PDA

View Full Version : בעיה במחשב רכב?


ben_david7
27-10-10, 22:54
היום כשנסעתי בפונטו שלי מדגם S55 במהירות של 110 קמ"ש (חייב להבליט שלא היה רעש כלשהו האוטו נסע שקט וחלק ובמהירות רגילה) נדלקה לפתע נורת מחשב לכחצי דקה.
אחרי חצי שעה שהגעתי הביתה והנחתי לאוטו לנוח במשך שעה בחניית הבית חזרתי לרכב לעוד סיבוב קטן שהייתי צריך לעשות וכשהתנעתי את האוטו אני רואה שאין אור בסקאלה עצמה,ראיתי שיש אורות רגילים באוטו ואמרתי לעצמי שאולי נשרפה הנורה בתוך הסקאלה.
נסעתי פחות מ300 מטר,ותאום במהירות 60 קמש אני רואה שלגז כבר אין משמעות והטורים מתחילים לרדת אני לוחץ גז והוא לא מגיב בכלל,ונכבה...ניסיתי להניע הרכב לא מניע אבל הדיסק פועל האורות פועלים הכל פועל המצבר לא בעייתי,במיוחד בגלל שהוא חדש.
האם הלך "מחשב הרכב" אלה התופעות?

r.a20
27-10-10, 23:02
יש לך פונטו דור ראשון S55.
על איזה נורת מחשב אתה מדבר?
אין לך נורת CHECK ENGINE ברכב עד כמה שאני יודע, ואני יודע! כי גם לי יש פונטו דור1.
יש נורת כריות אוויר (בדגם עם הכריות), נורת שמן, מצבר, בלם יד ונורה של מזרק עם כמה טיפות. אולי אתה מתכוון לנורה של ההזרקה שזאת נורה אדומה עם מזרק וכמה טיפות?

ben_david7
27-10-10, 23:05
יכול להיות זאת נורת המזרק ,נורה אדומה מין קו עם שבקצוותו שלוש קווים קטנים...
זאת שמופיעה בתחילת כל הנעה

ben_david7
27-10-10, 23:10
גם כשאני חושב על זה לפעמים לרכב היו רגעים של חוסר סחיבה ופתאום כן יש סחיבה בבת אחת (קיק),מין גמגומים כאלו

yair068
27-10-10, 23:35
שלב ראשון עושה ריסט למחשב מוציא את קוטב המינוס לאחר ההוצאה מקצר עם קוטב הפלוס
ותחזיר את קוטב המינוס למקומו.
לדעתי חיישן מצערת נדפק כמו כן חייב לעשות ניקויי בית מצערת ומנוע צעדים.
השלב הראשון של הריסט המנוע יפעל

ארילו
28-10-10, 00:21
הרמז המעניין פה זה שאין אורות בלוח שעונים. האם נורות הביקורת דולקות?

בכל מקרה, על הקונקטור שמתחבר למצבר יש עוד שני חוטים שמחוברים, תוודא שהם מחוברים היטב. אחד מהם מעביר מתח למחשב הרכב, וכשהוא לא מקבל מתח אז לוח השעונים מפסיק להאיר בין היתר.

ben_david7
28-10-10, 12:17
אני יבדוק את הכל היום בצהריים שאני יחזור הביתה,אמרו לי לחכות כל הלילה ובמשך הלילה המחשב עושה ריסט לעצמו אבל בבוקר הרכב לא הניע,אני ינסה לחבר בין קטבי המצבר ,לחבר ביניהם ששתיהם מנותקים או אחד מנותק ואחד מחובר?
מה שנראה לי מוזר שכשנסעתי והבחנתי שנורת הסקאלה לא פעילה היא עדיין פעלה רק לא היה אור,זאת אומר שהיו טורים מהירות דלק וחום אבל שבאתי היום בבוקר ושמתי סוייץ וראיתי שמד הדלק ריק,חשבתי שאולי ישש חור במיכל הדלק והתרוקן הדלק אבל אז שמתי לב שגם נורת האמברקס לא פועלת זה אומר שהסקאלה כולה לא מקבלת מתח.
תודה על התשובות והעזרה

Amit
28-10-10, 16:53
נשמע כמו חיישן קראנק ... מקרה קלאסי . תנתק את החיישן (באזור מכסה השסתומים יש נקודת חיבור בין החישן לבין צמת המחשב ) . תנתק תנקה עם ספריי קרבורטורים ותייבש .

אנא עדכן .

