View Full Version : מנוע מגמגם
היי
היום בבוקר הנעתי את האוטו ספייס 2001 8V 160000 KM והמנוע החל מגמגם ישר
חשבתי שיעלם אבל לאחר נסיעה בתוך העיר של כשלושה ק"מ הבעיה עדיין קיימת.
יש לציין שפעם אחרונה שנהגתי שלשום הכל היה תקין.
יש למישהו רעיון?????
אל תצפה לקליעה בול בבעיה משום שבעיית גמגום יכולה לבוא מאלף מקומות.
כדאי להתחבר למחשב, למרות שאם יש לך תושיה ומעט היגיון בריא (ועוד קצת ידע במכונאות) תוכל אולי לאתר את הבעיה.
ראשית תנסה להבין אם הגמגום הוא תוצאה של בעיית דלק או בעיית חשמל. זה דבר ראשון.
ברגע שתדע לבודד את הקבוצה הנכונה, יהיה יותר קל להתחיל להיכנס לעומק הבעיה, כגון:
האם זה קורה כל הזמן? רק בעומס? בניוטרל? בסל"ד מסויים?
תחזיר תשובות ונראה לאן אפשר להתקדם..
תנתק המינוס של המצבר ללילה שלם ואחר כך תחזיר אותו ועדכן מה קרה
זה אמור לאפס את מחשב ניהול המנוע פעם היה לי איפסתי ונעלמה התקלה
אל תצפה לקליעה בול בבעיה משום שבעיית גמגום יכולה לבוא מאלף מקומות.
כדאי להתחבר למחשב, למרות שאם יש לך תושיה ומעט היגיון בריא (ועוד קצת ידע במכונאות) תוכל אולי לאתר את הבעיה.
ראשית תנסה להבין אם הגמגום הוא תוצאה של בעיית דלק או בעיית חשמל. זה דבר ראשון.
ברגע שתדע לבודד את הקבוצה הנכונה, יהיה יותר קל להתחיל להיכנס לעומק הבעיה, כגון:
האם זה קורה כל הזמן? רק בעומס? בניוטרל? בסל"ד מסויים?
תחזיר תשובות ונראה לאן אפשר להתקדם..
הגמגום מרגע ההתנעה ובכל סל"ד בנסיעה רגועה ותחת עומס
תתחיל במה שהציע ברא מעליי ותראה אם זה עוזר כי כרגע אין כיוון ברור.
מחשב ספייס לא מתאפס בניתוק רק בחיבור אקזמינר
האם נדלקו לך נורות בלוח שעונים (מנוע, מזרק, מצבר ...?)
האם תדלקת לאחרונה במקום לא מוכר?
ניתן להסתכל האם כבלי הצתה שלמים לכיוון הפלגים - מתי החלפת פלגים?
אז ככה לא נדלקו שום נורות אזהרה הלוח שעונים וכולם תקינות.
אני מתדלק קבוע בתחנת פז בכרמיאל ורק שם.
מצתים הוחלפו ב 09/09 מאז האוטו נסע 6K מצתים NGK BKR 5 EZ.
מה שמוזר שהאוטו נסע מצוין יומיים קודם ואז אתמול הנעתי ומיד הרגשתי רעידות.
לידע כללי גם טיימינג הוחלף ב09/09.:(
יצאנו אותה עיר ח ח ח ח
עולם קטן
יש עוד אופציה שאחד הפלגים לא מהודק כמו שצריך או אחד מחוטי ההצתה השתחרר ממקומו בצד של הפלג או של הכוהל אז כדאי לבדוק
היה מדריך לאפס מחשב ניהול מנוע ע"י כבל המינוס ועוד כמה והיה מיועד לדור ראשון של פונטו אני ניסית של SX 8 שסתומים וגם עבד אז כדאי לנתק גם אם לא מרוויח אתה לאא מפסיד
טוב היום פתחתי מכסה מנוע ועשיתי מס' בדיקות והצלבות של חוטי הצתה וגיליתי שמצת מס' 3 פגום ,
לאחר שראיתי שאם אני מנתק את חוט הצתה שלו המנוע לא משנה את פעולתו חששתי שחוט לא תקין ולאחר החלפה בין 3 ל4 התופעה לא עברה מקום אז החלפתי בין המצתים זה השלב שאמרתי לעצמי שאם התופעה לא נעלמת יש לי בעיית מנוע. לשמחתי התופעה עברה מקום.
קניתי סט מצתים של דנסו לאחר בירור בקטלוג און-ליין שלהם לדגם שמתאים למנוע שלי.
החלפתי אותם והכל עובד כמו שצריך.
