התחבר

View Full Version : פונטו- קלאץ' חורק וקשה מאוד+ התחממות בעבודה עם מזגן


מיקי
14-11-10, 18:09
שלום לכולם,
אני חדש בפורום, רכשתי פיאט פונטו SX60 2001 לפני כחודש.
לא ביצעתי בדיקה לפני רכישה מכיוון שחיפשתי רכב בדחיפות וכנראה שאשלם את המחיר בקרוב:

1. המנוע אוכל שמן, הספקתי למלא כבר ארבעה ליטרים של שמן והמפלס כל הזמן יורד, אין נזילות. נסעתי כ-1000 ק"מ עד כה. פעמיים כבר נדלקה לי נורית שמן מנוע וכל פעם מילאתי כ-2 ליטר. לא עברתי את המקסימום.
2. הקלאץ מאוד קשה, חורק ולעיתים קרובות אף נתקע בלחיצה ורק עם מכה חזקה הוא משתחרר. האם אדרש להחליף קלאץ' או שיש דרך לשמן שם איזה חלק?
3. הרכב מתחמם עד כמעט 3/4 כשאני נוסע מחוץ לעיר עם מזגן, בלי מזגן הוא קבוע על החצי.
4. אין ספר טיפולים לרכב והמוכר לא ציין שעשה טיפולים משמעותיים בתקופה האחרונה. על אילו טיפולים קריטיים אתם ממליצים לאור הרגישויות של הרכב? אני מוכן להשקיע סכום נכבד לצורך הנאה מהרכב לטווח הרחוק.

אודה על תשובותיכם המקצועיות.
מיקי.

Xebu
14-11-10, 18:23
מיקי שלום, אין לי ידע מקצועי נרחב כך שאל תסתמך על דברי כקודש.

דבר ראשון - לך עם הרכב למוסך מורשה כמו מוסך שמשון ביהוד לבדיקה כללית מא' עד ת' שיבדוק הכל (בדגש על דברים שרשמת פה) ויביא לך הצעת מחיר - וכדאי לך להגיע עם ארנק וראש פתוח כי לא נראה לי שתצא משם בזול =\

דבר ראשון בנוגע למה שרשמת - ברכב קודם שהיה לי הייתי צריך להחליף את כל המכלול קלאץ, דובר על סכום כ1500שקל.
בנוגע לשמן, תבדוק אם יוצא עשן שחור סמיך מהאגזוז... אם לא אז חייבת להיות נזילה, אין שום מקום אחר שהשמן יגיע אליו... או נזילה או שהשמן נכנס למנוע ויוצא בצורת עשן סמיך מהאגזוז, ובצורה שאתה מתאר את זה - זה חייב להיות אחד מהשניים.

הרכב לא אמור להתחמם כלכך - בלי קשר לעם/בלי מזגן... אמור להיות על 1/2 קבוע. או שחסר מים, או שקיימת סתימה ומים לא מגיעים למנוע, או שהתרמוסטט משקר - תבדוק את הנושא, חבל להזניח את זה ולבסוף לדפוק את הראש מנוע.

במוסך מורשה תבדוק אם יש תיעוד טיפולים, אם לא אז דיי אין לך מה לעשות חוץ מלנסות להתקשר לאדם שמכר לך את הרכב ולנסות לבקש היסטוריית טיפולים.. אם יש - אז תיהיה רגוע (רק על הטיפולים שרשומים שם)

בתקציר קצרצר - לך למוסך מורשה לבדיקה כללית.

