התחבר

View Full Version : תוספי דלק/שמן/אחרים, שאלת מיליון הדולר


06-11-06, 21:33
ערב טוב,

אני מתעניין בתוספים לדלק/שמן לרכב שלי. לא שמפריע לי איך שהמנוע שלי עובד, או צריכת הדלק, אבל אולי אפשר לשפר, ולהאריך את חיי המנוע.
האם באמת יש צורך בהם?
מה מומלץ לרכב שלי אם כן? יש מיליון חברות ומוצרים בלשון המעטה, אז אני אשמח למיקוד מסויים :)

בכללי לגבי תוספי דלק/שמן.
כיצד מתבצעת ההוספה?
לפני תדלוק מלא של מיכל? (לגבי תוסף דלק) כאשר כמות הדלק נמוכה במיכל, או גבוהה?
סתם הוספה לשמן המנוע? או בעת החלפת שמן?

אודה מאוד לעוזרים.
המשך ערב נעים !

07-11-06, 00:24
אז ככה לגבי תוסף לדלק ישנו תוסף BJK40 מחירו נע בין 70 ל80 ש"ח מומלץ !

אופן השימוש:

חכה לטיפול הבא לאחריו רצוי מיכל דלק ריק

בתחנת הדלק ממש לפני התידלוק מלא את התוסף ואחר כך לתדלק .
תוסף זה מנקה את מערכת הדלק/הזרקה ובנוסף מסיר פיח מהמנוע.
התוסף מחזיק כ: 10000 ק"מ.

כך עשיתי באונו וגם בפונטו הנוכחית שלי.

אני ממליץ על דלק דראגון בשני הדגמים הרגשתי שיפור בביצועים של המכונית.

יוסי 8)

07-11-06, 00:39
תודה יוסי

07-11-06, 09:38
רק תיקון קל ,ברשותך יוסי 8)

תוסף הדלק שהומלץ הינו מחברת BG ונקרא K44,
אכן תוסף מומלץ!

בנוגע לתוסף שמן- כעיקרון תוסף לשמן נקרא MOA ותפקידו למנוע שחיקה ובלאי בחלקים הנעים במנוע, התוסף פשוט נדבק לדפנות ומשמן חלקים נעים (לדוגמא הבוכנות בצילינדרים) וזאת בניגוד לשמן שיורד לאגן השמן כמעט כולו אחרי ליל מנוחה ובכך מונע את מרבית הבלאי שנוצר בהנעה קרה.
בנוסף יש לתוסף תכונות של פירוק הפיח שנוצר בעקבות עבודת המנוע ובכך הוא תורם לשמירה על ניקיון החלקים הפנימיים.

מומלץ תוסף של חברת ליקווי מולי MOS2,עלות בסביבות ה40 ש"ח לבקבוקון אשר מוסיפים אותו עם השמן בעת טיפול והחלפת שמן.

חשוב לציין שאם משתמשים בשמן סינטטי או חצי סינטטי איכותי אין טעם בתוסף הנ"ל מכיוון שבשמן עצמו הוכנסו התכונות של התוסף. כן מומלץ לאלו המשתמשים במינרלי.

אני אישית משתמש בתוספים של חברת WURTH אשר אינם נימכרים בחנויות אלא רק ע"י סוכנים של החברה למוסכים. מי שמעוניין בתוספים של החברה הנ"ל מוזמן לפנות אליי בהודעה פרטית.

בברכת יום-טוב,

שי.

07-11-06, 11:40
תודה על העזרה.

מה קורה במצב (כמו שלי) שהרכב עבר טיפול לפני כחודשיים, והחלפת שמן לפני כשבועיים?
האם ניתן כבר בתדלוק הבא להוסיף את תוסף הדלק?

07-11-06, 11:49
בוודאי! :D

בברכה,
שי.

20-11-06, 20:31
תודה על העזרה.

מה קורה במצב (כמו שלי) שהרכב עבר טיפול לפני כחודשיים, והחלפת שמן לפני כשבועיים?
האם ניתן כבר בתדלוק הבא להוסיף את תוסף הדלק?
דבר איתי בפרטי או ב0543086669 גיא

21-11-06, 20:38
גם גולד ליבל אתה יכול לשים זה תוסף נהדר

23-11-06, 08:52
כל תוסף פרט ל 44K , מיותר.

44K - תוסף טוב, (מכיוון שהדלק אצלנו לא ברמה טובה).

שמן איכותי והחלפות בזמן- לא צריך שום תוסף

23-11-06, 12:08
אני מתדלק 98 גם ככה, תוסף דלק לא יהיה מיותר בקטע הזה?

