vRS
29-09-10, 19:23
ביוני האחרון, יצאנו (אני ושלושה חברים) לטיול קצרצר באוסטריה וגרמניה.
המסע החל במינכן (שם נחתנו), שם לקחנו את הרכב השכור והמשכנו בדרכנו אל זלצבורג, אוסטריה. אחרי יומיים נעימים וקרירים באוסטריה, ארזנו והמשכנו בדרכנו חזרה צפונה, אל היער השחור ואל המלון הבא.
ביער השחור היינו יומיים (שנראו ארוכים משהו), משם המשכנו צפונה אל פרנקפורט.
בפרנקפורט יצא לנו לחוות את חווית המונדיאל בצורה מדהימה וכמובן שנתנו גיחה לרינג, גיחה להוקנהיים וגיחה למוזיאון סינסהיים לתחבורה ותעופה.
אבל עזבו שטויות, בואו ניתן לתמונות לדבר,
והפעם נתחיל דווקא ברכבים ששירתנו אותנו נאמנה במשך שבוע :)
שתיהן מיוצרות באיזור באווריה, אי שם בדרום גרמניה.
האחת באוורית גאה בעלת הנעה אחורית ומנוע שרירי, והשנייה בעלת הנעה קידמית וחבילת אבזור קרבית.
הראשונה: ב.מ.וו 320D (העדכנית), בעלת מנוע 2.0D עם צמד מגדשי טורבו (גיאומטריה משתנה) ומסילה משותפת.
העסק המספק לא פחות מ-184 כ"ס וכ-39 קג"מ בסל"ד אפסי.
כל זה משודך לתיבה ידנית (משובחת) בעלת 6 הילוכים ועובר לאספלט דרך הנעה אחורית בעלת בקרות מתנתקות באופן מלא (ושלל קללות ואזהרות בגרמנית).
כיאה למסורת החסכון החדשה, גם לבימרית יש מערכת "עצור וסע" מעצבנת, מרגיזה ומתנתקת. תודה לאל.
השנייה: אודי A4 AVANT, בעלת מנוע 2.0D עם מגדש טורבו (וגיאומטריה משתנה) ומסילה משותפת. העסק מספק לא פחות מ-140 כ"ס ו-32 קג"מ גם הם בסל"ד סופר נמוך.
זה משודך לתיבה ידנית (לא מבריקה, לצערי) בעלת 6 הילוכים ועובר לאספלו דרך הנעה קידמית ובקרות מתנתקות באופן חלקי (כיאה לוואגית החדשות).
גם כאן אנחנו נתקלים במערכת "עצור וסע" וגם כאן היא מרגיזה להחריד.
מזלנו שבשני הרכבים היא מתנתקת ברגע שהמזגן על הטמפ' הנמוכה ביותר,
או בעת לחיצה על הקלאץ' כמובן :p
ה-ב.מ.וו.
בנהיגה: מספקת חווית נהיגה בכמה רמות מעל האודי. היא מציעה זנב תוסס (עם בקרות מנותקת), נשלט וכיפי עד דמעות וצרחות :D
ההגה, המנוע, הגיר, הידיים - כולם מרגישים ויודעים מה קורה ואיך. ההגה הרגיש טיפה קליל ביחס לשל האודי, אך סיפק רמת מידע גבוה יותר.
הבלמים גילו כושר בלימה מעולה (רק מפחיד שמאחור ישנם בלמים גדולים מאשר הקידמיים, ועל רטוב, כל בלימה מביאה לעצבנות מצד הזנב - בעיקר במהירויות תלת ספרתיות).
למרות שהיא צויידה בצמיגים יחסית צרים ובעלי חתך גבוה (205/55/16), היא סיפקה אחיזה טובה ונסיעה מהירה (בכל מצב) הרגישה בטוחה להפליא.
והמנוע - כן, המנוע. חברים, הוא פשוט מדהים. כוח זמין בכל רגע ולכל קשת הסל"ד. מנוע מאוד עקשן וחי אשר לא מפריע לו להגיע ל-5000 סל"ד ולא מרגיש נפילת כוח, בניגוד למנועי דיזל אחרים. פשוט מנוע פנינתי.
כמובן שצריכת הדלק הייתה לא רעה, אבל רק בנסיעות הרגועות :D
בנסיעה: נוחות הנסיעה שלה (כיאה לבימריות) פשוט נוקשה, גם בכבישי גרמניה המשובחים. היא מעט מקפצת ותמיד תיידע את החוליות בכל אבן קטנטנה שעל הכביש.
המושבים אינם מושלמים (למרות תמיכה די טובה בכל הגוף) והכאב אמר את דבריו לאחר נסיעות ארוכות. אבל באמת ארוכות.
מרווח הפנים נחות משל האודי, בעיקר מאחור. מקדימה הסאן רוף גזל ממרווח הראש ומאחורה מנהרת ההנעה גורעת ממרחב הרגליים באופן די מציק.
