View Full Version : שטיפת רדיאטור עצמית וניקוז אוויר פונטו 97 ,sx75
שלום לכולכם,וסחטין על הפורום היעיל!,
היום עשיתי ניקוי עצמי של הרדיאטור ע"י קניית נוזל של פרסטון לניקוי רדיאטורים.
זאת לאחר שנואשתי מניקוי רדיאטור במוסכים. הבעיה היא כזאת:
כאשר אני מנקז אוויר ע"י מילוי הנוזל ולאחר מכן משאיר את הפקק פתוח וגם מפעיל חימום בתא נוסעים, הכל בסדר והמאוורר מתחיל לפעול בחצי שעון.
לאחר זמן מה המצב מדרדר ונקודת הפתיחה של המאוורר כל פעם יותר גבוהה בשעון הטמפ'.
אז אני שוב נותן למנוע לעבוד ,פותח את הפקק, בפרוש רואים שהמים עולים קצת ומיד יורדים
(כאילו יש בועת אוויר)עם פתיחת הפקק ואז יורדת נקודת פתיחת המאוורר,אבל כל הזמן צריכים לחזור על הפעולה.
האם מדובר בפעולת ניקוז אוויר לא מושלמת? ,אם כן מהי הדרך המושלמת לניקוז אוויר מבלי שהדבר מדרדר עם הזמן?
האם בכלל ניתן ליסוע עם פונטו כזאת בשיא החום (אוגוסט) עם מזגן לים המלח,לחזור בעליות,ולהיות שקט ולא מתוח כל הזמן מהתחממות מנוע,או שהאוטו הזה פשוט עדין מדי,
ולא מיועד לטמפרטורות כל כך גבוהות כמו שיש כאן?
תודה לכוכלם,
אמיר
אני יכול להעביר לך את התהליך:
מצרכים:
מנוע כבוי, פקק מילוי של מיכל העיבוי פתוח, שני הניקוזים פתוחים (אחד בפינת הרדיאטור העליונה מצד שמאל (ימין של האוטו) והשני ליד קיר האש על אחד הצינורות של החימום הפנימי.
אופן ההכנה:
מלא נוזל קירור במיכל העיבוי עד שמהניקוז של הרדיאטור ייצא נוזל חלק ללא בועות.
סגור את הניקוז הזה בלבד.
תניע את הרכב ותפעיל חימום (למרות שזה מיותר כי במכוניות האלה יש צירקולציה קבועה בכל המערכת, זה לא כמו בוולבו ששם יש ברז שמבצע מעקף על מערכת החימום הפנימי)
תמשיך למלא את מיכל העיבוי עד שמהניקוז השני ייצא נוזל חלק ללא בועות.
סגור גם אותו.
מלא את מיכל העיבוי לכמות הדרושה וסגור את הפקק.
וודא חום מנוע תקין ומאוורר נכנס ויוצא בחצי שעון. תן לאוטו לעבוד כמה דקות כשאתה כל הזמן עם העיניים על השעון חום. אחרי 15 דקות של עבודה ומספר הפעלות של המאוורר - כבה את האוטו. תם ונשלם.
ולשאלתך: כן, אירופאיות לא אוהבות את החום הישראלי. הן מפונקות ועדינות ואוהבות שכל היום יטפלו בהן ויעשו להן קוצי מוצי, להבדיל מהיפניות שלא מזיז להן כלום. פשוט כלום.
yulian1986
09-11-10, 00:13
אבל במידה ומערכת קירור תקינה,מנועי פיאט מתקשים בעליות? מחינת חום אני מתכוון?
תראה, בגדול זה נכון לומר שאם מערכת הקירור תקינה אז לא צריכה להיות בעיה אבל יש לזכור שמבנה המנועים ומערכות הקירור האירופאים שונה ממערכות יפניות לדוגמה וזה נובע מהמיקום הגיאוגרפי שבהם אמורות המערכות הללו לפעול.
מעברי מים צרים יותר, פחות שורות ברדיאטור, משאבות מים עם הספק נמוך יותר, כל אלה אמורים לתת מענה למז"א האירופאי ואולי לשם זה בהחלט מספיק אבל אצלנו זה ממש לא.
