PDA

View Full Version : מנוע מתחמם.. בבקשה עזרה!


lee194
29-10-10, 21:03
....

yair068
29-10-10, 21:40
יש כמה אפשרויות כמה ק"מ הרכב עשה
הייתי בודק ואוליי מוציא את הטרמוסטט לבדיקה.
שלב שני כשחום עולה האם ראית שהמאוורר עובד
שלב האחרון רדיאטור סתום
לכי למוסכניק אחר כי אם תמשיכי לנסוע כך ראש המנוע יהרס והנזק יהיה או ישנו כבר.

yair068
29-10-10, 21:57
טוב כמו שאמרתי תחליפי ומיד מוסכניק שלא מבין מהחיים שלו.
את אומרת בצדק שהמאורר עובד כל הזמן ולא נראה לך הגיוני .
הטרמוסטט שלך נתפס לסירוגין כנראה ואו המאורר מרוב שעובד כל הזמן אז הוא מפסיק מיידי פעם ואז הטמפ' עולה.
כמו שאמרתי לא תטפלי בבעייה ותעשי ניסיונות נסיעה הנזק יהיה גדול יותר

גיא .ב
29-10-10, 22:52
מהיכן את בארץ? שנוכל לכוון אותך למוסך אמין וטוב!

גיא .ב
29-10-10, 23:12
התכוונתי מהיכן עלית לצפת? אני מכיר מוסכים מומלצים באיזור המרכז.

avhyh
04-11-10, 19:27
לי גם הייתה בעיה דומה. כלומר בנסיעות ארוכות מאומצות כשבחוץ חם ועם מזגן האוטו מעט התחמם. היום שאלתי מה הסיבה אצל שמשון נאמר לי שסביר מאוד להניח שזה הרדיאטור. ואם זה לא קורה לעיתים קרובות ורוב הנסיעות שלי הן במישור ואני שם לב שמחוג החום לא עולה לא חייבים לטפל בבעיה כרגע.

בקיצור סביר להניח שזה הרדיאטור.

מישהו יודע כמה עולה רדיאטור מקורי?
וכמה חלופי?

avielaviel
04-11-10, 20:37
לי גם הייתה בעיה דומה. כלומר בנסיעות ארוכות מאומצות כשבחוץ חם ועם מזגן האוטו מעט התחמם. היום שאלתי מה הסיבה אצל שמשון נאמר לי שסביר מאוד להניח שזה הרדיאטור. ואם זה לא קורה לעיתים קרובות ורוב הנסיעות שלי הן במישור ואני שם לב שמחוג החום לא עולה לא חייבים לטפל בבעיה כרגע.

בקיצור סביר להניח שזה הרדיאטור.

מישהו יודע כמה עולה רדיאטור מקורי?
וכמה חלופי?

מקורי עלה לי בסביבות 500 שקל 750 כולל עבודה

yair068
04-11-10, 20:44
לא יכול להיות 500 ש"ח למקורי
רני רכשתי אצל אביפרטס בפ"ת 400 ש"ח עובי 4 ס"מ לעומת 2.5 ס"מ מקורי

avhyh
04-11-10, 20:50
ש 4 ס"מ יותר טוב?

זה לא עושה בעיות כי זה יותר גדול?

שחר
04-11-10, 22:19
שאלה:
האים ההתחממות קורת בעליה ?

ד"א
רוב הסיכויים שזה תרמוסטט ולא רדיאטור

avhyh
07-11-10, 10:50
במוסך שמשון אמרו לי שזה לא הטרמוסטט כי כן יש קירור לאחר המאמץ. והוונטה כן מופעלת.
הבעיה היא ברדיאטור שלא עומד בעומס.
צריך לחסוך לחדש.

שחר
08-11-10, 22:43
זה לא בגלל שלא זרמו בו מים טוב.זה בגלל שנכנס אוויר למערכת
המכונאי שתיקנת אצלו את הצינור היה אמור להוציא אוויר מהמערכת ולא עשה זאת כראוי בגלל זה הרכב התחמם שוב ושוב וזה יכל להיגמר לא טוב.

avhyh
08-11-10, 23:07
זה לא בגלל שלא זרמו בו מים טוב.זה בגלל שנכנס אוויר למערכת
המכונאי שתיקנת אצלו את הצינור היה אמור להוציא אוויר מהמערכת ולא עשה זאת כראוי בגלל זה הרכב התחמם שוב ושוב וזה יכל להיגמר לא טוב.

