PDA

View Full Version : טריקת ראש מנוע


קליין
09-12-10, 00:09
האם משהו יודע מה הטריקה של הראש מנוע
וגם של הגיר {עם יש}
תודה

davidka
09-12-10, 00:53
טורק ראש מנוע: 30 ניוטון/מטר. זהה בשני סוגי המנועים (8/16 שסתומים)
אחרי הטורק, סבב של 90 מעלות לכל הברגים ואחר כך עוד סבב של 90 מעלות.
כמובן שכל סבב חייב להיעשות בסדר הנכון של הברגים.

yair068
09-12-10, 11:27
דוד הסגירה שאתה מציע אני עושה אותה ידנית ללא טורק
השאלה עם טורק זה זהה בסגירה נוספת של פעמיים 90מעלות או שהטורק נותן סגירה אחת

davidka
09-12-10, 14:40
היי יאיר,

טורק ראשוני חייב להיעשות והוא מינימלי. שומרים אותו על 30 N/M בכדי להימנע מעיוותים בראש שיכולים להיגרם גם אם אתה סוגר בסדר הנכון. לאחר טריקת כל הברגים ב-30,
אתה לא מתייחס יותר לטורק. במקומו אתה משתמש בידית כוח עם סקלת מעלות (אם יש לך כזו, ב"אגד" חובה להשתמש בה. מי שנתפס סוגר לפי העין - חוטף קנס רציני) ואיתה אתה סוגר 90 מעלות סבב שלם ואחריו עוד סבב של 90 מעלות. זו הסגירה.

טיפ קטן: יש ידיות כוח שבהן אתה מכוון טורק ידוע מראש ומחכה לשמוע את הטקטוק של הידית כשהיא הגיעה לטורק שכיוונת. אבל יש ידיות אחרות שיש להן סקאלת כוח שעולה ככל שאתה סוגר. סוג מיושן יותר אבל דווקא אותו אנחנו צריכים בזמן סגירת 90 + 90, כי רק ככה נדע בסוף הסגירה - בכמה כוח הבורג נסגר סופית, וזה לצורך חיזוק ראש. בידית רגילה לא ניתן לדעת זאת.

קליין
11-12-10, 22:53
היי יאיר,

טורק ראשוני חייב להיעשות והוא מינימלי. שומרים אותו על 30 N/M בכדי להימנע מעיוותים בראש שיכולים להיגרם גם אם אתה סוגר בסדר הנכון. לאחר טריקת כל הברגים ב-30,
אתה לא מתייחס יותר לטורק. במקומו אתה משתמש בידית כוח עם סקלת מעלות (אם יש לך כזו, ב"אגד" חובה להשתמש בה. מי שנתפס סוגר לפי העין - חוטף קנס רציני) ואיתה אתה סוגר 90 מעלות סבב שלם ואחריו עוד סבב של 90 מעלות. זו הסגירה.

טיפ קטן: יש ידיות כוח שבהן אתה מכוון טורק ידוע מראש ומחכה לשמוע את הטקטוק של הידית כשהיא הגיעה לטורק שכיוונת. אבל יש ידיות אחרות שיש להן סקאלת כוח שעולה ככל שאתה סוגר. סוג מיושן יותר אבל דווקא אותו אנחנו צריכים בזמן סגירת 90 + 90, כי רק ככה נדע בסוף הסגירה - בכמה כוח הבורג נסגר סופית, וזה לצורך חיזוק ראש. בידית רגילה לא ניתן לדעת זאת.
שלום
תשלחו לי על הבורות יש טורק שמגיע לקליק שבו אנו מכוונים את הטורק
למה הכוונה 90 מעלות ?
את הסדר של הטריקה זה לפי השירטוט למעלה?
כמה זה ב אינצ'/ליברות
את חיבור הגיר מי שעושה קלצ' לא צריך?
תודה רבה ושבוע טוב

davidka
11-12-10, 23:02
שלום
תשלחו לי על הבורות יש טורק שמגיע לקליק שבו אנו מכוונים את הטורק
למה הכוונה 90 מעלות ?
את הסדר של הטריקה זה לפי השירטוט למעלה?
כמה זה ב אינצ'/ליברות
את חיבור הגיר מי שעושה קלצ' לא צריך?
תודה רבה ושבוע טוב

90 מעלות - בדיוק כמו שזה נשמע: אחרי הטורק של ה 30 - לסגור 90 מעלות את כל הברגים לפי הסדר דלעיל (בתמונה) ואחר כך עוד פעם 90 מעלות באותו סדר.

אין לי את כוח הסגירה של גיר למנוע. רוב המוסכים לא משתמשים בכלל בטורק-מטר אלא סוגרים בכוח-יד רציני וזהו.

30 ניוטון / מטר = 266 ליברות / אינץ'

לנוחותך - אתר יעיל להמרת מידות:

http://www.convertworld.com/he/torque/%D7%A7%D7%99%D7%9C%D7%95+%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%98% D7%95%D7%9F+%D7%9E%D7%98%D7%A8.html

קליין
13-12-10, 00:08
90 מעלות - בדיוק כמו שזה נשמע: אחרי הטורק של ה 30 - לסגור 90 מעלות את כל הברגים לפי הסדר דלעיל (בתמונה) ואחר כך עוד פעם 90 מעלות באותו סדר.

אין לי את כוח הסגירה של גיר למנוע. רוב המוסכים לא משתמשים בכלל בטורק-מטר אלא סוגרים בכוח-יד רציני וזהו.

30 ניוטון / מטר = 266 ליברות / אינץ'

לנוחותך - אתר יעיל להמרת מידות:

http://www.convertworld.com/he/torque/%D7%A7%D7%99%D7%9C%D7%95+%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%98% D7%95%D7%9F+%D7%9E%D7%98%D7%A8.html

ראשית תודה על היעוץ המקצועי
אם המכונאי סגר את הברגים בחוזק שעולה על הטורק אז לאחר 500 ק"מ
צריך לפתוח ואז לטרוק לפי הסדר?
נראה שאני יביא למכונאי טורק הם לא עובדים עם זה
שוב תודה