עמית

ben_david7
28-10-10, 19:10
לא היה לי הרבה דלק באוטו שמינית טנק בערך בדרך כלל אני לא מגיע לכאלו מצבים פשוט לא היה לי זמן,אז קודם כל בלי שום קשר מיליתי את הרכב עם מיכל בכמות של 15 ליטר.
ניסיתי להניע לא עזר,עשיתי ריסט בין קטבי המצבר מינוס ופלוס (ניתקתי את שתיהם וחיברתי למספר שניות ) לא עזר,חשבתי שאולי הלך האלטרנטור אז הנעתי בדחיפה ומרבה הפלא הפונטו שלי חזרה לעבודה,הנחתי את האוטו בקצה עליה כדי ללכת להתלבש וללכת לשיפוץ אלטרנטור,נכנסתי לאוטו והוא הניע כרגיל עד עכשיו אחרי 10 הנעות קלילות הכל בסדר אין לי מושג מזה היה יכול להיות חיישן הקראנק באמת,שאת זה אני לא אוכל לדעת לעולם כי הבעיה נפתרה,אבל תודה בכל זאת,דרך אגב כל פעם שיושב לידי מישהו במחשב אני מראה לו בהתלהבות איזה פרויקט פצצה עשית,פונטו יפה ביותר כל הכבוד על הידע הנרחב.

ben_david7
29-10-10, 18:09
הבעיה חזרה רק שהפעם הרכב כלל לא מניע אפילו לא בדחיפה כמו שניסיתי לפני מספר ימים,האיתותים וכל הקשור לאורות לא פועל...
ניקיתי חיישן קראנק עם הטל קרבורטוק...
שום דבר לא עזר,נראה לי שהפתרון היחידי הוא לצבוע את הפונטו שלי בכחול ולזרוק אותה לים...רק צרות היא עושה לי~~~
הרכב אחרי צמיגים קלאטץ מצבר שיפוץ ראש מנוע,ועוד ים דברים נמאס לי כבר להשקיע עליו...
לפחות היה לכך תועלת אפילו בדלק הוא עשה לי 10 ל-1 שזה לא כזה חסכוני כמו שאומרים.
אבקש המלצות....להשביט את הרכב? למכור אותו? לתקן? לקנות רכב אחר?
אין לי בעיה כספית אבל מעצבן אותי כל הזמן הבעיות ברכב

רפי לין
29-10-10, 18:24
החשד שלי הנו בתקלה במתג ההצתה ואפילו רק במגע של אחד המגעים במחבר אל מתג ההצתה.
הסר את פלסטיק חובק ההגה התחתון (3 ברגי אלן קטנים) ויתגלה לך החלק החשמלי של מתג ההצתה עם 2 מחברים חשמליים.
נתק המחברים וראה בעין אם אין מגע אחד חרוך.
נא עדכן ממצאים ותוצאות.
מכיוון שאתה מראשל"צ, אז אם אינך מצליח בעצמך לחפש, לפרק, לאתר ולתקן אז גש אל חיים כאן:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=60
בגלל תקלה כזאת לא זורקים המכונית ואם בכל זאת תרצה לזורקה, אז זרוק אותה לכוון שלי.
בהצלחה ובברכה - רפי לין

ben_david7
29-10-10, 18:30
רפי תוכל להסביר לי בערך היכן זה נמצא? לא כלכך הבנתי

רפי לין
29-10-10, 18:34
את מנגנון ידיות האתות/אורות/מגבים עוטפים חובק הגה עליון (מבצבץ ממנו מתג אתותי חרום האדום) וחובק הגה תחתון שאותו יש להסיר.
אם אתה נטול כשרון טכני, ידע בסיסי וכלים אז פנה למוסך וחיים יבין היטב את מה שכתבתי כאן.
בברכה - רפי לין

ben_david7
29-10-10, 18:36
כן אני חושב שאני ייגש לחיים ביום ראשון,אני יילמד קצת על הבעיה ואיך הוא פותר אותה,תודה על העזרה

ben_david7
29-10-10, 19:09
רפי סליחה על החפירות...
עשיתי מה שאמרת הצלחתי לפתוח שתי ברגי הלן השלישי היה קצת בעייתי,צריך מפתח הלן ארוך אך הסתדרתי עם זה שאחד לא נפתח ,כשפתחתי ראיתי שהכל מחובר כמו שצריך אך בכל זאת ניסיתי להדק,הפונטו עדיין לא הניע...
הוצאתי את קופסאת פילטר האוויר ממקומה וריססתי את כל בית המצערת בספריי קרבורטור ניסיתי להניע ולמרבה הפלא הרכב הניע,הבעיה שאחרי 4 שניות נכבה ולא הפונטו שלי לא הסכימה להניע שוב,התזתי שוב ושוב הניע ל-מספר שניות בודדות בין שניה ולארבע שניות...
האם יש כאן קצה חוט לפתרון הבעיה?
תודה מראש וסליחה על ההתרדות

ben_david7
29-10-10, 19:10
*ההטרדות

Lexxxa
29-10-10, 20:11
הפונטו שלך הניע בגלל שריססת לתוך מצערת את חומר הדליק.

