התחבר

View Full Version : רעידות בזינוק בהילוך ראשון


fadi_fbm
04-12-10, 16:54
יש לי פיאט בראבו שנת 1998 מנוע 1.4, לפני שבוע התחלתי להרגיש רעידות בזינוק אם זה בעליה או במישור, מקודם זה היה חלש מדי וקרה לי פעמיים במהלך אותו יום, היום אני מרגיש את זה בכל זינוק והרעידות הרבה יותר חזקות, לא יודע אם מדובר בקלאצ' כי האוטו סוחב רגיל ולא מחליק בשאר ההילוכים רק בהילוך ראשון ורוורס, אם מדובר בקלאץ', על איזה סוג אתם ממליצים וכמה זה יעלה ביחד עם התקנה ?

davidka
04-12-10, 17:37
על פניו נראה סימפטום אופייני של דיסקת לחץ (PRESHER) שהולכת לעולמה לאט לאט.

הרעידות מופיעות כאשר דיסקת הלחץ שנראית כמו שמש מלאה קרניים, מאבדת מכוחה בחלק מהקרניים ובעצם לוחצת באופן לא שווה על הדיסק. גם העזיבה אינה אחידה ובעקבות זאת מופיעה תופעה של תפיסה לא אחידה של המצמד - ורעידות. מצמדים מצויינים יש לחברת VALEO הצרפתית וגם לחברת LUK הגרמנית, למרות ששמעתי לא מעט על מצמדי LUK שהם קשים ללחיצה אפילו כשהם חדשים. לי תמיד היו מורכבים מצמדי VALEO ועליהם אני חותם בלי למצמץ - מצמד רך וקל כמו חמאה.

אבל לפני ביצוע פעולה דרסטית הייתי מציע לך לבדוק תחילה (אף פעם לא מזיק לבדוק) גם תושבות מנוע וגיר למרות שתופעת רעידות אינה מאפיינת בד"כ תושבות קרועות.

שאלה: האם הקלאץ' שלך קשה ו/או משמיע רעשי חריקות של קפיץ לא משומן בזמן לחיצה ועזיבה ?

מודל סי אי
05-12-10, 04:11
מצטרף לשירשור , גם לי בפיאט בתחילת נסיעה בעיקר שאני בפפק הרכב בנסיעה עם קלאץ רועד וזה נראה כיאלו זה מגיר , כמה זה מזיג ? והשאלה מה עלות של קלאץ
אצלי הקלאץ לא נראלי משהו בכלל יש ראש של מסיבי לחץ

ברא
05-12-10, 08:46
לי יש פונטו ספייס השבוע החלפתי קלץ' היה לי של וולאו עשה 75000 ק"מ
התקנתי קלץ' של MECRAM תוצרת איטליה אבל לא אהבתי כבר מק"מ ראשון הרגשתי שהוא חלש אז אמרתי אני מפרק שוב ומחליף כל עוד זה באחריות יום אחרי פרקתי קניתי מצמד של LUK האמת מרגישים את ההבדל העצום שקיים
דוד אתה צודק בכל מילה לגבי הדוושה הלוק הדוושה יותר קשה גם שזה חדש והוולאו יותר רכה
אני אישית מעדיף כמה שיותר קשה כלעוד שלא נתקעתי בפקק ח ח ח
עלות הקלץ' 650 שקל
הרכבה עצמית
אני חושב שלוקחים היום משהו בסביבות 550 שקל הרכבה אני מדבר על מוסכים רגילים לא מוסכים מורשים של היבואן שאני חושב ששמה יגלוש המחיר בעוד איזה 300 שקל

מודל סי אי
05-12-10, 18:37
ברא שתגור במרכז עדיף רק רך עם כל הפקקים אם הרכבה לא קשה במיוחד נשמע די סביר ,
השאלה כמה זמן עוד יחזיק לי הקלאץ , כי בנסיות קטנות הכל סבבה רק שאני בפקק והשימוש בקלאץ גובר אז הוא מתחיל לזיף ,
אם יקרה מצב שחס ושלום הוא יפסיק לגמרי לתפקד ? או שזה הורס משהו הרעידות ?

davidka
05-12-10, 23:59
מה המצב חיים? :)

קשה לצפות מה בדיוק יקרה ומתי. הקלאץ' יכול להחזיק עוד זמן רב, אך הרעידות יחריפו עם הזמן ואתה פשוט תדפוק תושבות מנוע וגיר, גומיות מייצב, תפוחים, ציריות ומה לא, הכל בגלל הרעידות ואני ממש לא מגזים. גם בסרט הזה הייתי..

רעידות הן דבר רע מאד בכל מכלול מכני. רעידות מפרקות מכלולים הרבה יותר גדולים ומסיביים מרכב ולכן כדאי להפסיק אותן כמה שיותר מהר לפני שקורה הנזק.

מודל סי אי
06-12-10, 13:11
איתי מצוין ברוך ה' , איך איתך דוד ?
אני מאמין שהם יחריפו לא היה לי בררה מקווה שזה יחזיק עוד חודש חודשים שאני יתאושש מראש מנוע ומסרק הגה , וטסט , ומזה זה מסיבי לחץ ? סיפור של עוד כמה כסף ? או שזה בא עם הקלאץ

davidka
06-12-10, 14:12
מקווה בשבילך שהאוטו ירחם עליך קצת ויתן לך להתאושש.. :)

מיסב לחץ בא במכלול המצמד (דיסקת לחץ, דיסקת חיכוך, מיסב לחץ)

המיסב אגב הוא זה שבזמן לחיצה על הדוושה, לוחץ על שמש דיסקת הלחץ בחלק ההיקפי שלו ומופעל עליו לחץ גדול. לכן רצוי שלא להחזיק קלאץ' לחוץ שלא לצורך. זה מקצר את חיי המיסב.