ושוב, אל תסמוך על דברים אלו כקודש, חכה לאנשים נוספים :)

yair068
14-11-10, 18:25
נתחיל בהסטוריה
איזה יד
כמה ק"מ הרכב עשה
האם הרכב נקנה מתחת למחירון או מאכר.
כפי מה שאתה מספר המצב מסובך ואי אפשר לתת לך כיוון כי כל מערכת המנוע והגיר והקירור לא תקינים .
אני בעד לתת מענה ועזרה אך במצבך הייתי לכנס למוסך טוב ומומלץ פה על מוסך שמשון ביהוד כן כדאי לנסוע עד לשם לקבל אינדיקציה לטיפול +ישור קו
סע ברכה ועדכן

מיקי
14-11-10, 18:34
הרכב עשה 240,000 ק"מ, נקנה ב-12.5K עם מגנזיום וצבע מכסה מנוע חדש. הרכב שמור חיצונית ופנימית אבל כנראה שהחלקים הרגישים לבלאי כבר עשו את שלהם ולכן הכיס שלי צריך לתת את הדין.
אני גר באשדוד ומפחד להיכנס למורשה כי לפני כן הייתה לי הונדה ורק נכוויתי מהמורשה.
הקלאץ' כרגע הוא הנושא שהכי מטריד אותי כי הוא נתקע באמצע נסיעה במצב לחוץ וצריך לבעוט בו על מנת לשחררו.
יש מישהו באזור אשדוד שאפשר לפנות אליו ולקבל חוו"ד מקצועית ואמינה?

שוב תודה.

Xebu
14-11-10, 19:34
דבר ראשון - 240K זה ה-מ-ו-ן. במיוחד אם לא קיבלת תיעוד מדוייק של טיפולים.

אבל ניחא, אין כבר מה לעשות בנושא...
ויתרת כבר על תיקון וכרגע רוב הסיכויים שתצתרך לשלם על זה... אל תעשה את זה אותה הטעות שוב וללכת לאיזה מוסך פשוט שאולי(!) יעשוק אותך במחיר ובעבודה...

לך למוסך שמשון (אם אני מנתניה הצלחתי לנסוע אליו פעם אחת - אז אתה יכול לנסוע אליו גם) יטפלו בך שם כמו שצריך ובמחיר סביר (אולי ייצא קצת יותר יקר אבל לפחות תדע שהרכב שאתה נוסע בו לא יכניס אותך לעמוד)

ליאור23
14-11-10, 19:55
שלום לכולם,
אני חדש בפורום, רכשתי פיאט פונטו SX60 2001 לפני כחודש.
לא ביצעתי בדיקה לפני רכישה מכיוון שחיפשתי רכב בדחיפות וכנראה שאשלם את המחיר בקרוב:

1. המנוע אוכל שמן, הספקתי למלא כבר ארבעה ליטרים של שמן והמפלס כל הזמן יורד, אין נזילות. נסעתי כ-1000 ק"מ עד כה. פעמיים כבר נדלקה לי נורית שמן מנוע וכל פעם מילאתי כ-2 ליטר. לא עברתי את המקסימום.
2. הקלאץ מאוד קשה, חורק ולעיתים קרובות אף נתקע בלחיצה ורק עם מכה חזקה הוא משתחרר. האם אדרש להחליף קלאץ' או שיש דרך לשמן שם איזה חלק?
3. הרכב מתחמם עד כמעט 3/4 כשאני נוסע מחוץ לעיר עם מזגן, בלי מזגן הוא קבוע על החצי.
4. אין ספר טיפולים לרכב והמוכר לא ציין שעשה טיפולים משמעותיים בתקופה האחרונה. על אילו טיפולים קריטיים אתם ממליצים לאור הרגישויות של הרכב? אני מוכן להשקיע סכום נכבד לצורך הנאה מהרכב לטווח הרחוק.

אודה על תשובותיכם המקצועיות.
מיקי.

