davidka
07-10-10, 08:59
שלום לחברי הפורום הנכבדים.
משיטוטיי בפורום נוכחתי שהודעות רבות מתייחסות לבעיות התחממות של מכוניות פיאט.
אבא שלי הוא חשמלאי רכב בפנסיה, מוותיקי החשמלאים בראשל"צ. לפני מספר שנים הוא הגה רעיון יפה שכרגע כבר מיושם בפונטו שלי. הרעיון הוא לדעת בכל רגע נתון, מתי המאוורר אמור להיכנס לעבודה והאם הוא ב א מ ת מסתובב. (כי יכול להיות מצב שהוא מקבל פיקוד אבל בפועל לא מסתובב שזו בעיה שרוצים לעלות עליה מיד).
הרעיון בא לידי ביטוי בהתקנת שתי נוריות לד קטנות. במקרה שלי, אחת אדומה ואחת ירוקה.
האדומה נדלקת בעת פקודת ההדלקה של המאוורר ואותה ממש לא קשה לחבר.
המנורה השניה היא כל הטריק ובעצם מחוברת בדיודה למאוורר בצורה כזו שרק כאשר הוא מסתובב, הוא מחזיר לה מתח הפוך ומדליק אותה.
לכן, מצב נורמלי הוא שברגע שהמנורה האדומה נדלקת, מיד אחריה אמורה להידלק גם הירוקה ואז הכל רגוע וסבבה. אם האדומה נדלקת והירוקה לא - יש לנו מספיק זמן לעמוד בצד ולבדוק מדוע המאוורר לא מסתובב וכך לחסוך התחממות מיותרת שתקרה קרוב לוודאי כמה דקות אחר כך.
אין לי את הסכימה של החיבור שאבא שלי עשה, אני רק יודע שמדובר בדיודה שגורמת למנוע המאוורר להחזיר מתח ולהדליק את המנורה. אם תרצו, אני יכול לברר איתו יותר לעומק.
נראה לי דבר הכרחי למניעת התחממות כתוצאה מכשל מנוע מאוורר.
משיטוטיי בפורום נוכחתי שהודעות רבות מתייחסות לבעיות התחממות של מכוניות פיאט.
אבא שלי הוא חשמלאי רכב בפנסיה, מוותיקי החשמלאים בראשל"צ. לפני מספר שנים הוא הגה רעיון יפה שכרגע כבר מיושם בפונטו שלי. הרעיון הוא לדעת בכל רגע נתון, מתי המאוורר אמור להיכנס לעבודה והאם הוא ב א מ ת מסתובב. (כי יכול להיות מצב שהוא מקבל פיקוד אבל בפועל לא מסתובב שזו בעיה שרוצים לעלות עליה מיד).
הרעיון בא לידי ביטוי בהתקנת שתי נוריות לד קטנות. במקרה שלי, אחת אדומה ואחת ירוקה.
האדומה נדלקת בעת פקודת ההדלקה של המאוורר ואותה ממש לא קשה לחבר.
המנורה השניה היא כל הטריק ובעצם מחוברת בדיודה למאוורר בצורה כזו שרק כאשר הוא מסתובב, הוא מחזיר לה מתח הפוך ומדליק אותה.
לכן, מצב נורמלי הוא שברגע שהמנורה האדומה נדלקת, מיד אחריה אמורה להידלק גם הירוקה ואז הכל רגוע וסבבה. אם האדומה נדלקת והירוקה לא - יש לנו מספיק זמן לעמוד בצד ולבדוק מדוע המאוורר לא מסתובב וכך לחסוך התחממות מיותרת שתקרה קרוב לוודאי כמה דקות אחר כך.
אין לי את הסכימה של החיבור שאבא שלי עשה, אני רק יודע שמדובר בדיודה שגורמת למנוע המאוורר להחזיר מתח ולהדליק את המנורה. אם תרצו, אני יכול לברר איתו יותר לעומק.
נראה לי דבר הכרחי למניעת התחממות כתוצאה מכשל מנוע מאוורר.