התחבר

View Full Version : שאלה לאחר טיפול גדול! ועוד...


Siso_Tuning
24-12-10, 14:11
כרגע חזרתי מהמוסך החלפתי קלאצ' + מיסב לחץ
מחזיר שמן בין הגיר למנוע
פילטר שמן
פילטר אויר
שמן מנוע
ושתי משולשים!

הכל טוב ויפה
דבר אחד מוזר לי
שכל הפרוייקט הזה החל בגלל רעש מעצבן (של המיסב לחץ כנראה)
שמצמד לא היה לחוץ היו שריקות מעצבנות שאני לוחץ את המצמד אז הרעש נעלם
עכשיו בררך הביתה שוב נתקלתי ברעש הזה
עכשיו זה פחות חזק מלפני כל הטיפול אבל הוא עדיין קיים?

ממה זה יכול לקרות מאיפה זה בא?

תודה!

chesh
24-12-10, 14:16
מיסב לחץ לא תקין, תשמע כשהמצמד לחוץ
אם יש רעש כשהרכב בניוטרל והמצמד לא לחוץ, הרעש בא מהמיסב הישיר של הגיר אשר נראה כך:

http://img821.imageshack.us/img821/9581/puntop.jpg

כאן ד"א יש מדריך נפלא להחלפת המיסב הזה (כמובן לאחר שתיבת ההילוכים מפורקת):

http://www.fiatforum.com/punto/158346-input-shaft-bearing-renewal.html

Siso_Tuning
24-12-10, 14:33
המיסב לחץ של הגיר הוחלף לפני שעתיים!
וזה עדיין מרעיש!
מיסב לחץ של VALEO

chesh
24-12-10, 14:39
siso, המיסב שאתה מדבר עליו הוא מיסב לחץ ששייך למצמד.
בדרך כלל שמחליפים את המצמד מחליפים גם אותו. כך נראה קיט מצמד חדש:

http://i15.ebayimg.com/08/i/001/13/01/6005_35.JPG

המיסב שאני מדבר עליו שייך לגיר עצמו
האם אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותו דבר?

Siso_Tuning
24-12-10, 17:57
זה בדיוק מה שהוחלף
קצת הסבר בקשר למיסב לחץ בגיר יעזור לי!
אם יש סרטוט זה עוד יותר יעזור

תודה!

ארילו
24-12-10, 18:09
סיסו, כנראה שהמיסב בגיר שלך מסיים את חייו.
לך החליפו מיסב לחץ שקשור לקלאצ', לא לגיר עצמו.

chesh
24-12-10, 18:18
siso, ממליץ לך לקרוא את השרשור הבא:

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=11027&page=2

yair068
24-12-10, 18:31
לא יודע מה הבעייה מיסב לחץ מרעיש טיפה ורק כשהוא נצמד לפלטת לחץ הוא נצמד טוב ואז הוא לא מרעיש.
הרעשים החזקים יותר שהיו לך בגלל פלטת קלץ שחוקה ואז המיסב לא יושב טוב על המזלגות ונוצר רעש חיכוך בין הפלטה למיסב
דא"ג תן כיוון מחיר שאבין כמה חסכתי היום.
יופי של פרוייקט מצורף אבל כך לא פותחים גיר הוא פותח בצורה הפוכה בכדי להחליף את מיסב הילוך ישיר

Siso_Tuning
24-12-10, 18:47
יאיר הקלאצ' שפורק במצב חדש...

החלפתי הכל כי חשבתי שאני אמנע את הרעש המעצבן הזה
בקשר למחירים:

הקלאצ של VALEO עלה לי 400 ש"ח כולל המיסב
מחזיר שמן בין הגיר למנוע - 50 ש"ח (מקורי)...(מחיר עלות)
להרכיב אותו לקחו לי 300

שתי משולשים עלו לי 130 כל אחד
ולהרכיב אותם לקחו לי 100

רציתי לקחת משולשים "מקוריים" אבל חבר טוב של המשפחה שממנו רכשתי הכל
יש לו חנות חלפים גדולה בחיפה
אמר לי בפרוש שזה אותו מוצר רק באריזה שונה! (חסך לי 100 שקל)

על הדרך נעשה טיפול
פילטר אויר - 20 ש"ח
פילטר שמן - 20 ש"ח
פילטר דלק - 30 ש"ח
שמן - חצי סינטטי "דלק" 5 קילו - 70 ש"ח
שמן גיר "דלק" 4 קילו - 60 ש"ח
שמן ברקס - 10 ש"ח (פחית)
ריקון וניקוי מערכת הקירור
והחלפת נוזלים לנוזל של פרפלאו (2 פחיות) 100 ש"ח
4 פלאגים של NGK

העבודה על הטיפול חשבתי שהוא יעשה לי את זה על הדרך אבל הוא ז*** אותי ב150 שקל!

יכלתי לחסוך את הכסף הזה ולעשות בבית אבל הכל זה שיעור בחיים פעם הבאה:D....

סה"כ חלפים 680 ש"ח

סה"כ עבודה 600 ש"ח

Siso_Tuning
24-12-10, 18:53
אההה ורחיצת כל תחתית הרכב והמנוע עוד 400 ש"ח...