יש לך תקלת חשמל, משאבה כנראה לא מקבלת פיקוד.

yair068
29-10-10, 21:35
איפה אתה גר ברשל"צ אוליי אפשר לקפוץ ולראות.
האם יש סטרטר והרכב לא מניע
האם נבדק מתח שהבטריה מוציאה

אפשר לבדוק בפרויקט הזה אם אין מגעים טובים לסטרטר
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/7

האופציה של רפי גם אפשרית.
צריך לבדוק זה שאתה אומר שהרכב לא מניע לא נותן שום כיוון מבעד למקלדת

ben_david7
29-10-10, 23:00
אני גר במערב ראשון (נווה דקלים)

ben_david7
29-10-10, 23:06
יש סטרטר ולא נראה לי שסטרטר ייהרס אחרי שבעה חודשים,מזאת אומר אם יש מתח?

ben_david7
29-10-10, 23:08
חשמל זה לא הצד החזק שלי אני לומד מוכנות,בכל מקרה למישהו יש מושג איך עושים ריסט למחשב?
לפי מה שהבנתי מתנקים את הפלוס מניחים אותו על המינוס (שהמינוס עדיין מחובר) ואז מחברים את הפלוס האם זה נכון אני רק רוצה לוודא

yair068
30-10-10, 02:03
הפוך מוציאים את המינוס ומחברים לפלוס
השארתי הודעה בפרטי

Amit
30-10-10, 03:19
נשמע קלוש אבל תבדוק את האדמה שיוצאת מהמצבר לגוף הרכב ולגיר אם שניהם מחוברות כהלכה .
נשמע לי כמו מגע לא תקין איפה שהוא .

אני ממליץ לנתק צינור דלק לוודא כי יש זרימה נאותה של דלק .
שלב שני הצתה .

צריך לבדוק דבר דבר .
אגב סריקת חיישנים ביצעת ?

ben_david7
30-10-10, 13:00
א.יש הצתה
ב.למינוס של המצבר מחוברים שתי כבלים אחד מעפן כזה דק ביותר והשני מסיבי מאוד עובי של איזה ס"מ והוא מחובר לראש מנוע
ג.מזה סריקת חיישנים?

יאיר תודה על העזרה פשוט אני לא בבית היום אבל יש לי שאלה לגביי המכסה מנוע,יש מין מכה קטנה כזאת מקדימה שמעצבנת אותי,זה המכה היחידה באוטו שלי, נשאר לך עדיין את המכסה מנוע ומה המחיר שאתה מבקש?

yair068
30-10-10, 14:39
איך אתה יודע שיש הצתה אם הרכב לא נדלק
המינוס מחובר על הגיר ועל הבודי ליד המצבר
לגבי המכסה אני בפרוייקט צביעה של הרכב וכשאני אסיים אודיע לך

ben_david7
30-10-10, 17:50
אין בעיה בכל זאת תודה רבה על הרצון לעזור.
פתחתי חוט הצתה אחד וביקשתי ממישהו לראות אם יש הצתה שאני נותן סטרטר הוא אמר לי שכן הוא רואה הצתה.

Lexxxa
30-10-10, 22:08
כמו שאמרתי, כנראה שמשאבת דלק לא מקבלת מתח.

תשחרר צינור דלק שמגיע לבית מצערת (בתחילת השרשור ראיתי שיש לך S55 חד נקודתי)
ותבדוק שיוצאים שפריצים של דלק ברגע שאתה נותן סטרטר (כמובן את הצינור ששיחררת להכניס לתוך בקבוק פלסטיק כדי שהדלק לא יישפך לתוך תא מנוע).

בגלל שאמרת שגם כל החשמל בלוח שעונים מפסיק לעבוד אני חושד בתקלה בצמת חשמל או בית פיוזים ראשי (נדרש גם לבדוק ממסרים).

