View Full Version : בעיה ביוניט חום - פונטו 97 מזגן מקורי
אהלן,
היוניט חום ברדיאטור אצלי לא מתפקד טוב,
הוא מדליק את המהירות הגבוהה של המאוורר אבל לא את המהירות הנמוכה.
אז ניתקתי את הקונקטור של היוניט חום (כמו שרפי אמר לי) ובדקתי ששני מהירויות המאוורר עובדות. אכן עובדות.
עכשיו השאלה היא איך אני מפרק את היוניט חום מהרדיאטור, כדי להחליף אותו?
אם ע"י קיצור בין החוטים אכן פועלת מהירות 1 וגם מהירות 2 וע"י חום המנוע (כשמזגן לא פועל) פועלת רק מהירות 2 ומהירות 1 לא פעלה אז באמת יש להחליף היוניט ברדיאטור.
עליך להכין אחד חדש (הפלטיק שלו בצבע כחול) ולפרק ע"י מפתח רינג 30 מ"מ את הישן ומהר להרכיב החדש כדי שלא יצאו כל מי/נוזל הקרור. שים לב להעביר את דיסקית (שייבה) האטימה מהישן לחדש. את החיזוק בצע בעדינות כדי לא לקרוע ההברגה מהרדיאטור.
לאחר ההחלפה הוסף נוזל קרור ובצע נקוז אויר ובדוק שמהירות 1 של מאורר הרד' פועלת
(כשהמזגן לא מופעל).
בברכה - רפי לין :)
רפי,
התחלתי לקרוא ואחרי שורה הבנתי שזה אתה (בלי לראות את החתימה)
כיף לראות אותך בפורום,
עם פתרונות מקצועיים ומעולים כתמיד.
אם אני אשיג מצלמה דיגיטלית, אני אצלם את ביצוע ההחלפה.
תודה רבה על העזרה!
עוד משהו קטן,
שאלה קצת מפגרת,
איך נראה מפתח רינג?
אם אינך מכיר או יודע מה זה מפתח רינג אז אל תנסה להחליף היוניטבעצמך, אלא פנה למוסך או לחשמלאי רכב.
בברכה - רפי לין :)
[COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] רפי לרגע הבהלתה אותי. איך אני לא יודע מה זה.
מה זה לעזעזל מפתח רינגים???
סתם מפתח פתוח 30 רגיל. :D
מפתח רינג זה מפתח שקצהו עגול עם צלעות פנימיות בקוטר המתאים לבורג/אום.
במפגש נעשה גם תצוגה קטנה של כלי עבודה.
בברכה - רפי לין :)
עשינו חיפוש ב- google (אני ו lethal_acid),
ומצאנו מה זה מפתח רינג :)
אני כבר מחכה בקוצר רוח למפגש
לא ידעתי שבפונטו יש שתי מהירויות למאוורר,
כנראה שגם היוניט שלי דפוק :(.
תעדכן לגבי המחיר שי . . .
רק בפונטו עם מזגן מקורי יש שתי מהירויות פעולה למאורר רדיאטור עם מע' הפעלה מבוססת ממסרים שונים.
בפונטו עם מזגן שהורכב בארץ יש רק מהירות 1 למאורר הרדיאטור ויש מאורר נוסף, שהותקן בארץ, עבור מעבה המזגן.
בברכה - רפי לין :)
אתה אומר בעצם שאם יש לי מאוורר אחד אז אמורים להיות לי שתי מהירויות ?
חד וחלק, אם יש מזגן מקורי של פיאט במכוניתך אז מאורר הרדיאטור הנו עם 2 מהירויות פעולה.
בברכה - רפי לין :)
זהו, שאני לא סגור על אם הוא מקורי או לא, אני יודע שבדגם הזה הוא אמור להיות מקורי, אבל לך תדע.
בקיצור, סימני זיהוי למקוריות המזגן . . . מי יכול לתת לי ?
הסימן הבדוק והקל:
במזגן מקורי מאורר פנימי הנו בעל 4 מהירויות פעולה ובמתג הגלגל להפעלתו יש מצב 0 (כבוי) ופעולה 1 2 3 4.
במזגן ישראלי מאורר הפנימי הנו עם 3 מהירויות פעולה ובמתג הגלגל להפעלתו יש מצב 0 (כבוי)
ופעולה 1 2 3.
כעת תוכל לזהות מה המזגן במכוניתך. כמובן שאם נפגש במפגש אוכל לזהות עבורך המקום.
בברכה - רפי לין
:)
אחלה רפי, תודה.
עוד לפני שראיתי את הסימנים שאמרת, הייתי כמעט בטוח ששלי מקורי, עוד מאז שקניתי את הרכב.
מה שמצחיק הוא, שהלכתי למזגניסט שתיקן לי את המזגן לאחרונה (כשקניתי את הרכב המזגן לא עבד), הוא אמר לי ששלי לא מקורי , ואז התחלתי להתבלבל לגמרי :S .
חזרתי היום לבחור שמתקן רדיאטורים, ההוא מההודעה לפני כן, החלטתי שלא משנה מה הוא אומר, אני מחליף יוניט (ראש בקיר), ובאמת זה מה שעשיתי, הלכתי באותו רגע, קניתי יוניט 80 ש"ח, החלפתי - והכל טוב :D .
תודה בכל אופן על העזרה עם הזיהוי .
אגב, יש לי שתי מהירויות:) רק היום הבחנתי בכך.
היום סופסופ היה לי קצת זמן,
קפצתי ל- מ.י.ר לקנות את היוניט.
הוא בדק אצלו בתוכנה, ומסתבר שלפי המספר שילדה התוכנה שלו כותבת שאני צריך יוניט חום עם 2 מגעים.
כמובן שלקחתי את ה-3 מגעים כי ראיתי בעיניים שאצלי יש 3.
מוזר קצת לא? למישהו יש הסברים?
בנוסף קניתי 2 פראפלו.
עלה לי סה"כ 160 ש'.
האיטלקים כנראה של מיחשבו טוב את קטלוג החלפים.
מס' השילדה זה ת.ז של הרכב כך שאמורים לדעת בדיוק איזה פריט הורכב בו, אך לצערי זה לא כך ובעברי נתקלתי גם בטעויות כאלו.
בברכה - רפי לין :)
תודה רפי,
כבר הייתי בטוח שעשו לי איזה קומבינה באוטו :roll:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.