האיבזור היה טוב בהרבה ממה שמוכר לנו מה-3 המקומית, ורק מושבי עור חסרו לחלקינו. לי אישית - ממש לא. המושבים חצי/חצי היו נעימים בהחלט. לא הייתי מתנגד למושבי הספורט (האופציונלים) ולקיט M, רק בטח הגב יתלונן עוד יותר מבחינת טיב הנסיעה :(
אציין לחיוב גם את רמת העידון והשקט בתא הנוסעים. תענוג.
סיכום: תארזו לי אחת. אני מוכן "להסתפק" ב-320D, היא בהחלט מרשימה מכל הבחינות ומציעה חווית נהיגה משעשעת להפליא.
חבל שכל החבילה הזו מצורפת לעיצוב שלא כולם מחבבים ומצטרפת לכך נוחות נסיעה מאוד קשיחה ולא נעימה לכולם.
http://img839.imageshack.us/img839/8871/24528686.jpg
http://img816.imageshack.us/img816/9277/20504567.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/8420/49665078.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/789/20944472.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/7814/31404225.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/2690/71706976.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/3884/49770522.jpg
ה-אודי.
בנהיגה: האודי אינה חזקה בתחום ההנאה מנהיגה, היא נופלת בצורה מורגשת מהב.מ.וו.
ההגה מקבל משקל נכון מאוד (יותר טוב משל הב.מ.וו), אך הוא מרגיש מנותק והרבה פחות אינפורמטיבי.
כמו אצל המתחרה, גם האודי זוכה לבלמים מצויינים עם כושר בלימה מעולה - גם אחרי התעללות בכבישי נהיגה שונים (נספר על זה בהמשך).
האחיזה המרשימה מאוד וזה הסעיף היחידי בו גוברת האודי (בקלות) על פני הב.מ.וו. הרכב צוייד בקיט SLINE, בו (בין היתר) הקשחה והנמכה נוספת למתלים, כיול שונה להיגוי וצמיגי 245/40/18, שסיפקו אחיזה בכמויות שלא הכרתי בעבר. היה בלתי אפשרי להתקיל אותה בכל כביש שהוא, גם ברטוב :o
המנוע והגיר איכזבו אותי עד מאוד, בעיקר אחרי אין ספור נסיעות בוורסיה דומה באוקטביה. אין ספק שתוספת המשקל של גרסת ה-AVANT מורגשת כאן, והמנוע מרגיש אנמי בצורה מאוד מאכזבת. היה לו קשה עד מאוד לספק את הסחורה, בעיקר בתוואי ההררי - שם מצאתי עצמי על שני ולא מעבר לכך.
הגיר (למרות ק"מ די נמוך בחייו - סביב 5000 ק"מ) הרגיש מעורפל וחסר דיוק. גם הקלאץ' הרגיש על סף גסיסה מתקדם.
צריכת הדלק טובה בהחלט. כמובן שבתנאים קשים יותר - היא עלתה. מחסור הכוח בהחלט מורגש גם כן, למרות הכל.
בנסיעה:
הפתעה נוספת מצידה של האודי הגיעה מחזית הנוחות - האודי שמרה על רמת נוחות מדהימה, ממש ריחפה מעל הכבישים. לא יאמן שהרכב נע ונד לו על חישוקי 18' וחתך מצומצם להפליא.
גם בסעיף מרחב הפנים האודי לוקחת ובהליכה. יותר מקום מקדימה, מאחורה וכמובן בתא המטען.
קיט ה-SLINE שידרג פלאים את רמת האיבזור, היא כוללות גם ריפוד עור, מושבי ריקארו של S, חזית מעט שונה, פגושים קרביים להפליא (מגיעים מה-S) ושינויים קוסמטיים קלים בתא הנוסעים. וכמובן, המון תגי SLINE הפזורים בפנים ובחוץ - כדי שלא תתבלבלו :)
המושבים היו נוחות מאוד בכל נסיעה, גם לאחר הארוכות והמתישות שביניהן.
רמת השקט נפלה במעט מהב.מ.וו, אך טובה בהחלט.
סיכום:
אם מחפשים פרקטית מעוצבת היטב, נוחה ומרווחת - הגעתם למקום הנכון.
אל תחפשו כאן הנאה מנהיגה בסגנון הב.מ.וו, או את החיבור שלה, אתם פשוט לא תמצאו זאת כאן. מנגד - תמצאו רמת אחיזה מדהימה ויכולת נהיגה מהירה (וקלה) בכל כביש.
http://img543.imageshack.us/img543/8730/38490609.jpg
http://img814.imageshack.us/img814/1718/49900020.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/6087/60650595.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/1834/78733473.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/8437/75697652.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/8303/66943914.jpg
המסע החל במינכן (שם נחתנו), שם לקחנו את הרכב השכור והמשכנו בדרכנו אל זלצבורג, אוסטריה. אחרי יומיים נעימים וקרירים באוסטריה, ארזנו והמשכנו בדרכנו חזרה צפונה, אל היער השחור ואל המלון הבא.
ביער השחור היינו יומיים (שנראו ארוכים משהו), משם המשכנו צפונה אל פרנקפורט.
