התחבר

View Full Version : סקר לבעלי גיר רגיל: טכניקת תפעול קלאץ'


davidka
08-12-10, 14:38
שלום לכולם!

מאז שאני זוכר את עצמי (כ-23 שנות נהיגה), צורת הלחיצה שלי על הקלאץ' היא:
עקב הנעל מונח על רצפת הרכב ומשמש נקודת עגינה ככה שלחיצה על הקלאץ' גורמת לכף הרגל "להחליק" על הדוושה (עקב העיגון של העקב).

בעקבות כאבים בברך שאני חווה בחודש האחרון (מהאופניים בעיקר), גיליתי שפחות כואב לי ללחוץ בשיטת נהגי המשאיות או נהגי הכלים הגדולים בכלל, שזה בעצם להניח את הרגל על הדוושה כאשר כולה באוויר ולתפעל את הקלאץ' בצורה כזו. יש הרבה יותר כוח בתפעול כזה אבל הרבה פחות רגש, במיוחד בזינוקים בעליה ובנהיגה אגרסיבית שדורשת החלפה מהירה של הילוכים.

מסתבר שיש הרבה נהגי רכב פרטי שלוחצים בצורה כזו על בסיס יומי ורציתי לדעת פחות או יותר מה ההתפלגות ומה יותר נוח לרוב האנשים:

שיטה מס' 1 - עקב מעוגן לרצפה
שיטה מס' 2 - רגל מרחפת באוויר בלחיצה ובעזיבה.

chesh
08-12-10, 16:16
שיטה 1

timor91
08-12-10, 16:24
שיטה 1111

Caveman
08-12-10, 16:30
הוספתי סקר ברשותך :)
אני בשיטה השניה, סתם כי זה יותר נוח לי ככה.

על מה אתה רוכב אם אפשר לשאול? איזה סגנון?

danixs7
08-12-10, 17:47
שיטה 1.

מודל סי אי
08-12-10, 18:57
עקב מעוגן לרצפה

davidka
08-12-10, 19:43
הוספתי סקר ברשותך :)
אני בשיטה השניה, סתם כי זה יותר נוח לי ככה.

על מה אתה רוכב אם אפשר לשאול? איזה סגנון?

סבבה גדעון :)

סגנון הרכיבה שלי הוא XC ברובו הגדול, (פתח תקווה - ארומה בנמל תל אביב וחזרה) וקצת סינגלים בבן שמן ובסביבה..
אני רוכב על זנב קשיח gary fisher Wahoo.

גם אתה בתחום...?

Amit
08-12-10, 21:29
שיטה 2 . אני חייב לבשר לך שגם בשיטה זו לאחר 600000 ק"מ גם אני סובך מבעיות בברך שמאל כתוצאה מהקלץ .

davidka
08-12-10, 21:41
מה המצב עמית?

קלאץ' קשה יכול לגרום ללא מעט בעיות בברך וגם (מניסיון של א.ח.י) - אפילו לשבר (הרניה)!
בחודש האחרון כמעט והלכתי להחליף קלאץ', כי לא יכולתי לסבול את הכאב. הייתה לי כנראה דלקת ברצועה וזה היה פשוט סיוט... זו הייתה אחת התקופות הבודדות שהתפללתי לרכב אוטומטי... הקלאץ' שלי עדיין נחשב רך אבל חדש היה משפר את המצב עוד יותר.
הנקודה היא שאני מתחיל להתרגל לשיטה של רגל באוויר וזה פתאום נראה לי מאד מאד נוח!
מסתבר שלכל דבר אפשר להתרגל ולהפוך אותו לטבע שני. כנראה שאמשיך בצורה הזו.

ערב טוב!

Caveman
08-12-10, 23:01
גם אתה בתחום...?

אכן :)
אני רוכב גם בעיקר XC שכולל דיי הרבה סינגלים טכניים. התנסתי קצת בDH וגם עם אופני BMX של GT שיש לי, במסלול "פאמפ טרק" שיש לנו כאן בנס ציונה מידי פעם. בשביל אופניים ב350 שקל, אפשר לעשות איתם הרבה דברים מגניבים :)
יש לי Specialized FSR XC Comp, ו Diamondback Hawk שמשמשות אותי לרכיבות כושר + להתנייד עם צריך (עשיתי להם הסבה קלה לאופני כביש).

davidka
08-12-10, 23:23
יש לי Specialized FSR XC Comp, ו Diamondback Hawk שמשמשות אותי לרכיבות כושר + להתנייד עם צריך (עשיתי להם הסבה קלה לאופני כביש).

סחתיין!
ה-FSR אופניים מצויינות! הן עלו לא פעם על הפרק בכל מחשבה על השתדרגות לשיכוך מלא אבל הן תמיד היו יקרות לי מידי.. :(
בכלל, אני מאד אוהב את השלדות, הגיאומטריה והמתלים של ספשלייזד.
שידרגת את הבולמים או שאתה עם הציוד הסטנדרטי? (מה הולך שם אני כבר לא זוכר: מקדימה פוקס 140 מ"מ ומאחורה ROCKSHOX ?)

אחלה אופניים וכמובן - אחלה ספורט ותחביב.

Caveman
09-12-10, 01:57
זה לא סטמפג'אמפר, זה הדגם אחד מתחת.
יש רוקשוקס טורה 120 מקדימה וXFUSION מאחורה.
זו הרמה אבזור אחת מעל הנמוכה ביותר (כוללת בלמי דיסק בין היתר).
הדבר היחיד ששדרגתי זה את הפדלים לCrank Brothers 5050. מעבר לזה הן סטנדרטיות לחלוטין.