שחר למה להלחיץ אם היא אומרת שזה לא קורה יותר וזה באותו אותה דרך.

אבל אם זה לא קורה זה לא אומר שזה לא יחזור. את פשוט צריכה להיות יותר ערנית ושים לב להתחממויות גם של קו אחד.

דרך אגב כשהתחמם לך האוטו נסעת במהירות גבוהה יחסית?

avhyh
09-11-10, 21:35
אני אגיד לך מה שנאמר לי במוסך שמשון ביהוד (אני חושב שחיים אמר לי את זה)
כל עוד זה קרה רק פעם אחת וזה לא חוזר יותר אין צורך למהר ולהיבהל.
ברגע שזה יקרה כמעט בכל נסיעה ו/או בנסיעות קצרות יותר כדאי להחליף רדיאטור.
אם את עושה כל יום נסיעות ארוכות/עליות כדאי לך להחליף רדיאטור לפני שזה יגיע לתדירות גבוה.
בהתחממות קלה אפשר לכבות מזגן לעצור מעט בצד.
אבל בסופו של דבר צריך להחליף רדיאטור השאלה היא מתי.

avi097
09-11-10, 23:10
לאחרונה החלפתי רדיאטור אצל שמשון עקב התחממות במאמץ בלבד (רק כשחם מאוד ורק בעליות לירושלים)
מדובר ב1200 שקל כולל מע"מ עבודה ופראפלו
מיד לאחר ההחלפה הרכב הפסיק להתחמם

שחר
10-11-10, 00:44
אוקיי.
אז מה זה אומר? כי הוא אמר לי שאכן נכנס אוויר למערכת בגלל החור בצינור.. הוא החליף צינור אבל לא טרח להוציא את האוויר מהמערכת ובגלל זה האוטו התחמם?
אם נסעתי איתו מאז שתיי נסיעות ארוכות והוא לא התחמם יותר זה אומר שכל האוויר כבר יצא ואפשר להפסיק להתעסק בזה?

1)כן בגלל זה הרכב התחמם.בגלל שהוא לא הוציא אוויר מהמערכת
2)כן את יכולה להיות בראש שקט עכשיו.אבל זה יכל לא לקרות אם הוא היה עושה עבודה כמו שצריך.
ותמיד עשר עניים 8-O על שעון החום מנוע.זה השעון הכי חשוב בלוח השעונים.

moshesh
10-11-10, 22:26
שלום לחברי הפורום

ביומיים האחרונים נתקלתי בתופעה מוזרה ברכב,כאשר אני נוסע ועומד בפקק מספר דקות או ברמזור ארוך ,הרכב מתחיל להתחמם לי בין שניים לשלושה קווים מעל לחצי. איך שאני מתחיל לנסוע המד חום יורד לחצי ובמהלך הנסיעה נשאר במצב זה .

האם מישהו יודע מה יכולה להיות הבעיה?

דרך אגב בדקתי את המאורר והוא עובד .

מישהו מכיר מוסך טוב באזור הרצליה ,כפר סבא?

davidka
10-11-10, 22:39
מאוורר פועל הוא אינדיקציה מעולה לניתוח התקלה: מאוורר פועל = יש צירקולציה. במקרה שלך שעון חום עולה = צירקולציה חלשה, ולכן יש שתי אפשרויות:

או שהמשאבה נאכלה מקורוזיה והיא לא שואבת מספיק טוב בסרק, או שהתרמוסטט נתפס על אמצע, לא פתוח לגמרי ולא סגור לגמרי. במצב הזה המשאבה (אם היא תקינה) מנסה לפנות את המים החמים החוצה מהמנוע אבל התרמוסטט התפוס על אמצע לא מאפשר לה לעשות את זה מהר בסרק. בסל"ד גבוה יותר היא מצליחה להזרים מים טוב יותר דרך הפתח הקטן שלו. שני המצבים לא תקינים. ביום חם מאד אתה תגיע לרתיחה.

