PDA

View Full Version : האוטו מתחמםHGT ואין פתרון..


Marshall
17-10-10, 02:25
שלום לכולם

NaorSub
17-10-10, 02:44
לך למקצוען , שיודע ומבין .
עזוב להתייעץ בפורום זה לא יעזור , זה דברים שצריך לראות .

תנסה להשיג את המוסכניק בשם מומי , הוא אומן באיטלקיות .
( מי שקצת מבין בעולם הרכב , מכיר את מומי . )

דבר איתו אם אתה יכול לגשת אליו ולשים שם את האוטו .
נאור .

Lexxxa
17-10-10, 05:00
הנגד כנראה הולך למות או שמגעים לא טובים.

המאוורר צריך להתחיל לפעול במהירות ראשונה ולא שנייה.

Marshall
17-10-10, 09:29
המהירות הראשונה נכנסת לפעולה לפני השניה..
ציינתי רק כשהשניה נכנסת כי זה כבר מצביע על משהו לא רגיל... כל עוד המזגן לא עובד..

Lexxxa
17-10-10, 10:59
אז או שיש סתימה (כנראה ברדיאטור)או שמשאבת מים לא תקינה.

UNO TURBO 92
17-10-10, 15:22
לי זה נשמע כמו אויר במערכת המים .זה בדיוק מה שהיה לי באונו עד שניקזו לי אויר במערכת מים

Marshall
17-10-10, 19:17
עוד מישהו אולי יודע עי הזה וכל מה שמתלווה אליו...

yossi136
17-10-10, 21:24
אני חושב שלכל הHGT זה ככה
תנסה.. שאתה מחבה את הרכב לאחר נסיע ומניע אותו אחרי כמה דקות זה עושה אותו הדבר?
ומה המחוג אולה מלימטר אחד למעלה ואז האוורר עובד לכמה שניות ואז זה חוזר?
אני שאלתי כמה מקומות וגם בחו"ל
וזה רגיל לחלוטין אז אין מה לדעוג וראיתי את זה בעוד כמה HGT של חברי המועדון..

זה קורה רק שאתה לוחץ?
או כול פעם?

Marshall
17-10-10, 21:41
אוקיי הבנתי

Caveman
18-10-10, 00:47
תראה,
התנהגות נורמלית של הרכב לא אמורה לגרום למחוג לעבור את החצי (למעלה או למטה), אף פעם, נקודה.
אצלך בגלל שהוא מזייף, אז את המיקום הקבוע שלו.
בקיץ בימים חמים מאוד, בעמידה המהירות השנייה יכולה להיכנס, ובכל זאת, עד היום זה קרה לי מספר פעמים קטן מאוד, פחות מ5 לדעתי.
זה כן קורה יותר כאשר המדחס מופעל על הטמפ' הנמוכה ביותר, בקיץ, בעמידה של מספר דקות, וזה כמובן תקין.

מפלס נוזל הקירור אמור לעלות מפני שהנוזל מתחמם ולכן נפחו גדל, אני לא בטוח כמה זה עולה אצלך, אבל עליה של מעט מעל הMAX זה בסדר. נניח עד 3 ס"מ לערך.
יכול להיות שפשוט צריך לנקז קצת אויר וזה יסתדר.

שוב, ב5 שנים שהרכב אצלי, קרה לי מעט מאוד (מאוד) שהמהירות השנייה נכנסה לפעולה בעמידה ללא מזגן מופעל. וגם אם כן, מעולם המחוג לא זז מהחצי, אפילו לא מילימטר (בהנחה שהטרמוסטט תקין).

Marshall
18-10-10, 02:25
אני מבין אבל אצלי הבעיה היא שהמפלס משתנה כל כמה דקות כשזה קורה...
והטרמוסטט הוחלף בחדש מקורי...

וכמו שתיארתי זה נראה כאילו מים נכנסים למיכל והמפלס עולה אבל לא יוצאים ממנו כאילו משהו עוצר את הסירקולציה והמנוע לא מקבל את המים הקרים מהרדיאטור... ואז פתאום זה משתחרר אחרי כמה שניות והמפלס במיכל יורד חזרה והמהירות הגבוהה במאוורר מפסיקה.. וגם המחוג יורד חזרה למצב האמצע אצלי.. (קו אחד מעל החצי).

אמרו לי במוסך שיכול להיות שיש איזשהי סתימה במעברי מנוע.. וזה מקשה על המשאבה ובעצם כשאני לוחץ גז ומתחיל לסוע בגלל זה זה מסתדר.. (כי מעצם התחלת הנסיעה אני בעצם מפעיל את המשאבה מהר יותר)..

לי זה מורגש כאילו איזה משהו רץ לי במערכת מים ונתקע בדרך וגורם לזה... ואז בעצם המפלס במיכל עולה ומים לא יוצאים מהמיכל... וכשאני לוחץ גז זה משתחרר וממשיך במערכת עד שזה נתקע בפעם הבאה... ?!?

אז יש לי שתי שאלות ברשותך :)
האם זה נשמע לך הגיוני סתימה במעברי מנוע? (איפה שהמים אמורים לעבור)
או התיאוריה שלי על משהו שמסתובב במערכת וסותם לי אותה מידי פעם?

ומה הטווח טמפרטורה שהמנוע הזה אמור לעבוד (בצורה בריאה) מהניסיון שלך ומה שראית באקסמינר?

תודההה! :)

Lexxxa
18-10-10, 04:15
מתי פעם אחרונה החליפו משאבת מים ?

davidka
18-10-10, 09:33
אתה מתאר מצב שבו המים שבבלוק מגיעים לטמפרטורה שבה הטרמוסטט כבר היה אמור להיפתח. עכשיו, או שהוא נפתח באיחור (נתון טמפרטורה גבוה מידי) או שהוא נפתח אבל משאבת המים לא מספיק חזקה בכדי לבצע את הצירקולציה מהר מספיק. בכל מקרה, כשזה כבר קורה, הרדיאטור מקבל מים חמים מעל הנורמל ויוניט המאוורר (או חיישני המחשב) מגיבים במהירות המאוורר השניה.
יש גם סיכוי לבועת אוויר אבל כאן אני סקפטי משום שבמצב של בועת אוויר, היא בד"כ לא משתחררת מעצמה והמנוע היה רותח.

בקיצור, אני אישית לא הייתי מסתכן בלזמבר ראש מנוע. אני מציע ללכת מהקל לכבד:
תבצע ניקוז מסודר ותחליף טרמוסטט לסוג איכותי ובמעלות המתאימות. אם זה לא עוזר,
תחשוד במשאבה. אתה אומר שבדקו אותה ואמרו שהיא מספקת מספיק לחץ אבל האם בדקו את ההספק שלה גם בסיבובי סרק? אם אתה סקפטי - תחליף משאבה. לא יקר ובטח לא מסובך לביצוע (לעומת הצרפתיות שהיו לי ששם צריך לפרק חצי אוטו). תברר אם חברת GMB היפנית מייצרת משאבות מים עבור פיאט. אם כן, שווה להשקיע במשאבה כזו (שככל הנראה תעלה כפול מהמקורית) שתחזיק לך שנים ארוכות ותתפקד למופת.