מי שמעוניין לראות תמונות של כל התהליך
הכל מתועד בפייס
מוזמנים...

http://www.facebook.com/album.php?aid=2102838&id=1222828712

chesh
24-12-10, 18:54
סתם שאלה, האם זה בוצע במוסך מורשה?
פילטר השמן נשמע לי זול מדי, ומאוד חשוב שיהיה מקורי כיוון שיש שם שסתום מיוחד

yair068
24-12-10, 18:56
קודם כל יצאתה לא בזול אלא בזיל וזול במורשה הייתה נשאר כל החודש לנקות את המוסך בכדי לשלם.
עכשיו שני שאלות אליך כמה שמן שמו בגיר ואיזה סוג.
איזה צבע עטיפה (הקרטון)יש לקלץ

Siso_Tuning
24-12-10, 19:01
לא במוסך מורשה העבודה בוצעה במוסך פרטי של מישהו שיש לו 6 ליפטים ואני סומך עליו!
הקרטון של הקלאצ' ירוק! למה?
ובקשר לפילטר שמן באמת יש לי מה לדאוג?
המחיר זול כמו שאמרתי בגלל שזה חבר טוב של המשפחה המון חלקים הם במחירי עלות!

chesh
24-12-10, 19:04
פילטר שמן מקורי מאוד חשוב

אני מצטט את דברי צביקה מקארספורום:

"כמו שדוד חברי אמר , יש אפשרות סבירה שהמסנן התחליפי שהוחלף הוא ללא שסתום אל חוזר,
שתפקידו למנוע מהשמן במסנן לחזור לאגן השמן, בעת מנוחת לילה, ובכך אמור למנוע מצב של שניה וחצי של הדלקת נורת השמן, שזהו שניה וחצי יותר מדי , ומקצרת את חיי המנוע, וזאת בהנחה, שאני מניח שהיא לא היתה קימת לפני החלפת המסנן התחליפי הנוכחי.
שווה כדאי ומומלץ, להחליף למסנן חדש ומקורי, ולחזור לדווח בפורום, על התוצאות, אני מהמר שהבעייה תעלם לאחר החלפת מסנן שמן חדש מקורי.
בברכה
צביקה"

מהשרשור: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=118675

חבל לחסוך עוד 20 שקל על חלק מאוד הכרחי

Siso_Tuning
24-12-10, 19:10
צודק !
יבדק לעומת ויוחלף במידת הצורך!

Siso_Tuning
24-12-10, 19:11
לענייננו אנו...;)
יש למישהו תמונה או סרטוט איך נראה מייסב הלחץ בגיר ואיפה בדיוק הוא יושב?

chesh
24-12-10, 19:13
הראתי לך בעמוד הראשון... :cool:
מוקף שם באדום

yair068
24-12-10, 19:18
מיסב הלחץ זהוא מיסב שמגיע עם הקלץ .
ישנו מיסב הילוך ישיר וכמו שנאמר מוקף באדום

Siso_Tuning
24-12-10, 19:24
עכשיו ראיתי!
באסה עכשיו לשלם שוב עבודה! :(
מה מחיר המיסב הזה בערך?

chesh
24-12-10, 19:29
מחיר המיסב הוא לא יקר אך כל הכסף כאן הולך על העבודה כי צריך לפרק גיר
חבל שבזמן שהוחלף מצמד לא בדקו חופש במיסב והוא היה מוחלף "על הדרך"

הרעש ממש בלתי נסבל?

Siso_Tuning
24-12-10, 20:33
אני שרוט לא יכול אם רעשים!
רק חורים באגזוז :D

Siso_Tuning
24-12-10, 20:35
אני אלך למוסך השבוע שוב וישאל אותו איך הוא בא לקראתי מבחינת עבודה כי אני חייב לעשות את זה

yair068
25-12-10, 12:53
אתה קופץ יותר מדיי תרגע.
שאלתי אותך איזה סוג שמן הוכנס וכמות לפי רמת המחירים הוכנס שמן 90 שהוא מקור הבעייה גם בהכנסת הילוכים בבוקר והחלפה.
ישנו שמן חצי סינטטי שמגיע בקופסה של ליטר 1 עולה 100 שקל לליטר(אם אני לא טועה אסידיסי)
שמן זה יבטל לך את הרעשים.
פתיחת גיר תעלה לך הרבה כסף ומנסיון לא ברור אם זה ישפיע.
גם אני שבוע הבא אחליף את השמן הנ"ל

קליין
25-12-10, 22:47
כרגע חזרתי מהמוסך החלפתי קלאצ' + מיסב לחץ
מחזיר שמן בין הגיר למנוע
פילטר שמן
פילטר אויר
שמן מנוע
ושתי משולשים!

הכל טוב ויפה
דבר אחד מוזר לי
שכל הפרוייקט הזה החל בגלל רעש מעצבן (של המיסב לחץ כנראה)
שמצמד לא היה לחוץ היו שריקות מעצבנות שאני לוחץ את המצמד אז הרעש נעלם
עכשיו בררך הביתה שוב נתקלתי ברעש הזה
עכשיו זה פחות חזק מלפני כל הטיפול אבל הוא עדיין קיים?

ממה זה יכול לקרות מאיפה זה בא?

תודה!
יפה החלפת הכל מה עם פקק נס קפה בגיר חבל ועם ינזל על כל העבודה שעשית