התחבר

View Full Version : קמשפט חם פונטו 99 s60


gabi1234567
16-12-10, 02:33
קודם כול אני חדש באתר נעים מאוד להתקבל לקהילה הזאת!

אם לא הגעתי לפורום הנכון אשמח אם תפנו אותי לנכון.

קמשפט חם:

הושקע באוטו הרבה מאוד כסף על כול המכלולים מסביב.
אז הנה ממכם אם המצב היה לפני חצי שנה הייתי קונה פונטו gt וזהו.

אבל כרגע זה המצב.

הייתי רוצה לדעת אם הוספת קמשפט חם, אם הדבר יועיל במשו, כי האוטו ממש זקן בשבילי.
בכללי אני לא רוצה אוטו שמעיף מכוניות ברמזור בסך הכול אוטו שנוסע קצת יותר טוב.

כול שיפור שיוסיף לאוטו משו יתקבל בברכה.


תודה רבה לעוזרים

turbo guy
16-12-10, 10:05
מה יתן לך קמשפט ?
קמשפט ממוצע יעלה לך שליש ממחיר הפונטו .אולי אפילו חצי.
ונגיד שהחלפת קמשפט, מה הציפיות שלך שהפונטו תהפוך למיפלצת ?
קמשפט אפילו לא יגלח שניה "מהמיאוץ האין סופי " של הS60 להגיע ל100 קמש
סיכום : קמשפט בלבד לא יהיה מורגש כמעט .וחבל על כל שקל שלך .

yair068
16-12-10, 11:16
לא מדוייק יתן לך מומנט יותר גדול
תחליף את בית המצערת ל38 ממ של פונטו 75 +סעפת פליטה כפולה גם של 75 +קאמשאפט חם +ציפ
יתן לך עוד כמה סוסים.
אצלי אני עשיתי את זה אבל יותר משופר והחלפתי את ראש המנוע+ מחשב +משאבת דלק .
אם אתה מסוגל לבד לעשות את זה הדרך תהייה יותר קלה ולצורך זה קנה רכב לפירוק.
כל הסט הזה יעלה לך 2000 ש"ח במינימום.
רק אחרי זה תתחיל להינות
וזאת הצעתי לכל מי שמנסה לשפר גם בדרך החוקית את פונטו 60

turbo guy
16-12-10, 12:05
לא מדוייק יתן לך מומנט יותר גדול
תחליף את בית המצערת ל38 ממ של פונטו 75 +סעפת פליטה כפולה גם של 75 +קאמשאפט חם +ציפ
יתן לך עוד כמה סוסים.
אצלי אני עשיתי את זה אבל יותר משופר והחלפתי את ראש המנוע+ מחשב +משאבת דלק .
אם אתה מסוגל לבד לעשות את זה הדרך תהייה יותר קלה ולצורך זה קנה רכב לפירוק.
כל הסט הזה יעלה לך 2000 ש"ח במינימום.
רק אחרי זה תתחיל להינות
וזאת הצעתי לכל מי שמנסה לשפר גם בדרך החוקית את פונטו 60


נו וכמה סוסים נתן לך כל הכאב ראש הזה ??
גורים של סוסים אולי ?
סוסים בוגרים ממממממ לא נראה שהרבה ..
יותר קל למכור ולקנות 75 יצא גם יותר זול ובטוח יותר אמין:D מי צריך את כל השטויות שהצעת ?

gabi1234567
16-12-10, 14:14
בחור הטורבו.

רשמתי כבר הושקע בכול המכלולים של הרכב הרבה מאוד כסף.

יש באפשרותי לעשות את זה לבד. אח שלי מוסכניק במקרה.

לא מצפה שיהיה לי רכב טורבו שיסע קצת יותר חזק.

בזמנו חבר הביא רכב סיטרואן ax מנוע 1400 עם קמשפט חם ועוד כול מיני שטויות
והאוטו היה נוסע חזק מאוד ביחס למכוניות האלו.

זה מספיק לי .

