View Full Version : בעיה בנורית "טעינה/חוסר טעינה" בלוח שעונים- אונו פייר
היי..בעיה באונו 45 FIRE 1993
נורית הטעינה אינה דולקת גם במצב כשהרכב כבוי או רק בהפעלת הסוויץ'
לפני סטרטר...
(מהבהבת לעיתים רחוקות בנסיעה)
חשבתי על יוניט דפוק(או רטוב בשמן)..
נא עזרתכם במיקום היוניט ...
כמו כן ,כמה עולה יוניט לא מקורי?
תודה מראש...
דרך אגב,אין ,בינתיים כל בעיות בהצתה- מצבר בן שנה,והסטרטר נשמע טוב מאוד..
תודה מראש למסייעים..
גל
היוניט נמצאת ליד הקרטר למטה
לא הייתי משקיע בזה ואפשר גם מפרוקיה.
בסוף גם יכול להיות שהמנורה שרופה
עד כמה שידוע לי, למנורת טעינה אין יוניט אלא היא נשלטת ע"י האלטרנטור.
בפתיחת סוויץ' ללא התנעה היא נדלקת ובזה היא בעצם מאשרת שגם היא וגם המעגל החשמלי של מערכת הטעינה תקינים. (היא לא מקבלת מתח ישיר מהמצבר אלא דרך תקע האלטרנטור). לאחר התנעה, מיד עם התחלת ייצור החשמל, היא מקבלת מהאלטרנטור פיקוד לכבות. יש רכבים שזה מתבצע באמצעות דיודה ויש כאלה שבאמצעות ממסר פעולה הפוכה.
אצלך היא לא דולקת כלל, תבדוק את חיבור התקע של האלטרנטור. כנראה שמשהו רופף שם.
גם עצם העובדה שהיא מהבהבת מידי פעם מגדילה את החשד שמשהו רופף בחיבור.
מאד יכול להיות גם שהתופעה נובעת מתקלה בפרסת הדיודות הפנימית של האלטרנטור, אבל פה אני קצת נזהר בדבריי.
בטוח שרפי לין יוכל לשפוך אור על התקלה בצורה הרבה יותר נחרצת.
צודק דוד הראש שלי היה ביוניט שמן
אם נורת האלטרנטור אינה נדלקת גם כשרק מפעילים מתג הצתה למצב ON לפני הנעת המנוע, אז או שהנורה שרופה, או שחוט הנורה (בצבע אפור) שמתחבר אל האלטרנטור מנותק או שמעגל זרם הרורוט באלטרנטור פגום, קרי ווסת המתח או הרוטור עצמו.
בברכה - רפי לין
תודה לרפי/אחרים..
בבדיקה עם מד מתח רגיל ועם לחיצה על הגז,המתח על הדקי המצבר מגיע עד ל11.8-11.9 וולט
בלבד מה שמגביר אצלי את החשש שהווסת באלטרנטור הלך...
מחפש אלנרנטור לפיאט אונו FIRE -מנוע 1000 או ווסת מפירוק..אשמח לעזרה..
גל- טלפון 054-7201140
גש אליהם, לבדיקה, תיקון או החלפת אלטרנטור למשופץ ומחיריהם לא יקרים והם גם קרובים אליך:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=616
בהצלחה ובברכה - רפי לין
הייתי ב"אוטו סטרט" בחולון..
שרות מהיר,אנשים נחמדים ומחירים סבירים..
ממליץ..
גל..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.