View Full Version : רעש מוזר של מים
חברים שלום
ברשותי פיאט פונטו ספייס אוט 2002ELX
לאחרונה התחלתי לשמוע רעש מוזר של ניעור מים מצד ימין בכיוון הדשבורד
רעש כמו של בקבוק מים חצי מלא או חצי ריק ;) כאשר מנערים אותו.
השאלה היא האם זה יכול להיות המים של המזגן שעומדים ולא מטפטפים החוצה?
(אולי יש ליכלוך שמונע מהם לרדת לגמרי ואם כן איפה נימצא הבקבוק או האמבטיה)
או שזה רעש של המים של הרדיאטור שגם נימצאים באיזור הזה (אני חושב)?
בתודה לירן LRL23
גם לי היה את הרעש הזה.
המזגן עבד כמו שצריך גם החימום, בדקתי את הצינור ניקוז של המים והוא לא היה סתום.
הציעו לי לפרק את הדשבורד ולחפש את מקור הבעיה, בגלל שמכרתי אותה( תודה לאל) בחרתי לא להתעסק עם זה.:)
ליאור מה המצב?
לפי מה שידוע לי היחידה של המזגן נימצאת בצד ימין מתחת לתא כפפות האם יש איזה
מגש או בקבוק שלשם המים מתנקזים? ואם כן תוכל לכוון אותי לשלם בבקשה.
ביום שבת אני מתכוון לפרק את הכיסוי מחתחת לדשבורד ולבדוק.
בתודה לירן
יש לך אויר במערכת הקירור
יש לנקז אויר ע"י שני ברזים במערכת הקירור ולהוסיף מים לפי הצורך
אם הרעש התחיל פתאום - האם החלפת לאחרונה מי קירור?
כדאי לטפל דחוף - אויר במערכת פוגע בקירור ועלול לגרום נזק למנוע, תעקוב אחרי שעון חום בעיקר עם מזגן
גם אני חושב על לבדוק אוויר במערכת הקירור וזה גם נותן קול של מים זורמים תנקז אוויר טוב מאוד ואחר כך תבדוק עם הרעש אם יש אוויר במערכת והדבר חוזר על עצמו וחסרים מים סימן שיש לך נזילה במערכת קירור
אם יש אוויר ואתה דוחה את זה החום אמור לעלות בהתאמה לאוויר שבמערכת
יש פתח ניקוז על צינור מים מתחת לפלטר אוויר אני מדבר על SX בורג מפלסטיק שחור נפתח ביד לא צריך מברג
ויש עוד פתח מפלסטיק על הרדיאטור בזווית העליונה מצד ימין
תודה על התשובות אני יבדוק את זה ביום שבת מקווה לעלות תמונות
דרך אגב ברא אני גר ליד כפר ברא :D אז במידה ויש לך זמן תיקפוץ אליי :rolleyes:
כאשר אני מנקז את המים איזה מים צריך להוסיף ומה עושים לגבי הברז של האוויר צריך ללכת לאיש מזגנים כדי להכניס גז או משהו?
[QUOTE=lrl23;82513]תודה על התשובות אני יבדוק את זה ביום שבת מקווה לעלות תמונות
דרך אגב ברא אני גר ליד כפר ברא :D אז במידה ויש לך זמן תיקפוץ אליי :rolleyes:
כאשר אני מנקז את המים איזה מים צריך להוסיף ומה עושים לגבי הברז של האוויר צריך ללכת לאיש מזגנים כדי להכניס גז או משהו?[/QUO
************חח ואייי הרגת אותי עכשיו בכל אופן אתה ראשון שאומר לי את זה
אני בכרמיאל מוזמן בכיף
;)
תודה על התשובות אני יבדוק את זה ביום שבת מקווה לעלות תמונות
דרך אגב ברא אני גר ליד כפר ברא :D אז במידה ויש לך זמן תיקפוץ אליי :rolleyes:
כאשר אני מנקז את המים איזה מים צריך להוסיף ומה עושים לגבי הברז של האוויר צריך ללכת לאיש מזגנים כדי להכניס גז או משהו?