הפונטו פשוט נוסעת כמו עגלה!.

davidka
16-12-10, 19:25
אני חייב לומר שאני נוסע על כזאת ומאושר עד הגג. היא נוסעת יפה מאד, עולה למהירויות יפות מהר מאד כולל עם מזגן ו-4 אנשים ובינינו, מי צריך לנסוע יותר מהר מ 110-120? גם ככה מצלמות מהירות בכל מקום (ואני כבר נתפסתי כמה פעמים ואפילו הייתי שלול) וגם ככה הדלק מגיע לרמות כאלה שצריך לחשוב טוב טוב לפני כל לחיצה על הדוושה..

yair068
16-12-10, 21:21
לא אתייחס לכחמולוגים
שיפור שהצעתי לפונטו 60 עם ראש מנוע 75 ומרכיביו כמו שצינתי + ציפ יתן לך 50% בהספק.

turbo guy
16-12-10, 22:50
לא אתייחס לכחמולוגים
שיפור שהצעתי לפונטו 60 עם ראש מנוע 75 ומרכיביו כמו שצינתי + ציפ יתן לך 50% בהספק.

50% בהספק ??
גם עם פורטינגים בראש ,קמשפט הכי חם שיש ,סעפת פליטה {קוטר מוגדל }+ 4ל 1 +ציפ +קיט יניקה
שזה קצת {הרבה }יותר מיקצועי מהשיפור הדי חובבני שהצעת לא תגיע ל50%
מה שנראה אולי שעדיף "שחכמולוגים" לא יתיחסו אליך :D

Lexxxa
16-12-10, 23:55
Turbo Guy, בוא נספור:

החלפת ראש מוסיף 15 סוסים (כמו בפונטו 75S) צ'פ, סעפת וכל מה שאמר יאיר זה עוד בסביבות 15 סוסים.

זה יוצא כבר 90 סוסים.
60+ 50% = 90!

תחשוב...

turbo guy
17-12-10, 00:26
Turbo Guy, בוא נספור:

החלפת ראש מוסיף 15 סוסים (כמו בפונטו 75S) צ'פ, סעפת וכל מה שאמר יאיר זה עוד בסביבות 15 סוסים.

זה יוצא כבר 90 סוסים.
60+ 50% = 90!

תחשוב...

לזרוק מספרים באויר הכי קל ,ככה כל ילד עם חצי אגזוז ורבע פילטר פתוח חושב שיש לו
בפיאט אונו 45 שנת 90 150 סוסים ..אתה לא נראה לי אחד כזה
שים את האוטו על דיינו והדעה שלך תישתנה מהר מאד ..

Lexxxa
17-12-10, 01:40
מה לא היה ברור?

כמה כ"ס יש בפונטו S75 אתה יודע ? 75!
מה הבדל בין פונטו S60 ל S75 אתה יודע ? ראש, מחשב, משאבת דלק.

צ'יפ ייתן בסביבות 5-6 סוסים, קאמשפט + סעפת ייתנו עוד 5.

יוצא לנו 86, אז בסדר, 45% תוספת (וזה רק בגלל שהיית קטנוני ;) ).

אפשרי בהחלט! כדאי? על זה אפשר לפתוח דיון נוסף!

turbo guy
17-12-10, 03:07
אתה רואה ,אתה ממשיך לזרוק מיספרים בלי בסיס
אתה זורק פה סוסים לאויר על סמך השארות והערכות בלי בדיקה .
אפשר להגיע לאיזור ה120 כוח סוס ולהישאר אמין גם ממנוע כזה ..השקעה לא קטנה אבל אפשרית ..
אבל לא על סמך הנתונים והמיכלולים שנתן 068 שם לא תמצא את הסוסים שאתה חושב שתמצא ..
בדיקת דיינו פשוטה גם תראה לך את זה ..אם תמצא אותם בגלגלים הבדיקה עלי ...
אתה יודע מה? אפילו אם הגעת לכמות הסוסים האלה, על המיכלולים הקיימים ברכב {אלה שהיצרן סיפק}
אני מדבר על בולמי זעזועים ,ברקסים ,צמיגים דקיקים וגבוהים, קוטר גאנט של רולר בלייד ,מערכת קרור ועוד..לנצל את הסוסים האלה לא תצליח ...נקודה...
א,להוריד את הכוח {אפילו שהוא נמדד בשתי ספרות }לכביש לא תצליח ..וחלקו יעלם לך ..
ב,לעצור כמו שצריך לא תוכל .שלוש ארבע לחיצות מאומצות ואין ברקסים...
ג,מערכת הקרור לא תהיה אמינה.. תן לי חמש דקות שהאוטו חם ואני מספק לך אחלה רתיחה ..
ד,הקלאצ הקטנטן יחזיר מהר מאד את נישמתו לבורא..
אבל אתה צודק .
אולי באמת כדאי לפתוח דיון נוסף ..

