התחבר

View Full Version : פונטו 60 SX מודל 2000 - מזגן


davidka
08-11-10, 23:05
מה המצב חברים..

נתקלתי לא מזמן בעוד תופעה:

בכל רכב נורמלי, יש קשר חשמלי בין מפסק הוונטה של המיזוג ובין מפסק המדחס ואז כאשר סוגרים את הוונטה של המיזוג, גם המדחס כבה כי אין היגיון להשאיר מדחס מוצמד ללא וונטה פועלת,
אבל אצלי זה לא ככה! אין קשר בין שני הבקרים. השאלה היא אם זה ככה גם בפיאטים שלכם או שמישהו איפשהו קימבן את המערכת?

מזגן מקורי 4 מהירויות.

תודה מראש

r.a20
08-11-10, 23:40
אהלן דוד,

בכל פונטו דור1 יש את בורר מהירויות המזגן בנפרד ועוד כפתור להפעלת המדחס (פתית שלג). במקרה שלך (גם אצלי) הוא נמצא בשורת כפתורים איפה שהמפשיר אדים ואור ערפל אחורי.

יש פונטו S75 ששם הכפתור נמצא מתחת לבורר המהירויות אך גם הוא בנפרד, כפתור אחד להפעלת המדחס וכפתור שני לסירקולציה פנימית. אצלנו פשוט הפעולה הזאת נעשית באופן ידני על הזזת הבורר ימינה/שמאלה.

תשים לב שגם שהונטה לא פועלת (בורר המהירויות על 0) והמדחס עדיין עובד (הכפתור לחוץ), עוד נכנס אוויר קר מהמזגן. זאת אומרת, מהירות 0 ומהירות 1 זה אותו דבר, רק ממהירות 2 בבורר מתחילים להרגיש אוויר יותר חזק. ככה זה אצלי בכל אופן..

davidka
08-11-10, 23:50
מה המצב R.A.20...? :)

אני אחדד את הסוגיה:

בכל רכב שנסעתי בו, אם הוונטה כבויה, ותבוא ותלחץ על מתג המיזוג (פתיתי שלג) - הוא לא יעבוד אפילו אם לחצת עליו. מתי הוא כן יתחיל לעבוד? רק כשתיקח את כפתור הוונטה ותפעיל אותה על מהירות כלשהי. רק אז המנורה של המזגן תידלק והמדחס יתחיל לעבוד.

אבל אצלי, אני לוחץ על מתג המדחס הנ"ל והוא מפעיל את המדחס גם בלי וונטה בכלל! וונטה על מצב אפס...

תמוה. אם המדחס פועל ואין וונטה שתיקח את הקור ותעיף אותו לתוך הרכב, בתוך שניות גם הצינורות וגם רדיאטור המיזוג הופכים לקרח ואז באמת לא יהיה קירור גם אם אפעיל וונטה..

r.a20
08-11-10, 23:53
בכל בפונטו דור1 אני חושב שזה ככה. נסעתי על כמה כאלה (חלק בתור נהג וחלק בתור נוסע).
השאלה למה זה ככה. אין לי מושג!. צריך לשאול את האיטלקים, אולי להם יש הסבר הגיוני כלשהו..

דרך אגב, מה בנוגע לתאורה הפנימית של המזגן? סידרת או שעוד לא?

davidka
09-11-10, 00:16
וואללה, טוב שהזכרת לי!

אני כבר שם את מפתחות האלן על השולחן ומחר בהפסקת קפה של הבוקר בעבודה אני אפרק את זה. כל פעם זה נדחה בגלל שהראש שלי לא במקום.. בכל מקרה, אני אדווח על הממצאים מיד אחרי הביצוע.. ;)

אגב, יש עוד משהו ברכבים אירופאים שלא כולם יודעים עליו וזה ביטול אורות ערפל אחוריים במידה ושמת אור גבוה מקדימה! וזה למה?
כי ההיגיון של האירופאים אומר שאם שמת מקדימה אור גבוה - סימן שאין ערפל (כי ערפל מסנוור ולכן אם היה ערפל לא היית שם אור גבוה) ולכן גם אורות הערפל מאחורה נכבים, שוב כי אין ערפל אז למה לסנוור את אלה שמאחורה עם אור ערפל אחורי.... :)
ביפניות לדוגמה זה לא קיים.. סתם משהו שנזכרתי בו. אירופאים מוזרים ומתחכמים

לילה טוב איש!

רפי לין
09-11-10, 00:46
אל תפרק דבר כי זה תקין.
כשמתג בורר המפוח הפנימי נמצא על מצב 0 (כבוי) ואתה לוחץ על לחצן הפעלת המזגן, מדחס המזגן אכן מתחיל לפעול כשהוא גם מפעיל את מהירות 1 של המפוח הפנימי (למרות שהבורר על מצב 0).
זה נועד כדי למנוע מצב שהמדחס יפעל ללא פעולת המפוח הפנימי.
בברכה - רפי לין

davidka
09-11-10, 01:14
אם אתה אומר תקין - קדוש מבחינתי. :)
הפירוק שדיברנו עליו הוא רק לצורך החלפת נורות שרופות בקונסולה המרכזית..
חושך מצרים, לא רואה כלום..

r.a20
09-11-10, 02:03
אני מציע לך שתעשה את זה באיזה סופשבוע שיש לך זמן שיהיה נעים ולא בזמן הפסקה של העבודה. כי זה אולי ייקח לך קצת יותר זמן.
תעשה את זה בזמנך הפנוי ולא שאתה בלחץ שלא יקרה חס וחלילה משהו מרוב מהירות.

avielaviel
09-11-10, 09:57
אל תפרק דבר כי זה תקין.
כשמתג בורר המפוח הפנימי נמצא על מצב 0 (כבוי) ואתה לוחץ על לחצן הפעלת המזגן, מדחס המזגן אכן מתחיל לפעול כשהוא גם מפעיל את מהירות 1 של המפוח הפנימי (למרות שהבורר על מצב 0).
זה נועד כדי למנוע מצב שהמדחס יפעל ללא פעולת המפוח הפנימי.
בברכה - רפי לין

אצלי זה בדיוק עובד ככה!

davidka
09-11-10, 10:17
אתה מבין למה אני מתכוון כשאני אומר "התחכמות אירופאית מוזרה"...? :)

תעשו כמו היצרנים האסיאתיים וסגרו עניין, מפוח כבוי - מדחס כבוי גם אם הוא על מצב לחוץ. הפעלת את המפוח? המדחס יפעל יחד איתו. כל כך פשוט, אבל הם צריכים לסבך כל דבר..

chesh
09-11-10, 11:52
גם אצלי זה ככה, שהמדחס פועל והמפוח על 0 עדיין המפוח פועל כמו על 1

רפי לין
09-11-10, 13:11
זאת לא תסבוכת אלא תיחכום שגורם לקלות הפעלת המזגן רק ע"י לחיצה על הלחצן וזה לפעמים חשוב להפעלה תוך כדי נסיעה וכו'.
התסבוכת, כביכול, היא שיש כאן מעגל חשמלי נוסף עם ממסר מיוחד, אבל מעולם לא נתקלתי שמשהוא מזה התקלקל.
בברכה - רפי לין

r.a20
09-11-10, 18:02
בפונטו MK2 המצב שונה לפי מיטב ידעתי. כפתור ההפעלה נמצא על הבורר מהירויות והמדחס לא נכנס לפעולה שהבורר נמצא על "0".

השאלה למה לא עשו את זה כבר דור1, זאת שאלה טובה.