איני מכיר מוסכים באזור שלך, אולי מישהו אחר כאן ייתן לך המלצה.

moshesh
10-11-10, 23:55
תודה רבה

משאבת מים בטוח שזאת לא הבעיה היות והחלפתי משאבת מים לפני 3 חודשים ,לגבי הטרמוסטט מה צריך לעשות בכדי להיות בטוחים שזה אכן זה ואיך אפשר לתקן בעיה זאת?

במידה וצריך להחליף טרמוסטט מה העלות שלו?
הבנתי שגם יש שני מצבים של המאורר כיצד ניתן לבדוק זאת?

davidka
11-11-10, 00:34
אם אתה שואל אותי, כדי שלא תעבוד כפול ותשלם כפול, הייתי דבר ראשון מבצע פלאשינג (שטיפת קיבה) לכל מערכת הקירור, בהנחה שלא עשו את זה כשהחליפו משאבת מים. זה על מנת לוודא קודם כל שהמערכת נקיה ולא מסויידת מאבנית (מהמילה הסתיידות). בזמן הזה, תבחן את התרמוסטט. אתה יכול לבדוק אותו בבית בתוך כלי עם מים רותחים וממש לראות אותו נפתח. תבחן את הפתיחה שלו. אתה יכול לראות אם הוא נפתח עד הסוף או לא. חשד הכי קל - תקנה חדש. אל תתעסק עם זה. כולו 70 ש"ח. מגיע קומפלט עם הבית שלו. תקפיד לקבל תרמוסטט בטמפ' זהה לזה הקיים. רשום עליו. תמלא נוזל ותעשה ניקוזים מסודרים. לדעתי הבעיה תיפתר כאן.
ספר לנו מה נסגר..

נ.ב.
בעניין המאוורר, החבר'ה כאן אמרו שאם המזגן שלך מקורי (4 מהירויות מפוח) אז למאוורר יש שתי מהירויות. בכל מקרה, המהירות השניה נכנסת בטמפ' יחסית גבוהה. (92-94 מעלות)

mgoldst
11-11-10, 00:34
לגבי מוסך יש לך שאלה רטורית
המומלץ הוא שמשון ביהוד

ארילו
11-11-10, 11:10
בדוק קודם כל שלא חסר נוזל קירור.

moshesh
13-11-10, 10:14
אז ככה, לאחר שהלכתי למוסך וביצענו בדיקה הוא אמר לי שאכן הטרמוסטט תקול ,החלפנו אותו וביצענו בדיקה שהמאורר נכנס לפעולה,בזמן הבדיקה פתאום הבחנו בטיפטוף של מים מכיון הצינור הכפול שמתחבר לסעפת היניקה,איך שהוא הזיז את הצינור בכדי לראות מה הבעיה התגבר הטיפטוף והפך לזרם חזק.פירקנו את הצינור וראינו שהצינורית פלסטיק לש הסעפת יניקה שבורה.
הוא אמר לי שלא ניתן לתקן זאת וההחלפה של חלק זה כרוכה בעבודה מרובה ושהעלות יקרה.
אחרי התיעצות ביצענו תיקון סתמנו את הקצה התחתון שאליו היה מתחבר הצינור בעזרת אטם גומי ובנד.
ואילו את הקצה שאמור להתחבר לסעפת יניקה ביצענו הברזה פנימית והברגנו בורג עם טפלון .הוא אמר לי שאין לי ממה לדאוג ושהבורג לא יעוף לי.ושהמשמעות היחידה היא שעכשיו לא יהיה לי חימום בחורף.
הפחד היחיד שלי כרגע הוא שהרכב לא יעבור טסט.
שנית חשבתי אולי לבצע תיקון בעזרת צינורית ממתכת בקוטר המתאים להכניס אותה פנימה ולהדביר בעזרת דבק מתאים או סיליקון ואז להחזיר את הצינורית גומי .הוא לא המליץ לי על זה היות והמנוע זז בזמן פעולה והוא אמר לי שהדבר עללול לישבורר לי עוד יותר את הסעפת.
אשמח לשמוע את תגובתכם/עצתכם.
נ.ב
עבור כל התיקון והעזרה שילמתי 290 ש"ח.

Lexxxa
13-11-10, 10:57
לא הבנתי כלום.

סעפת יניקה, חימום, צינור מים. עשיתם סלט.

צריך לראות מה הולך שם, תצלם את הבעיה ותעלה תמונות.