23-11-06, 12:24
גם אני מתדלק 98 אבל עדיין משתמש ב 44K

98 בארץ לפי התקן שווה ל 95 אירופאי.

09-12-06, 18:25
מישהו השווה בין k44 ל – gold label?
חד משמית מה מהם יותר טוב ומה ההבדל?

09-12-06, 21:29
קראתי באתר של אחד המועדונים שלמרות ש:44K עושה עבודה טובה
כל הליכלוך שמתנקה מגיע למזרקים ויכול לגרום לפעולה לא תקינה שלהם.
האים יש אמת בדבר ?

יוסי 8)

10-12-06, 07:05
גדעון חבל על הכסף בתידלוק 98 במקום 95 הדלק לא יותר נקי במידה ותרצה אני יסביר לך בפירוט מה ההבדל.
אורן.

10-12-06, 09:33
אני יודע אורן שהדלק לא נקי יותר, אבל ב 95 הרכב מצלצל לפעמים.
מה גם שאני גם ככה משלם מחיר של 95 גם אם אני מתדלק 98, אז אין בעיה.

10-12-06, 18:25
טוב גדעון אני ינסה להסביר בשפה פשוטה וללא נוסחאות מסובכות אני מאמין שהנושא של האוקטן בדלק מעניין את כולם. ההבדל באוקטן מבטא את רגישות המנוע לדטונציות ואני יסביר ככל שאתה עולה במספר האוקטן בדלק כך הדלק פחות דליק לכן דלק 95 נדלק יותר מהר מדלק 98 בדלק 98 אנו משתמשים במנועים עם יחס דחיסה נמוך ב HGT יש לנו יחס דחיסה של 10.3:1 שזה יחס דחיסה יחסית גבוה לכן נוצר מצב שבתדלוק עם דלק 98 ביצועי הרכב הם פחות טובים אני זוכר שבשנת 2001 בדקנו HGT בדינמומטר עם שני סוגי הדלקים בדלק 98 היתה ירידה קלה בביצועי הרכב במיוחד בתחום הסל"ד הגבוה ועוד דבר מעניין הנעת הבוקר הייתה יותר מהירה עם דלק 95 מאשר עם 98 לגבי הצילצולים שאתה מדבר עליהם לא צריכים להיות צילצולים בדלק 95 אם הוא נקי ולא מהול או משהו כזה. על גוף המנוע יש חיישן נקישות שתפקידו לבטל את הצילצולים האלה והוא עושה את זה עם דלק 95 בצורה מעולה. אין שום בעייה שאתה מתדלק 98 העניין הוא שזה לא מוסיף כלום זה לא יותר בריא למנוע כמובן שזה לא גורם נזק. ההוראות המפורשות של היצרן הם להשתמש בדלק 95 וזה לא סתם תאמין לי יש כמה דגמי אלפא עם מגדשי טורבו ששם יחס הדחיסה נמוך והוראות היצרן הם להשתמש רק בדלק 98.
כך שכל העניין הוא לא רק שאלה של מחיר הדלק.

10-12-06, 20:35
איך חיישן נקישות בעצם מונע נקישות :?: :?: :?:

מתי אמור להופיע נוציץ בתהליך הדחיסה????

באיזה בדיוק דגמים מוגדשים של ALFA מדובר??? חוץ מ GTV אין בארץ שום חיה כזאת (לצערי).

11-12-06, 00:37
אני לא מוצא בעיות עם ה98. מה גם שהמיכל הראשון שתדלקתי ברכב היה 95, ומאז שראיתי שהרכב צלצל קצת לפעמים, ועברתי ל98, לא חשתי ירידה בביצועים או בהנעה. ומי מכם שיודע שאני מגיע לביצועים הללו מידי פעם כדי להבחין בהבדל :wink: ככה שהתנסתי כדי לראות שאין הבדל אצלי לפחות.

עניין התשלום מוסדר עם חברת הדלק כך שאין לי בעיה.

11-12-06, 05:12
גדעון ההבדלים בביצועים הם זניחים וזה לא משהו שאתה יכול להרגיש בנסיעה אלא רק על ידי ציוד מדוייק לבדיקה כגון דינמומטר. אני לא בא לשכנע אותך אלא מציג את העובדות אתה משלם אותו מחיר בקניית הדלק כך שלך אין בעיה תמשיך בכייף לתדלק 98 אבל יש הרבה אנשים אחרים שמשלמים סתם את התוספת של המחיר בדלק מתוך מחשבה שהדלק יותר נקי או שהם משפרים את הביצועים ברכב ואליהם היה מכוון ההסבר לגבי השוני באוקטן הדלק.
יום טוב אורן.

