התחבר

View Full Version : טורבו כניראה לא נכנס לפעולה אחרי טיפול במוסך מורשה.


yulian1986
17-12-10, 17:05
שלום חברים,
חזרתי היום מטיפול גדול במוסך מורשה,וכעבור כ חצי שעה של נסיעה,אני מרגיש פתאום חוסר כוח רציני,לא הייתה שריקה,גם אין עשן,חום מנוע על חצי,אבל סחיבה לא טובה בכלל.

לפני שאני נוסע אליהם יום חמישי הבא ומאוד מקווה שלא התקלקל הטורבו,יכולה להיות סיבה אחרת? משהו יודע איפה הוא ממוקם בדובלו?

בדקתי שאין נזילות שמן,אולי לא הרכיבו איזה צינור,אבל אין נזילות.
במידה והלך,אני צפוי לנזק של אזור ה 7 אלף לחדש לא?

Lexxxa
17-12-10, 17:42
יכול מאוד להיות שלא סגרו טוב אחד מצינורי האויר, אז כל הלחץ בורח.

davidka
17-12-10, 18:29
שאלה חשובה מאד: האם בחצי שעה הראשונה היה טורבו? אם היה ואחרי חצי שעה הפסיק וגם הפסיקה השריקה, יש סיכוי שהטורבו כנראה נתפס מחוסר שימון. לא רואה סיבה אחרת לתפיסה.

אם מההתחלה הוא לא השמיע שריקה, יכול להיות שמאיזו שהיא סיבה הטורבינה תקועה או שבכלל הצינור שאמור להוביל אליה את לחץ הפליטה באמת לא מחובר אבל זה נראה לי תמוה כי היית צריך לשמוע רעשי פליטה מאד לא רגילים במצב זה. לא יכול להיות שהיית מפספס את זה. לי משום מה נראה כאילו הטורבינה תקועה. תקווה שהיא לא נתפסה מחוסר שימון. במצב כזה, נדרש שיפוץ טורבו. עסק לא זול למרות שבפועל מדובר ביחידה סופר פשוטה. *** היה משפץ כאלה בערימות באגד. בעיקר של GARETTH. לדעתי סתם תוקעים מחירי בית מרקחת על היחידות האלה.

נ.ב. - אין להוציא מכלל אפשרות שהנזק נעשה במוסך. שכחו לחבר את צינורית השימון לטורבו, הניעו ואולי אפילו עשו סיבוב בדיקה ורק אחר כך קלטו את הפדיחה, סידרו הכול יפה ושלחו אותך בתקווה שלא תשים לב..

yulian1986
17-12-10, 18:44
בחצי השעה הראשונה הטורבו עבד מעולה,השריקה האופינית לטורבו הייתה מאוד חלשה ותאמת לא שמעתי אותה כמעט מאז שהרכב אצלי 4.5 חודשים.

בסוף העבודה,באמת נעשה נסיעת מבחן,אולם לאחריה הרכב הגיע למרגש החניה והבודק נתן לי את המפתח,ככה שלא יכלו לתקן משהו.

מחר בבוקר אני ואבא שלי ננסה לראות אולי איזה צינור מנותק,אבל איני מצליח לזהות את מיקום הטורבו,הוא אמור להיות ליד התרמוסטט? כי החליפו לי אותו היום אולי זה באזור הזה.

אם לא אמצא,אני הגיע למוסך אחר אולי הם יראו משהו שלא מחובר.:(

זה המנוע שלי,היכן נמצא הטורבו?
http://img809.imageshack.us/img809/5122/26977711.th.jpg (http://img809.imageshack.us/i/26977711.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

davidka
17-12-10, 19:00
אני מאד מקווה בשבילך שלא נגרם נזק כתוצאה מחוסר לחץ שמן לטורבו... נחזיק לך אצבעות.

הטורבו הוא יחידה גדולה יחסית וקשה לפספס אותה.
לך עם סעפת הפליטה, מיד אחריה אתה אמור לזהות צומת שעליה מותקן הטורבו. ממנו יוצאים צינורות שונים, לאינטרקולר וכו'. יחידת הטורבו היא כסופה ברוב המקרים ובעלת מראה חלזוני.

רצ"ב לינק לתמונה של הטורבו שלך:

http://en.turbolader.net/pic/img/999/1650/VL35.jpg

yair068
17-12-10, 19:52
קח בחשבון שבמערכות טורבו יש חיישן מד זרימה שאם הוא תקול הטורבו לא יעבוד אלא רגיל
לגבי הטורבו האם שמעתה רעשים ממנו.
גם בריחה של אויר ואו צינורות קרועים הטורבו לא יעבוד
לכן בדוק את הצנרת שלא פגומה חיישן מד זרימה אם יש נמצא בסמוך לפילטר אויר אפשר לנקות אותו

r.a20
17-12-10, 20:30
יוליאן, מה עשו לך בטיפול, מה החליפו? כמה זמן עבודה סה"כ ואם אפשר, כמה המחיר והאם הוא הגיוני?

yulian1986
17-12-10, 20:43
בהחלט ידידי,מחר בבוקר אני אפרסם דוח מפורט כולל התרשמות שלי מהמקום,פשוט עכשיו אני קצר בזמן.:)

yulian1986
18-12-10, 10:27
הייתי עכשיו במוסך,הם אמרו שיש משהו סתום במערכת דלק,והוא הציע לחזור למורשה ולבדוק,תוסף דלק ששמו לי יכול להיות שסתם פילטר סולר חדש?

yulian1986
23-12-10, 13:16
:razz:

חזרתי עכשיו ממוסך מורשה,הם חיברו את הרכב למחשב,והופיעה תקלה בחיישן של קלאץ,זה מן לחצן כזה עם קפיץ,בכול מקרה הלחצן נתקע וזה גם לבעיה,שימנו לי אותו ואמרו שבנתיים אין טעם להחליף לחדש.
לא לקחו כסף.

תודה לעוזרים.

r.a20
23-12-10, 15:01
הרכב חזר להיות במיטבו?

yulian1986
23-12-10, 15:18
בהחלט,הבוחן נסע איתי,ואפשר היה להרגיש את הטורבו,אחרי זה התחלפנו והפנים שלי חזרו ל8O:-P.
מקווה שכפתור לא יתקע שוב,אחרת אצטרף להחליפו.