Marshall
18-10-10, 14:05
אוקיי אני אבדוק את זה..

למרות שכשהחליפו לי טרמוסטט לפני חודש וחצי (למקורי) בדקתי את המק"ט וזה הטרמוסטט הנכון..
ואני אבדוק את העניין עם המשאבה..

אתה חושב שיכול להיות דבר כזה שהמעברי מים במנוע סתומים וזה יכול לגרום לתופעה כזאת?
ומה לגבי הטמפרטורה שהמחשב הראה במוסך? היא תקינה? אני אשמח לדעת זאת כי זה יעזור לי להבין הרבה דברים..

תודה

Caveman
18-10-10, 15:16
עד כמה שאני יודע טמפ' העבודה אמורה להיות 90 מעלות. מעבר לזה אין לי מושג.

לגבי עניין המים במיכל, סביר שזה יקרה שהם יעלו, שוב בגלל שהנוזל מתחמם. זה קורה כל כמה דקות מפני שהוא מתחמם כל כמה דקות.

האמת הייתי שמח אם אורן היה עובר על התיאור שלך, לדעתי הוא יוכל לשפוך הרבה יותר אור על הסוגיה.

orenhazan
19-10-10, 20:53
טוב אנסה לעזור עברתי על כל השירשור.
יכולות להיות 2 סיבות לבעיה שאתה מתאר והם כתוצאה משימוש במים של ברז במערכת הקירור.
מנוע ה HGT מאוד מאוד רגיש למים של ברז ואני תמיד מזהיר על כך.הרבה יותר מראשי מנוע של רכבים אחרים.

סיבה ראשונה זאת בעיה במשאבת המים שלא מבצעת סרקולציה כמו שצריך והבעיה תמיד בסיבובי סרק זה רק שתדע.מתי שאתה מתחיל לנסוע סיבובי המנוע עולים ואז אין בעיה כמו שאתה מתאר.
אמרת שבדקו את המשאבה אני לא יודע מי בדק אותה אבל יכול להיות שפספסו משהו.

סיבה שניה היא חסימה או הצרה של מעברי מים במנוע שיכול לגרום בדיוק לתופעה שאתה מתאר.
ברגע שאתה מעלה את סיבובי המנוע המשאבה מייצרת יותר לחץ של הזרמת מים במערכת ואז הרכב פחות מתחמם.

אני אישית נתקלתי כבר בשתי הבעיות ושניהם יצרו את אותם סיפטומים שאתה מתאר בדיוק.

אני מציע ללכת מהקל לכבד ולבדוק קודם את משאבת המים. יש מצב במשאבות האלה שהפולי החיצוני זה שמחובר לרצועה מסתובב כמו שצריך אבל את החלק הפנימי זה שבעצם מבצע את סרקולצית המים במנוע הוא מסובב חלקית ובמהירות יותר נמוכה בייחוד בסיבובי סרק בגלל שיש בעיה עם המיסב עצמו. קצת קשה לעלות על הבעיה הזאת וצריך הרבה ניסיון כי חיצונית המשאבה תראה תקינה לגמרי.

מקווה ששפכתי קצת אור על הבעיה שלך ועזרתי.
יום טוב אורן.

Marshall
20-10-10, 02:41
כן באמת נשמע הגיוני..
האמתי שיש לי רעש מציק כשאני מתניע ובתחילת נסיעה.. כשהמנוע קר...

אני שומע רעש משתנה בסנכרון מושלם עם הטורים של המנוע.. כמו רעש של יללה שתאכלס נשמע כמו לאגר חורק... אבל זה נשמע יותר מהחלק התחתון איפה שהרצועה הראשית ולא מאיזור הרצועת טיימינג איפה שהמשאבה יושבת..

בכל אופן כשהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה הרעש נעלם.. אבל אם מתרכזים טוב טוב אפשר לשמוע עדיין תדר גבוה כזה של חריקה עדינה מאותו האיזור ולפי הטורים..

אני מת כבר לסיים את היישור קו הזה שנמשך חודשיים כבר..

תודה לכולם... לבינתיים :)

orenhazan
20-10-10, 06:11
כן באמת נשמע הגיוני..
האמתי שיש לי רעש מציק כשאני מתניע ובתחילת נסיעה.. כשהמנוע קר...

אני שומע רעש משתנה בסנכרון מושלם עם הטורים של המנוע.. כמו רעש של יללה שתאכלס נשמע כמו לאגר חורק... אבל זה נשמע יותר מהחלק התחתון איפה שהרצועה הראשית ולא מאיזור הרצועת טיימינג איפה שהמשאבה יושבת..

בכל אופן כשהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה הרעש נעלם.. אבל אם מתרכזים טוב טוב אפשר לשמוע עדיין תדר גבוה כזה של חריקה עדינה מאותו האיזור ולפי הטורים..

אני מת כבר לסיים את היישור קו הזה שנמשך חודשיים כבר..

תודה לכולם... לבינתיים :)

בסוג כזה של רעשים אתה אף פעם לא יכול לדעת את המקום המדויק מאיפה מגיע הרעש אלא רק את האזור של הרעש. יש מצב שרעש היללה שאתה שומע הוא ממשאבת המים בכל מקרה זה רעש של מיסב כלשהו.

davidka
20-10-10, 10:21
תשמע, עכשיו כמעט ברור לי ב 99 אחוז שהמשאבה שלך גוססת ואולי אפילו בשני אופנים:

אחד, האימפלור (המניפה) כנראה אכולה מחלודה עקב השימוש במי הברז ובגלל זה ההספק שלה ירוד. היא בעצם מסתובבת אבל לכנפיים לא נשאר הרבה "בשר" בכדי לבצע את השאיבה.

שתיים, היללות שאתה שומע הן לא דבר שמבשר טובות. זה כמעט בוודאות מיסב אבל זה יכול להיות של המשאבה וזה גם יכול להיות ממיסבי המותחנים של רצועת הטיימינג. ככה או ככה, בשני המקרים, אם המיסב מחליט להיתפס סופית או להתפרק - המשמעות היא קפיצה או אפילו קריעה של רצועת הטיימינג ושאתה עומד בדרך.
במנועים הישנים יותר, "פייר" (8 שסתומים וקאמשאפט יחיד) לא ייגרם נזק למנוע בעת קריעת רצועה כי במנועי FIRE אין חפיפת בוכנה-שסתום. במנוע שלך יכול להיות שכן יהיה נזק לשסתומים ואז זה סיפור לא זול. (להוריד ראש, להחליף שסתומים, לעשות שלייף) והכול בגלל מיסב קטן..

