התחבר

View Full Version : חום מנוע תרמוסטט וחימום (מזגן)


Niro
28-11-10, 20:31
אהלן חבר'ה
אז ככה, בלילות קרים החום מנוע יורד אל מתחת לחצי, תלוי כמה קר ועולה חזרה לחצי בעמידות. אם אני מתחיל את הנסיעה בקור, הוא אפילו לא מצליח לטפס לרבע במקרים מסויימים, שוב רק בעמידות ברמזורים.
מכאן אני מניח שהתרמוסטט שלי תפוס, נכון?

השאלה שלי, כמה דחוף לתקן את זה מבחינת נזק לרכב?
בנוסף, המזגן שלי לא מחמם כל כך. אין לי מעקף על הרדיאטור חימום - הוא פשוט לא מחמם. יש לו קטע מוזר, אם אני סוגר את המזגן, (שהבורר של החום על הכי חם) ומדליק אותו אחרי כמה דקות האוויר הראשוני שיוצא חם, אבל אח"כ הוא כבר קריר ולא מחמם.

האם זה קשור לעובדה שהתרמוסטט תפוס ולא נותן לאוטו להגיע לחום עבודה רצוי? או שאין קשר בין 2 הבעיות והם דורשות טיפול נפרד?

תודה

davidka
28-11-10, 20:43
תרמוסטט: אותה בעיה כמו שהייתה לי: סבירות של 95 אחוזים שאין לך בכלל תרמוסטט. תרמוסטט שנתפס במצב פתוח זה דבר נדיר מאד. בדרך כלל התפיסה היא במצב סגור, כאשר האוטו נח בלילה והזמן הזה מאפשר לחלודה לתפוס אותו (בנוזל קירור לא טוב כמובן).

חימום: המזגן בכלי רכב אינו מחמם. החימום מתבצע ע"י רדיאטור פנימי שדרכו עוברים מי הקירור בצירקולציה משנית ביחד עם חימום סעפת היניקה. אם הרדיאטור מעט סתום (מצב דומה למה שקורה אצלי), אתה תקבל בהתחלה אויר חם ואחרי כמה שניות החום יירד.

אבל שים לב לזה: קלטתי שכמה ימים אחרי שהתקנתי תרמוסטט, החימום ברכב הולך ומשתפר, משמע, המים שמבצעים צירקולציה משנית חמים יותר בעקבות התרמוסטט וכפי הנראה החום המוגבר (והתקין) מפורר קצת את הלכלוך שסתם את הרדיאטור הפנימי. עובדתית החימום היום הרבה יותר טוב ממה שהיה מיד אחרי התקנת תרמוסטט.

שורה תחתונה - תתקין תרמוסטט ותראה את ההבדל.

Lexxxa
28-11-10, 20:56
Niro שלום, דבר ראשון תבצע חיפוש בפורום (היה דיון בנושא לפני יום או יומיים)

דוד מה מצב? טרמוסטט תקוע במצב פתוח זה בכלל לא נדיר, הרבה יותר נדיר לפגוש טרמוסטט תקוע במצב סגור. (טרמוסטט נפתח בנסיעה בעיר ונשאר פתוח כל הנסיעה. אם הזמן הקפיץ שלו נחלש ולא מצליך לסגור אותו עד הסוף)

בברכה.

davidka
28-11-10, 22:05
אהלן LEXXXA, מה המצב? :)

תראה, אם התרמוסטט אכן היה נפתח ונשאר פתוח כל הנסיעה, אז מה בדיוק הוא עוזר לנו? בוא נוציא אותו לגמרי..

התרמוסטט הרי נמצא כל העת בתנועה, נפתח ונסגר לחילופין על מנת להשאיר בבלוק את המים החדשים שנכנסו, עד שיגיעו לטמפרטורה שבה הם צריכים להיפרד מהבלוק ולפנות מקום למים החדשים שממתינים לתורם ברדיאטור. הוא לא נפתח לגמרי ונשאר ככה כל הנסיעה... הוא כל הזמן משחק. משום התנועה התמידית של פתיחה וסגירה, נראה לי קצת מוזר שהוא ייתפס במצב פתוח כי הרי הקפיץ תמיד שואף להחזירו למצב סגור. זאת בדיוק הסיבה שאנשים מפרקים את התרמוסטט לגמרי, בדיוק בגלל שהוא נוטה להיתפס במצב סגור... אם הרוב המכריע של התרמוסטטים היה נתפס במצב פתוח, הרבה מקרים של ראש מנוע לא היו מתרחשים..

