התחבר

View Full Version : פונטו ספייס 2001, טורים "נופלים" לסרק מתחת ל-2500 סל"ד


fugazi
05-10-10, 11:51
שלום רב,

כשהרכב עומד בניוטרל, לא ניתן להחזיק את הטורים ב-2500 סל"ד (לדוגמא- בדיקת גזים בטסט), מעל 3000 סל"ד אין בעייה, אבל אם מנסים לרדת ל-2500 סל"ד, הטורים "נופלים" בבת אחת ל- 800-900 סל"ד כאילו הרפיתי מן הדוושה.
נכשלתי בטסט מסיבה זו - כי לא הצלחתי לשמור על טורים יציבים, המכונאי שלי בדק את האוטו ואמר שאין מצב שהרכב לא עובר בדיקה כי אין שום בעיה של פליטת מזהמים.
הפיתרון הזמני היה הפעלת מזגן! מסתבר שכשהמזגן ברכב פועל, הטורים לא נופלים!
יש למישהו מושג אם זו "תכונה" ידועה של הדגם? (2001 8 שסתומים גיר ידני)
האם מישהו יכול להסיק מה"פתרון" של הפעלת מזגן, מה הבעייה?

תודה מראש!

Or Layzer
05-10-10, 13:48
אחרים תקנו אותי אם אני טועה אבל :

שהמזגן פועל הרכב צורך דלק, צריכת דלק משמע פעילות של המנוע מה שמשאיר את התורים שלך גבוהים .

matanmelman
05-10-10, 20:29
גם לי יש את אותה הבעייה,המוסכניק שלי ניסה להחליף חוטי הצתה וגם מצערת והמצב לא השתנה.
לא עברתי טסט בגלל זה ומאז אני תמיד משתמש במזגן כדי להחזיק בסל"ד.

yair068
05-10-10, 20:33
חיישן חמצן תקול נקודה

fugazi
05-10-10, 21:19
חיישן חמצן תקול נקודה

תודה על התשובה יאיר, האם תקלה כזו לא עשויה להפריע לדברים אחרים כגון:
פליטת גזים? (יצא תקין בטסט).
צריכת דלק?

ועוד שתי שאלות בבקשה:
האם החלפת החיישן זה סיפור יקר?
ולהשכלה כללית, איך משפיעה הפעלת המזגן במקרה כזה?

תודה מראש!

fugazi
05-10-10, 21:25
גם לי יש את אותה הבעייה,המוסכניק שלי ניסה להחליף חוטי הצתה וגם מצערת והמצב לא השתנה.
לא עברתי טסט בגלל זה ומאז אני תמיד משתמש במזגן כדי להחזיק בסל"ד.

תודה על התגובה - עכשיו אני יודע שזו כנראה מחלה נפוצה, המכונאי שלי החזיר אותי הבייתה - אמר שהוא בטוח שחוטי ההצתה תקינים ולא צריך להחליף.
לגביי בית מצערת - הוא אמר שיש מצב, אבל הוא רוצה לבדוק איך זה בפונטו אחרת לפני שהוא מכניס אותי להוצאות.
הוא לא מומחה לפונטו אבל בחור הגון , קיבלתי תגובה מיאיר שחיישן חמצן תקול אז יש תקווה, מחר אתקשר אליו בנושא - אין כמו הפורום הזה!

Lexxxa
05-10-10, 21:39
חיישן של בוש עולה בסביבות 500 ש"ח

simon377
06-10-10, 06:19
חיישן חמצן תקול נקודה

אתה קובע את זה בכזאת נחרצות כאילו חיברת סורק :)

למיטב ידיעתי ונסיוני- התופעה בפונטו דור שני ידועה.

שום תקלה, פשוט המחשב מתערב ולכן לא תצליח להעלות עד 2500 וזהו. או שזה לא יעלה לאן שאתה רוצה או שזה יעבור את זה.

