PDA

View Full Version : מאוורר לא נכנס לפעולה לאחר נסיעה ארוכה


zah
01-12-10, 01:26
שלום לכולם!
היום נסעתי עם פונטו 2004של חבר מיבנה לב"ש נסיעה די ארוכה לאחר שהחנתי את הרכב שמתי לב שהמאוורר לא נכנס לפעולה (וגם בהדלקת מזגן לא עובד) האם זה תקין? ואם לא מה כדאי לבדוק

Lexxxa
01-12-10, 06:16
תפקידו של מאוורר להכנס לפעולה רק אם חום מנוע מגיע לאזור 87-89 מעלות (חצי בלוח שעונים).
עם הדלקת המזגן זכור לי שיש דיליי מסויים עד הפעלת המאוורר.

הרכב מתחמם יותר מדי בנסיעה בעיר?

מודל סי אי
01-12-10, 07:21
אם המאורר לא נכנס לפעולה אני לא מאמין שהיתה יכול לסוע יותר מדי ישר היה עולה חום מנוע ,

zah
01-12-10, 08:25
הרכב לא מתחממם היה קטע מוזר כשבלמתי החום מנוע ירד בכמה קווים מהחצי ובנסיעה חזר לחצי. אני רגיל מהרכב שלי שלאחר נסיעה ממושכת או הדלקת מזגן המאוורר נכנס לפעולה לכן זה נראה לי מוזר שזה לא קרה

davidka
01-12-10, 08:48
לפי התאור שלך, כמה נקודות לבדיקה:

1. המאוורר חייב להתחיל לעבוד עד 5 שניות מהפעלת המדחס (בדקתי זמנים).
אם הוא לא עובד, משהו תקול במאוורר עצמו משום שהמדחס עוקף את היוניט.

2. זה שהאוטו לא התחמם, לא אומר כלום, כל עוד הרכב בנסיעה ויש מספיק רוח, המאוורר לא יעבוד. למה לבזבז אנרגיה אם אפשר לנצל את כוחות הפיזיקה והטבע?

בדוק לעומק מדוע המאוורר לא נכנס לעבודה. בנסיעה איטית בעיר סבירות להתחממות יתר!

zah
01-12-10, 08:55
אז לפי מה שאני מבין, בנסיעה ארוכה כמו שבצעתי והעובדה שהיה יום חם והפעלת המזגן (לא מקרר) לא גרמה למאוורר לעבוד אז כן יש בעיה

davidka
01-12-10, 09:13
אז לפי מה שאני מבין, בנסיעה ארוכה כמו שבצעתי והעובדה שהיה יום חם והפעלת המזגן (לא מקרר) לא גרמה למאוורר לעבוד אז כן יש בעיה

עכשיו זה ברור, המדחס שלך כלל לא נכנס לעבודה ולכן גם המאוורר לא יעבוד.
כנראה שחסר גז במזגן.

על פניו, אין בעיה במאוורר אבל בכדי לאמת את זה, תן לאוטו לעבוד על המקום עד שהמחוג יגיע לחצי.
בשלב הזה או קצת לפניו, המאוורר צריך לעבוד. אם השעון יתחיל לטפס ועדיין לא קורה כלום - יש בעיה.

Lexxxa
01-12-10, 09:16
שלום דוד, התיור שלך לדעתי טיפטיפה לא מדוייק,

ברשותך אני יוסיף:

למערכת קירור עובדת בשני מעגלים, מעגל קטן (ללא קירור, בתוך המנוע) ומעגל גדול (שזה מעגל קטן + רדיאטור). נוזל קירור תמיד זורם באחד מהמעגלים. תפקידו של טרמוסטט הוא לקבוע באיזה מהמעגלים תהיה צירקולציה של נוזל קירור (ע"י פתיחה וסגירה). וכמו שדוד אמר, ככל שטמפ' עולה הטרמוסטט מתחיל להיפתח, וההפך. יוניט הפעלת המאוורר נמצא על הרדיאטור ולכן אם מעגל גדול סגור (ורק קטן מתפקד = טרמוסטט סגור) אז יוניט לא יכול למדוד את טמפ' הנוזל שנמצא במנוע ולכן לא מפיעל את המאוורר.

