View Full Version : סוף סוף היה לי זמן ופתחתי את בית התרמוסטט...
לא יכולתי יותר להיות באי-ודאות לגבי מה שקורה שם והחלטתי לפתוח. והתשובה ברורה...
אין תרמוסטט. ולא רק שאין, אלא שהבאנד שעל הצינור בצד של התרמוסטט הוא באנד מקורי, יענו לא החליפו אותו מעולם. הכל היה שם עם RTV אפור דוחה ולקח לי שעה להפריד את הבית מהמקום מרוב שזה היה דבוק. ניקיתי את המקום עם סכין יפני ונייר מים למצב חלק ויפה.
היה לי כבר תרמוסטט גרמני שקניתי לפני שבועיים ושכב בבגאז'. רשום עליו 88 מעלות שזה הפתיחה המקסימלית. (למה לא הסתכלתי בספר של היינס לפני ההרכבה..?)
מסתבר שתרמוסטט 88 מעלות מיועד למנועי דיזל. למנועי בנזין צריך 100 מעלות. אבל כמו שהבנתם, הרכבתי את שלי ורק אחר כך הסתכלתי בספר וראיתי שזה צריך להיות 100 מעלות.
כצפוי, שעון החום מתייצב בין הרבע לחצי, אולי טיפה גבוה יותר אבל לא מגיע לחצי. עשיתי ניקוזים, הרכב עבד 15 דקות, מאוורר נכנס ויצא איזה 4 פעמים וסגרתי עניין. אה, והחלפתי את הצינור התחתון. היה נראה לי קצת מעפן. 56 ש"ח. עוד מעט אני אצא לסיבוב בדיקה כדי לחמם אותה טוב ולוודא שלא יהיה פתאום קטע של התחממות. מה שמבאס הוא שכנראה רדיאטור החימום שלי קצת סתום. אני מקבל חום עדין ולא יותר. כששמתי יד על צינורות החימום, השמאלי חם מאד (כניסה) והימני פושר לגמרי (יציאה) מה שמחזק לי את ההשערה שהרדיאטור הפנימי סתום.
רעיון למישהו איך לפתוח את המעברים בלי לעשות נזקים?
avielaviel
12-11-10, 17:30
גם אני החלפתי טרמוסטט של 88 מעלות עדיף לדעתי על 100 מעלות, יודע שהפיאט רגיש מאוד לחום אז ניראה לי שעשית בשכל :)
חזק ואמץ !
אהלן אביאל!
חזרתי עכשיו מנסיעה קצת אגרסיבית, המחוג מגיע טיפה לפני החצי ונשאר שם רוב הזמן. המחוג יורד נמוך מההמצב שלו (כצפוי) רק כאשר אני מפעיל את החימום ואת המפוח על מקסימום. פתאום אני רואה שהחימום דווקא סביר עד נורמלי, בייחוד מכת החום הראשונה. אחרי שתי שניות החום טיפה יורד אבל די סביר למז"א שלנו. לדעתי אני לא אצטרך יותר חם מזה.
בסופו של דבר גם לי נראה שה"טעות" יצאה לטובה. יכול להיות שכל הרגישות של פיאט היא שטמפרטורת העבודה הנורמלית שלה היא מאד גבולית, ממש על סף הסיכון ואז כל פדיחה הכי קטנה ישר מכניסה אותך לאזור האדום. נישאר עם ה 88... :)
ערב טוב דוד, לגבי ניקוי רדיאטור חימום.
תשחרר את 2 הצינורות ממנו.
בכניסה לרדיאטור חימום חבר צינור גינה , את הצד השני של הצינור חבר לברז מים.
ביציאה מרדיאטור חימום חבר צינור גינה, את הצד השני של הצינור תוריד לריצפה.
תנסה לנקות אותו ע"י מתן "פולסים" (פתיחה סגירה של ברז), תזהר לא לתת לחץ חזק מידי.
כך תוכל לנקות אותו מבלי לפרק את הרדיאטור עצמו (מצריך פירוק דשבורד).
בהצלחה :)
תודה LEXXXA, אני אנסה את מה שאמרת.
ואני חייב להודות שצדקת מההתחלה לגבי רבע שעון מצב לא תקין ושרוב הסיכויים שאין תרמוסטט.
צודק. עכשיו יש תרמוסטט והמחוג יושב די יציב על אזור החצי.
ערב טוב ושבת שלום!
yulian1986
12-11-10, 19:04
התרמוסטט הפנימי נחשב בדרך כלל לחלק אמין?
במידה ויש נזילה,היא אמורה להיות בחלק של הנוסע או הנהג?
התרמוסטט הפנימי נחשב בדרך כלל לחלק אמין?
במידה ויש נזילה,היא אמורה להיות בחלק של הנוסע או הנהג?
אתה מתכוון בטח לרדיאטור הפנימי...