תחכה היום אני מעלה תמונות בערב ועם הסבר
ברא המון תודות מחכה לתמונות
בתמונה הראשונה אני הקפתי איפה נמצא את הברז של ניקוז אוויר מתחת למסנן אוויר בדגמי SX אני מניח שדומה בELX רק צורת הפלטר שונה רק אותו מיקום
בתמונה השניה יש את הברז אפשר לפתוח ביד אם לא מצליחים עם מברג רק נא לשמור עליו טוב מאוד הבורג הזה עשוי מפלסטיק ויש לעבוד איתו בעדינות
יש עוד פתח ניקוז בפינה עליונה של הרדיאטור מצד ימין איפה שנכנס צינור המים לרדיאטור בחזרה מנמנוע יש לפתוח אותו כמו שרואים בתמונה הוא פתוח
יש לעשות את הפעולה הזו שהרכב קר מאוד כדי לא להשרף מהמיים גם אם שעון החום מראה שהמנוע קר המים יהיו מספיק חמים לשרוף את העור
אני אישית נוהג לעשות נוהל שהרכב מונע על מנת לתת למשאיבה לעבוד ולהוציא כל האוויר במערכת
מי שעושה את זה פעם ראשונה שיעשה שהמנוע דומם ושוב שהמנוע עובד
העבודה היא ככה משחררים כל פעם אחד מהפקקים מתחילים למלות נוזל קירור או מים תלוי מה יש ברדיאטור עד שמתחילים לצאת מים מהברז שאותו שחחרנו ואז סוגרים צריך שיצא המון מים ולראות שאין בועות במים שיוצאים אלא זרם בלבד
מקווה שעזרתי
טוב אז ראיתי את הברז שצולם בתמונה הראשונה ביום שבת אני יעבוד על הרכב וינסה לעשות את הפעולה שאמרת.
השאלה היא מה בידיוק תפקידו של הברז הזה מה הצינור מוביל שם?
והאם יש צורך לפתוח את היחידה של המזגן מתחת לתא כפפות ולחפש שם את מקור הבעיה?
לירן
הברזים הם במערכת הקירור יש בפנים מים או נוזל קירור (מתחמם מאוד עם המנוע ונוזלים שם מים בפתיחה)
אם אין רטיבות מתחת לשטיח כנראה שאין נזילה
אז ככה הייתי היום אחרי העבודה אצל חשמלאי רכב ומיזוג שגם מתקן מזגנים.
הוא אמר לי שרוב הסיכויים הם שהמגש שאליו המים יורדים סתום חלקית ובגלל זה אני שומע רישרוש של מים כאשר אני מתחיל נסיעה.
לפי התיאוריה שלו כאשר אני מפעיל את המזגן המים מתרכזים בתוך המגש ולא יורדים עד הסוף
בגלל שהפייה סתומה חלקית והמים כל הזמן מטפטפים לאט לאט וכאשר הרכב עומד יום שלם אז אין רטיבות בשטיחים כי המים מתרוקנים.
רק לאחר נסיעה ארוכה עם מזגן ואחרי כמה דקות שהרכב עומד במצב סטאטי ונתחיל לנסוע אז יהיה אפשר לשמוע את הרישרוש של המים.
עכשיו לא שאלתי אותו איפה נימצא המגש אבל אולי אחד מחברי הפורום כן יודע.
בתודה וחג שמח לירן lrl23
הרעש קיים רק שאתה מפעיל מזגן ?
עשיתה את מה שmgolost אמר לך?
הרעש קיים רק אחרי שאני מדליק מזגן כמו שאמר החשמלאי לאחר נסיעה ארוכה. כניראה שהמים מצטברים אז אני שומע אותם לאחר התחלה של נסיעה חדשה.
מחר אני יעשה את מה שהוא אמר אני רק צריך ללכת לקנות את הנוזל קירור.
ראיתי את התמונות של ברא ואני ילך צעד צעד.
תודה
תלך עכשיו על זה להוציא אוויר מהמערכת
אני האמת לא ממש מאמין בתיאוריה של החשמלאי כי המזגן מוריד טיפה טיפה של מים ואי אפשר לצור רעש שנשמע מזה בהתחשבות שהמנוע גם מרעיש וגם במהירות גבוהה האוויר מרעיש
אגב היום היה לי יום קשה עבדתי עם הרכב החלפתי משאיבת מים מותחן רצועת טיימנג ופקק מים בצד הטימינג ושני מחזרי שמן
תלך עכשיו על זה להוציא אוויר מהמערכת
טוב אז כמו שאמרת לפתוח את שני הברזים ביחד או כל אחד לחוד?
ואם כן אז מה קודם?
לפתוח כל אחד לחוד להתחיל עם הברז שיש על הצינור ואחר כך לעבור לפקק שיש על הרדיאטור
לעשות שהמנוע דומם אבל ממש שיהיה קר ממש קר כדי לא להשרף מהנוזל קרור ואז לחזור על התהליך אחרי שמתניעים
יש לפתוח את הפקקים כל אחד לחוד ולהתחיל למלות מים ברדיאטור עד שרואים שיצא כל האוויר והבועות מהברז אז סוגרים אותו
ronesbones
04-12-10, 00:27
קח בחשבון שאם לא היו רעשים והופיעו רק לאחרונה, סימן שיש לך נזילה במערכת קירור.