מה שאני מספר לך עכשיו זה מניסיון: בדייהו שהייתה לי התחילו יללות מוזרות ולא התייחסתי אליהן. שבוע לאחר מכן נשבר מיסב של אחד המותחנים.. הרצועה איבדה את המתיחה, קפצה כמה שיניים והבוכנות פוצצו לי את כל השסתומים. אחד לא נשאר ישר. נזק: 3500 ש"ח. מיותר לחלוטין.

תחליף משאבה בהקדם האפשרי ותעקוב אחרי מה שקורה.

Marshall
20-10-10, 15:29
כן אני יגיד להם במוסך שיבדקו מאיפה מגיע הרעש הזה...

ודרך אגב, המשאבת מים יושבת אצלי על הרצועת טיימינג.. וברור שאם זאת המשאבה זה סיכון כי היא גם סוג של מותחן לרצועת טיימינג..

אבל אני כמעט בטוח שהרעש מגיע מהרצועה הראשית התחתונה..
סתם שאלה, נגיד והרצועה התחתונה נקרעת או משתחררת.. חוץ מטעינת מצבר ומיזוג.. מה אני עוד מאבד? ומה יכול להיות עוד מסוכן בזה?

davidka
20-10-10, 17:07
איפה יושב המדחס שלך? למטה? אם זה כמו אצלי ב XTZ, אז עד כמה שאני זוכר יש לו רצועה "פרטית" משלו ולא משותפת לאלטרנטור.(בגלל שהוא אביזר שיוצר את העומס הכי גדול על המנוע והרצועה, הגיוני שתהיה לו רצועה נפרדת). האלטרנטור ומשאבת ההגה עובדים על הרצועה השניה. אלה שלושת האביזרים. (אבל אני תיכף יורד לאוטו לאשר את זה סופית...)

ויש לי בשבילך טיפ קטן: אם אתה מזהה שהרעש בא דווקא מהרצועה של המדחס, בדיקה פשוטה תאשר את זה: אם הרעש קיים במצב רגיל כאשר המדחס לא פועל, תפעיל אותו ותראה אם הרעש נפסק. אם הוא נפסק זה אומר שהמיסב החיצוני של המדחס הוא זה שמרעיש לך והסיבה שהרעש פוסק בעת הפעלת המדחס היא שכאשר הקלאץ' של המדחס נצמד, כל החלק הפנימי של המדחס מתחיל להסתובב והמיסב החיצוני בעצם מפסיק להסתובב והופך לחלק אחד עם החלק הפנימי של המדחס. אם הרעש ממשיך כרגיל, זה לא מהמדחס.

Marshall
20-10-10, 18:27
המדחס אצלי יושב מקדימה אבל הוא על אותה הרצועה הראשית של האלטרנטור.

הרעש מגיע מהחלק האחורי שקרוב לצלע אש בצד שמאל (אם אתה עומד מול הרכב) אבל מהחלק התחתון.. כשהסתכלתי הרצועה עוברת דרך שני מיסבים ומותחן, דרך האלטרנטור ומתחת לרצועת טיימינג לחלק הקדמי דרך המדחס. וחזרה לחלק האחורי איפה שהמיסבים והמותחן.

בכל מקרה הרעש נשמע מהחלק האחורי ולמטה יותר מהמכסה של הרצועת טיימינג.. ממש מאיזור המיסבים והמותחן.

אבל אם נגיד שזאת המשאב מים מרעישה ושמשהו דפוק בה.. (וזה מה שגורם לתופעה של החימום שתיארתי)
האם יכול להיות שהמניפה של המשאבה באמת מתנתקת ומקרטעת ביחס למיסב שלה ואז היא לא דוחפת מים כמו שצריך למרות שהיא מסתובבת? כי לפי מה שאמרו לי במוסך אז המשאבה היא חלק אחד מחובר.. וזה לא יכול לקרות..

והאם הצלעות של המניפה שדוחפות את המים יכולות להאכל בעקבות חלודה ומי ברז שהיו שם כל הזמן ואז הם בעצם לא דוחפות את המים? כי לפי מה שאמרו לי במוסך אז הצלעות של המניפה עשויות פלסטיק קשיח ולא יכולות להאכל מהמים...

ואם נגיד לרגע שזאת לא המשאבה שמרעישה ושזה אחד המיסבים של הרצועה הראשית ובעתיד אני יחליף אותו..
אז זה לא כזה מעודד כי כנראה שהתופעה של החימום שתיארתי נגרמת ממעברי מים קצת חסומים במנוע.. לפי מה שאורן אמר..
אז האם אפשר להוסיף איזה חומר שינקה את המעברי מים במנוע? משהו שיתן אפקט טוב למעברי מנוע.. כי הרדיאטור חדש..

ואיי כמה כתבתי ***
תודה :)

Lexxxa
20-10-10, 19:00
האלטרנטור ומשאבת ההגה עובדים על הרצועה השניה. אלה שלושת האביזרים.

בHGT אין משאבת הגה, יש שם מנוע חשמלי.

orenhazan
20-10-10, 20:49
לגבי המשאבת מים זה כן יכול לקרות אני לא יודע באיזה מוסך אתה מטפל אבל אין ספק שלהכיר את הרכב הזה זה לא הצד החזק שלהם.

לגבי חסימת מעברי מים במנוע אין שום חומר קסם שיכול לעשות את העבודה הזאת אלא לפרק ראש מנוע ולטפל בעניין. והייתי מציע לך שמוסך אחר יבצע את העבודה במידה וזאת הבעיה.

Marshall
22-10-10, 02:01
אוקיי תודה רבה לכולם על העזרה!

בסופו של דבר התופעה של ההתחממות הפסיקה... והינה איך...

אמרתי לכם שהם עקפו לי את הרדיאטור חימום כי הוא היה סתום והוא קצת שיגע את המערכת ולכלך את נוזל הקירור וגם ככה הוא לא חימם את האויר במיזוג הפנימי (כי מים לא עברו דרכו טוב).

כדי לעקוף אותו הם ניתקו את שני הצינורות שמחוברים אליו (אחד שמתחבר מהרדיאטור חימום לטרמוסטט. והשני שהולך מהרדיאטור חימום לצינור מתכת שעובר ליד הסעפת פליטה ולכיוון המשאבה.)
וחיברו לי צינור אחד ישיר במקום השניים כדי להוציא את הרדיאטור חימום מהסירקולציה..

בכל מקרה באחד הצינורות האלה קיים פתח ניקוז אויר קטן עם בורג שחור כזה מפלסטיק (אתם בטח מכירים לקרקשנים שבניכם :) ) שנועד לנקז את האויר באיזור ההוא. והפתח השני של הניקוז אויר נמצא ברדיאטור קירור.