אם הוא נוזל, אתה תדע מזה. פתאום תבוא לאוטו ותריח ריח של טחב ושל נוזל קירור.
כמו כן, אתה תזהה רטיבות על השטיחים.
אבל האמת שאין לי מושג איפה בדיוק ממוקם הרדיאטור חימום בפיאט דובלו... :confused:
תחכה לתשובת המומחים לרכב זה.
לדעתי אביאל צודק טמפרט' פתיחת וונטה במהירות 1 היא בין 87 ל-92 מעלות והשנייה בין 92 ל97 מעלות .
אם היה נפתח הטרמוסטט רק ב-100 בשלב מסויים תהייה בעייה בראש המנוע ז"א יסע טוב לא יתחמם אבל בפנים כן.
זוהיא דעתי ואין לי סימוכין על זה אבל נראה לי ההגיון שיוניט וונטה וטרמוסטט ויוניט חום צריכים לעבוד במשולב
מתעלק על השירשור:
אני גם מת לדעת אם יש לי תרמוסטט ואם יש אם הוא תקין.
כרגע האוטו יציב על חצי שעון כל הזמן, אבל עכשיו שהתחיל להתקרר קצת בערבים הוא יורד מהחצי, ובכלל אם אם אני מתחיל נסיעה בערב קריר הוא מגיע רק עד הרבע, ורק בעצירות מתקרב לחצי לאט לאט. אז אני אשמח לדעת איפה הוא נמצא, איך מפרקים והאם זה מסובך להחליף לבד..
תודה!
אני מצרף את דף הנתונים מהספר:
אגב, כשאמרתי 100 מעלות, הכוונה היא שהפתיחה המקסימלית מתבצעת ב 100.
תסתכלו בקובץ הרצ"ב
תודה LEXXXA, אני אנסה את מה שאמרת.
ואני חייב להודות שצדקת מההתחלה לגבי רבע שעון מצב לא תקין ושרוב הסיכויים שאין תרמוסטט.
צודק. עכשיו יש תרמוסטט והמחוג יושב די יציב על אזור החצי.
ערב טוב ושבת שלום!
בכיף דוד.
avielaviel
13-11-10, 19:25
אהלן אביאל!
חזרתי עכשיו מנסיעה קצת אגרסיבית, המחוג מגיע טיפה לפני החצי ונשאר שם רוב הזמן. המחוג יורד נמוך מההמצב שלו (כצפוי) רק כאשר אני מפעיל את החימום ואת המפוח על מקסימום. פתאום אני רואה שהחימום דווקא סביר עד נורמלי, בייחוד מכת החום הראשונה. אחרי שתי שניות החום טיפה יורד אבל די סביר למז"א שלנו. לדעתי אני לא אצטרך יותר חם מזה.
בסופו של דבר גם לי נראה שה"טעות" יצאה לטובה. יכול להיות שכל הרגישות של פיאט היא שטמפרטורת העבודה הנורמלית שלה היא מאד גבולית, ממש על סף הסיכון ואז כל פדיחה הכי קטנה ישר מכניסה אותך לאזור האדום. נישאר עם ה 88... :)
היי דודו כמו שסיכמנו המצב הנוכחי עדיף על המצב האידאלי ( עדיף טרמוסטט 88 על טרמוסטט 100 מעלות ) עכשיו אנחנו יכולים להיזהר יותר לדוגמא עכשיו עם הטרמוסטט של ה 88 מעלות מחוג החום עומד על טיפה מעל הרבע וכך נותן לנו מרווח זמן מפני סכנת התחממות למשל: שהחום יגיע לחצי אנחנו נדע שהמנוע מתחמם לנו ונעצור בצד, לאומת זאת עם טמוסטט 100 מעלות החוג יגיע מעל לחצי ואז רק נדע שהרכב מתחמם ולא ממש יהיה לנו מרווח זמן כדי להבחין בסכנה לפי דעתי עדיף 88 מעלות על 100 מזמין את כולם לבצע זאת ( לפי דעתי )
דוד נראה לי שאתה חורש ויפה מצדך לי זה היה נשמע שזה נפתח ב-100 מעלות.
טיפ למעוניינים 2 חורים של 5 מ"מ על הטרמוסטט לגיבוי
חברים, חבל.
תשתמשו בטרמוסטטים לפי הספר.
אם שומרים על מערכת קירור וכמו שיאיר אמר פעם "להחליף גם טרמוסטט מידי פעם" הכל יהיה תקין! אין צורך בקימבונים! זאת דעתי!
avielaviel
14-11-10, 03:06
Lexxxa, אני חושב שטרמוסטט 88 נותן לנו עוד 3-4 דקות ואוליי קצת יותר כדי לעצור את מגפת "ראשי המנוע" לפעמים צריך ללכת לפי הספר, אבל הפעם לא! (לדעתי)
אתה שוכח שטרמוסטט זה לא ישמור על טמפ' עבודה של המנוע הזה בנסיעות בין עירוניות, מחשב רכב יחשוב שרכב לא חם עד הסוף (טמפ' עבודה של המנוע) ויתן תערובת יותר עשירה.