קנית חתיכת לימונדה, תהנה ממנה.
הקלאצ' זה הדבר האחרון שצריך להדאיג אותך, 4 קילו שמן ב1000 קילומטר זה היסטרי ומטורף.
כנראה שהרינגים גמורים או אטם ראש שנפרץ, אסם מכסה שסתומים שמסר נשמתו, מחזירי שמן לא תקינים שצריף להחליף, גומיות שסתומים אכולות ורק אללה יודע איפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר.
אם תידרש לעשות אוברול או החלפת מנוע והחלפת הקלאצ' ובדיקת מצב הגיר שאולי הבעיה היא בכלל בו אתה תגיע לסכומים הזויים שייגרמו לך לחשוב אם משתלם להיכנס לזה.
בקשר להתחממות הרכב זה לא אמור לקרות וגם שהרכב מתאמץ עם מזגן הוא לא אמור לעבור את החצי. סיבות להתחממות יכולות להיות משאבת מים עייפה ושצריך להחליף אותה, מעברי מים סתומים , רדיאטור סתום, איזה מים יש ברכב עכשיו??
מתי הרכב עבר טיפול כלשהו בזמן האחרון? טיימינג או עשרת אלפים, תן לנו משהו:confused:

קלאצ' לא משמנים ידידי ואין צורך לשמן שם כלום. אם נוסיף לזה שאין תיעוד לטיפולים והמנוע עבר כמעט רבע מיליון קילומטר מצטיירת מולנו תמונה עגומה ביותר.
אבל שמע העיקר שיש ג'אנטים ומכסה מנוע צבוע, להבא עדיף להשקיע בחיפושים ולהפסיד 500 ש''ח בבדיקה מאשר אלי שקלים בתיקונים.

מוסכים שהייתי ממליץ לך עליהם באשדוד הם מוסך ביג ומוסך ארז על גלגלים ברחוב העבודה בתעשייה, שמשון מוסך מקצועי אבל הוא רחוק והוא מורשה ומחירים שם יקרים מאשר ממוסכים לא מורשים.
שמור על מצב רוח מרומם.

Xebu
14-11-10, 20:16
קנית חתיכת לימונדה, תהנה ממנה.
הקלאצ' זה הדבר האחרון שצריך להדאיג אותך, 4 קילו שמן ב1000 קילומטר זה היסטרי ומטורף.


ליאור, נוזלים זה ליטרים, לא קילו... אבל ניחא ;)

davidka
14-11-10, 20:23
שלום לכולם,
אני חדש בפורום, רכשתי פיאט פונטו SX60 2001 לפני כחודש.
לא ביצעתי בדיקה לפני רכישה מכיוון שחיפשתי רכב בדחיפות וכנראה שאשלם את המחיר בקרוב:

1. המנוע אוכל שמן, הספקתי למלא כבר ארבעה ליטרים של שמן והמפלס כל הזמן יורד, אין נזילות. נסעתי כ-1000 ק"מ עד כה. פעמיים כבר נדלקה לי נורית שמן מנוע וכל פעם מילאתי כ-2 ליטר. לא עברתי את המקסימום.
2. הקלאץ מאוד קשה, חורק ולעיתים קרובות אף נתקע בלחיצה ורק עם מכה חזקה הוא משתחרר. האם אדרש להחליף קלאץ' או שיש דרך לשמן שם איזה חלק?
3. הרכב מתחמם עד כמעט 3/4 כשאני נוסע מחוץ לעיר עם מזגן, בלי מזגן הוא קבוע על החצי.
4. אין ספר טיפולים לרכב והמוכר לא ציין שעשה טיפולים משמעותיים בתקופה האחרונה. על אילו טיפולים קריטיים אתם ממליצים לאור הרגישויות של הרכב? אני מוכן להשקיע סכום נכבד לצורך הנאה מהרכב לטווח הרחוק.

אודה על תשובותיכם המקצועיות.
מיקי.

מיקי ערב טוב..