הפתרון?
להעלות ל-3000 +- ומשם להוריד בעדינות וברגש. (דורש תרגול)
אגב, גם ב2800 אפשר לעשות את הבדיקה, לא חייב 2500 עגול.
(מנסיון של 2 טסטים בפונטו שלי ועוד אחד של חבר)

yair068
06-10-10, 14:57
האם חיבור לסורק יתן מענה האם חיישן תקול אז מנסיוני זה לא ודאי.
במקרה הייתה לי תקלה דומה קופי וניגשתי לאלי ודושי והתחברתי למחשב מה הייתה מסקנתו.
כמו כן נבדקה בדיקת גזים ונמצא שחיישן חמצן תקין.
לאחר בדיקה נאמר לי שצריך להחליף מחשב ואינגקטורים ואת זה הייתי בטוח שזה לא נכון.
נסעתי עם תקלה זאת בידיעה שחיישן חמצן תקין .
יום אחד החלטתי שהחיישן לא תקין והחלפתי אותו ומאז הכל תקין.
אין לי טענות לא לאלי ודושי מכיוון שאני חוזר לכותרת שסורק כנראה לא מראה בוודאות האם חיישן תקול או לא.
לעניינינו פותח השירשור מתאר בעייה של יציבות הטורים גבוהים ובנמוכים ומראה בעייה של תיזמון תערובת דלק אויר לא תקינה ומי שאחראי על זה במיוחד חיישן חמצן.
ז"א זה השלב הראשוני לדעתי לבדיקה .
אם ירצה יש לי חיישן נוסף יקפוץ אליי נחבר ונראה .
כמו כן עדכן בהמשך הטיפול.

fugazi
06-10-10, 17:41
האם חיבור לסורק יתן מענה האם חיישן תקול אז מנסיוני זה לא ודאי.
במקרה הייתה לי תקלה דומה קופי וניגשתי לאלי ודושי והתחברתי למחשב מה הייתה מסקנתו.
כמו כן נבדקה בדיקת גזים ונמצא שחיישן חמצן תקין.
לאחר בדיקה נאמר לי שצריך להחליף מחשב ואינגקטורים ואת זה הייתי בטוח שזה לא נכון.
נסעתי עם תקלה זאת בידיעה שחיישן חמצן תקין .
יום אחד החלטתי שהחיישן לא תקין והחלפתי אותו ומאז הכל תקין.
אין לי טענות לא לאלי ודושי מכיוון שאני חוזר לכותרת שסורק כנראה לא מראה בוודאות האם חיישן תקול או לא.
לעניינינו פותח השירשור מתאר בעייה של יציבות הטורים גבוהים ובנמוכים ומראה בעייה של תיזמון תערובת דלק אויר לא תקינה ומי שאחראי על זה במיוחד חיישן חמצן.
ז"א זה השלב הראשוני לדעתי לבדיקה .
אם ירצה יש לי חיישן נוסף יקפוץ אליי נחבר ונראה .
כמו כן עדכן בהמשך הטיפול.

בבדיקת מחשב לא נרשמו שום תקלות, מצד שני יש לי נסיון עם חיישן גל ארכובה שלא רשם תקלה במחשב אבל זייף קריאה כשהמנוע חם וגרם לכיבוי המנוע ברמזורים - החלפה שלו פתרה את הבעייה ולכן כנראה שהנסיון שלך עם תקלה דומה יכול לעזור לי.
לגבי התגובה של SIMON, עדינות לא תעזור כאן, הטורים פשוט נופלים בבת אחת, אין כאן זיוף או שפיל - פשוט נפילה בבת אחת.
השאלה שלי היא האם חיישן חמצן תקול יתבטא רק בתקלה המאוד מסוימת הזו ולא בסימפטומים אחרים?

simon377
06-10-10, 19:18
חישן חמצן תקול יגרום לזיהום יתר, צריכת דלק מוגברת ומנורת אזהרה בלוח המחוונים.
נסה עם יותר רגש :)

yair068
06-10-10, 20:48
שמעון במצב מסויים ולא רק בחיישן זה אי אפשר לראות זיהום בבדיקת גזים נורת הזרקה לא תדלק צריכת הדלק תהייה מוגברת ב-20% אך בתערובת מסודרת..
אחפש את נושא השירשור בנושא ואערוך

