התחבר

View Full Version : בעיית מוסך


yochai_t24
24-10-10, 20:58
שלום רב,
ברצוני להתייעץ עם חברי הפורום על בעיות ברכב אשר קרו לי לאחרונה באופן רציף.
בבעלותי פיאט פונטו ספייס אקטיב שנת 04' עם גיר רובוטי.
הבעיות החלו לפני כשבוע כאשר נסעתי מרחק לא רב ופתאום הרחתי ריח של שרוף ותוך כדי זיהיתי עשן אשר יוצא ממכסה המנוע ובצג המחשב באוטו הופיע לי הודעה על לחץ שמן נמוך אשר הייתה לי לא הגיונית מפני שבדקתי 3 פעמים שלא חסר לי שמן. בעקבות זאת גררתי את הרכב למוסך מורשה של פיאט בבאר שבע אשר שם סיפרתי על אשר ארע עם ההודעה אשר הופעה לי במחשב ונאמר לי כי יונק השמן סתום וצריך לנקות אותו, עלות טיפול 600 ש"ח. לאחר יציאה מהמוסך ונסיעה לא ארוכה כל כך נתקעתי בשנית עם אותה בעיה, שוב גררתי את האוטו לאותו מוסך שם הריצו מספר בדיקות עם המחשב שלהם, כיווננו את הקלצ' ואמרו לי שהם לא מוצאים תקלה כלשהי אך המנהל עבודה אמר שיש לו הרגשה שאולי הלך הקלצ' אבל הוא לא סגור על זה ואמר לי שזה תלוי בי! בחור צעיר עם רכב ראשון בחייו להחליט על טיפול בשווי 2800 ש"ח על תקלה הם לא בטוחים בה. כמובן שיצאתי מהמוסך ללא תיקון התקלה שהם חושבים שיש. אך לצערי שוב לאחר מספר קילומטרים האוטו שוב לא העביר לי הילוכים ונתקע והראה לי בצג המחשב קלצ' מחומם, אז כמובן ברוטינה הקבועה הזמנתי גרר ונסעתי למוסך שם קיימו שוב מספר בדיקות והחליפו את הקלצ' בעלות של 2800 ש"ח כי טענו ששם הבעיה.
אבל המזל לא שיחק לטובתי בעניין מפני שהיום בבוקר הוצאתי את הרכב מהמוסך ונסעתי לי בכיף הביתה מאושר כי תיקנו לי את האוטו הגעתי הביתה והכול היה בסדר אך אחר הצהריים נסעתי שוב ולאחר מס' קילומטרים האוטו נתקע לי בשלישית, הוא פשוט נתקע על הילוך ראשון ונסע מקורטע כזה עד שהגעתי למפרץ ועצרתי. מיד לאחר העצירה התקשרתי למוסך ודיברתי עם המנהל עבודה אשר לא אמר לי שום דבר על כך בבוקר אך נזכר להגיד לי כאשר דיברתי איתו כי הייתה לו הרגשה שהרובוט הלך!
מה הרגשה? אתה מוסכניק או לולב? קיימת במוסך הזה חוסר מקצועיות בעליל!
איך מוסך מורשה לא מצליח לאבחן תקלה ובינתיים נותן ללקוח לתקן דברים אחרים ועוד בעלות לא קטנה.

רציתי לשאול אותכם האם מה שאירע לי הוא בגדר הסביר? האם יתכן והתקלות קרו בעקבות איבחון שגוי או תיקון כושל? האם יש כאן עילה לתביעה על רשלנות?

אשמח לשמוע מה יש לכם להגיד בעלי הניסיון והידע.

בתודה רבה
יוחאי

ארילו
25-10-10, 21:46
אני חושב שהמוסך צריך בתור מחווה של רצון טוב לשאת בחלק מעלות התיקון. הרי ברור שהתקלה לא תוקנה, ואולי אף החמירה בזכותם.

לדעתי פנה למוסך ולשרות הלקוחות של סמל"ת. הם בדיוק עובדים על נושא השרות במוסכי הרשת.

לא כל דבר צריך להיות עילה לתביעה.

ohad_bravo
26-10-10, 01:14
לפי דעתי הם צריכים לזכות אותך לפחות בעלות של העבודה שהם גבו.
במידה והם לא ימצאו את התקלה כנראה שתצטרך לגשת למוסך מורשה אחר.
המליצו לי הרבה אנשים אמינים שעוסקים המון שנים בענף הרכב על מוסך: פיאט שמשון ביהוד.
אומנם קצת רחוק אבל הבנתי שהם באמת מומחים והמחירים אצלהם הוגנים.