התחבר

View Full Version : צריכת דלק גבוהה בראבו 87 1.6 ידנית


ohad_bravo
12-11-10, 18:04
פיאט בראבו שנת 97, מנוע 1.6 נעשה שיפוץ ראש מנוע לפני קצת פחות מחודש עקב אכילה של הראש בגלל ששמו מיים רגילים.

המנוע עבר 177,000 ק''מ, גיר ידני.



נעשה יישור קו מלא! מכאני וחשמלי

הוחלפו שמנים, פילטרים, חוטי הצתה, פלסטיקים, צינורות, צמיגים, תיקון מלא של כל הצמת חשמל במנוע ובתא נוסעים

ונעשה ניקוי מצערת + מנוע צעדים וחיישן נוסף שיושב לידו בסעפת יניקה (קרוב למצערת).



לאחר כל זה נשארה לי בעיה של התנעה קשה אך הוסבר לי שכתוצאה מהשיפוץ של הראש מנוע יש צורך להחליף את

הסטארטר לסטארטר חלופי עם גיר בגלל עליה של הקומפרסיה.



בעיה נוספת זה הצריכת דלק שעומדת על קצת יותר מ 8 ק''מ לילטר!

תידלקתי מיכל מלא ונסעתי כ 200 ק''מ מחוץ לעיר ועוד כ 200 ק''מ בתוך העיר.



מה יכול לגרום לבעיה?

מה עלי לבדוק?

davidka
12-11-10, 18:33
לאחר כל זה נשארה לי בעיה של התנעה קשה אך הוסבר לי שכתוצאה מהשיפוץ של הראש מנוע יש צורך להחליף את

הסטארטר לסטארטר חלופי עם גיר בגלל עליה של הקומפרסיה.

מה עלי לבדוק?

תחליף מוסך ומהר!

מה זה השטות הזאת שמכרו לך? עושים עבודה עקומה ואז אומרים לך ללכת לעקם את האוטו כדי שיתאים לעבודה העקומה.

אם הקומפרסיה עלתה, סימן שהתקינו לך אטם ראש רגיל ולא "אובר-סייז". לעיתים, כשהראש אכול מאד, יש צורך להוריד ממנו שטח, פעולה שבעצם מקטינה את חלל הצילינדר וגורמת ליחס דחיסה גבוה יותר. התוצאה: צלצולים, חום יתר וקושי בהתנעה. כדי להימנע מזה - המוסכניק צריך לקבל ממכון הראשים אינפורמציה לגבי כמה הורידו ולפי זה לדעת להתאים לך אטם ראש במידה אחת או שתיים עבות יותר. המנוע אמור לעבוד רגיל לחלוטין אם עשו עבודה טובה. אם אתה חווה צלצולים, לך חזרה למוסך ותתעמת איתו על העניין. אל תוותר בקלות גם אם הוא אומר לך "עזוב, ככה זה צריך להיות". לא ככה ולא נעליים.

DAn-BP 1.8
12-11-10, 18:35
פלאגים שלא הוחלפו בזמן יגרמו לצריכת דלק גבוהה, זיופים במנוע וחוסר סחיבה.
תחליף פלאגים, בצע בדיקה לגזי הפליטה ורשום את הנתונים ועדכן.
בצע סריקת תקלות למחשב הניהול, ובדיקת נתונים בזמן אמת, בנוסף לבדוק את הסינגל של חיישן הלמדה כדי לשלול "הירדמות" של החיישן.
בדוק שמסנן האוויר לא סתום, ושאין סדק/קרע בצינור יניקת האוויר בין הפילטר למצערת.
הבעיה יכולה לנבוע גם מחיישן חמצן שוב תתחבר לסורק תקלות וקריאת הסינגל של החיישן חמצן תבדוק אם הוא תקין או לא.
אם יש לך חיישן MAF גם מומלץ לנקות אותו עם ספרי קרב\מגעים.

Lexxxa
12-11-10, 18:42
צריכת דלק:
כמו שנאמר, בדיקת חיישן למבדה.
האם יש חוארים בצנרת פליטה?
מה מצב של חום מנוע בכביש מהיר/עירוני ?

ohad_bravo
12-11-10, 18:51
כמו שרשמתי בהודעה הראשונה

הרכב עבר יישור קו מלא מבחינה מכאנית וחשמלית
הפלאגים הוחלפו לדנסון 2 אלקטרודות
אין שום בעיה בנסיעה, הרכב סוחב מצויין

ולגבי הסטארטר מישהוא אחר אמר לי לא במוסך
אבל אנשים שמליצו עליו אומרים שהוא מומחה לפיאט בראבו, ובראבה

DAn-BP 1.8
12-11-10, 18:54
מציע עדיין להתחבר לסורק תקלות,אולי תגלה דברים חדשים.

yair068
12-11-10, 20:13
דוד התחלתה טוב ולאן הגעתה .
אז קודם כל מה מה מאכיל אותך המוסכניק בסטרטר וגיר לא מובן בכלל.
וכמובן ידידנו לקקסה מדייק בד"כ בדיקת 4 גזים וחיישן חמצן תתן לך תשובה

ohad_bravo
12-11-10, 21:08
הרכב עבר טסט בהצלחה לפני פחות מחודש
וכמובן שבדקו את הפליטת גזים ויצא תקין לחלוטין

davidka
12-11-10, 23:25
אז קודם כל מה מה מאכיל אותך המוסכניק בסטרטר וגיר לא מובן בכלל. וכמובן ידידנו לקקסה מדייק בד"כ בדיקת 4 גזים וחיישן חמצן תתן לך תשובה

יאיר ערב צח!