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=7800&highlight=%F1%E9%E1%E5%E1%E9+%EE%F0%E5%F2

fugazi
06-10-10, 22:06
חישן חמצן תקול יגרום לזיהום יתר, צריכת דלק מוגברת ומנורת אזהרה בלוח המחוונים.
נסה עם יותר רגש :)
זיהום יתר לא נראה בבדיקת הגזים בטסט, בבדיקת גזים ראשונה נכשלתי על למבדה גבוהה (תערובת ענייה), המכונאי שלי אומר שיש אנשים שגורמים למצב הזה בכוונה כשהם יודעים שהאוטו שלהם מזהם ועלול להיכשל, ולכן "מעניים" את התערובת בשביל לקבל תמונת גזים יותר טובה בבדיקה, הוא חשב שהכשילו אותי בגלל שחשבו שאני מנסה ליפות את התוצאות כי כל הערכים האחרים בבדיקה היו תקינים.
כאמור, בבדיקה הראשונה לא יכולתי לשמור על סל"ד קבוע ואולי זה מה ששיגע את התוצאה.

בכל מקרה, לבדיקה השניה הגעתי אחרי שימוש בתוסף והדלקת מזגן (שלא כ"כ עוזרת לתוצאת הבדיקה), מה שאיפשר לי לשמור על 2500 סל"ד כמו שעון שוויצרי והבדיקה עברה חלק.
כמו שאמרתי, לא נדלקה שום נורית אזהרה ולא נרשמה תקלה במחשב, לעומת זאת בשבועות האחרונים נרשמה אכן עלייה בצריכת הדלק כך שהכיוון של חיישן החמצן מתחזק.

מישהו אבל יכול בכו"ז להסביר לי מה לעזאזל הקשר למזגן?:confused:

"נסה יותר רגש" זה שם של אחלה שיר - אבל אלה מבינות רק כוח אלה!!!:)

yair068
07-10-10, 10:51
המזגן צורך כח וכח זה אנרגיה לכן צריך לפצותו בעליית הטורים

fugazi
07-10-10, 11:25
המזגן צורך כח וכח זה אנרגיה לכן צריך לפצותו בעליית הטורים
סליחה שאני מקשה, אבל הפיצוי לפעולת המזגן מורגש בעיקר במצב סרק בשביל שהמנוע לא יכבה\ירעד כשהדוושה של הגז לא לחוצה, ואז אני רואה שבמצב סרק, הטורים עולים במעט מ-800 ל-900 סל"ד.
אני לא רואה איך זה משפיע על כך שאפשר להחזיק טורים ב-2500 סל"ד במקום שייפלו בצורה חדה במצב רגיל?

yair068
07-10-10, 12:09
אתה מתאר שני מיקרים
1.עליית טורים בפתיחת המזגן וזה תקין כמעט.
סל"ד תקין צ"ל 950 פתיחת מזגן 1000 .
2.אי החזקה של טורים האם רק בסרק.
ז"א תערובת לא תקינה שיכולה להוביל לחיישן חמצן במיוחד.חיישן טמפ'.איגקטורים .מחשב.
לבדיקת איגקטורים וחוטי הצתה הוצא כל פעם חוט הצתה ובדוק אם יש שינוי בסיבובי מנוע ורעידות.
לבדיקת חיישן חמצן הוצא את התקע ע"י קיר האש ובדוק יכול להיות שתצטרך לעשות ריסט למחשב בכדי שיזהה את השינוי ואז החיישן יעבוד על ברירת מחדל

ולשמעון המשורר כמו מוסכניק כיסיתי את כל האפשרויות

fugazi
07-10-10, 14:52
אתה מתאר שני מיקרים
1.עליית טורים בפתיחת המזגן וזה תקין כמעט.
סל"ד תקין צ"ל 950 פתיחת מזגן 1000 .
2.אי החזקה של טורים האם רק בסרק.
ז"א תערובת לא תקינה שיכולה להוביל לחיישן חמצן במיוחד.חיישן טמפ'.איגקטורים .מחשב.
לבדיקת איגקטורים וחוטי הצתה הוצא כל פעם חוט הצתה ובדוק אם יש שינוי בסיבובי מנוע ורעידות.
לבדיקת חיישן חמצן הוצא את התקע ע"י קיר האש ובדוק יכול להיות שתצטרך לעשות ריסט למחשב בכדי שיזהה את השינוי ואז החיישן יעבוד על ברירת מחדל

ולשמעון המשורר כמו מוסכניק כיסיתי את כל האפשרויות

תודה יאיר על התשובה המפורטת, אבדוק זאת במוסך שלי ואחזור לעדכן.