מקווה שהייתי ברור :).

davidka
01-12-10, 09:23
היי לקסה ובוקר טוב! :)

אכן, יש שני מעגלים אבל לא מצאתי לנכון להתעכב על המעגל הקטן. הקטן בעצם נותן חימום לסעפת היניקה ולחימום הפנימי.

אגב, ברגעים אלה אני מדסקס על נושא מערכת המים עם כמה חבר'ה בעבודה שאחד מהם מכונאי.
הוא אומר שעל אף שרוב היצרנים מתקינים את יוניט המאוורר על הרדיאטור, יש כאלה שמעדיפים להתקינו על המנוע עצמו. שתי גישות שונות לחלוטין וההיגיון של אלה שמתקינים את היוניט על המנוע עצמו, הוא שגם אם אין כלל מים במערכת, עדיין המאוורר יעבוד ולו רק בשביל לנסות ולהרחיק מעט את החום מהמנוע. ניסיון הצלת מנוע בסגנון מנועי קירור אוויר (סיטרואן ויזה 652 סמ"ק, חיפושית, פורשה 911 דגם ישן). לא יודע עד כמה זה יעיל, אבל מילא..

יום טוב שיהיה לנו!

komoto
01-12-10, 10:54
שלום דוד, התיור שלך לדעתי טיפטיפה לא מדוייק,

ברשותך אני יוסיף:

יוניט הפעלת המאוורר נמצא על הרדיאטור ולכן אם מעגל גדול סגור (ורק קטן מתפקד = טרמוסטט סגור) אז יוניט לא יכול למדוד את טמפ' הנוזל שנמצא במנוע ולכן לא מפיעל את המאוורר.

מקווה שהייתי ברור :).

למיטב ידיעתי, וכך גם היה כשהטרמוסטט שלי היה תקול - קיימת בפיאט מע' שעוקפת את יוניט המאוורר במצב בו הרדיאטור לא מתחמם כלל.

Lexxxa
01-12-10, 15:25
מזגן היא מערכת יחידה שעוקפת את יוניט הפעלת מאוורר.

zah
02-12-10, 01:19
לאחר בדיקה של הרכב בעמידה (לקח קצת הרבה זמן) המאוורר נכנס לפעולה קצרה ביותר .יש לציין שהמאוורר שקט בטירוף ולכן קשה לשים לב. בנוגע למזגן המאוורר לא נכנס לפעולה וגם המזגן לא מקרר השאלה מה ניתן לבדוק לפני כניסה למוסך כדי שלא ישר יחליפו מדחס (עבר מילוי גז והבעיה חזרה)

davidka
02-12-10, 08:42
לאחר בדיקה של הרכב בעמידה (לקח קצת הרבה זמן) המאוורר נכנס לפעולה קצרה ביותר .יש לציין שהמאוורר שקט בטירוף ולכן קשה לשים לב. בנוגע למזגן המאוורר לא נכנס לפעולה וגם המזגן לא מקרר השאלה מה ניתן לבדוק לפני כניסה למוסך כדי שלא ישר יחליפו מדחס (עבר מילוי גז והבעיה חזרה)

"עבר מילוי גז והבעיה חזרה" כלומר, אחרי מילוי הגז היה בסדר ואחרי תקופת מה התקלה חזרה, משמע יש נזילת גז.

לך לאיש מיזוג ייעודי או לחשמלאי טוב (רובם מתעסקים גם במיזוג אויר) ובקש קודם כל לדעת אם יש מספיק גז ואם אין מספיק, בקש שיעשה בדיקת נזילות עם חומר.
אם הוא יגיד לך שיש כמות גז מספקת במערכת, בקש שיבדוק מדוע המדחס לא נכנס לפעולה.
הבדיקה שהוא בטח יעשה זה לתת מתח ישיר למדחס על מנת לראות אם האלקטרומגנט בכלל מצמיד את הקלאץ'.
הקלאץ' נצמד - כנראה בעיה בממסר או אפילו במפסק שבתוך הרכב.
הקלאץ' לא נצמד - כנראה בעיית מדחס.

zah
04-12-10, 20:29
תודה עכשיו עם ידע זה אני ידע לשאול אתהשאלות הנכונות