14-12-06, 13:00
טוב גדעון אני ינסה להסביר בשפה פשוטה וללא נוסחאות מסובכות אני מאמין שהנושא של האוקטן בדלק מעניין את כולם. ההבדל באוקטן מבטא את רגישות המנוע לדטונציות ואני יסביר ככל שאתה עולה במספר האוקטן בדלק כך הדלק פחות דליק לכן דלק 95 נדלק יותר מהר מדלק 98 בדלק 98 אנו משתמשים במנועים עם יחס דחיסה נמוך ב HGT יש לנו יחס דחיסה של 10.3:1 שזה יחס דחיסה יחסית גבוה לכן נוצר מצב שבתדלוק עם דלק 98 ביצועי הרכב הם פחות טובים אני זוכר שבשנת 2001 בדקנו HGT בדינמומטר עם שני סוגי הדלקים בדלק 98 היתה ירידה קלה בביצועי הרכב במיוחד בתחום הסל"ד הגבוה ועוד דבר מעניין הנעת הבוקר הייתה יותר מהירה עם דלק 95 מאשר עם 98 לגבי הצילצולים שאתה מדבר עליהם לא צריכים להיות צילצולים בדלק 95 אם הוא נקי ולא מהול או משהו כזה. על גוף המנוע יש חיישן נקישות שתפקידו לבטל את הצילצולים האלה והוא עושה את זה עם דלק 95 בצורה מעולה. אין שום בעייה שאתה מתדלק 98 העניין הוא שזה לא מוסיף כלום זה לא יותר בריא למנוע כמובן שזה לא גורם נזק. ההוראות המפורשות של היצרן הם להשתמש בדלק 95 וזה לא סתם תאמין לי יש כמה דגמי אלפא עם מגדשי טורבו ששם יחס הדחיסה נמוך והוראות היצרן הם להשתמש רק בדלק 98.
כך שכל העניין הוא לא רק שאלה של מחיר הדלק.

אולי באמת תצרף נוסחאות שמהם הגעתה לשטויות שאתה רושם :twisted: :twisted: :twisted:

14-12-06, 20:27
אני לא יתאמץ אפילו לענות לך.

15-12-06, 02:07
WHATEVER

:evil:

15-12-06, 14:58
חדש :arrow:
בתחנות הדלק ברחבי הארץ :!: :!: :!:

דלק עם אוקטן 91- משפר התנעות בוקר, גורם לעליה בביצועי המנוע ועוד יתרונות אשר מחושבים מנוסחאות.

המחיר מאד אטרקטיבי 8O

תעזור לרכב שלך - תדלק 91 :!:

נ.ב.
מומלץ לרכבים המצויידים מחיישן נקישות.



רעיון ל STARTUP

15-12-06, 19:15
תשובה לאדון אדי תקשיב חמוד אני לא יודע מי אתה ומאיפה הגעת. אם יש לך השגות לגבי מה שאני כותב כאן יש דרך להגיד את הדברים כנראה שאתה לא מודע למושג דרך ארץ אבל אני לא ירד לרמה שלך אבל בשביל שאר החברים אני יפרסם כאן קטע ממגזין אוטו שמחזק את דבריי.

מה מסמלים המספרים המציינים את אוקטן הדלק בתחנות הדלק (98, 95, 96)?
סקלת האוקטן מודדת את נטיית הדלק ליצור "נקישות" בעת שריפתו במנוע. נקישות אלו נגרמות משריפה מוקדמת ונקודתית של הבנזין במנוע - כאשר הבנזין נשרף מוקדם מידי במנוע הדבר גורם לירידה בהספק המנוע ופוגע בניצול הדלק באופן מיטבי. מספר אוקטן גבוה של בנזין מעיד על חסינותו בפני פיצוץ מוקדם מדי.
נטיית הדלק לבצע נקישות נמדדת במנוע מעבדתי מיוחד. ישנן 2 בדיקות שונות של מספר אוקטן, שתיהן נבדקות באותו מנוע, אך בתנאי הפעלה שונים: MON- מספר אוקטן בשיטת מנוע – המדמה תנאי נסיעה עירוניים, ו- RON – מספר אוקטן בשיטת מחקר – המדמה תנאי נסיעה בינעירוניים. מספר האוקטן המדווח בתחנות דלק בארץ, הינו RON בלבד. לעומת זאת במדינות שונות, כגון ארה"ב, מדווח בתחנות הדלק ממוצע של RON ו – MON. לדוגמא: בנזין 95 אוקטן ישראלי, שהינו בעל RON של 95 לפחות ו- MON של 85 לפחות, בשל שיטת החישוב השונה, בתחנות הדלק בארה"ב בנזין זה ייחשב כ-90 אוקטן.
דלקים בעלי דירוג אוקטן גבוה יותר הם דליקים פחות, ולכן נחשבים ל"חזקים" יותר. זאת משום שהשימוש בבנזין בעל דירוג אוקטן גבוה מאפשר למנוע לפעול ביחס דחיסה גבוה יותר, ללא בעיות של פיצוץ מוקדם. יש החושבים כי שימוש בבנזין באוקטן גבוה ישפר את ביצועי המנוע שלהם ויקטין את צריכת הדלק, אולם הדבר שגוי: מנועים פועלים באופן הטוב ביותר כשמשתמשים בבנזין עם רמת האוקטן עבורה תוכננו.