Amit
17-12-10, 10:34
אני חייב לזרוק מילה ...
ראשית לבחור הטורבו .. השיפורים שהוצעו הם אכן מעניקים נתונים מרשימים ולא רק מספרים (מוכח בדיינו ) יתכן וקיימים מספר אי דיוקים . אך עם עבודה נכונה העלאת יחס דחיסה ופורטינג מלא ניתן להוציא בקלות 80 כוחות סוס ממנוע סטנדרטי (פונטו 60) .

לא כולם יכולים להרשות לעצמו שיפורים יקרים ולפעמים התקציב לחוץ ולכן אתמוך בדעה של שדרוג עצמי להזרקה רב נקודתית + משאבת דלק + ציפ +סעפת פליטה ... ועוד כמה קישקושים יוסיפו את הכוחות הרצויים לבחור שנסחב עם הפונטו 60 . לגבי 90 כוחות סוס .... אני בספק אבל 80 כוחות בהחלט אפשרי .

לגבי מה שכתבת הודעה האחרונה יש בהחלט דברים בגו .. ולכן יש צורך בשיפור לא רק מכלולי המנוע אם תעקוב אחר הפרוייקטים שלי תבחין כי אני תומך בדעה של שדרוג הבלימה , שיפור מערך הקירור , הגדלת רוחב הצמיג , וכדומה .

אני מאמין שלגבי הקלאצ .. יחזיק גם עד 120 כוחות סוס ... מנתונים שנבדקו .(פורום פיאט פולני , ופורום פיאט בריטי )

עמית

turbo guy
17-12-10, 11:15
אני חייב לזרוק מילה ...
ראשית לבחור הטורבו .. השיפורים שהוצעו הם אכן מעניקים נתונים מרשימים ולא רק מספרים (מוכח בדיינו ) יתכן וקיימים מספר אי דיוקים . אך עם עבודה נכונה העלאת יחס דחיסה ופורטינג מלא ניתן להוציא בקלות 80 כוחות סוס ממנוע סטנדרטי (פונטו 60) .

לא כולם יכולים להרשות לעצמו שיפורים יקרים ולפעמים התקציב לחוץ ולכן אתמוך בדעה של שדרוג עצמי להזרקה רב נקודתית + משאבת דלק + ציפ +סעפת פליטה ... ועוד כמה קישקושים יוסיפו את הכוחות הרצויים לבחור שנסחב עם הפונטו 60 . לגבי 90 כוחות סוס .... אני בספק אבל 80 כוחות בהחלט אפשרי .

לגבי מה שכתבת הודעה האחרונה יש בהחלט דברים בגו .. ולכן יש צורך בשיפור לא רק מכלולי המנוע אם תעקוב אחר הפרוייקטים שלי תבחין כי אני תומך בדעה של שדרוג הבלימה , שיפור מערך הקירור , הגדלת רוחב הצמיג , וכדומה .

אני מאמין שלגבי הקלאצ .. יחזיק גם עד 120 כוחות סוס ... מנתונים שנבדקו .(פורום פיאט פולני , ופורום פיאט בריטי )

עמית

עמית ,
אם שמת לב 068 לא דיבר על פורטינג..
ובלי פורטינג גם ל 80 כס על סמך השינויים שהציע 068 לא יגיעו ...
עמית לנו {לי ולך}יש משהו משותף והוא שמשפרים ,משפרים מ,א ..עד ת .
כלומר שילדה ,בלימה, קירור ,ובסוף אבל רק בסוף מנוע ומחשב ..
ואת זה אנשים לא מבינים..קח שתי מכוניות זהות תחליף לאחת בולמי זעזועים יותר מיקצועיים
והיא תעשה קירקס לשניה בכל מצב נתון {בלימה תאוצה ועוד..}..
וזה בלי לגעת במנוע אפילו עם מקל ..גם את זה הרבה "מהמשפרים"שצצים כמו פיטריות לא יודעים.
תראה עמית ,אני עברתי הכל מהכל .והנושא הזה לא חדש לי ,ככה שמיספרים
ונתונים שזורקים לאויר על סמך הערכות לא עושים עלי שום רושם.. ב 20 שנה
האחרונות שיפרתי כל רכב שהיה לי, ותאמין לי היו הרבה ..חלקם חלומות של
הרבה חברים בפורום .
אבל תמיד היתי בפרופורציה ..אף פעם לא זרקתי מספרים לא קשורים גם שהיו הספקים
מאד גבוהים שהשאירו הרבה פלצנים מאחור .
ועמית ,את "הקלאצ הקטנטן "הזה אני אישית שורף עם 80 כס תוך דקות :D

