View Full Version : בעייה עם מזגן מקורי בפונטו
מגיע הקיץ ואיתו הבעיות,
המזגן אצלי מקרר טוב, הבעיה שהוא מפסיק את עצמו מידי פעם.
לא הצלחתי למצוא עקביות כלשהיא בהפסקת הפעולה שלו.
נניח שאני נוסע עם מזגן, פתאום אחרי כ- 20 דקות (לפעמים יותר, לפעמים פחות)
כשאני בעמידה ברמזור, הסל"ד עולה ל- 1.5K ומייד יורד חזרה ל- 1K והמזגן מפסיק.
אחרי שאני מתבשל קצת ללא מזגן (למרות שכפתור המזגן עדיין לחוץ) פתאום הוא מתחיל מחדש (אחרי כ-5 דקות).
קרה למישהו כזה דבר?
השאלה היא מה קודם למה (הביצה או התרנגולת) כלומר האם קודם חל שנוי בסל"ד מנוע הגורם לנתוק מדחס המזגן או שהמדחס מתנתק ואז יש שנוי בסל"ד מנוע.
אני ממליץ לך לגשת למזגניסט הבא שהנו מומחה למזגני פיאט ואדם הגון וישר ואמין ותגיד לו שאני הפניתיך:
"אשר מזגנים", הירדן 35 בני-ברק, טל' 03-6183434 או 052-2549732.
נא עדכן בתוצאות.
בברכה - רפי לין :)
ידוע לי כי בפונטו קיימת יחידה המנתקת את פעולת המנוע בזמנים מסויימים ע"מ למנוע מהמנוע להתאמץ יתר על המידה, אם תשים לב זה קורה בעיקר אחרי שאתה מאיץ (המזגן נכבה לכמה דק').
אמנם בנסיעה רציפה במהירות קבועה, המזגן יעבוד תמיד ואף יקרר טוב יותר.
איטלקים - לך תבין .
לא מדויק. אין כל יחידת נתוק נוספת אלא מחשב נהול המנוע מבצע נתוק של מדחס המזגן בבצוע האצה פתאומית של הרכב. בדגמים הראשונים זה היה רגיש יותר ובנסיעה עירונית שבה מחליפים הרבה הילוכים ומבצעים האצות היו הרבה נתוקי מדחס מזגן ארוכים.
בדגמים מאוחרים יותר שופר המצב.
כמו בכל מזגן אחר יש גם נתוקי הגנה עקב לחץ גז גבוה מדי או נמוך מדי או נתוק נגד קפאון ע"י טרמוסטט המזגן.
בברכה - רפי לין :)
וכמובן, רפי מדייק יותר :D .
ככה צריך.
גם לא מדוייק. יש לי פונטו 95 וניתוק המזגן היחידי שיש לה זה על ידי הטמוסתט כאשר באוטו נהיה ממש קר
קיים נתוק מדחס מזגן ע"י טרמוסטט כדי למנוע את קפיאת מאדה המזגן שבתוך הרכב.
כמו כן, חד משמעית, יש מתג לחץ גז, הנקרא טרינרי או קוודרינרי, שבין תפקידיו זה לנתק את פעולת המדחס אם לחץ הגז גבוה יותר מדי או נמוך מדי (חוסר גז לדוגמא) ואינך מרגיש אותו מנתק כי לחץ הגז במזגן מכטנעתך תקין ואז אין כל נתוק מצידו.
בברכה - רפי לין :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.