התנגדות 1-3 אום (כפי שכתבתי). ללמדך שכן יכולה להגרם ירידה מסויימת בהתנגדות, והמודד יבחין בכך.
"התחום המקסימלי הוא 10K אום". אם התכוונת למזרק ברכב המדובר, הרי שטעות בידך.
בסוגים שונים של נפחים ודגמים, התנגדות המזרק שונה.
בדגם הנ"ל 10K התנגדות, המזרק כמעט שלא יפתח. משום שלפי חוק אום, ההתנגדות עולה הזרם יורד.
הזרם ירד, לא יהיה מספיק מגנט למשוך את מחט המזרק.
גם אני ממליץ על סריקת חיישנים מקיפה.
דוד.

davidmzr
22-01-11, 18:51
יש לי חבר הוא בוחן רכב בצא קבע הוא אומר שאצלי רק שלוש צלינדרים עובדים.




מזכיר לי את הכלה שהיתה בחודש התשיעי.סיפרה לבעלה שלפני החתונה אושפזה בבית משוגעים.:eek:
קשה לעזור לך כאשר לא כתבת את כל הפרטים מראש.
מדוע החליפו מזרק במוסך ?. הפרטים הנ"ל חשובים, כדי למצוא את התקלה.
כן התקנת מזרק מנפח מנוע שונה, יגרום לבעיות.
דוד.

servaiski
25-01-11, 01:43
קיצר שבוע הבא אני אעשה כמה בדיקות ואכתוב את הכל ועכשיו לילה טוב לכולם