לא יודע אם אתה מכיר את הסיפור אבל בשנת 90 היה מו"מ עם מזדה על התחלת היבוא שלה לארץ. מה אתה חושב שהיה? נציג בכיר מאד של מזדה נשלח לכאן עם מכונית אחת שלהם (323 סדאן) על מנת לבחון את החום הישראלי ועל איך הוא משפיע על הרכב. הנציג אמר ליבואן משהו בסגנון: "אם אני רואה שהרכב מתחמם אצלכם, בדגש על ים המלח, לא יהיה יבוא של מכוניות מזדה לישראל". הבדיקה נערכה במשך כמה ימים ביולי אוגוסט בכל מקום אפשרי, והמזדה לא איכזבה. היפניות מתוכננות הרבה הרבה יותר טוב מהאירופאיות. הטולרנס שלהן גבוה יותר והן יותר שורדות. לא פלא שיפנית מחזיקה שוק טוב גם אחרי 15 שנה על הכביש.
אז לשאלתך: אם אתה נוסע ביולי אוגוסט לרמת הגולן, כדאי שתשים עין על שעון החום כדבר שבשגרה כי יש הפתעות לא נעימות גם אם הכול לכאורה בסדר.
yulian1986
09-11-10, 00:45
מקווה שדובלו לא יאכזב.:)
מודל סי אי
09-11-10, 01:00
הבנתי שגם כשרכב היה חדש היו רואים בעליות של ירושלים פונטים בשולים .
תכלס אם לרכב לא היה תבעיה של סביב "התחממות" הרכב היה מבוקש יותר
יש לפונטו מראה מצוין צריכת דלק מצוינית + שהמחיר של הדלק כל כך גבוה זה חשוב
ביצועים טובים ,
זה פשוט מותק של אוטו. אני כל כך נהנה ממנו, ממש כפפה על היד.
אמרתי לחבר'ה שלי בעבודה שהיא נוחה לי אפילו יותר מהפיז'ו והרנו שהיו לי, שלא לדבר על הזריזות וצריכת הדלק האפסית שלה. אחלה אוטו.
אותי היא משמשת רק לעבודה וחזרה. לא מתכוון לקחת אותה לשום מקום אחר.
מודל סי אי
09-11-10, 01:19
גם אני אישית מאד אוהב תרכב ,
שגנבו לי תרכב הקודם (יונדאי אקסנט ) אמרתי נקנה איזה רכב זמני שיאפשר התקציב
ראיתי פונטו שחורה וקבלתי על עצמי שכזה אני רוצה , ותאמת שאני לא חושב להחליף
אחלה אוטו חוץ מזה שאין לי הגה כוח ובחניות אני קצת מקלל את פיאט אבל זה הכל , אם לך יש הגה כוח אתה מסודר ,
לגבי הניקוזים שהוזכרו כאן,
האם ניתן לעשות את התהליך שנוזל הקרור כבר מלא ברדיאטור? כלומר שלא אצטרך שוב לרוקן את המים?
תודה על ההתיחסות המקצועית..
וכן גם על הכנות שפיאט..לפי מה שאמרתם לא ממש מתאימה לחום האימים שהיה כאן באוגוסט האחרון..
ואולי יש מקום שהיבואן ואולי פיאט איטליה יודו שהמכוניות המשווקות כאן לא מתאימות לחום 50 מעלות ים המלח ,בדיוק כמו שאתם אמרתם כאן,או אפיו סתם תלא אביב-י-ם עם סתם 36 מעלות וכמה זה מבאס לשבת בפונטו בפקק בעליה עם מד חום שעולה ועולה ,ויש לך אורחים באוטו ואתה נאלץ להודיע להם שהאוטו מתחמם...וישרדו להתאוורר עד שיתקרר המנוע..
איך אני מזהה את הניקוזים שהוזכרו כאן.הכוונה מימין לאוטו..
האם זה נראה כמו ברז? אני אמור לפתוח/לסובב אותו? ימינה/שמאלה?
וקיר האש, זה אומר בלוק המנוע?
אם יש איזשהו איור כלשהו זה יהיה אחלה..
הרבה תודה,
אמיר
התהליך מבוצע כאשר אתה כבר עם נוזל קירור "אמיתי" מהול 50 50 עם מים רכים.
אתה מכין כמות מעט גדולה יותר כי חלק קטן מהתמהיל יילך קצת לאיבוד בניקוזים אבל אין מה לעשות.
שני הניקוזים הם מעין בורג פלסטי שמיועד לפתיחה ביד. שניהם עדינים ונוטים להישבר בסגירה חזקה מידי. לא לסגור חזק. ממש ברגש. גם בפתיחה צריך להיזהר שלא יישברו.
את הראשון קל לאתר. אם אתה עומד מול המנוע, הרדיאטור קרוב אליך. תכניס את הראש ותסתכל לשמאלך. תתמקד בפינה העליונה של הרדיאטור. אתה אמור לראות את הבורג ממש שם בפינה.