זהו קטע ממגזין אוטו שעוסק בהבדל האוקטן ברכב ומה המשמעות שלו.
שיהיה יום טוב אורן.

15-12-06, 22:49
תקשיב קושקוש....
את כל הכתבה הזאת אני מכיר.

לגבי הוראות יצרן- כתוב אנגלית ע"ג לבן " אוקטן מינימלי 95 " :mrgreen:

אבל כנראה שאתה לא כל כך מבין, שאם הדלק יותר עמיד בפני "החלקחות עצמית" (דטונציה)
והניצוץ מגיע בזמן המדוייק ככל האפשר (במיוחד במ"ע Direct Coil Ignition) ולא באיחור, ניצול של האנרגיה של השריפה הוא גבוה יותר :!:
עכשיו תחשוב- אם ניצול האנרגיה מאותה השריפה הוא גדול יותר ,אז הניצול של המנוע ... נכון .....גם טוב יותר. :arrow:

תופעה של MIL מהבהבת ברכבים עם OBD , OBD 2 - תקלה של MISSFIRING (אשר נגרמת מהאצה לא אחידה של גלגל התנופה),מופיעה בהרבה מקרים מהסיבה הזאת.

מעבר לזה, אתה מונע נזק בלתי הפיך אשר נגרם לבוכנה,תא השריפה (בד"כ ראש המנוע), וטלטל

16-12-06, 21:43
חבר'ה, רק בלי העויינות בבקשה :)
כולנו כאן כדי לתרום וללמוד כאחד...

17-12-06, 06:59
תודה גדעון אני את דבריי סיימתי להגיד בנושא הזה.

20-12-06, 17:51
שלום לכולם רציתי לשאול איזה תוסף דלק יותר טוב גולדליבל או k44
אחרי כמה זמן תוסף הדלק מתחיל להשפיע ברכב כלומר אחרי כמה ק"מ מרגישים שיפור ברכב??


תודה לכל העוזרים :idea: :idea:

04-01-07, 14:17
אני זוכר שבתחילת השרשור גדעון שאל גם לגבי שמנים....

אני אשמח לשמוע המלצות כולל מחיר עלות החלפה, האם ניתן לעשות את זה לבד?

ואיזה שמן בדיוק מומלץ?

יש באופיס דיפו שמן סינטטי מלא 40\5 של חברה מגבילה של ESSO שכחתי את שמה לרגע, נאמר לי שזה השמן הכי טוב שיש, והוא עולה במבצע 220 שקל....

04-01-07, 15:18
5/40 לא הכי מומלץ . מי שאמר לך הזה "הכי טוב" אתה יכול לירוק לו באוזן. :lol:

15/50 עושה את העבודה מצויין
VALVOLINE,TOTAL,AGIP,ESSO
שמנים מצויינים , עלות ~ 180-200 ש"ח ל 4 ליטר

תוסיף פילטר שמן ~ 50-60 ש"ח

04-01-07, 18:43
למען אמת הייתי במוסך מורשה של חברת פיאט ושאלתי גם לגבי השמן ואמרתי אם שמן סינטטי מלא יעזור למנוע או משזהוא?
אז הוא אמר לי מומלץ בשמן חצי סינטטי ולא מלא ושאלתי למה לא ואם זה לא טוב למנוע?
והוא אמר לי חבל על כסף ויקר הכי טוב בשמן חצי סינטטי ותאמין לי זה יעזור מאוד.
אז זה לשיקולכם בלבד.

04-01-07, 22:50
תפנה אלי במפגש , או בטלפון, אני יסביר לך קצת יותר :D

05-01-07, 09:27
והוא אמר לי חבל על כסף ויקר הכי טוב בשמן חצי סינטטי ותאמין לי זה יעזור מאוד.
אז זה לשיקולכם בלבד.
דברי מקצוען אמיתי...
8O
היתי מתרחק ממקום כזה

10-01-07, 04:38
היתי מתרחק ממקום כזה

מה הכוונה?לא הבנתי לאן אתה חותר....