אני מאוד מבסוט מהן, למרות שדיי בא לי לעבור לסטאמפג'אמפר, כי יש להן זוית רכיבה קצת יותר ניטרלית.
אבל כן, המעבר הבא יגרור הוצאה של מעל 10 אש"ח, אז אני אמתין עם זה קצת עד שאני באמת אמצה אותן עד הסוף.

aaabbb
13-12-10, 16:28
אני מושבניק.. במקור נהגתי בטרקטור הרבה לפני האונו, ובטרקטור אני לא חושב שאפשר להחליק את הרגל באלגנטיות על הדוושה... אז אני מהאנשים שעם כל הרגל

מה שכן כיוון שעשיתי הפסקה של 3 חודשים בנהיגה והיות ויש לי 2 רצועות קרועות בברך היה לי קצת קשה להתרגל לקלאצ' באונו שקצת קשה יחסית לרכב אבל אחרי חודש זה בסדר :)

ובנוגע לאופניים אם כבר נכנסתם לזה.. גם אני בתחום, זנב קשיח מעט מיושנות HARO V4, רוב האנשים שרכבתי איתם צחקו עלי על הזנב קשיח אבל גם אחרי 5 שנים שהם אצלי לא מציע לזלזל בהם :)
מה שכן הם הגיעו עם דיסקים מכאניים שממש לא היה בא לי עליהם, העפתי אותם שבוע אחרי שהאופניים היו אצלי והחלפתי לרפידות טובות
החלום זה לקנות גארי פישר זנב קשיח (אין דגם ספציפי - כשיהיה תקציב נתחיל לחשוב לע דגם)

aaabbb
13-12-10, 16:31
מה המצב עמית?

קלאץ' קשה יכול לגרום ללא מעט בעיות בברך וגם (מניסיון של א.ח.י) - אפילו לשבר (הרניה)!
בחודש האחרון כמעט והלכתי להחליף קלאץ', כי לא יכולתי לסבול את הכאב. הייתה לי כנראה דלקת ברצועה וזה היה פשוט סיוט... זו הייתה אחת התקופות הבודדות שהתפללתי לרכב אוטומטי... הקלאץ' שלי עדיין נחשב רך אבל חדש היה משפר את המצב עוד יותר.
הנקודה היא שאני מתחיל להתרגל לשיטה של רגל באוויר וזה פתאום נראה לי מאד מאד נוח!
מסתבר שלכל דבר אפשר להתרגל ולהפוך אותו לטבע שני. כנראה שאמשיך בצורה הזו.

ערב טוב!
דרך אגב
עד שקראתי את האשכול הזה היה לי מאוד מובן מאליו שלוחצים עם כל הרגל.. כלומר לא הסתדר לי בראש בכלל מ צב שבו אתה נועל את העקב לרצפה
זה אולי קצת מטומטם לשאול אבל אני חושב שקצת קשה ללחוץ את הקלאצ עד הסוף כשאתה נועל את העקב, או שאני טועה? אצלי באונו אני לא חושב שאני מגיע עם הרגל עד הסוף אם אני נועל את העקב (ואני עם מידה 45 בנעליים :) )

ארילו
13-12-10, 17:49
אני עם חסידי השיטה השניה.

פשוט רוב הזמן רגל שמאל שלי נמצאת בצד, במקום המיועד לה כשלא משתמשים בקלאצ'. אז כשצריך אני מרים אותה לקלאצ', מוריד, מעלה ומחזיר אותה לנוח.

השיטה הראשונה מעייפת את הרגל, והיא נוטה למצוא מקום לנוח על דוושת הקלאצ'.

davidka
13-12-10, 18:42
החלום זה לקנות גארי פישר זנב קשיח (אין דגם ספציפי - כשיהיה תקציב נתחיל לחשוב לע דגם)

מה המצב...?

לגארי פישר יש קשת רחבה של רמות. אני רוכב על רמת כניסה, דגם WAHOO, שילדת אלומיניום 6061 T6, בולם סנטור, בלמי חישוק, אביזרי בונטרייגר ושימנו DEORE. מדובר באופניים סופר-מהירות וקלות לתמרון וממש לא יקרות: 2400 ש"ח פלוס מינוס. שלושה חברים שלי שרכבו על שיכוך מלא, החליפו לאופניים כמו שלי רק בגלל שנוכחו לראות שאם אני רוצה - במכת פדל אני משאיר להם אבק ונעלם באופק... :)
אין איבוד אנרגיה בזנב קשיח. אתה נותן כוח וכולו יורד לגלגלים. פשוט נהדר.
דגם מומלץ בחום.

davidka
13-12-10, 18:48
דרך אגב
עד שקראתי את האשכול הזה היה לי מאוד מובן מאליו שלוחצים עם כל הרגל.. כלומר לא הסתדר לי בראש בכלל מ צב שבו אתה נועל את העקב לרצפה
זה אולי קצת מטומטם לשאול אבל אני חושב שקצת קשה ללחוץ את הקלאצ עד הסוף כשאתה נועל את העקב, או שאני טועה? אצלי באונו אני לא חושב שאני מגיע עם הרגל עד הסוף אם אני נועל את העקב (ואני עם מידה 45 בנעליים :) )

האמת היא שהייתי צריך להיות יותר ספציפי. הכוונה הייתה יותר לעזיבת הדוושה.
את הלחיצה באמת קשה לבצע במצב של עקב נעול, אבל את העזיבה ביצעתי תמיד עם תמיכה של העקב. זה נתן לי ייצוב של הרגל, אבל כמו שאמרתי לפני כמה ימים, התחלתי להתרגל לשיטה השניה ומיישם אותה בחודש האחרון..