עכשיו מסתבר שכדי לנקז אויר כמו שצריך חייבים לנקז אויר משני הפתחים הללו אחרת רוב הסיכויים שאויר ישאר.. והאויר הזה זה מה שגרם לתופעת חימום הקטנה הזאת.. אבל כמובן שאני לא שולל שהמשאבת מים לא כמו חדשה אצלי כי אם אני ממש מאמץ את המנוע, בעמידה, ביום חם יחסית כמו היום אז המהירות המהירה של המאוורר תיכנס לפעולה למשך 10 שניות ותיכבה אבל העיקר שהמחוג לא זז בכלל :) (זה המצב כרגע ובדקתי אותו היום)...

עכשיו אני מספר את כל זה כי בדקתי את זה היום לאחר שהחזירו לי את הרדיאטור חימום לסירקולציה.. ביחד עם שני הצינורות המקוריים עם הפתח ניקוז אויר באחד מהם וניקזו אויר כמו שצריך... והתופעה נעלמה כמעט לגמרי חוץ ממה שתיארתי כמה שורות למעלה שבדקתי היום.. אבל זה כבר בגלל המשאבה כי היא לא כמו חדשה... וגם רק אם אני מאמץ את המנוע בעמידה בטורים גבוהים... המחוג כבר לא זז בכלל ואם אני בנסיעה שום מאוורר במהירות גבוהה.

עכשיו תשאלו למה בעצם החזירו לי את הרדיאטור חימום?! :)
אז ככה בזמן שהוא היה מנותק מהסירקולציה לקחתי על עצמי פרוייקט... פשוט לנקות את הרדיאטור חימום (כשהוא שם ובלי לפרק את הדשבורד..) במשך שלושה ארבעה ימים הצפתי אותו בwd40 ושתפתי במים ביחד עם אויר בלחץ.. אל תדאגו בלי יותר מידי לחץ כדי שלא יתפרץ לי בתוך האוטו וירטיב לי את השטיח :) אבל הפלא ופלא!! אחרי שטיפה יסודית הוא נקי ויש בו מעבר מים מספק ותקין... והכי חשוב! יש חימום באוטו :) ועל הדרך נפתרה לי עוד תופעה..

אל תשאלו כמה בוצה יצאה משם.. אחרי זה בזבזתי עוד שעה כדי לנקות את כל החלק האחורי של המנוע... חח

אז תודה לכולם על העזרה... אני מניח שאני בנתיים אתגבר ואתעלם מהמהירות המהירה של המאוורר ל 10 שניות רק כאשר אני עומד ומאמץ את המנוע עם טורים גבוהים בעמידה.... כי זה כבר כנראה ההספק הקצת ירוד של המשאבת מים. מעבר לזה זה לא קורה בנסיעה מאומצת ולא אם אני עומד סתם בלי טורים גבוהים (כמו שבדקתי את זה היום) והמחוג גם כבר לא זז בכל מצב שתיארתי..

אז שוב פעם תודה :) ואת המשאבה אני כבר אחליף עם ההחלפת וואריאטור כשהוא יתחיל ממש להרעיש.. או בטיימינג הבא.. או כמובן אם המשאבה תעשה בעיות..
מה אתם חושבים?

הבהרה קטנה..: המצב כרגע הוא שאחרי שאני מאמץ את המנוע עם טורים גבוהים בעמידה ואז אני עוזב את הגז אז זה קורה (המהירות מאוורר המהירה עובדת ל 10 שניות) בקיצר באתי לציין ולהוסיף פה שזה לא קורה תוך כדי שאני נותן טורים גבוהים בעמידה.. רק אחרי שאני עוזב את הגז ויורד לטורים סרק.. (לא משנה כמה זמן אני מחזיק את הטורים הגבוהים.. רק כשאני יעזוב אז המאוורר הגבוה ידלק ל 10 שניות)

וזה עוד יותר ברור שזה מהמשאבה.. כי כשאני מחזיק אותו בטורים גבוהים המשאבה מזרימה מים בעוצמה והכל תקין.. ומיד אחרי שאני עוזב ההספק של המשאבה יורד גם כן אבל המנוע עדיין קצת חם... ואז המהירות מאוורר המהירה עובד ל 10 שניות בלי תזוזה של המחוג ונכבית..
זהו זה הכי מדוייק.. :) אז אני חושב שהבלאי של המשאבה גורם לזה שבטורים סרק היא לא מזרימה ככשהיתה חדשה מהמפעל..

ממש כאילו המאוורר עם המהירות הגבוהה שלו מחפה על המשאבה...

מה אתם חושבים?

Lexxxa
22-10-10, 07:43
אני שמח שפטרת את הבעיה.

לגבי הפעלת מהירות 2, לא יודע להגיד לך בדיוק, יכול להיות שזה תקין (תנסה לבדוק את זה בלילה).

אני מאמין שלאורן יש תשובה לשאלה שלך :).

orenhazan
22-10-10, 10:37
אני שמח שפטרת את הבעיה.

לגבי הפעלת מהירות 2, לא יודע להגיד לך בדיוק, יכול להיות שזה תקין (תנסה לבדוק את זה בלילה).

אני מאמין שלאורן יש תשובה לשאלה שלך :).

לגבי הפעלת המאווררים במהירות הגבוהה. לא תקין.
לפי דעתי יש עדיין בעיה עם כל העניין של מערכת הקירור משהו שם לא בסדר מצריך בדיקה מקיפה.
יש מצב למשאבת מים לא תקינה או מעברים חסומים בכל מקרה המהירות הגבוהה של המאווררים לא צריכה לעבוד בתדירות כזו.
אין ספק שעדיין יש בעיה.

Marshall
22-10-10, 11:59
המהירות הגבוהה עובדת רק לאחר שאני מחזיק את המנוע בטורים גבוהים כשהרכב עומד... ניסיתי לאלץ הפעלה של המאוורר במהירות גבוהה על ידי חימום המנוע... זה קורה רק לאחר שאני עוזב את הגז ובמשך 10 שניות בערך.. וזה מצביע על משאבה... היא עובדת אבל ההספק שלה בטורים סרק קצת ירוד ובגלל זה המאוורר נדלק לעשר שניות כי לוקח לה קצת יותר זמן להזרים את המים.. עוד פעם רק בטורים סרק ורק שאילצתי את המנוע להתחמם בעמידה... זה לא קורה בנסיעה ולא משנה כמה אני מרביץ... ולא כשאני סתם עומד בלי ללחוץ על הגז.
אין ספק שזה לא 100 אחוז תקין אבל אני בסך הכל חושב שזה לא נורא.. כי עכשיו גם המחוג כבר לא זז כמו שהיה מקודם, שזה נגרם כתוצאה מאויר. וגם איזה סיבה יש לעמוד ולתת גז בטורים גבוהים? שזה המצב היחידי שזה קורה... ובדקתי ורק כשחם בחוץ...