כרגע בחיפושים הבנתי שחוטי ההצתה שלי מיצרן PSI סיני הם מסוג ירוד ביותר וכנראה אני אחליף אותם לאינטרמוטור.
היום שבועיים אחרי שהוחלפו מצתים בעקבות מצת בצילנדר 3 שנימצא פגום שוב התופעה חזרה שוב
באותו צילנדר החלפתי מצת והכל בסדר.
יש למישהו כיוון?????????:(
באיזה צבע הפלג הישן (זה שהרכבת לפני שבועים)? יש עליו שמן?
לדעתי יש לך בעייה בכויל ואצלך יש 2 יחידות
בדוק איזה כויל מעביר לפלג 3 ויתכן שהוא פגום
באיזה צבע הפלג הישן (זה שהרכבת לפני שבועים)? יש עליו שמן?
כן יש מעט שמן על המצת אבל ממש מעט
לא סיבה למצת פגום.:mad:
לדעתי יש לך בעייה בכויל ואצלך יש 2 יחידות
בדוק איזה כויל מעביר לפלג 3 ויתכן שהוא פגום
גם לי נראה כנראה שאני יצליב בין הכוילים ונראה עם התופעה נודדת:confused:
אבל אתה אומר שהצלבת פלאגים בפעם הקודמת והבעיה נדדה עם הפלג הבעייתי, אז איך בדיוק זה כויל?
מעבר לזה שנראה לי נדיר עד בלתי סביר שכויל יהיה "חצי תקול" ויספק ניצוץ רק לצילינדר אחד מתוך השניים שהוא אחראי עליהם.. לא נראה לי סביר.
לכן אמרתי שיש אופציה שכויל יכול לפגום בפלג.
יפה יעשה הבחור אם יצליב בין הכוילים ויראה אם התופעה נודדת .
בררתי ויש מצב שכויל מוציא מתח לא תקין למצת ולכן לאחר זמן-מה המצת נפגם
חשוב לציין שכרגע מצתים מתוצרת דנסו יפן שמתאימים למנוע של הפונטו לפי אתר דנסו העולמית.
המצתים הקודמים היו NGK.
היום בררתי וכויל של VALEO עולה 180 ש"ח נישמע סביר!?
נשמע יקר תנסה תחליפי עד 80 ש"ח.
ד"אג איך בדקתה כמה מתח מוציא הכויל
טעות 160 ש"ח למקורי.
אני מפחד לשים תחליפי סיני ואז מה הרווחתי?
לשאלתך אני לא יכול למדוד את המתח, פשוט אני יצליב בין הכוילים ואז אם הבעיה תנדוד לצילינדר 1
אז סביר להניח שהביעה בכויל אני לא מתכוון להחליף על עיוור זו שיטה יקרה ולא חכמה אני יעבוד
בשיטת האלימינציה אני מקווה שאני יעלה על הבעיה מהר,זה רכב של אשתי ואני לא רוצה שהיא תתקע.
אם הבעיה באמת בכוייל אז אני חושב שזה מיותר לקנות חליפי אם המקורי עולה 160 ש"ח.
אם הבעיה באמת בכוייל אז אני חושב שזה מיותר לקנות חליפי אם המקורי עולה 160 ש"ח.
ברור אפילו לא חשבתי בכיוון המוצרים של VALEO פשוט מעולים.:D
רציתי לעדכן שלאחר החלפת סליל הצתה התופעה נעלמה והכל תקין;)
איזה מזל כמעט יצאנו לפנסיה
איזה מזל כמעט יצאנו לפנסיה
"כמעט" מה שבטוח שהבדיחה שלך מזמן בפנסיה
רציתי לעדכן שלאחר החלפת סליל הצתה התופעה נעלמה והכל תקין;)
תודה על העדכון. אבל למה אחרי שלושה חודשים ?.:D
דוד.
אז לא לעדכן בפעם הבאה?
פשוט עד שיצא לי זמן להחליף עברו שבועיים, ואז רציתי להיות סגור שהבעיה ניפתרה סופית
ולא לצאת בהצהרות סרק.:8-O
נ.ב.
כמו כן החלפתי חותי הצתה שהיו כנראה סיניים לחותי הצתה מאוד "איכותיים" של INTERMOTOR עלו בס"כ 80 ש"ח ניקנו בחנות בכרמיאל לאחר בירור באתר של INTERMOTOR לפי דגם רכב ודגם מנוע.http://www.smpeurope.com/?p=smpeurope/catalogue&brand=intermotor&SESSID=g76r7d3cl61ka6aucof9ob9ae6
אתה צודק כן לעדכן. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
ראה כאן איך הבחור קיבל עזרה הבטיח לעדכן ונעלם.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=87313#post87313
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.