התחבר

View Full Version : פיאט פונטו 2000 בעיה בגיר :(


avielaviel
08-11-10, 18:07
הי לכולם רכשתי פונטו שנת 2000 לפניי כחודש, כמובן שבצעתי בדיקה לרכב לפני קניה, ובדיקה לא נאמר לי שום דבר על בעיה בגיר, הבעיה היא כזו:

שאני מתחיל נסיעה בהילוך ראשון ואז שני ואז שלישי וכן הלאה, ההילוכים עוברים בצורה חלקה
אבל!!!... שאני מוריד הילוכים, למשל שאני רוצה להוריד מהילוך שלישי להילוך שני זה הולך ממש קשה כאילו זה תקוע ואם אני מנסה ומעביר בכוח אני שומע חריקות בגיר, הבעיה קוראת לי רק שאני רוצה להוריד הילוכים משלישי לשני או משני לראשון, בכל שאר המהלכים הכול עובר חלק!
אז מה הבעיה יכולה ליהיות?

בקשה עזרה באיתור הבעיה לפני פנייה למוסך

chesh
08-11-10, 18:20
תתחיל קודם במתי הוחלף שמן גיר
ומתי אתה מנסה להוריד ל1? בדר"כ נכנס קרוב לעצירה, אל תנסה להוריד ב20 קמ"ש

davidka
08-11-10, 19:59
גם אני סובל מהבעיה הקטנה והמטרידה, אבל יותר בהילוך השני ופחות בראשון.
העלאה מראשון לשני מעט קשה והורדה משלישי לשני מעט קשה.

ראשית אל תתרגש, זו בעיית סינכרו והיא אופיינית לכלי רכב שנסעו הרבה או כאלה שהתעללו בהם קצת. יש רכבים שזה אפילו מחלה ידועה שלהן כמו סובארו שלא יעזור כלום, תוריד לשני במהירות מעט גבוהה מידי וזה יחרוק.

החלפת שמן גיר יכולה לשפר ממש קצת אבל אל תבנה על זה שפתאום יהיה לך גיר מרגרינה כי זה לא יקרה. מה שכן, אתה צריך ללמוד לחיות עם זה ופשוט להוריד הילוכים במהירויות נמוכות יותר ו/או בסל"ד נמוך יותר.

אצלי לדוגמה, אם אני בראשון, מאיץ ומעביר לשני, אני חייב לתת לסל"ד ליפול ואז ההילוך נכנס כמעט מעצמו. בהורדה לשני מומלץ להשתמש בדבל קלאץ'. עושה פלאים.

yulian1986
08-11-10, 20:02
אתה יכול להסביר בדיוק איך מבצעים דאבל קלאץ?

davidka
08-11-10, 20:11
אתה יכול להסביר בדיוק איך מבצעים דאבל קלאץ?

בעיקרון זו טכניקה שנהגי משאיות בעיקר משתמשים בה והיא נקראת גם "גז ביניים".

אם אתה מתקרב לרמזור בהילוך שלישי ורוצה להוריד לשני הסורר, בכדי להקל על ההכנסה אתה עושה ככה: לחיצה על הקלאץ' והוצאה לניוטרל, נתינת מכת גז תוך כדי עזיבת הקלאץ', ומיד עזיבת הגז ולחיצה שוב על הקלאץ' ורק אז להכניס לשני. הפעולה הזו בעצם עוזרת לסינכרו עייף או לגירים עקשנים להשוות את מהירות גלגלי השיניים וההילוכים נכנסים חבל על הזמן. הבדל עצום.

avielaviel
08-11-10, 20:21
תודה לכולם!!!
זו בעיה שממש מטרידה וכל פעם שאני שומע חריקה מהגיר הלב שלי נצבט,
מה שכן נסיתי להוריד הילוכים במהירות נמוכה מאוד והם לא חרקו אבל ממש בהירות נמוכה
למשל מהילוך שלישי לשני במהירות: 15 - 10 קמ"ש
מהילוך שני לראשון במהירות: גלישה איטית פחות מ 10 קמ"ש

yair068
08-11-10, 20:46
יתכןן שפלטת הקלץ נשחקה ויתכן שתצטרך בקרוב להחליף קלץ.
לבנתיים תנסה לעשות כיוון לקלץ ע"י כיווץ כבל הקלץ סגור את הבורג 4 סיבובים וראה אם יש הבדל
אם משתפר סובב סיבוב אחד עד לכיוון הרצוי .
בכל אופן ספור את הסיבובים כך שתוכל להחזיר בחזרה אם יש בעייה.
הילוכים שלא נכנסים היטב היא בעיית פלטת הקלץ.
הילוכים שעוברים טוב אך חורקים בעיית סינכרונים

davidka
08-11-10, 21:05
אביאל, שאלה אליך:

באיזו נקודה הקלאץ' שלך תופס?
האם זה קורה איך שאתה רק מתחיל לעזוב (ממש קרוב לרצפה) או ממש למעלה או שאולי באמצע הדרך?
אם הוא תופס נמוך מאד, אז גם ההפרדה מתבצעת נמוך ואולי למרות שהפדאל נלחץ עד הרצפה, בפועל הקלאץ' לא מפריד ב-100 אחוז. אולי באמת הוא דורש מתיחה.

יאיר, תקן אותי אם אני טועה: הקלאץ' בפונטו לא מתכוונן אוטומטית?

avielaviel
08-11-10, 22:18
davidka הקלאץ לא נתפס, הבעיה היא שאני מוריד הילוך משני לראשון המעבר בין ההילוכים לא עובר חלק ונתקע
אותו דבר לגבי הורדה מהילוך שלישי לשני... אני מחר ינסה למתוח בכמה סיבובים את הקלאץ ויראה מה התוצאות ואני יעדכן פה. תודה לכולם!!!

yair068
08-11-10, 22:37
נראה לך מרצדס
מעל הגיר יש בורג כיוונון וכך יודעים שאין כיוון אוטמטי תפוס בגבקה את הכבל לקראת הסגירה וסגור את הבורג.
אם שיחרור הקלץ נעשה בנקודה עליונה סימן שהפלטה לקראת סוף חייה אבל כיוון תנסה לעשות

davidka
08-11-10, 22:51
davidka הקלאץ לא נתפס, הבעיה היא שאני מוריד הילוך משני לראשון המעבר בין ההילוכים לא עובר חלק ונתקע
אותו דבר לגבי הורדה מהילוך שלישי לשני... אני מחר ינסה למתוח בכמה סיבובים את הקלאץ ויראה מה התוצאות ואני יעדכן פה. תודה לכולם!!!

הכוונה בקלאץ' תופס היא נקודת החיכוך שבה הרכב מתחיל לנוע.

יאיר: ברנו 5, בפיז'ו 309, בפורד אריקה מודל 95 ובעוד רבות אחרות (וזולות ממרצדס) - הקלאץ' מתכוונן אוטומטית. לחיצה עד הרצפה והקפצת הפדאל חזרה במכה אחת מביאה את הקלאץ' לכיוון האופטימלי שלו. ברוב המכוניות המודרניות זה ככה ואין שום צורך (ויכולת) להתעסק עם כיוון הקלאץ'. בגלל זה שאלתי.

Caveman
09-11-10, 12:22
תתחיל מזה שתעביר הילוכים בעדינות יותר.
לראשון מכניסים רק בעמידה.

יש הבדל בין דאבל קלאץ', לגז ביניים, לשילוב בינהם, לעקב אצבע :)
אלו תכניקות שונות, אני לא חושב שתצטרך להשתמש בהן אם תעבוד בעדינות יותר.