yair068
17-12-10, 15:48
תשמע טורבו אתה גאון
אבל מה שייך מערכת הקירור שילדה מיתלים ובלמים ואסביר.
קח את פונטו טורבו מערכת הקירור אותה הדבר זאת אומרת שאם אני מרכיב טורבו על הרכב הזה אני משנה משהוא במערכת הקירור מקסימום רדיאטור שמן
מערכת הבלמים גדולה סה"כ מ-240מ"מ ל-257 מ"מ וזה השלב שעמית עשה ודנו בו שנינו רבות נכון מאחור יש גם קליפרים
השילדה אותה שילדה ואין שום חיזוקים נוספים
אם אני לא טועה אז גם המיתלים לא שונים מהותית.
עכשיו לעובדות ועמית היה נוכח אצלי ברכב ותשאל אותו לאן מד הטורים ירד בהילוך שני ולאיזה מהירות הוא הגיע.
עכשיו כדי לשפר עוד יותר את הרכב הזה צריך להכניס טורבו קטן לחזק את הקלץ בוכנות וטלטלים

עריכה:האם אפשר להרכיב טורבו לפונטו 60 כ"ס חד נקודתי וכמה סוסים הוא יתן

turbo guy
17-12-10, 17:22
תשמע טורבו אתה גאון
אבל מה שייך מערכת הקירור שילדה מיתלים ובלמים ואסביר.
קח את פונטו טורבו מערכת הקירור אותה הדבר זאת אומרת שאם אני מרכיב טורבו על הרכב הזה אני משנה משהוא במערכת הקירור מקסימום רדיאטור שמן
מערכת הבלמים גדולה סה"כ מ-240מ"מ ל-257 מ"מ וזה השלב שעמית עשה ודנו בו שנינו רבות נכון מאחור יש גם קליפרים
השילדה אותה שילדה ואין שום חיזוקים נוספים
אם אני לא טועה אז גם המיתלים לא שונים מהותית.
עכשיו לעובדות ועמית היה נוכח אצלי ברכב ותשאל אותו לאן מד הטורים ירד בהילוך שני ולאיזה מהירות הוא הגיע.
עכשיו כדי לשפר עוד יותר את הרכב הזה צריך להכניס טורבו קטן לחזק את הקלץ בוכנות וטלטלים