אם מטפלים כמו שצריך במערכת הקירור אין סיבה לדאגה לגבי "פגיעה בראש מנוע".
אני לא בטוח כל כל לגבי הנתונים בכל אופן זה טוב למדינות אירופאיות שקר שם .
לקקסה בהנחה שלא נשים טרמוסטט הרכב יעבוד בסופו על טמפ' עבודה.
ידידנו עמית(הסיני) עשה בדיקות חום למנוע בזמן אמת שווה לעדכן בנושא.
עדיין חושב ש-88 מעלות לטרמוסטט יהיה טוב ובזמן שיפתח עד הסוף לקקסה טמפ' מנוע תהייה מתאימה למנוע.
אין לי הוכחות אבל יש לי ראש מנוע אני אפרק ונראה מה רשום ואשאל גם את סודאי
אעדכן בהמשך מעניין מאוד לסגור את הנושא ותודה לדוד שהאיר בנושא
עדכון דיברתי עם סודאי חלקי חילוף לפיאט מקורי רשום עליו 87 מעלות שמתאים בדיוק למהירות מאוורר ראשונה.
ד"א המחיר 153 ללא מע"מ ולפני הנחה
שלום יאיר, לפי היינס טרמוסטט 88 מתחיל להיפתח ב78 מעלות! זה הרבה לפני מהירות הראשונה!
טרמוסטט 100 מתחיל להיפתח ב85 מעלות. 100 ו 88 זה סה"כ טמפ' פתיחה מקסימלית של טרמוסטט.
מה שיהיה עם טרמוסטט 88 זה שהחום של המנוע יהיה בסביבות 80 בכבישים מהירים.
חום כזה זה לא טמפ' עבודה של המנוע לדעתי.
תקנו אותי אם אני טועה :)
לא מקבל את היינס בתור עובדה מוגמרת ויש טעויות או דגמים שונים.
כמו כן גם באוטודטא יש טעויות .
בוודאות הוונטה הראשונה עובדת בין 87 ל-92 מעלות מסכים ארילו כך שכבר פה יש טעות.
אעשיו אם הטרמוסטט נפתח ב-88 הוא עובד במשולב עם הוונטה בגנה של מעלה אחת.
דעתי שתמפ' עבודה של פיאט פונטו דור 1 נע בסביבות 83 מעלות .
ולהבנתי הקטנה טמפ' גבוהות בסביבות ה-100 מעלות זוהיא רתיחה שלא מתקבל .
דעתי היא אישית
הטרמוסטט של דיזל לא נפתח ב88, הוא נפתח ב78! ב88 הוא כבר פתוח מלא.
כמו שאמרתי, טרמוסטט רגיל נפתח ב85 מעלות, טרמוסט לא חייב להיות פתוח מלאכדי שצירקולציה תהיה דרך הרדיאטור.
avielaviel
14-11-10, 17:31
לפי מה שאני יודע שטמפרטורת המים מגיעה ל 100 מעולות ( טמפרטורת רתיחה ) המים מתחילים לבעבע! מה שאומר בלגן שלם במערכת,
100 מעלות = רתיחה > בועות במים > לחץ אוויר במערכת > ואת ההמשך אתם יודעים... שעם יש בכלל טרמוסטט 100 מעלות?
היי אביאל!
מה שאמרת נכון מאד לגבי מים, אך לא מדוייק לגבי נוזל קירור.
אחד המאפיינים של אנטיפריז הוא שבנוסף להיותו מונע קפיאה, הוא גם מעלה את טמפ' הרתיחה.
לראייה, יש מכוניות (בעיקר הצרפתיות) שיש להן מזג חם ועצבני והן עובדות בטמפ' נורמלית של 104 מעלות! (הייתי נוכח בעת בדיקת מחשב של פיז'ו 206 של חבר לעבודה והייתי לחוץ מזה שב-99 מעלות לפי חיישני המחשב, המאוורר עוד לא עבד. המכונאי אמר לי "כשתראה 104 מעלות והמאוורר לא יעבוד - תקרא לי"..)
מערכת הקירור נמצאת בלחץ. מים באמת רותחים בטמפרטורה של 100 מעלות, אבל זה נכון בלחץ של אטמוספירה אחת בדיוק (כמו שיש בחוץ).
כאשר מעלים את הלחץ שהמים נמצאים בו (כמו במערכת הקירור למשל) אז טמפרטורת הרתיחה של המים עולה אף היא. ברוב הרכבים זה קורה ב-120 מעלות.
אותו הרעיון מתבצע כשעושים וואקום למערכת המיזוג. הלחץ יורד ואז המים רותחים גם ב-20 מעלות, וכך הם נשאבים החוצה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.