שמעון
14-11-10, 02:14
הייתה לי בעיה כזו בפלאנג' שעליו מולבש הצינור מראש המנוע לכיון רדיאטור החימום.
המוסכניק צדק כשאמר שזה המון עבודה.אבל הוא טעה כשאמר לך שזה יפגע בסעפת היניקה.
הפלאנג' אינו מוברג לסעפת היניקה, ובכלל לא מדובר בפלאנג' עם תפיסה של ברגים.
התפיסה שלו לראש המנוע נעשית ע"י לחץ שמופעל עליו ע"י הפלסטיק הקשיח שמחובר ומכסה
את סעפת היניקה.
לדעתי, אם יש לך אפשרות להתחבר לאותו פלאנג' פלסטיק מבלי שתהיה נזילה, אין לך מה לחשוש על סעפת היניקה.
ובוודאי שאין לך מה לחשוש לטסט.

moshesh
14-11-10, 20:52
תודה רבה על התגובה ,נראה לי שאחבר צינורית מתכת לקוטר הפנימי בעזרת סיליקון או דבק מתאים ועליה אתחבר עם הצינור גומי.

דרך אגב מה עשית אצלך ברכב?
ומה היתה העלות תיקון?

שמעון
15-11-10, 01:28
אצלי הייתה הנזילה בין הפלאנג' לראש מנוע. כשהתחלתי לפרק את כל החלקים מסביב כדי לקבל גישה, הבנתי שמה שלוחץ את הפלאנג' זה בעצם המשך הפלסטיק השחור שמכסה את סעפת היניקה.
ניסרתי את הפלסטיק וחילצתי את הפלאנג' וגיליתי שהגומיה שאמורה לאטום, משוחררת בגלל שהחריץ שהיא נכנסת בו, אכול. קניתי פלאנג' חדש (261 שקל במוסך המרכזי בבאר שבע) ובניתי לי טבעת ברזל שתלחץ על הפלאנג' במקום הפלסטיק שניסרתי, והבעיה נפתרה.

ארילו
17-11-10, 00:43
יכול להיות שנזל שמן על המנוע או צנרת הפליטה או שהמנוע מזיע / דולף מעט שמן. האם יש כתמים על הכביש אחרי שאת חונה במקום למשך כמה שעות?

לגבי רעשים - קשה מאוד לאבחן דרך המחשב.

yair068
20-11-10, 23:44
מעניין שכל פעם יש בעייה והיא נפטרת מעצמה אוליי תשלחי לי את המתכון

yair068
22-11-10, 20:45
תשמעי רכב זה לא משחק ילדים ברכב כשיש תקקלה היא לא תעלם אף פעם.
חלק מטיפול ברכב זה או לםפל בו אישית לפחות או להכניס אותו למוסך במצבך.
את לא עושה משהו בנידון ואל תתפלאי אם יש לך נזק גדול גם של עבר בהתחממות וגם עכשיו שהרכב מרעיש ונדלקת מנורת לחץ שמן.
מה שאני יכול להגיד לך שתכיני את הכסף כי את הולכת לשלם ביוקר.

שמעון
23-11-10, 01:02
כשנורת לחץ שמן נדלקת, חייבים לכבות את המנוע מיידית.
אם מפלס השמן תקין ועדיין המנורה דולקת, אל תסעי מטר. רק גרר.
נכון שיש תמיד סיכוי שזוהי רק תקלה ביוניט, אבל אם את שומעת רעש מוזר,
אפשר כמעט בוודאות לקבוע שיש תקלה במשאבת שמן.
אני מאוד מקווה בשבילך שלא עשית נזק בלתי הפיך.

asaf123
24-11-10, 22:07
ליהי סתם שאלה לי אלייך את לוחצת בטירוף?
או שאת מושכת את האוטו לטורים מטורפים סתם כדי לשמוע קצת מנוע?
אני רציני בשאלות שלי כי ה בעיות באוטו שלך נימשכות ובאות בקצב קצת לא סביר.
אני אישית נוסע תמיד בטורים גבוהים מה שאני יכול לומר בוודאות שזה לא ה גורם לבעיה שלך אבל נראה לי שאת צריכה להחליף מוסך אוליי כי כל פעם לחזור בגלל בעיה דומה זה לא סביר בשום מדד שאני מכיר.