עריכה:האם אפשר להרכיב טורבו לפונטו 60 כ"ס חד נקודתי וכמה סוסים הוא יתן

יאיר,
אין מצב שמערכת הקירור במנוע טורבו זהה למנוע שבS60
משהו בטוח שונה.. הרדיאטור בטח יותר מסיבי ,משאבת המיים
בטח שונה ,המאוורר חזק יותר .אין מצב שמערכות הקירור זהות
היתה לי פונטו טורבו חדשה שהוצאתי מהחברה ב95
אני עוד זוכר את המיספר שלה 72-099-05 מעניין אם היא עדיין קיימת ?
מנוע טורבו מגיע לרמות חום מטורפות .פה אני באמת לא מאמין שהמערכות זהות
עכשיו לשילדה ,בולמי הזעזועים בGT קשים בהרבה וכנ'ל גם הקפיצים הכל שם חזק יותר
אני החלפתי את הבולמים ליותר מסיביים של מונרו.
השילדה זהה ..
לגבי הברקסים,העוד דיסק מאחור והגודל 257 מקדימה לי לא ממש הספיקו ואחרי כמה לחיצות
בכביש קצת טכני הרכב לא תמיד עצר כמו שצריך .עשן מהברקסים היה די קבוע אצלי ..אני מאמין שאז היתי בערך על 150 כס
עכשיו לגבי הרכב שלך טורבו אפשר להרכיב כמעט על כל מנוע ואצלך אני מאמין
שלא תהיה בעיה ,משהו קטן גדישה 04 בלי לפתוח מנוע אם הוא מספיק בריא כמובן.
השאלה היא אם אתה רוצה להיכנס לסרט הזה ?
אני במקומך היתי מרחיב מעברים בראש {פורטינג}בשסתומים לא היתי נוגע.. ומגלח קצת
מהגובה .משפר יניקה ופליטה ,הזרקה רב נקודתית זה בטוח..
משאבה לא נראה לי שצריך כל עוד אין גדישה
קמשפט , ורדיאטור קירור לשמן חובה ...
ברדיאטור המקורי לא היתי נוגע אבל מאוורר היתי שם ואת הכי חזק שהיתי מוצא
מצערת יכולה להוסיף ולתת תגובה מהירה יותר
ציפ, אם יש גם יוסיף משהו .אבל לא היתי בונה על ציפ במנוע אטמוספרי {בדרך כלל לא עושה הרבה .}
בולמי זעזועים רק ישפרו את התאוצה והבלימה וכמובן את הכניסה והיציאה מסיבוב
היתי מנסה למצוא סט קפיצים קצרים ועבים יותר עד 20 30 ממ פחות מהמקורי לא יותר ..
תראה הערכות של כמה סוסים אף אחד לא יכול להגיד לך במדויק .רק בדיינו תקבל תמונה אמיתית
הרכב יהיה מעניין יותר ויסע טוב יותר זה בטוח .

yair068
17-12-10, 20:12
את זה ידעתי מזמן רציתי את התשובות ממך
ז"א אפשר לשפר תוצאות בהתאם

Amit
17-12-10, 22:16
ההבדל בקירור במנוע הוא ראשית במעברי השמן לבוכנות (בטורבו גדולים יותר ) . לגבי הראדיאטור כיום ניתן להשיג ראדיאטור מים גדול ועבה (כמו שמותקן אצלי ואצל חברי יאיר 068 ) יתכן וקירור שמן ידרש לקירור נוסף בעת גדישה . לכן קירור לא יהווה בעיה לדעתי . (אם מעברי המיים נקיים )

ניתן לגדוש מנוע 1.2 עד ל120 כוחות סוס ללא החלפת מכלולי מנוע . נדרשת הורדת דחיסה 1.5 ממ + אטם (נתון בדוק בדיינו ) הבלוק מנוע עמיד עד 200 כוחות ועם החלפת בוכנות והורדת יחס דחיסה נוספת ניתן להגיע ל 177 כוחות .

היו טענות שיותר אך לא בדוקות . בחו"ל בשונה מארצינו הרוב חוקי ולכן השעשוע הופך להיות מעניין יותר .

אני חייב להצדיק את חברי יאיר שאכן רכבו מתנהג שונה מהרבה פונטו אחרות שנסעתי עליהם .

עמית

gabi1234567
19-12-10, 06:58
הדיון הפך למעניין ..

הפונטו שלי עברה 3 ראשי מנוע בשנה בערך.

הבולמים ברכב של kyb. כול המכלולים ברכב מוחלפים לאט לאט.

רק הבולמים עלו לי 25 אחוז משווי הרכב.


ברכב התאהבתי כמה שהוא חלש וזה לא שהוא חלש הוא סוחב לא נתקע.
אני אוהב את הרכב פשוט!

המנוע נשמע ממש לא טוב כתוצאה מהעבודה האחרונה על הראש אני מתכנן לטפל בזה וכנראה
אני יצטרך לעשות ראש הפעם מקצועי יותר אז חשבתי להשיג ראש של 75 ואת כול מה שכרוך בעבודה הזאת.

שאלה נוספת. אני מעוניין להגדיל את הגאנט כרגע יושב לי ברכב גאנט 13 155.60

אפשרי להגדיל ל14 185.55 או 60?

gabi1234567
20-12-10, 05:50
הקפצה!

yair068
20-12-10, 11:21
תוכל להגדיל ב1.99 ש"ח לעד 175
הבעייה שצמיג 175 קצת נהיו נדירים אם תצטרך להחליף אחד מהם בהמשך.
אני שמתי את ה-165 על גלגלי מגנזיום והם נפתחו יפה מאוד
על גלגלי המגנזיום ישבו אצלי ה-185 ונתן צורה יפה מאוד לרכב אבל לא היה חוקי.
להצעתי ראש המנוע שלך גמור ולא תוכל להמשיך איתו אחרי כל כך טיפולים.
הצעתי מצא לך פונטו 75 והורד ממנה את ראש המנוע ,מחשב,משאבת דלק,וסעפות
בנפרד תשלם את כל מחיר הרכב שלך והוצא כזאת לא תהייה כדאית.

gabi1234567
20-12-10, 18:32
אוקי .. תודה רבה על התשובה..