מודל סי אי
06-12-10, 15:04
וואי וואי אני יותר מדי לוחץ על הקלאץ סוג של הרגל , טוב שאתה מעדכן.

אבל לפחות התוצאה שווה בסוף ,

yair068
06-12-10, 15:28
מקצר את חיי המיסב?
בשביל מה הוא בנוי המיסב הוא אחרון שיכול לההרס מקסימום ירעיש טיפה בסרק ויפסיק בלחיצה עליו
מה שכן חריקות בהכנסת הילוך הורסות את פלטת הלחץ וקצת את המיסב.

davidka
06-12-10, 15:41
יאיר מה המצב..

מיסב הלחץ מסתובב רק בזמן הלחיצה על הדוושה. כשהדוושה לא לחוצה אין לו שום תפקיד.
משום כך מיסב לחץ גמור ירעיש רק בזמן לחיצה על הדוושה ולא סתם ככה.

הסיבה לקיצור החיים היא שהוא יושב בחלקו הפנימי סביב ההילוך הישיר שיוצא מהגיר והלחיצה מפעילה עליו לחץ בהיקף החיצוני שלוחץ על דיסקת הלחץ, דהיינו הוא נמצא בלחצי פירוק בציר הרוחב שלו בניגוד לכל מיסב אחר שיש בו מאמצים על ציר הגלגול בלבד.

yair068
06-12-10, 17:20
לדעתי המיסב מסתובב רגיל על מוט ההילוך הישיר ולכן כשיש חופש קצת במיסב הוא מרעיש
כשלוחצים על הקלץ מיסב לחץ נפגש עם פלטת הלחץ ומפסיק להרעיש בגלל הלחץ עליו

davidka
06-12-10, 18:38
יאיר מה המצב,

זו סברה רווחת ובטעות יסודה:

המיסב יושב (בעזרת מעטפת מובנית ממתכת) על מנוף המצמד ובעצם נייח לחלוטין כאשר ציר ההילוך הישיר עובד דרכו מבלי לגעת בו.

בעת לחיצה, המיסב לוחץ על דיסקת הלחץ שהיא בעצם במצב של סיבוב תמידי.
ברגע שהוא לוחץ עליה, הוא עושה זאת רק עם החלק ההיקפי שלו ורק אז החלק ההיקפי מתחיל להסתובב יחד עם דיסקת החיכוך כאשר המרכז שלו נשאר נייח. בגלל זה כל הרעשים הנובעים ממיסב לחץ שחוק, מופיעים תמיד בשעת הלחיצה על הדוושה ולא במצב אחר.

מודל סי אי
07-12-10, 02:23
דוד לפי דבריך הרעש בא כשאני לוחץ על הקלאץ ? כי אצלי הפך כשאני לוחץ אין תרעש , לא כרעש כזה נוראי

davidka
07-12-10, 08:56
חיים בוקר טוב,

בהנחה ומזלג המצמד נמצא במקומו הטבעי ומכוון, ובכל זאת יש רעש ללא לחיצה על הדוושה, סיכוי סביר למיסב שחוק בגיר עצמו, דהיינו מיסב ההילוך הישיר.

יש מצבים (לא שכיחים) שבהם המזלג של המצמד כל כך קרוב לדיסקת הלחץ, שמיסב הלחץ בכל זאת נוגע בה ומסתובב יחד איתה ואם הוא שחוק - אתה תשמע אותו גם בלי לחיצה על הדוושה.

צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

Siso_Tuning
07-12-10, 09:20
זה מה שקורה אצלי בדיוק
שאני לא לוחץ על הקלאצ' יש רעשים של חריחות כאלו די חזקות ומעצבנות
שאני לוחץ על דוושת המצמד הן הרעשים נעלמים
הבאתי מכונאי שיבדוק
והוא אמר לי שזה מייסב לחץ בגיר!
אני מקווה להחליף אותו על הדרך!
יש למישהו עוד משהו להוסיף? תודה!

ברא
08-12-10, 03:16
[QUOTE=Siso_Tuning;82746]זה מה שקורה אצלי בדיוק
שאני לא לוחץ על הקלאצ' יש רעשים של חריחות כאלו די חזקות ומעצבנות
שאני לוחץ על דוושת המצמד הן הרעשים נעלמים
הבאתי מכונאי שיבדוק
והוא אמר לי שזה מייסב לחץ בגיר!
אני מקווה להחליף אותו על הדרך!
יש למישהו עוד משהו להוסיף? תודה![/QUOT


המכונאי צדק

yair068
08-12-10, 13:08
דוד מכח האנרציה המיסב מסתובב.
זה כמו שאתה מעלה רכב על ליפט ומפעיל את הרכב בניוטרל הגלגלים מסתובבים
ומפה הרעש שהמיסב מסתובב חופשי
כשאתה לוחץ על הקלץ המיסב נדבק על פלטת הקלץ ואז הוא לא יהיה חופשי ולא ירעיש
נכון אתה אומר ואף אחד לא שם לב כשלוחצים על הקלץ והמיסב מרעיש הוא לא תקין אבל כשהוא חופשי הוא טיפה מרעיש