את השני קצת יותר קשה לאתר. הוא יושב בדיוק בצד הרחוק ממך, ליד הקיר שמפריד בין תא המנוע ותא הנוסעים. מאחורי סעפת היניקה, תחפש שני צינורות מים שהולכים לכיוון תא הנוסעים. אלה צינורות החימום הפנימי. על אחד מהם אתה תראה את הניקוז השני.
אני ממש מודה לך על התאור המפורט והמצוין שלך. זה מאד עוזר לי. לא ברור לי למה במוסכים לא מודעים לניקוזים, הנ"ל...
אבצע בהתאם להנחיות שלך..
אגב חשבתי לעצמי שעד שאראה שהמערכת בסדר ואין בעיה אשתמש בנוזל רדיאטור פרסטון,שזה בעצם
נוזל הקרור שהכניסו לי במוסך מורשה פיאט בשד' ההסתדרות חיפה (לכוון הקריות),
הם אמרו לי שם שאין שום צורך בנוזל פארפלו והפרסטון עושה את העבודה מעולה...מעניין...
בכל מקרה תודה רבה
אמיר
ולדעתי, בעניין הפאראפלו אפ, הכול פוליטיקה.
אני מניח שאם היית קונה לי כל יום פיתה עם שווארמה ושתיה, לא היה אכפת לי לשים אותך כמועמד לראשות העיריה. אתה ודאי מבין את הנמשל.
לא יודע איזה עניינים יש לחברת פיאט עם חברת סלניה יצרנית הפאראפלו אבל כנראה שיש פה אינטרס הדדי.
"חומר הפלא" שנמצא בנוזלי הקירור הטובים הוא אתילן גליקול. חומר רעיל מאד אגב!
נוזל קירור טוב הוא כזה שיש בו אחוז מינימלי (לא זוכר בדיוק כמה) של אתילן גליקול לסמ"ק מים.
זה כל הקסם. ברגע שיש לך בנוזל את הכמות הנכונה (ולא צבע מאכל ירוק או כחול) אתה יכול להיות בטוח שהנוזל יעשה את העבודה. בסופו של דבר הוא מוריד את רמת החומציות שנוצרת במים בגלל הריאקציה עם המתכת, מוריד את טמפ' הרתיחה ומונע החלדה והידבקות אבנית.
קצת כמו מסטיק אורביט, לא....? :-)
לא נראה לי שהאלומיניום של פיאט הוא כזה ייחודי שרק פאראפלו טוב בשבילו, אבל אם כן, אז זה נון גדול מאד לפיאט. דעתי האישית בלבד.
זה פשוט מאוד.
הוכח שהפראפלו עובד טוב עם המנועים האלה, פיאט הרי בודקת ומתכננת את המנועים יחד עם הנוזל.
מה שעוד הוכח זה שההבדל במחיר שלו לעומת האופציות האחרות הוא שקלים בודדים, לפעמים גם לטובתו של הפראפלו.
אני לא רואה סיבה למה לא להשתמש בו לאור הנסיבות.
העניין הוא שזה מריח כמו סוג של מונופול. עג כמה שהספקתי להבין, רק מוסכים מורשי פיאט מחזיקים את הפאראפלו ובאיזשהו אופן קושרים את הלקוח למוסכים מורשים בלבד.
מילא רכב חדש ובאחריות שבכל מקרה יעשה טיפולים במורשה, אבל למה לי להיכנס למורשה עם רכב בן 10 שנים כשאני מכיר מוסך או שניים שהם מספיק טובים בשבילי אבל לא מחזיקים פאראפלו..
שורה תחתונה, פיאט כיצרן, אמורה לייצר מנועים טולרנטים יותר ולא להגביל את מנועיה ליצרן בודד של שמן או מים או מה שלא יהיה. לדעתי מדובר ביריה עצמית לרגל.
אתה לא חייב לרכוש את הנוזל במוסך. אתה יכול גם במיר או סודאי.
ובכל מקרה, אין מניעה מלרכוש את הנוזל ולבצע את ההחלפה בעצמך, או במוסך אחר.
בתור בעלים של פונטו דור ראשון עם מערכת קירור תקינה (האמת שלא עשיתי כלום בשביל שהיא תהיה תקינה, היא פשוט ככה) אין מניעה לנסוע לירושלים או לאילת או לרמת הגולן באמצע הקיץ.
אתם שוכחים שגם באיטליה הטמפרטורות בקיץ עוברות את ה-30 דיי בקלות, וההרים שהיא מטפסת שם הרבה יותר גבוהים והרבה יותר דלילים בחמצן.
בעצם - גם עם האונו שלי אין לי בעיות בנושא הזה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.