Caveman
22-10-10, 12:59
שמח שנפתרה הבעיה, אבל כמו שאורן רשם, אכן משהו כאן עדיין לא מסתדר.
המהירות השניה צרכיה להיכנס רק אם המזגן עובד, אתה בעמידה, ומאוד חם בחוץ. וגם, רק למשך פעולת המדחס.

yossi136
22-10-10, 14:22
שמח שנפתרה הבעיה, אבל כמו שאורן רשם, אכן משהו כאן עדיין לא מסתדר.
המהירות השניה צרכיה להיכנס רק אם המזגן עובד, אתה בעמידה, ומאוד חם בחוץ. וגם, רק למשך פעולת המדחס.

לא רק עם המזגן גם אחרי נסיעה של שעה לחיצות ואפילו פחות האוטו מפעיל את המאוורר לכמה שניות לפעמים גם לחצי דקה.
ואת זה ראיתי שזה לא רק באוטו שלי.

Marshall
22-10-10, 15:11
נו אז איך אתם מסבירים את זה?

יכול להיות שאצל שנינו המשאבת מים כבר לא כמו חדשה... וזה בעיקר משפיע כשהיא עובדת לאט... בטורים נמוכים..
אבל עדיין... זה לא אומר שמשהו מקולקל... זה כנראה בלאי טבעי ואני מתאר לעצמי שהכל בנוי ומתוכנן מפיאט כדי שמערכת תגבה מערכת..

בסך הכל הרכב לרוב בנסיעה וגם כשהוא עומד אין סיבה ללחוץ סתם על הגז...
וזאת אומרת והסברתי שבתפעול רגיל של הרכב זה לא קורה... רק כשניסיתי להביא אותו למצב הזה בעמידה על ידי לחיצה על גז בטורים גבוהים...

אז אני חושב שבסופו של דבר אפשר לחכות ופשוט להחליף את המשאבה כשתיהיה תקלה רצינית או על פי תוכנית הטיפולים... לא ככה?

כמו המשפט שאומר.. אל תתקן משהו שעובד...:)

ליאור23
22-10-10, 16:12
לא ממליץ לך לחכות שמשאבת המים תקרוס, היא תקפיץ את הטיימינג והופה הלך הראש מנוע, עוד כמה אלפים שיתבזבזו להם, עדיף תקדים תרופה למכה.

danielkochin
22-10-10, 16:48
מסכים עם ליאור והכי חשוב להחליף בחלק מקורי ולא תחליפי.

Caveman
22-10-10, 18:49
לא רק עם המזגן גם אחרי נסיעה של שעה לחיצות ואפילו פחות האוטו מפעיל את המאוורר לכמה שניות לפעמים גם לחצי דקה.
ואת זה ראיתי שזה לא רק באוטו שלי.

לא אמור לקרות. לי לפחות זה מעולם לא קרה.
זה אולי קורה לפעמים אם אתה מניע מיד אחרי כיבוי, כאשר מאוד חם.

ליאור23
22-10-10, 19:38
לא אמור לקרות. לי לפחות זה מעולם לא קרה.
זה אולי קורה לפעמים אם אתה מניע מיד אחרי כיבוי, כאשר מאוד חם.

1+ לעיתים אחרי שאני מכבה את המנוע אחרי עבודה מאומצת טיפה ומניע כעבור זמן קצר המאוורר נכנס לפעולה בעוצמה הגבוהה יותר

Marshall
22-10-10, 20:44
אוקיי אני לפחות אבדוק ממה נובע רעש היללה הזה שסיפרתי עליו...
זה לא נשמע מהאיזור שהמשאבה נמצאת.. אבל בכל זאת..
ואם זאת המשאבה ברור שאני אחליף אותה בהקדם.. אני פשוט רוצה לחכות להחליף ביחד את הואריאטור (כי הוא עוד בסדר) חבל לשלם על העבודה הזאת פעמיים.. לא ככה?

עשיתי טיימינג לפני חודש וחצי ובדקו לי את כל האיזור ואמרו לי שהכל תקין..
החליפו רצועה מיסב ומותחן ואת המשאבה בדקו.. (את הציר שלה)..

תודה רבה לכם על החוות דעת זה באמת עוזר.. :)

ליאור23
22-10-10, 22:45
אם עשית טיימינג בתור יישור קו היית על הדרך מחליף משאבת מים, זה סך הכל עוד כמה מאות שקלים ואתה משלם רק על החלק כי זו אותה עבודה.

davidka
23-10-10, 00:13
אם עשית טיימינג בתור יישור קו היית על הדרך מחליף משאבת מים, זה סך הכל עוד כמה מאות שקלים ואתה משלם רק על החלק כי זו אותה עבודה.

עד היום יצא לי לעשות לא מעט טיימינגים אצל מספר מכונאים ויאמר לזכותם שאף אחד מהם לא חיפף בקטע של המשאבה. טיימינג עושים כל 90 אלף פלוס מינוס אז למה לא להחליף על הדרך גם משאבה אפילו אם היא נראית תקינה? מה עדיף, להשאיר אותה ופתאום לראות שהיא מתחילה לנזול אלף ק"מ אחרי הטימינג ואז לחזור על כל העבודה שוב? נראה הזוי. זה בדיוק כמו לעשות קלאץ' מבלי להחליף את מחזיר השמן האחורי של הקראנק.. המכונאי הנוכחי שלי לא מוכן לשמוע על קיצורי דרך. הוא אומר: "אני עושה עבודה פעם אחת בלבד ולא רוצה לראות אותך עד הטיפול הבא" והוא צודק. אבל כנראה שיש כאלה שכן רוצים שיחזרו אליהם עם תקלות חוזרות כדי לעשות רווחים כפולים.

orenhazan
23-10-10, 10:38
עד היום יצא לי לעשות לא מעט טיימינגים אצל מספר מכונאים ויאמר לזכותם שאף אחד מהם לא חיפף בקטע של המשאבה. טיימינג עושים כל 90 אלף פלוס מינוס אז למה לא להחליף על הדרך גם משאבה אפילו אם היא נראית תקינה? מה עדיף, להשאיר אותה ופתאום לראות שהיא מתחילה לנזול אלף ק"מ אחרי הטימינג ואז לחזור על כל העבודה שוב? נראה הזוי. זה בדיוק כמו לעשות קלאץ' מבלי להחליף את מחזיר השמן האחורי של הקראנק.. המכונאי הנוכחי שלי לא מוכן לשמוע על קיצורי דרך. הוא אומר: "אני עושה עבודה פעם אחת בלבד ולא רוצה לראות אותך עד הטיפול הבא" והוא צודק. אבל כנראה שיש כאלה שכן רוצים שיחזרו אליהם עם תקלות חוזרות כדי לעשות רווחים כפולים.

מסכים איתך לחלוטין אני תמיד מחליף חלקים שנמצאים על הדרך זאת אומרת במסגרת העבודה או הפירוק שאני מבצע. זה חוסך הרבה פירוקים עתידיים וגם חיסכון בכסף כי לפעמים מחיר החלק זניח לעומת מחיר העבודה שצריך לבצע.