ברכב הקודם שלי, הרעשים האלה בישרו על מותה המתקרב של משאבת המים.
ניקוז בלבד יכול להעלים את הסימפטום לזמן לא רב, אבל במקומך הייתי בודק את מערכת הקירור הייטב לדליפות.
טוב עשיתי את מה שרשמתם אבל זה לא פתר את הבעיה לפי דעתי
זה קשור למזגן ואולי באמת החשמלאי צדק ויש איזה בקבוק או מגש כזה שלשם מתנקזים כל המים
לירן אם כבר עשיתה כהלכה והקול לא נעלם סימן שהאוויר לא היה הבעיה
עכשיו נתקם
ניקוי המגש והצינור לא אמור להיות בעיה פעם חבר עשתה לרכב שלי את זה ולא זוכר שהיה מסובך אישית לא יודע איך עשה רק אני מניח לנקות את הצינור של קיר האש
מתי בדיוק אתה שומע את הקול של הרעש הזה ???
האם זה נשמע כמו בועות מים שמבעבים בזמן רתיחת מים??
למה אתה קושר את זה למזגן?
ברא שבוע טוב.
כאשר אני מתחיל נסיעה לאחר שהרכב עמד הרבה זמן אז אני מתחיל לשמוע את התזוזות של המים.
הדבר הכי סביר שניראה לי זה שזה קשור למזגן.
רק השאלה היא איפה (ותסלחו לי) לכל הרוחות נימצא המגש או הבקבוק הזה???
פירקתי את התא איפה שנמצא פילטר האוויר של המזגן חיפשתי שם ולא מצאתי.
העיניין הוא שזה ניראה לי פעולה פשוטה לנקות אבל איפה הדבר הזה נימצא.
לירן
אהלן לירן,
אני לא מכיר את המערכת של המזגן מקרוב רק אם תסתכל במנוע בקיר האש שמפריד בין המנוע לתא נוסעים (תסתכל בצד השמאלי של המנוע כלומר הצד של הטיימנג) למטה בתוך קיר האש תמצא צינור מגומי שיוצא מהקיר ומופנה כלפי מטה למיטב ידיעתי זה הצינור שמוציא את המים תראה קודם אם סתום
אח"כ אתה יכול לאתר אותו מבפנים תא הנוסעים
זה המסלול שהמים עושים ושמה יש מים רק כאשר מדליקים מזגן
אם הקול של הרעש נשמע אצלך גם בלי מזגן אז סימן שהמזגן לא הבעיה
במקביל תמשיך לחפש במערכת המים,תעשה עוד פעם פעמיים ניקוז תבדוק שהפקק\מכסה מים של הרדיאטור תקין ולא מבריח אוויר
אצלי מאז שהחלפתי את האורגינלי כל חצי שנה נדפק הפקק
בנסיעות ארוכות שעון החום לא גולש טיפה מעל החצי???
איזה מים יש לך ברדיאטור??
בנסיעות ארוכות עם מזגן תבדוק אם יש לך רטיבות קטנה מתחת לשטיח שליד הנהג
אז ככה לאחר ביקור במוסך מורשה פיאט נאמר לי שהבעיה מוכרת והיא נובעת מסתימה קלה ברדיאטור הפנימי ואין מה לעשות ולא כדאי לגעת בו. השאלה היא האם מישהו ניתקל בבעיה זאת ואיך ניתן לשחרר את הסתימה? בתודה לירן lrl23
לירן בוא ננסה לפתור את הבעיה בשתי דרכים
א- למנוע הדרדרות התקלה מלהיות חמורה יותר
בשביל לשמור על אורך חיים ולא להגדיל את הסתימה לפחות תשתמש בנוזל קירור של פראפלו כחול או אדום וניקוז רציני של מים
ב- אני חושב שמבחינה תיאוריתית אם אפשר לנתק את שתי צינורות המים שנכנסות לרדיאטור ולהכניס לחץ מים בצינור עליון ( קיטור) ולחזור על תהליך זה כמה פעמים זה יוריד את הלכלוך ויתן לו לצאת מצינור השני התחתון (זה כמו לעשות צינטור לבנאדם ח ח ח)
פתרון זה עובד מבחינה תאוריתית רק איני יודע כמה זה יכול להיות מוצלח בפועל
אם אפשר להכניס קצת C7 מהול עם מים על מנת שתתפורר כל האבנית ותצא בלחץ מצינור תחתון
עכשיו צריך להתייעץ עם רפי לין בפורום וגם עם מוסך מורשה שהיית בו
אם אין ברירה אחרת אז לירן תצטרך ללמוד איך לפרק את הדשבורד ולהחליף רדיאטור חימום
הערה תדאג לבדוק תמיד את כמות המים ברדיאטור קירור כי מה שיקרה עכשיו זה שבמקום בו נמצאת הסתימה פועל לחץ מנומטרי יותר גדול על הצינורות של הרדיאטור חימום ומתישהו יהיה סדק ומשם נזילה ואז החלפה לרדיאטור כל תחילת תופעה זו אתה יכול לאתר בזה אם מתחיל להחסר לך מים ברכב אז זה סימן שהבעיה הולכת ומחמירה
לירן בוא ננסה לפתור את הבעיה בשתי דרכים
ב- אני חושב שמבחינה תיאוריתית אם אפשר לנתק את שתי צינורות המים שנכנסות לרדיאטור ולהכניס לחץ מים בצינור עליון ( קיטור) ולחזור על תהליך זה כמה פעמים זה יוריד את הלכלוך ויתן לו לצאת מצינור השני התחתון (זה כמו לעשות צינטור לבנאדם ח ח ח)
ברא כאשר את אומר צינור עליון אתה מתכוון לצינור הכי קרוב לדשבורד נכון?
