PDA

View Full Version : טיימינג ודברים נוספים לפונטו HGT


איתי398
28-12-10, 18:13
שלום לכולם,
יש לי פונטו HGT שנת 2001 שעברה 115 אלף קילומטר (רכשתי את הרכב לפני חודש)
הרכב עבר טיימניג בפעם האחרונה ביולי 2007 שהרכב היה עם 72 אלף קילומטר
עכשיו אני נמצא בבעיה מבחינת זמן לטיימניג כי מבחינת קילומטרג' עוד לא עברתי 60 אלף קילומטר
השאלה מתי אני צריך לעשות טיימינג(חלק אומרים 3 שנים,מוסך שמשון אומר 4 שנים ושמעתי גם 5 שנים)?????
יש לציין שהרכב עבר באוקטובר טיפול אצל שמשון ב113 אלף קילומטר

בנוסף היה לי נזילה מהאטם העליון של המנוע לאחר החלפתו גיליתי שיש עוד נזילה קטנה באיזור של בין המנוע לגיר(נזילה קטנה זה אומר שמצטבר שמה קצת שמן וזה מטפטף לקיצפה 2-3 טיפות של שמן)
לפי הצבע של השמן שיש שמה זה צבע זהב אז כנראה זה שמן מנוע
מה עליי לעשות עם זה?
אני בודק שמן ומים וברוך השם בלי העין הרע לא חסר לי כלום(חוץ מהצינור הקטן שמחובר למיכל מים שמשמה יש טיפת רטיבות שזה יוחלף בקרוב)

משהוא חשוב נוסף שאני רוצה לסדר זה כיוון הסאנרוף
שאני סוגר אותו הוא נופל טיפה למטה ולא יושב בגובה של הגג של הרכב
כבר 2 אנשים אמרו לי שצריך לפרק את הברגים ולכוון אותו
השאלה אצל מי אני עושה זה?

מצטער על החפירה :)
תודה ויום טוב

chesh
28-12-10, 18:33
המלצת היצרן המקורית הייתה החלפה כל 5 שנים, המלצת מדריך היינס החלפה כל 4 שנים והמלצת היבאן בארץ - 3 שנים.

אם עברו 3 שנים, עדיף להחליף
אצלי למשל בדור 1, הבנתי שאם נקרעת רצועת הטיימינג לא קורה כלום למנוע. שסתום לא יכול לפגוש את הבוכנה או להתעקם (תקנו אותי אם אני טועה?) ולכן אני מושך עם זה מעל 4 שנים.
בכל מקרה תבדוק גם מתי החליפו וריאטור ברכב ומשאבת מים. את הדברים האלו גם מחליפים על הדרך כשעושים טיימינג וצריך לבדוק אותם. כמובן שגם על הדרך מחליפים גם את מחזירי השמן באזור ואת פקקי המים במידת הצורך.

לגבי הנזילה בין הגיר למנוע, תבדוק טוב טוב מאיפה נוזל. רוב הסיכויים שזה מחזיר שמן בין הגיר למנוע וצריך לפרק גיר ועל זה תשלם הרבה כסף. משתלם לעשות זאת אם צריך להחליף גם את המצמד אז עושים את זה "על הדרך".
אצלי הייתה גם נזילה מאזור הגיר של שמן גיר ומתברר שזה בכלל היה מכיוון הגרמושקה של הציריה (השמן לא היה אדום).

רפי לין
28-12-10, 18:46
לגבי גג השמש נסה עם אסי כאן: http://www.musach.co.il/details.asp?id=680
בהצלחה ובברכה - רפי לין