אני מאמין שאתה לחוץ מהמצב וחסר סבלנות להבין מה קורה עם האוטו. מבין אותך.
לכן, עד שתצליח להגיע למוסך שמשון (שגם אני אגיע אליו לטיפול 130000 עוד איזה חודש וחצי), ננסה "למזער" נזקים:

אכילת שמן ברמה כזאת יכולה להגיע משלושה כיוונים: רינגים שמן גמורים, גומיות מובילי שסתומים גמורות, נזילה.
נזילה לא ראית, נשלל.
לפיכך, עשן לבן בכמויות מסחריות אתה בטח רואה. עשן לבן הוא סימפטום לשתי האפשרויות הראשונות וגם כאן ניתן לסווג: אם אתה מחזיק גז קבוע על נגיד 3000 סל"ד והעשן הלבן לא מפסיק כלל - סבירות גבוהה לרינגים. אם אחרי מספר שניות של החזקת גז העשן מתפוגג, עזוב ותן לסל"ד ליפול לסרק. במצב זה, תן שוב מכת גז ל 3000. אם יצא שוב פוף רציני של עשן לבן, סבירות לגומיות שסתומים שזה הטיפול הקל והזול יותר. במנוע של 240000 אני נוטה להאמין שמדובר גם בזה וגם בזה אבל תבצע את הבדיקות בכל אופן.

מצב הקלאץ: יש סיכוי שהשמש התפרקה לך בדיסק. זו כנראה התקיעה שדורשת בעיטה למרות שלפעמים כבל קלאץ' דפוק יכול לגרום להתקעות. קלאץ' קשה כמו שאתה מתאר הוא לפעמים סימפטום לכבל דפוק. אם הבעיה היא כן בדיסק, לא יהיה מנוס מלהוריד גיר ולהחליף קלאץ'. אם יש לך חבר מוסכניק, תוכל לצאת בנזק של חלקים בלבד: דיסק, PRESSER ומיסב לחץ של VALEO בגג לדעתי 600 ש"ח. הייתי מחליף גם כבל. בטוח שהוא כבר עייף.

מערכת הקירור לא תקינה ואני חושד ברדיאטור שלך שהוא סתום בחלקו בגלל התאור שלך. יכול להיות שפלאשינג (שטיפה) למערכת, בדגש על הרדיאטור, יביאו את המערכת למצב תקין. עדיין אין מניעה שיש לך משאבה עייפה ואכולה, תרמוסטט לא תקין ואויר במערכת.

לא אמרת איזה נוזל קירור יש במערכת,
לא דיווחת האם הרכב נוסע טוב או שהוא עצלן? האם יש צלצולים? הוא נחנק? עובד יציב בסרק?

קח בחשבון דבר נוסף: כשמנוע מעשן לבן - הממיר הקטליטי נסתם מהשמן והולך לעזאזל תוך זמן קצר. (ומשפיע מיידית על נתוני מחשב הדלק, הצריכה, זיהום האויר וכו')

ליאור23
14-11-10, 20:47
דויד, אתה מצייר לו תמונה אופטימית מידי בקשר לקלאצ', אם תסתכל על הרכב ומצבו כמכלול יש סיכוי גבוה מאוד שהבעיה במקרה הטוב היא קלאצ' ולדעתי במקרה הפחות טוב זה גם בעיה בהילוכים של הגיר.
אגב אתה ציינת שנדלקת לך נורית שמן אבל לא אמרת עם זאת הנורית של הלחץ שמן או הכמות שמן, אתה שומע דפיקות מהמנוע?
צביקה, נהיית גבר אה, מתקן אותי בלי בושה:D. אני רגיל להגיד קילו בהקשר של שמן מה אני יעשה.

davidka
14-11-10, 21:06
ערב טוב ליאור!

אכן, האפשרויות כרגע הן בלתי מוגבלות, היות ואנחנו לא ממש יודעים מה קורה שם אצלו.
התמונה נראית עגומה אבל אולי יהיו הפתעות לטובה..

בעניין הקלאץ', נכון, המקרה הגרוע הוא גיר, הפחות גרוע קלאץ' והכי פחות גרוע זה כבל קלאץ'..
הכי הכי גרוע זה השילוב של שלושתם.. :(

סתם מחשבה:
לפי הקילומטראז' הגבוה אני נוטה להמר בגדול שהרכב היה רכב חברה בתחילת דרכו, אבל למרבה האירוניה, דווקא בעלים פרטיים הם אלה שנוטים להזניח את האוטו הרבה יותר מהחברות ולכן אני גם מהמר שמה שקורה עם האוטו היום הוא תוצאה של הזנחת הבעלים הפרטיים שהחזיקו בו.