ודבר שני אני משתמש בנוזל קירור של אוטו דיפו הירוק (זה עם הציור של הנשר).
וכן לאחרונה יש חוסר של מים אני התחלתי לעקוב אחרי זה, פעם בשבוע אני בודק מים.
במידה וזה מחמיר אז אני יגש למוסך.
תודה
אם תסתכל בקיר האש יש שתי צינורות מים שנכנסות לתוך הרכב בפועל אלה צינורות של רדיאטור חימום אחת מכניסה והשניה מוציאה וככה בעצם מים חמים נכנסים לרדיאטור ומיוצר האוויר החם (אני מדבר הכי פשוט שאפשר אל תתפסו אותי במילה) לכן בחורף יש לך אוויר חם גם ללא הפעלת המזגן ומספיק אוורור וגם בגלל זה שהרכב עוד לא הגיע לטמפרטורת עבודה אופטמלית בחורף שתפעיל אוורור על חם תקבל אוויר קר
שתי צינורות אלה אחת מעל השניה
אם כבר המצב הגיע עד כדי שהמים יתחילו להחסר לך אז אין ברירה חוץ מאשר להחליף את הרדיאטור חימום הבעיה עכשיו הולכת ומחמירה ואין מנוס מהחלפת הרדיאטור תלמד איך לפרק הדשבורד זו תהיה עבודה מייגעת ודורשת המון סבלנות רק לא קשה פעם עשו את זה בפורום עם תמונות רק איני יודע אם לספייס או דור ראשון ותצטרך להחליף
תמשיך לעקוב אחרי כמות המים בתדירות יותר גבוהה כי כעת יחסר לך יותר מיים בתדירות זמן יותר גבוהה
ronesbones
06-12-10, 16:02
אני לא רוצה להשמע כמו תקליט שבור, אבל אם יש חוסר בנוזל קירור ורעש של אויר ברדיאטור חימום, ולאור העובדה שאתה לא משתמש בפראפלו(!) - כמעט בוודאות יש לך נזילה.
אני לא רוצה להשמע כמו תקליט שבור, אבל אם יש חוסר בנוזל קירור ורעש של אויר ברדיאטור חימום, ולאור העובדה שאתה לא משתמש בפראפלו(!) - כמעט בוודאות יש לך נזילה.
אני יעקוב אחרי העיניין של המים ברדיאטור פעם בשבוע אני יבדוק מה המצב של הכמות.
ודבר שני מה הסדר גודל של מחיר להחלפת רדיאטור פנימי + עבודה?
אני הבנתי שצריך לפרק את הדשבורד שזה לוקח הרבה זמן.
בתודה לירן
הרדיאוטר עצמו אני חושב שלא יקר משהו כמו 400 שקל בלבד
מחיר הרכבה יכול להגיע עד אלף ש"ח וזה לוקח כמעט 5 שעות עבודה
כמו שחשבתי 1500 ש"ח +/-
ניראה לי אני יחשוב על כיוון של להחליף את הרכב אני איתו עוד מעט 3 שנים.
וניראה לי שזה הזמן להחליף את הרכב.
יש הרבה מיבצעים עכשיו של רכבים חדשים עם 0ק"מ ללא מיקדמה ותשלומים נוחים ל4/5 שנים.
ברא המון תודות על העזרה
לירן
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.