כנראה שעדיף לקנות רכב מתאונה. ולעשות את כול העבודה.
או שפשוט למכור את שלי ולקנות כזאת כבר עם כול השיפצורים.

הבעייה שאני פדנט בכול רכב שהיה לי ואני לא אוהב למכור רכב שהוא לא תקין.

אם אני ישאר עם הפונטו שלי אני יצטרך לשים ברכב גם צ'פ..

כרגע הרכב שלי סוגר בהילוך שני 60 קמ"ש
עד הילוך שני הרכב נוסע מעולה.. אחרי זה הוא פשוט עצלן .

מה הנתונים שאני הולך לקבל אם אני משפצר את זה.
כי לפי הבנתי השיפור הזה יתן לי יותר מומנט מכוח סוס.

כשאני מחליף ראש ל75 וכול מה שאמרת. אני מחליף מהזרקה חד נקודתית להזרקה רב נקודתית?

davidka
20-12-10, 19:18
אוקי .. תודה רבה על התשובה..
כרגע הרכב שלי סוגר בהילוך שני 60 קמ"ש
עד הילוך שני הרכב נוסע מעולה.. אחרי זה הוא פשוט עצלן .

מה הנתונים שאני הולך לקבל אם אני משפצר את זה.
כי לפי הבנתי השיפור הזה יתן לי יותר מומנט מכוח סוס.
אני לא רואה משהו רע במומנט גבוה.. תחשוב איזה כיף זה שיש לך כוח זמין כבר בסל"ד נמוך, גמישות מעולה של המנוע כך שאתה יכול להשאיר את רגל שמאל בצד ופשוט להוריד את דוושת הגז לרצפה ולקבל את מלוא ההספק בסל"ד נמוך ומבלי להוריד הילוך... אחלה דבר. גם שומר על חיי המנוע וגם שומר על תצרוכת דלק נמוכה.
כשאני מחליף ראש ל75 וכול מה שאמרת. אני מחליף מהזרקה חד נקודתית להזרקה רב נקודתית?
כן... הרי ההזרקה הרב נקודתית היא זו שמאפשרת את הספק ה-75 כ"ס על אותו מנוע שמגיע ל- 60 כ"ס באמצעות הזרקה חד"נ.

...

yair068
20-12-10, 19:26
כמובן שהצעתי לקנות רכב לאחר תאונה
אם תמצא ובטרייד פונטו 75 ברור שכדאי ,לדעתי יהיה קשה
דנו בנושא הזה תרצה תקבל לא תרצה מה טוב עם ציפ וראש מנוע ובתנאי שהקומפרסיה טובה תקבל מעל 80 כ"ס.
ברור שכמו שציינתי תצטרך להחליף גם את הסעפות וסעפת יניקה היא רב נקודתית.
לגבי שיפור כזה יהיה עליך להביא בשלב ראשון מחשב פרוץ כי בלעדיו לא תוכל להניע את הרכב
כדאי שתתיעץ עם עמית בנושא מחשב וציפים
דבר נוסף שתקח בחשבון שאם אתה לא עושה את כל הפרויקט לבד אז תרד מהנושא בכלל

gabi1234567
20-12-10, 21:44
אני עושה לבד. אח שלי הקטן עובד במקרה במוסך. יש שמה את כול הכלים הוא מטפל לי ברכב.

ויש לי ידע בסיסי וידיים טובות בכול הקשור לרכבים.

יאיר ראיתי שאתה מוכר את הרכב שלך.

זאת הפונטו המשופרת שעבר עלייה מלא פרויקטים?

לפעמים עדיף לקנות אחד שהיא עם בסיס יותר טוב משלי.

3 ראשי מנוע רק בשנה אחת. אי אפשר לדעת מה עבר עלייה מקודם אולי צריך לשפץ מנוע.