PDA

View Full Version : בעיות חום מנוע בפונטו 99'


ORC
01-10-10, 23:54
שלום לכולם, לפני כשבועיים קניתי פיאט פונטו שנת 99 והשבוע כבר נקלעתי לבעיה כאשר המיכל עיבוי התפוצץ, למזלי לא בנסיעה, ונפער בו חור, אין לי מושג למה זה קרה..ההשערה שלנו היא עייפות החומר, שזה גם נשמע הזוי משו
לצערי לא מצאתי מיכל עיבוי בפירוק ונאלצתי לקנות רדיאטור חדש ב500 שקל, הרכבתי אותו (לא אני, מכונאי רכב מהמשפחה) ואז התחלנו לראות שהאוטו מתחמם, המאוורר לא נכנס לעבוד בזמן, וכשהוא כבר נכנס, הוא לא מועיל. אין שום נזילה, לפי מישוש צינורות יש סירקולציה אולי מעט חלשה אבל לא בטוח.
בכל אופן לא מצאנו את הבעיה ואנחנו שוברים את הראש, הכל לכאורה נראה תקין. ייעצו לנו להחליף משאבת מים ויוניט , אבל זה מוזר לי כל לא הייתה בעייה חום בשבוע וחצי שהרכב ברשותי .
אודה לכם אם תייעצו לי בנושא, שברתי את הראש כבר

yulian1986
02-10-10, 00:08
חשוב לשים בתור נוזל קירור,את הקירור היעודי של פיאט הפרפאלו,דבר שני האם נוקז אוויר מהמערכת?

ORC
02-10-10, 00:18
אוויר נוקז , נוזל קירור בהתאם

Lexxxa
02-10-10, 01:19
מתי מאוורר נכנס לפעולה ?
במן שהרכב חם, שני צינורות של רדיאטור(עליון ותחתון) חמים?

יכול להיות טרמוסטט נתקע.

המאוורר שואב את האויר מבחוץ פנימה ?

מזגן מקורי ?

ORC
02-10-10, 12:21
המאוורר נכנס לפעולה כשמחוג של השעון חום מגיע ל210 , שזה תחילת האיזור האדום, וגם אז החום לא מפסיק לעלות.
הצינורות חמים, קיימת סירקולציה
אין לי באוטו תרמוסטט, הוציאו אותו
המאוורר מחובר נכון ושואב נכון
לא יודע מה לבדוק עוד

Lexxxa
02-10-10, 12:34
ניסית להפעיל את המאוורר קבוע (לצורך בדיקה האם מצליח לקרר)?

תקנה טרמוסטט, לא סתם מהנדסים דחפו אותו לשם.
תחליף יוניט הפעלת מאוורר, אבל לפני שאתה הולך לקנות תברר איזה יוניט יש לך.

כמה מאווררים יש ברדיאטור?
מאוורר בעל מהירות 1 או 2 מהירויות?
טרמוסטט ויוניט יעלו לך בסביבות 200 ש"ח (תחליפי).

נ.ב. עוד כמה פעמים תתן לחום להגיע לאזור אדום ותוכל להוסיף לרשימת תיקונים את השיפוץ של ראש מנוע.

r.a20
02-10-10, 12:47
1+ לLexxxa