Marshall
24-10-10, 02:13
גם אני מסכים איתכם... אבל את הרכב הזה עוד לא הכרתי טוב מכאנית כשהתחלתי עם היישור קו... והטיימינג היה על ההתחלה... את המשאבה באמת בדקו.. שאין לה חופש במיסב.. ואת הלחץ שלה.. ואמרו לי שהיא תקינה ושאני לא חייב להחליף אותה... וזה לא עניין של לסיים את העבודה כמו שהמכונאי הנוכחי שלך אמר... זה אם צריך להחליף או לא... מצד אחד למוסך בעיקרון יש אינטרס להרוויח או לעזור להקדים תקלה והם היו יכולים להגיד לי להחליף גם את המשאבה וגם את הוואריאטור... אבל מצד שני זה קצת שטות להגיד "אם אני פותח את האיזור אז נסיים איתו לגמרי.." זה לא תמיד נכון וזה לפעמים מיותר וזללני!

אם לואריאטור יש עוד 15000 אלף ק"מ לחיות
ולמשאבה שלי עוד 10000 ק"מ לחיות..
אז אני אחליף את המשאבה ביחד עם הואריאטור בעוד 10000 ק"מ..

אבל סתם להחליף חלקים שהם תקינים?! זאת הפדנטיות... וגם אני פדנט רצח אבל אל תגזימו... יש מצב שאתם צודקים אבל זה הכל תלוי... אין צורך להחליף את כל החלקים של אותו איזור שפותחים.. צריך לעבוד עם הראש.. תלוי מה המצב של החלקים..

אז אם פתחנו ראש מנוע בגלל אטם ראש שצריך להחליף אז בואו נחליף גם שסתומים שלא במצב חדש כי הלוא גם ככה עוד 50000 אלף הם ילכו לעזעזל.. אז מה נפתח ראש גם עכשיו וגם עוד 50000 אלף?! כן! לפעמים אין סיבה להחליף סתם כי זה לא במצב חדש או כי כבר פתחנו את האיזור... אין צורך לתקן מה שעובד!

וזאת דעתי.. אבל תמיד טוב לשמוע דעת אחרים :)

davidka
24-10-10, 07:18
marshall:
קודם כל זה לא רע להיות פדנט. לא מזיק אף פעם.
דבר נוסף: במכונאות יש תיקונים/טיפולים שקשורים אחד בשני "קשר דם" אם תרצה לקרוא לזה ככה ולא בכדי. המציאות לימדה את המכונאים וגם את היצרנים שככה עובדים ואלה גם ההוראות.
בטיימינג מחליפים גם משאבה ומותחנים. למה מותחנים? אולי נשאיר אותם אם הם בסדר? לא! לא נשאיר אותם.
אולי גם לא נעשה רצועת טיימינג בכלל? הרי במנועי 1.2 8 שסתומים של פיאט פונטו אין נזק לשסתומים אם הרצועה נקרעת. אז בוא ניסע עד שהרצועה תיקרע. למה להחליף סתם.....
כשעושים קלאץ' מחליפים מחזיר שמן אחורי. הוא לא נוזל... למה לגעת? ככה. מחליפים ואין כאן שיקול דעת בכלל.
כשעושים רינגים חובה לעשות גם לאגרים תחתונים גם אם אין נקישות. לא תחליף? הנקישות יגיעו...
שורה תחתונה: ישנם רכיבים שבגלל כמות העבודה שצריך כדי להגיע אליהם, מחליפים אותם בלי קשר לזה אם הם תקינים או לא. יש עוד דוגמאות אבל לא עולה לי כרגע לראש.

orenhazan
24-10-10, 18:45
marshall:
קודם כל זה לא רע להיות פדנט. לא מזיק אף פעם.
דבר נוסף: במכונאות יש תיקונים/טיפולים שקשורים אחד בשני "קשר דם" אם תרצה לקרוא לזה ככה ולא בכדי. המציאות לימדה את המכונאים וגם את היצרנים שככה עובדים ואלה גם ההוראות.
בטיימינג מחליפים גם משאבה ומותחנים. למה מותחנים? אולי נשאיר אותם אם הם בסדר? לא! לא נשאיר אותם.
אולי גם לא נעשה רצועת טיימינג בכלל? הרי במנועי 1.2 8 שסתומים של פיאט פונטו אין נזק לשסתומים אם הרצועה נקרעת. אז בוא ניסע עד שהרצועה תיקרע. למה להחליף סתם.....
כשעושים קלאץ' מחליפים מחזיר שמן אחורי. הוא לא נוזל... למה לגעת? ככה. מחליפים ואין כאן שיקול דעת בכלל.
כשעושים רינגים חובה לעשות גם לאגרים תחתונים גם אם אין נקישות. לא תחליף? הנקישות יגיעו...
שורה תחתונה: ישנם רכיבים שבגלל כמות העבודה שצריך כדי להגיע אליהם, מחליפים אותם בלי קשר לזה אם הם תקינים או לא. יש עוד דוגמאות אבל לא עולה לי כרגע לראש.


אכן הסבר ממצה. לא יכולתי להסביר יותר טוב. מסכים עם כל מילה.
ולראיה ה HGT שלי נסעה כבר רבע מיליון קילומטר ללא שום בעיה או תקלה.

Marshall
24-10-10, 19:16
marshall:
קודם כל זה לא רע להיות פדנט. לא מזיק אף פעם.
דבר נוסף: במכונאות יש תיקונים/טיפולים שקשורים אחד בשני "קשר דם" אם תרצה לקרוא לזה ככה ולא בכדי. המציאות לימדה את המכונאים וגם את היצרנים שככה עובדים ואלה גם ההוראות.
בטיימינג מחליפים גם משאבה ומותחנים. למה מותחנים? אולי נשאיר אותם אם הם בסדר? לא! לא נשאיר אותם.
אולי גם לא נעשה רצועת טיימינג בכלל? הרי במנועי 1.2 8 שסתומים של פיאט פונטו אין נזק לשסתומים אם הרצועה נקרעת. אז בוא ניסע עד שהרצועה תיקרע. למה להחליף סתם.....
כשעושים קלאץ' מחליפים מחזיר שמן אחורי. הוא לא נוזל... למה לגעת? ככה. מחליפים ואין כאן שיקול דעת בכלל.
כשעושים רינגים חובה לעשות גם לאגרים תחתונים גם אם אין נקישות. לא תחליף? הנקישות יגיעו...
שורה תחתונה: ישנם רכיבים שבגלל כמות העבודה שצריך כדי להגיע אליהם, מחליפים אותם בלי קשר לזה אם הם תקינים או לא. יש עוד דוגמאות אבל לא עולה לי כרגע לראש.