מה אתה אומר?

ליאור23
14-11-10, 21:35
אני אומר שהפתעות טובות ופונטו זה דמיוני, לא קורים דברים כאלה.
ואל תמהר לחשוב שרכבים של חברות השכרה וליסנג מטופלים כמו שצריך, אני כרגע בעבודה משתמש בברלינגו 2010 שעברה 52 אלף קילומטר שהייתה צריכה לעבוד טיפול לפני 7000 קילומטר שכולל מסנן סולר ואני נוסע עם נורת תקלת מנוע כבר חודש וחצי וחיישן egr שבור ובית פילטר אוויר שבור וצינור כלשהו שמתנפנף לו.
אני לא סומך לא על פרטי לא על השכרה ולא על אף אחד.
בלי הסטורית טיפולים אני בכלל לא מסתכל לכיוון הרכב אפילו ויכול להיות שהבן אדם תיקן לבד את הרכב ועשה את זה בצורה מושלמת אבל אני מוכן להסתכן ולאבד את הסיכוי הקטן הזה מאשר ליפול בפח וחזק.
כך או כך צפויה לבחור דרך ארוכה שלדעתי לא תסתיים בתקופה הקרובה וזה אני אומר די בביטחון אם נסתמך על דבריו בהודעה הראשונה.

ערב טוב

מיקי
14-11-10, 21:35
לצערי אני מודה שעשיתי טעות עם הרכב הנוכחי, מה גם שראוי לציין שירדתי מהונדה אקורד הבריטית שנת 2001 לפיאט. צעד מאוד מסוכן אך בהיבט כלכלי נטו. הייתי לחוץ לרכב בגלל שרות צבאי ולימודים לתואר במקביל (אין אפשרות בלי רכב). אין לי בעיה לשים את הכסף על מה שנדרש לפעילות התקינה של הרכב, נקווה שלא אצטרך למכור כליה.
כרגע יש נוזל קירור ירוק ברכב ומוכר הרכב טוען שהחליף משאבת מים לא מזמן.
מבטיח לעדכן לאחר בדיקה מקיפה באחד המוסכים שהמלצתם, בשאיפה להגיע לשמשון מיהוד.
מודה לכם על התגובות המהירות והמלמדות.

ליאור23
14-11-10, 21:41
אני באמת מקווה בשבילך שתיצא כמה שיותר בזול ואם תראה שזה לא משתלם אז וואלה תראה אם אתה יכול למכור את הרכב ולחסוך טיפה ולחפש משהו קצת יותר שמור ומטופל.
ואם אתה הולך לאחד המוסכים באשדוד אז תגיד לי לפני ואם אני מכיר את הבעלים אז אני ידבר איתו לפני שייתן לך מענה כמו שצריך ומחיר הוגן, אבל זה כבר בפרטי.

r.a20
14-11-10, 22:33
בקשר לקלאץ', יכול להיות שאחת מהמשאבות קלאץ' (עליונה או התחתונה) החזירה את נשמתה לבורא ויש צורך להחליף.
אבל מכיוון שיש לך מגוון בעיות עם הרכב, כדאי מאוד שתפנה למוסך פיאט (המליצו פה על שמשון) ושם תקבל את הפתרונות לבעיות בצורה הטובה ביותר.

danielkochin
15-11-10, 00:38
בקשר לקלאץ' אני דיי בטוח שזה משאבות הקלאץ' הייתה לי אותה בעיה גם כן אני הייתי ממליץ לך על התלתן בפתח תקווה אני לא יודע למה אני פשוט יותר אוהב לטפל שם אני מרגישים שמבינים אותי שם יותר והעבודה מאוד מקצועית.