View Full Version : לקסוס ISF
מצאתי את הסרטון ואהבתי.. אוטו מדהים!
http://www.youtube.com/watch?v=SktYAwjr2aM
הדבר שמצא חן בעיניי במיוחד ברכב זה המיקום של מגדשי הטורבו... ליד דודי האגזוזים!
תסתכלו, בסביבות הדקה השניה של הסרטון, הבחור מגיע עם המצלמה אחורה ולמטה.
אני מאמין שזו התקנה מקורית, השאלה היא מה ההיגיון? הרי צריך להריץ צנרת שלמה קדימה..
יכול להיות שפשוט אין מקום בתא המנוע או שיש פה משהו מהותי?
אז לפי מה שאני קראתי זה עובד ככה: זה דגם משופר ללקסוס IS. יצא לשוק רשמית ב06.12.06. הדגם תוכנן ע"י צוותו של מהנדס הרכב היפני יוקיהיקו יאגוצ'י, שבמקרה היה גם בפיתוח של הטויוטה סופרה בזמנו.
הדובדבן ברכב הזה הינו המנוע (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Lexus_IS_F_07.JPG/800px-Lexus_IS_F_07.JPG)- 5.0L V8 המספק 416 כ"ס ב-6600 סל"ד ללא טורבו.
כמו כן נעשו ניפוחים חיצוניים לרכב שיתנו לו מראה יותר אגרסיבי.
זה על קצה המזלג.
ולשאלתך, הטווין טורבו חוברו מאחורה כנראה משתי סיבות - חוסר מקום בתא מנוע וכדי שלא יראו אותם. אני רק מנסה לדמיין מה זה עושה למנוע בעל 416 כ"ס :roll:
בקיצור - רקטה... :o
המנועים של לקסוס בכלל נחשבים ליצירת אמנות. אני זוכר שכאשר ה LS400 הראשונות הגיעו לארץ, הייתה איזו כתבה ב"אוטו" או אחד מאלה, על מנוע ה 4 ליטר שלהן. דובר על מנוע שזכה בפרסים רבים ונחשב עד היום לאחד ממנועי ה V8 המוצלחים ביותר בכל הזמנים. כמיליון קילומטר עד לפתיחה של מנוע... די אמין, לא...? ;)
ועוד דבר (מיועד לבעלי אוקטביה או אולי גם סקודות חדשות אחרות) : הבחור הראה שבעזרת השלט, הוא מוריד את כל ארבעת החלונות ואת הסאן רוף.
באוקטביה זה עובד גם, אבל לא עם השלט אלא ע"י החזקת המפתח פיזית במנעול הדלת במצב פתיחה והמתנה של שתי שניות במצב זה וכל החלונות יורדים בבת אחת.
דוד, ככה זה גם בVW וAUDI.
מה המצב לקסה?
טוב לדעת.
בכל מקרה, נתקלתי בלא מעט אנשים בעלי אוקטביה שלא מודעים לפיצ'ר הזה בכלל..
היו ממש מופתעים כשהראיתי להם את זה..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.