גם אני פדנט מר דויד..
אתה לקחת את מה שאמרתי וניפחת את זה עד כדי טימטום... לגבי המשאבה אני הסכמתי איתך וכתבתי שלא הכרתי את הרכב מכאנית כשהטיימינג נעשה ואם הייתי יודע את זה הייתי אומר להם להחליף... כרגע לאחר שהטיימינג בוצע אני לא מתכוון ללכת ולהחליף משאבה כל עוד היא תקינה כי אני רוצה להחליף גם את הואריאטור כשהוא יתחיל להרעיש... אז כשהמשאבה תעשה בעיה או הואריאטור יצטרך החלפה אני יעשה את שניהם.. לעשות עכשיו החלפה למשאבה כשהיא עובדת חודשיים לאחר שבוצע טיימינג זאת כבר לא פדנטיות.. זה גובל בבעיה פסיכולוגית.. בטיימינג אין חובת החלפת משאבה.. רק מותחן ומיסב.. ברור שכדאי בגלל העבודה אבל אין חובה.. וברור שצריך לעבוד עלפי תוכנית טיפולים שמן הסתם בתוכנית טיפולים כתוב.. "לבדוק תקינות רצועת תזמון" את זה אני יודע וכל נהג חדש יודע שצריך לעבוד עלפי תוכנית טיפולים.. אז מה בעצם ניסית להסביר? חוץ מלנפח את מה שאמרתי כדי שתוכל לתת הסברים מורחבים ולנסות לעשות ממני מטומטם?

orenhazan
24-10-10, 19:36
גם אני פדנט מר דויד..
אתה לקחת את מה שאמרתי וניפחת את זה עד כדי טימטום... לגבי המשאבה אני הסכמתי איתך וכתבתי שלא הכרתי את הרכב מכאנית כשהטיימינג נעשה ואם הייתי יודע את זה הייתי אומר להם להחליף... כרגע לאחר שהטיימינג בוצע אני לא מתכוון ללכת ולהחליף משאבה כל עוד היא תקינה כי אני רוצה להחליף גם את הואריאטור כשהוא יתחיל להרעיש... אז כשהמשאבה תעשה בעיה או הואריאטור יצטרך החלפה אני יעשה את שניהם.. לעשות עכשיו החלפה למשאבה כשהיא עובדת חודשיים לאחר שבוצע טיימינג זאת כבר לא פדנטיות.. זה גובל בבעיה פסיכולוגית.. בטיימינג אין חובת החלפת משאבה.. רק מותחן ומיסב.. ברור שכדאי בגלל העבודה אבל אין חובה.. וברור שצריך לעבוד עלפי תוכנית טיפולים שמן הסתם בתוכנית טיפולים כתוב.. "לבדוק תקינות רצועת תזמון" את זה אני יודע וכל נהג חדש יודע שצריך לעבוד עלפי תוכנית טיפולים.. אז מה בעצם ניסית להסביר? חוץ מלנפח את מה שאמרתי כדי שתוכל לתת הסברים מורחבים ולנסות לעשות ממני מטומטם?

סליחה שאני מתערב אבל לפי דעתי לא הבנת את דויד הוא לא התכוון שבכל החלפת רצועת תיזמון תחליף משאבת מים גם אני חושב שזה מיותר אפילו אצלי החלפתי את המשאבה רק ב 200K.
הוא התכוון לדבר אחר לגמרי וזה נכון מאוד לעשות כך וזה לא קשור לפדנטיות או לא אלא לחסוך המון כאב ראש אחר כך.
לדוגמה בהחלפת מצמד לא להחליף מחזיר שמן שעולה 40 שקל זאת שטות גדולה ואחרי זה משלמים רק על עבודה 1000 שקל בשביל להחליף את אותו מחזיר שמן.
עם כל הכבוד ליידע שלך יש הרבה דברים שיש לך ללמוד עוד ואתה לא צריך לתקוף חבר בפורום שהביע את דעתו והיא נכונה לגמרי. וכך כל מוסך מקצועי צריך לנהוג אבל לצערי הרבה מעדיפים שתבוא שוב והם ירויחו שוב את העבודה.אני מכיר מוסכים שנוהגים כך וזה מצער מאוד.
בתוכנית הטיפולים שהייצרן מנפק לא יהיה כתוב שבמידה ואתה מחליף מצמד אז אתה צריך לבדוק או להחליף את המחזיר שמן תוכנית הטיפולים של הייצרן מתייחסת רק לטיפולים השגרתיים ולא למה שיש על הדרך. פה המוסך צריך להגדיל ראש ולהציע לך להחליף את אותו החלק אפילו אם הוא תקין לגמרי וזה נתון לשיקולך.
לגבי הרכב שלך אם הוא היה אצלי דבר ראשון הייתי מציע להחליף משאבת מים מכיוון שברכב היו מים מהברז ומבחינתי גם משאבה שעבדה רק 40K עם מים מהברז שווה החלפה ולו רק מהספק שהיא לא תקינה.על אחת כמה וכמה שבוצע ברכב החלפת רצועת תיזמון.
אין ספק ואתה תראה את זה שעדיין יש לך בעיה ברכב המאווררים במהירות הגבוהה ב HGT נכנסים בצורה נדירה למדי ולא שאני נותן גז לסל"ד מסויים. אתה רוצה לחכות תחכה אבל אם ביום חמסין הרכב שלך יתחמם ויילך ראש מנוע דבר שקורה ב HGT בשניות מעטות. אל תבוא בטענות לאף אחד אלא לעצמך.
לסיכום אנחנו מנסים לעזור לך ואין צורך להתלהם ולחשוב שמישהו מנסה להוציא אותך מטומטם כי תאמין לי שזה בכלל לא כך.
I REST MY CASE

ליאור23
24-10-10, 19:46
מרשל, אם יש פה מישהו שאתה צריך לקחת את הדברים שלו בכל הרצינות זה של אורן, לא אני ולא אף אחד פה מתקרבים לרמת ההכרה והידע שלו ברכב הזה, אין צורך לתקוף אף אחד, כי אתה באת בבקשה לעזרה ומנסים לעזור לך.
וסליחה שאני אומר את זה אבל אם אתה תחכה שכל חלק יתקרב לסוף חייו אז אתה תאכל הרבה הרבה חצץ עם האוטו הזה. מתי שעושים טיימינג אז מחליפים על הדרך מחזירי שמן, תופסנים,וריאטור וגם אטם מכסה שסתומים, ככה אני עשיתי בפעם האחרונה ואם הרכב יהיה אצלי בפעם הבאה אז ככה אני אעשה שוב.

orenhazan
24-10-10, 20:11
מרשל, אם יש פה מישהו שאתה צריך לקחת את הדברים שלו בכל הרצינות זה של אורן, לא אני ולא אף אחד פה מתקרבים לרמת ההכרה והידע שלו ברכב הזה, אין צורך לתקוף אף אחד, כי אתה באת בבקשה לעזרה ומנסים לעזור לך.
וסליחה שאני אומר את זה אבל אם אתה תחכה שכל חלק יתקרב לסוף חייו אז אתה תאכל הרבה הרבה חצץ עם האוטו הזה. מתי שעושים טיימינג אז מחליפים על הדרך מחזירי שמן, תופסנים,וריאטור וגם אטם מכסה שסתומים, ככה אני עשיתי בפעם האחרונה ואם הרכב יהיה אצלי בפעם הבאה אז ככה אני אעשה שוב.