אבל יכול להיות שיש גם מקרים הפוכים שבהם הקפיץ נחלש ולא סוגר עד הסוף.. לי עוד לא יצא להיתקל בזה.. :)

yair068
28-11-10, 22:08
אך איפה המזל לקקסה לפחות פעם אחת היה נפתס לי במצב פתוח
כמעט ואין מצב קפיץ אוהב להשתחרר בד"כ.
לכן רצוי לקדוח שני חורים 5 מ"מ מקדם ביטחון

r.a20
28-11-10, 22:53
איפה יש לקדוח שני חורים בגודל 5 מ"מ ובאיזה סיטואציה יש לעשות את זה?

ארילו
28-11-10, 23:13
קודחים אותם בטרמוסטט. זה למעשה מבטיח שגם כשהוא סגור תהיה סירקולציה של מים

Lexxxa
29-11-10, 00:48
דוד, יאיר שלום חברים.

לי כרגע יש מצב כזה (בגולף), למי שפתח את השרשור הזה יש מצב כזה, ליוליאן עם פיאט דובלו (שפתח שרשור דומה לפני מס' ימים ) יש מצב כזה, לידיד שלי (אודי A4 שנת 2000) היה את זה לפני מס' חודשים. אני יכול להמשיך ולהמשיך :). תבינו, אני לא בא להגיד שאתם טועים, הטרמוסטט בהחלט יכול להיתפס במצב סגור, ויש סבירות גבוה לכך.

דוד, רשמתי במיוחד "בעיר", בעיר, או כל מקום אחר עם מהירות שיוט לא גדולה ועצירות קבועות (רמזורים) חום מנוע תמיד צריך להיות בחצי = טרמוסטט פתוח (כמובן יש משחק קטן של מס' מעלות בודדות למעלה ולמטה בגלל הפעלת מאוורר, אבל זה לא מה שיגרום לטרמוסטט להיפתח ולהיסגר)

בנסיעה בכביש מהיר אכן תהיה פתיחה וסגירה חלקית של טרמוסטט.

מקווה שהבנתם את אותי.

לפותח השרשור, יש פה 2 אופציות; או שחסר טרמוסטט או שטרמוסטט תפוס במצב פתוח.

Niro
29-11-10, 09:41
חבר׳ה תודה רבה על התגובות!
אני אחליף תרמוסטט ונקווה שהחימום ישתפר בעקבות זה.

האם אפשר להחליף תרמוסטט לבד? אני בעל חוש טכני טוב, אבל אני אצטרך הסברים כי אני לא יודע לבד. או שכדאי ללכת למוסך כבר?

החלפת תרמוסטט דורשת גם החלפת נוזל קירור נכון?
כמה יעלה לי טיפול כזה? והאם יש חשיבות לתרמוסטט מקורי או שאפשר גם חליפי?

תודה רבה על התגובות

Lexxxa
29-11-10, 12:01
הכל אפשר לעשות לבד, אבל אם אף פעם לא עשית את זה עדיף שתיגש למוסך.

עבודה בסביבות 250 ש"ח כולל נוזלל קירור. תוסיף לזה את מחיר הטרמוסטט.

הכי חשוב, תעדכן פה אחרי התיקון מה החלק שהיה תקול :)

Niro
29-11-10, 15:41
היי לקסה,
האם חשוב לשים תרמוסטט מקורי או שאפשר חליפי?

Lexxxa
29-11-10, 21:05
עדיפות גדולה למקורי, הוא יהיה הכי מדוייק.

Lexxxa
09-12-10, 01:34
חברים, עדכון.

החלפתי טרמוסטט אצלי ברכב.
החום מגיע לחצי תוך 5 דקות אחרי הנעה (נסיעה בלילה, 2 דקות אחרי הנעה אני כבר בכביש מהיר, זא אומר שאחרי 3 דקות נסיעה בכביש מהיר החום כבר בחצי)

טרמוסטט מקורי, פולקסווגן גולף 2.0 ידני שנת 2001.

davidka
09-12-10, 09:04
היי לקסה!