בהצלחה.

ben_david7
31-10-10, 00:16
אוקיי ...בדקתי את בית הפיוזים והחלפתי שתי פיוזים של 20A ואחד של 5A למרות שהם לא היו שרופים,פשוט אין לי מושג איפה נמצא הפיוז של משאבת הדלק לפי דעתי זה לא אמור להיות סתם פיוז רגיל.
אני חושב שהבעיה קשורה או לאזעקה שנדפקה ומנתקת את משאבת הדלק,האזעקה נדפקה לי לפני שלושה חודשים בערך אני כבר נוסע עם מפתח ובלי שלט אני חייב לתקן אותה,על הדרך אם מישהו מכיר מקום לתיקון אזעקות.
או שהבעיה היא במחשב רכב שלא כלכך נראה לי כי הוא עבר שיפוץ לפני 8 חודשים בעלות לא זולה,למרות שיכול להיות,בכל זאת יש לי אחריות על המחשב האם אני צריך ללכת למוסך שתיקן לי את המחשב ולבקש שייתקן אותו שוב או יביא לי אחר,אני מוכן אפילו לשלם עבור חדש במידה ואני יידע שזאת הבעיה...
חוות דעת יעזרו,תודה מראש

רפי לין
31-10-10, 12:50
נתיך מש' הדלק, בפונטו דור 1, נמצא על קיר האש בתא המנוע, מתחת למכסה פלסטיק שחור שיש להסירו ע"י פתיחת בורג צלב שנמצא בחלקו העליון של המכסה הזה.
בברכה - רפי לין

ארילו
31-10-10, 14:31
בדוק אם מגיע מתח למשאבת הדלק.

האם עדיין הנורות בלוח שעונים שלך לא נדלקות?

ben_david7
31-10-10, 18:50
אין מתח במשאבת דלק.
הנורה בלוח השעונים עדיין לא נדלקת,
אני מעלה תמונה שמצאתי מפרוייקט של מישהו בפורום רפי אתה מתכוון לחלק העליון ימיני?
תודה על העזרה!

yair068
31-10-10, 19:01
כאן בתמונה אתה רואה את נתיך משאבת הדלק ומערכת ההזרקה הקופסה השחורה עם שני ברגים הצמודה לקיר האש

ben_david7
31-10-10, 19:07
אוקיי זה מה שעשיתי אתמול,פתחתי את הקופסא הזאת והיו דתי נתיחים האחד 20A והשני 5A שניהם לא היו שרופים אך בכל זדאת החלפתי אותם וזה לא עזר.
מנוע ממש נקי ושמור שלך?

yair068
31-10-10, 19:11
תתקשר אליי אגיע לראות אם תרצה

ben_david7
31-10-10, 19:35
כמעט נשרף לי האוטו!!!
חשבתי לרגע שוב ושוב מה זה יכול להיות ואז לפתע עלה בדעתי שאולי אחד הפיוזים בבית הפיוזים מתחת להגה שרוף פתאום אני מגלה שני פיוזים שרופים ועדיין לא עברתי על כולם,אחד מהם שייך ללוח שלא העיר ועכשיו כן מעיר,סוף סוף הסקאלה פועלת,ניסיתי להניע,עם גז פתאום נשמע רעש של פיצוץ של דלק שנשרף,הפסקתי רצתי להסתכל(פילטר האוויר היה בחוץ) ואני רואה שכשאני לוחץ על הכבל גז יוצא אדי דלק סימן שמשאבת הדלק פועלת,אבל למה כאשר יש ניצוץ ניהיה פיצוץ והאוטו לא מניע?
לפי דעתי זה סימן ברור למחשב אבקש חוות דעת....
א*** אפילו אם יש תקלה של הרבה כסף אני שמח שאני סופסוף יודע מה הבעיה...
יאיר תודה על העצה אני אשמח אםפ תבוא לבחון את המצב.

r.a20
31-10-10, 19:36
שלום יאיר,
יש לי שאלה בנוגע לתמונה של המנוע שפירסמת.

בתמונה אצלך על הסעפת פליטה אין שום דבר, זאת אומרת, מהראש מנוע יש 4 יציאות אליהם מחובר הצינור ובסוף זה נהיה צינור אחד. אצלי וברוב הפונטו דור1 שראיתי מחובר לסעפת פליטה עוד משהו עם חור באמצע שאני לא מבין מה המשמעות שלו כי סתם יש חור וככה זה בנוי, הוא מחובר בברגים מעל הצינורות האלה. למה זה משמש?
במידה ולא תבין אני אנסה לצרף תמונות.