ליאור תודה על הפירגון.

davidka
24-10-10, 20:33
לא הייתה כל כוונה להציג אותך כמטומטם ואם הבנת את זה ככה אז אני מתנצל על כך.
אולי הייתי אגרסיבי מידי בהודעה אבל זה רק בגלל שכואב לי לראות איך יותר מידי מוסכים עושים עבודה חלקית ו/או גרועה. אני בן 41 ולא נולדתי עם ידע במכוניות אבל הגיל והניסיון עושים את שלהם וגם אני במהלך השנים אכלתי לא מעט ח(ר)א מכל מיני כאלה שקוראים לעצמם בעלי מקצוע. כל כוונתי היא לתרום מהניסיון המועט שיש לי בכדי שאחרים יחסכו מעצמם זריקת כסף וזמן. הכדור בידיים שלך.

ערב טוב.

Marshall
24-10-10, 21:17
ההודעה שלך באמת נשמעה קצת אגרסיבית ועכשיו שאני מבין את כוונתך אז תסלח גם לי אם נשמעתי תוקפני..

אחד הדברים שאני לא אוהב בפורומים זה שיש אנשים שלא באים עם כוונה ללמד, לעזור ולתרום אלה עם כוונה להציג את הידע שלהם על ידי כך שהם מנסים להציג אחרים כמטומטמים וזה בנוסף להרחבות בהסברים ללא צורך אלה רק כדי לחזק את הרמז הזה..

בכל מקרה אז חשבתי שאתה מאלה לרגע.. אבל אני חוזר בי.. :)

טוב אם לחזור לנושא אז כרגע אני אחכה עם המשאבה.. אם אני יראה שינוי כלשהו במד חום שהוא לא תקין או במאווררים שנכנסים שלא כצורך אז אני אבדוק את העניין במוסך..

מה שמעניין אותי עכשיו זה שהחלפתי קלאץ' ומעניין אם הם החליפו לי את המחזיר שמן כמו שכתבתם...
נגיד ויש נזילה מהמחזיר שמן הזה.. היכן הוא נמצא ואיך אפשר לראות אם יש נזילה?

Caveman
24-10-10, 21:19
רק בואו לא ניסחף כן? :)
לא חייבים להחליף ווריאטור בכל החלפת רצועת תזמון...

Marshall
24-10-10, 21:25
זה בדיוק מה שהתכוונתי... שכן צריך לעשות שיקול.. וגם אם פותחים איזור שמצריך הרבה עבודה.. עדיין.. כמה נשלם בשביל כל הטיפול בגלל רכיב אחד שצריך להחליף.. ?! חח :)

ליאור23
24-10-10, 21:27
בכיף אורן, מגיע לך!
למה לא?
הרי טיימינג עושים פעם ב60 אלף(לפחות אני), ו60 אלף זה סביר לוריאטור, לראיה אצלי הוריאטור הוחלף בפעם האחרונה ב50 אלף קילומטר ואני החלפתי עכשיו ב140 אלף והוא היה רועש מאוד מאוד, ולמרות שהרעש לא מהווה אינדיקציה ממשית לגבי התפקוד שלו, עדיין לדעתי 60 אלף זה מספיק זמן לוריאטור

davidka
24-10-10, 21:48
מה שמעניין אותי עכשיו זה שהחלפתי קלאץ' ומעניין אם הם החליפו לי את המחזיר שמן כמו שכתבתם...
נגיד ויש נזילה מהמחזיר שמן הזה.. היכן הוא נמצא ואיך אפשר לראות אם יש נזילה?

המחזיר האחורי נמצא מאחורי גלגל התנופה בצד של המנוע שאליו מתחבר הגיר.
אם יש נזילה במחזיר האחורי, צריך להוריד גיר בשביל להחליפו וזה חתיכת עבודה. קשה לזהות שהנזילה היא משם כי כל העסק מוסתר מהעין והשמן יכול לעשות טיול ולצאת מאזור אחר ולא תדע שזה משם. אם הקלאץ' פתאום מתחיל להחליק, תדע שזה זה...

אני מנסה לקצר כמה שיותר,
מקווה שלא חפרתי לך :)

Marshall
24-10-10, 23:40
חח קיבלתי את העקיצה אם הבנתי אותך נכון...

טוב תודה בכל אופן אני אשאל אותם במוסך אם הם עשו עם זה משהו.. למרות שאין לי נזילות שמן..

Caveman
25-10-10, 00:28
בכיף אורן, מגיע לך!
למה לא?
הרי טיימינג עושים פעם ב60 אלף(לפחות אני), ו60 אלף זה סביר לוריאטור, לראיה אצלי הוריאטור הוחלף בפעם האחרונה ב50 אלף קילומטר ואני החלפתי עכשיו ב140 אלף והוא היה רועש מאוד מאוד, ולמרות שהרעש לא מהווה אינדיקציה ממשית לגבי התפקוד שלו, עדיין לדעתי 60 אלף זה מספיק זמן לוריאטור

הווריאטור יכול לעבוד גם יותר זמן אם דואגים להשתמש בשמן איכותי ולרענן אותו כל 10,000 ק"מ.
זה גם תלוי מתי אתה עושה טיימינג. אצלי זה יוצא אחת ל3 שנים, שזה בערך 40,000 ק"מ לפי הנסועה שלי, ככה שאני לפי התכנון אחליף אחת לשני טיימינגים (בינתיים החלפתי רק פעם אחת).

אחלה מילה, טיימינגים :)

orenhazan
25-10-10, 07:17
הווריאטור יכול לעבוד גם יותר זמן אם דואגים להשתמש בשמן איכותי ולרענן אותו כל 10,000 ק"מ.
זה גם תלוי מתי אתה עושה טיימינג. אצלי זה יוצא אחת ל3 שנים, שזה בערך 40,000 ק"מ לפי הנסועה שלי, ככה שאני לפי התכנון אחליף אחת לשני טיימינגים (בינתיים החלפתי רק פעם אחת).

אחלה מילה, טיימינגים :)

גדעון להחליף וריאטור פעם ב 80K זה אכן מספק לחלוטין.בתנאים של שמן איכותי הוא יכול להחזיק גם 120K לאלה שמחליפים רצועת תיזמון כל 60K וזה מה שעושים רובם.
אני אישית מחליף כל 60K רצועת תיזמון ווריאטור אבל זה מתוך רצון לשמוע את הרעש שלו כמה שפחות.