תראה מה זה צירוף מקרים, העדכון שלך בא בדיוק כשיש לי גם עדכון באותו נושא:

ביומיים האחרונים פתאום נראה לי ששוב חוזרת בעיית ה"אין התחממות", שוב המחוג נח לו איפה שהוא בין הרבע לחצי ורק בפקקים עושה טובה ומגיע בקושי לחצי...
נראה הגיוני שתרמוסטט ששמתי רק לפני חודש כבר נדפק ולא סוגר? מה נסגר איתו? :)

וכשאתם אומרים "מקורי", למי הכוונה? פיאט מייצרת תרמוסטטים או שמדובר אולי במגנטי מרלי?

תודה מראש!

chesh
09-12-10, 13:37
היי דוד, בדור ראשון זה המצב.
הפונטו שלי מטופלת כל החיים במוסך מורשה וכשהיא נרכשה על ידי, טופלה רק אצל חיים. תמיד היה פראפלו וחלקים מקוריים וזה המצב שהמחוג יושב בו. הוא אף פעם לא קבוע על החצי. בנסיעה בין עירונית הוא בין הרבע לחצי ובפקקים מגיע לחצי וטיפה ממש מעל אם הוא אחרי נסיעה ארוכה (זה בנוסף לשעון טמפ' חיצוני)
נאמר לי ע"י חיים שהמצב תקין

davidka
09-12-10, 14:07
אהלן CHES,

יש עובדות שקצת סותרות את הדברים וכבר היה לכולנו דיון ארוך בנושא ממש לפני לא הרבה זמן:

לפני כחודש התקנתי תרמוסטט חדש. קניתי משהו גרמני ב- 80 ש"ח.
מאותו רגע, השעון עמד על החצי כמו גדול - גם בזמן נסיעה מהירה בלילה!
מכאן ניתן להסיק בצורה נחרצת שהתרמוסטט כשהוא תקין - עושה את העבודה ודווקא כן גורם לשעון להיות על חצי כל הנסיעה, אפילו במנועים מדור 1...

אבל ביומיים האחרונים אני פתאום רואה שהמצב חוזר למה שהיה אז, כלומר כנראה שהתרמוסטט לא נסגר עד הסוף או שנתפס פתוח במקצת וזה תמוה מאד: הגיוני שתרמוסטט בן חודש בקושי כבר יפסיק לתפקד? :confused:

לא יודע כבר מה לחשוב

chesh
09-12-10, 14:11
זה קצת מוזר לי, גם עברתי על כל הפורום בחו"ל וגם אצלם בדור 1 זה המצב והם אומרים שזה תקין
רק בMK2 לפי ידיעתי המחוג קבוע על האמצע גם אחרי 2-3 דקות מהתנעה

תנסה לפרק שוב את הטרמוסטט ולשים אותו במים רותחים על מנת לראות אם הוא נפתח אבל אני בספק שהוא תקול

ממלא קליפים שיצא לי לראות ביוטיוב אף פעם לא ראיתי את המחוג על החצי תמיד

http://www.youtube.com/watch?v=QkOkpbGfqNQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=s1vPzj1AKKc
http://www.youtube.com/watch?v=ZuVjE8llIfo&feature=related

Niro
25-12-10, 16:45
רק רציתי לעדכן שלא היה תרמוסטט, עכשיו אחרי ששמתי אז החום מנוע מגיע לחצי שעון תוך כמה דקות והמזגן מחמם ואני לא קופא בבקרים..

yair068
25-12-10, 17:04
חברים לא יעזור לכם כלום טרמוסטט בנסיעה מהירה יעמוד על רבע
בבוקר יקח לו בניוטרל ובעמידה להתחמם מעל הרבע איזה חמש דקות
בנסיעה בעיר מתחת לחצי במקצת

yulian1986
25-12-10, 18:27
בדובלו דווקא לאחר החלפת תרמוסטט למקורי,החום על חצי גם בנסיעה מהירה.

Lexxxa
25-12-10, 18:36
יאיר, אתה טועה! אין שום סיבה שהמנוע לא יתחמם אם הטרמוסטט תקין. לא משנה אם זה 5 בבוקר או 12 בצהריים. אנחנו לא גרים בסיביר!

כמו שרשמתי, החום עולה יפה מאוד לחצי (תוך 5 דקות, ספרתי!) בזמן נסיעה בכביש מהיר ב6 בבוקר.
(לוקח לי דקה בדיוק לצאת לכביש מהיר).

גם יוליאן ונירו מצדיקים את זה!