ben_david7
31-10-10, 19:55
הבנתי מה אתה אומר,גם אצלי יש מין עיגול,בסעפת פליטה המקורית יש אפשרות לחבר צינור מהסעפת פליטר לפילטר אוויר כדי שהאוויר מהרוח כשהאוטו נוסע ייכנס יש לפילטר,אבל בשום פונטו שהגיעה מהחברה חדשה לא קיבלו חלק שמתתחבר,אני אישית שמתי צינוור שהיה לי בבית חתכתי במידה המתאימה ושמתי,אם תקנה סעפת פליטה חדשה אם תצטרך כמובן לא יהיה לך החלק הזה

yair068
31-10-10, 20:09
הצינור מיעד למדינות קרות ונותן אויר חם לסעפת היניקה ובמיוחד בבוקר להנעה כמו כן כיוונתי אותו לסגירה מבםנים יש שסתום.
בן דוד חיכיתי לא יצרתה קשר תן צילצול השארתי בפרטי לפי מה שאני מבין אתה מתקדם

ben_david7
01-11-10, 21:18
יאיר אני אשמח אם תשלח לי שוב את מספר הטלפון שלך כנראה מחקתי את ההודעה,אני לא מצליח לפתור את הבעיה,כרגע אני פותח את הבלוק שנמצא מעל משאבת הדלק מתחת למושבי הכסא האחורי,לבדוק אם מגיע מתח למשאבת דלק,אם לא מגיע יש משהו שמקצר ,קיבלתי מחשב משומש מאותו דגם של הרכב שלי S55 שנת 96
(אני לא חושב שאמורה להיות בעיה עם הדגם),אך הבעיה לא נפתרה,יש כנראה משהו שעושב קצר אני מתחיל להשתגע שאני לא מצליח לפתרו את הבעיה ,אני וחשמל לא מסתדרים טוב יחד.
למישהו יש מושג איך מבטלים את הקודן יכול להיות שהבעיה באה ממנו והוא מנטרל כי הוא כל הזמן עושה רעש מוזר,את האזעקה נטרלתי עם המפתח שלה.
שהאזעקה הייתה מחוברת והייתי לוחץ על הכפתור של המצת היא הייתה פועלת עד שהייתי עוזב ושהייתי עוזב היו צפצופים למשך דקה מהקודנית (בדקתי גם במצב בו המחשב היה מנותק וזה קרה לכן אני חושב שהבעיה היא לא המחשב)
אשמח אם מישהו יענה לי תודה רבה!

Lexxxa
01-11-10, 21:29
איזה מצחיק אתה, למה לאאמרת את העניין של קודנית בהתחלה, תבטל את הקודנית ו99% שהכל יסתדר.

אם אין לך ידע בחשמל אז גש לחשמלאי.

ben_david7
02-11-10, 01:13
*************** אני מטומטם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
טוב לפחות אומרים שאדם שמודה בטעות של עצמו פותר לעצמו 50% מהבעיה :P
טוב אז ככה נפתרה הבעיה,בעבר (לפני חודשים) הייתה לי בעיה זהה לבעיית אלטרנטור גמור,לבסוף נעזרתי באבא שלי שהוא מבין פשוט שלרוב אין לו זמן לזה והוא מתעצבן כבר לראות כל פעם שהוא חוזר מהעבודה שהמכסה מנוע למעלה,לא משנה.. בקיצור לאחר הבחנה אבא שלי גילה שאין מספיק (-) ברכב,והוא חיבר מהמינוס של המצבר לבלוק מנוע כבל עבה שפתר את הבעיה,כשנעזרתי ששוב באבא שלי היום(כשסופסוף היה לו זמן לעזור לי אחרי שבוע שאני חופר לו) הוא מסתכל (וכל זה אחרי שקניתי מחשב רכב חדש) ואומר לי שהמינוס של האוטו עצמו לא מחובר וחוץ מזה יש לכלוכים במשאבת דלק שצריכה ניקוי,המינוס של האוטו היה מחובר לבלוק אך מנותק מהבודי בנוסף הוא דפק עם פטיש על המשאבת דלק ופלא פלאים האוטו מניע למרות שיש קרטועים ממש לא טרגדיים שכנראה זה בגלל סתימות במשאבת דלק,אך השמחה הגדולה היא שסופסוף הבעיה נפתרה בנוסף סידרתי כמה דברים קוסמטיים ברכב ועכשיו הפונטו שלי נראית סוף הדרך רק אני חייב לדעת מה לעשות עם הקרטועים ועם זה שכשהאוטו קר (רק שהוא קר זה קורה) ואני לוחץ על גז קבוע בסביבות ה-2000-3000 סל"ד הטורים פתאום יורדים בבת אחת והאוטו נכבה אלא אם כן אני מהר לוחץ על גז (אני חייב לציין שהבעיה הזאת הייתה תמיד ואולי מישהו יכול לכוון אותי מאיפה זה נובע,אולי בכל זאת משאבת הדלק הגיעה לקצה דרכה?
תודה רבה לכל העוזרים :P