אוהד מתכוון שבגלל שיש לו קושי בהנעה (אני מבין מדבריו שהסטרטר לא מצליח לסובב) בגלל הקומפרסיה שעלתה, הציעו לו להרכיב סטרטר פלנטרי, זה סטרטר קטן יחסית שיש לו ממש גיר והוא בעל כוח סיבוב מטורף. מורכב על מגאן דיזל ועל עוד כמה כלי רכב. מיועד להתנעת מנועי דיזל בעיקר.

ohad_bravo
13-11-10, 04:25
לפני שנעשה השיפוץ ראש מנוע, הכל היה בסדר צריכת דלק מעולה, התנעה קלה ובדיקת הגזים יצאה מצוינת.
כל הבעיות התחילו מהרגע שלקחתי את הרכב מהמוסך.
התנעה קשה אוכל הרבה דלק והסחיבת מנוע טיפה פחות חזקה.

davidka
13-11-10, 13:33
ולא חזרת למוסך להגיד להם את כל זה?
אם כן היית, מה הם אמרו לך שם?

ohad_bravo
15-11-10, 07:57
אמרו לי לתת למנוע לסיוע לפחות 300 ק''מ שהעסק ישב כמו שצריך.

ודן תפסיק עם האובססיה שלך עם המחשב אין לי צורך להתחבר למחשב לחפש תקלות שלא קיימות
חוץ מזה אם אתה כל כך רוצה שאני יעשה את זה אתה מוזמן לממן לי את הבדיקה.

davidka
15-11-10, 09:32
אוהד בוקר טוב

ב-300 הק"מ שתעבור לא יקרה שום פלא שיחזיר את הדברים לתקינות.
משהו פה לא בסדר והמוסך צריך לקחת אחריות ולבדוק מה עשה לא תקין.
אם הכול נעשה לפי הספר, המנוע צריך לעבוד כמו שעון אומגה (במיוחד אם אתה אומר שלפני הטיפול הוא עבד בסדר גמור).

בלי קשר לתקלה, אם אני זוכר נכון, עליך לחזור למוסך אחרי 1000 ק"מ לחיזוק ראש.
יש רכבים שבהם לא צריך לחזק ראש אבל בכדי להיות שקט תבקש שיבדקו חיזוק בכל מקרה.

DAn-BP 1.8
15-11-10, 12:16
אמרו לי לתת למנוע לסיוע לפחות 300 ק''מ שהעסק ישב כמו שצריך.

ודן תפסיק עם האובססיה שלך עם המחשב אין לי צורך להתחבר למחשב לחפש תקלות שלא קיימות
חוץ מזה אם אתה כל כך רוצה שאני יעשה את זה אתה מוזמן לממן לי את הבדיקה.

תתחבר למחשב אתה תראה שתגלה בעיות שלא חשבת,וזה אני אומר לך בוודאות.
לגבי התשלום אין מה לעשות אתה רוצה לחפש בעיה אל תחשוב שמישהו פה יגיד לך פה באמת את הבעיה וייצא לך הכי זול בלי השקעה.
והצחקת אותי עם המימון של הבדיקה:D

עכשיו לעניין,בדקת את החיישן חמצן אם הוא תקין?

ohad_bravo
16-11-10, 21:29
נבדקה הפליטת גזים של הרכב והרי התוצאות:
מצב נורמלי 0.3
מצב נוכחי 0.003

מסקנה: עובד מצויין הבעיה בכיוון טיימינג יתוקן מחר ע''י המוסך שעשה את הראש מנוע.

ודן תעשה טובה פעם הבאה תפסיק לדבר שטויות אם היית מבין דבר ואפילו חצי דבר היית יודע שאין אפשרות להתחבר למחשב רכב הזה אלה רק למחשב של הכריות אוויר
אז לפני שאתה גורם לי לשאול בעלי מוסכים שאלות מפגרות כמו: כמה יעלה לי לסרוק תקלות באמצעות חיבור מחשב לרכב.. וכ''ד
תבדוק את מה שאתה אומר! ואל תטעה אנשים!

ohad_bravo
25-11-10, 13:43
תודה לכל האנשים שייעצו והקדישו מזמנם לעזור לי

הבעיה נמצאה וכתוצאה מכך ישנה בעיה חדשה גדולה וחמורה מאוד!

מסתבר שהמכונאי שהרכיב חזרה את הראש מנוע כנראה איבד מצת
המצתים אצלי היו חדשים של חברת דנסון עם 2 אלקטרודות!
הוא שם מצת דנסון עם אלקטרודה אחת!

לאחר שהחלפתי את המצת בחדש
אני מתלבט כיצד לפנות למוסך האם לבוא עם התותחים שלופים או ברוגע ובנעימות
הענין הרגיז אותי מאוד עקב הזמן הכסף והטירחה בשביל למצוא את הבעיה ''המסתורית''

Lexxxa
25-11-10, 16:42
אתה רוצה להגיד שאחרי שהחלפת פלג בודד צריכת הדלק השתפרה? קצת לא הגיוני.
בעיה גדולה? שזו תהיה בעיה הכי גדולה שלך.

master_T
25-11-10, 20:36
לא שמעתי על בראבו שאין בה אפשרות להתחבר למחשב רכב,אולי בשנת 87 כמו שרשום בכותרת:)