בפרנקפורט יצא לנו לחוות את חווית המונדיאל בצורה מדהימה וכמובן שנתנו גיחה לרינג, גיחה להוקנהיים וגיחה למוזיאון סינסהיים לתחבורה ותעופה.
אבל עזבו שטויות, בואו ניתן לתמונות לדבר,
והפעם נתחיל דווקא ברכבים ששירתנו אותנו נאמנה במשך שבוע :)
שתיהן מיוצרות באיזור באווריה, אי שם בדרום גרמניה.
האחת באוורית גאה בעלת הנעה אחורית ומנוע שרירי, והשנייה בעלת הנעה קידמית וחבילת אבזור קרבית.
הראשונה: ב.מ.וו 320D (העדכנית), בעלת מנוע 2.0D עם צמד מגדשי טורבו (גיאומטריה משתנה) ומסילה משותפת.
העסק המספק לא פחות מ-184 כ"ס וכ-39 קג"מ בסל"ד אפסי.
כל זה משודך לתיבה ידנית (משובחת) בעלת 6 הילוכים ועובר לאספלט דרך הנעה אחורית בעלת בקרות מתנתקות באופן מלא (ושלל קללות ואזהרות בגרמנית).
כיאה למסורת החסכון החדשה, גם לבימרית יש מערכת "עצור וסע" מעצבנת, מרגיזה ומתנתקת. תודה לאל.
השנייה: אודי A4 AVANT, בעלת מנוע 2.0D עם מגדש טורבו (וגיאומטריה משתנה) ומסילה משותפת. העסק מספק לא פחות מ-140 כ"ס ו-32 קג"מ גם הם בסל"ד סופר נמוך.
זה משודך לתיבה ידנית (לא מבריקה, לצערי) בעלת 6 הילוכים ועובר לאספלו דרך הנעה קידמית ובקרות מתנתקות באופן חלקי (כיאה לוואגית החדשות).
גם כאן אנחנו נתקלים במערכת "עצור וסע" וגם כאן היא מרגיזה להחריד.
מזלנו שבשני הרכבים היא מתנתקת ברגע שהמזגן על הטמפ' הנמוכה ביותר,
או בעת לחיצה על הקלאץ' כמובן :p
ה-ב.מ.וו.
בנהיגה: מספקת חווית נהיגה בכמה רמות מעל האודי. היא מציעה זנב תוסס (עם בקרות מנותקת), נשלט וכיפי עד דמעות וצרחות :D
ההגה, המנוע, הגיר, הידיים - כולם מרגישים ויודעים מה קורה ואיך. ההגה הרגיש טיפה קליל ביחס לשל האודי, אך סיפק רמת מידע גבוה יותר.
הבלמים גילו כושר בלימה מעולה (רק מפחיד שמאחור ישנם בלמים גדולים מאשר הקידמיים, ועל רטוב, כל בלימה מביאה לעצבנות מצד הזנב - בעיקר במהירויות תלת ספרתיות).
למרות שהיא צויידה בצמיגים יחסית צרים ובעלי חתך גבוה (205/55/16), היא סיפקה אחיזה טובה ונסיעה מהירה (בכל מצב) הרגישה בטוחה להפליא.
והמנוע - כן, המנוע. חברים, הוא פשוט מדהים. כוח זמין בכל רגע ולכל קשת הסל"ד. מנוע מאוד עקשן וחי אשר לא מפריע לו להגיע ל-5000 סל"ד ולא מרגיש נפילת כוח, בניגוד למנועי דיזל אחרים. פשוט מנוע פנינתי.
כמובן שצריכת הדלק הייתה לא רעה, אבל רק בנסיעות הרגועות :D
בנסיעה: נוחות הנסיעה שלה (כיאה לבימריות) פשוט נוקשה, גם בכבישי גרמניה המשובחים. היא מעט מקפצת ותמיד תיידע את החוליות בכל אבן קטנטנה שעל הכביש.
המושבים אינם מושלמים (למרות תמיכה די טובה בכל הגוף) והכאב אמר את דבריו לאחר נסיעות ארוכות. אבל באמת ארוכות.
מרווח הפנים נחות משל האודי, בעיקר מאחור. מקדימה הסאן רוף גזל ממרווח הראש ומאחורה מנהרת ההנעה גורעת ממרחב הרגליים באופן די מציק.
האיבזור היה טוב בהרבה ממה שמוכר לנו מה-3 המקומית, ורק מושבי עור חסרו לחלקינו. לי אישית - ממש לא. המושבים חצי/חצי היו נעימים בהחלט. לא הייתי מתנגד למושבי הספורט (האופציונלים) ולקיט M, רק בטח הגב יתלונן עוד יותר מבחינת טיב הנסיעה :(
אציין לחיוב גם את רמת העידון והשקט בתא הנוסעים. תענוג.
סיכום: תארזו לי אחת. אני מוכן "להסתפק" ב-320D, היא בהחלט מרשימה מכל הבחינות ומציעה חווית נהיגה משעשעת להפליא.
חבל שכל החבילה הזו מצורפת לעיצוב שלא כולם מחבבים ומצטרפת לכך נוחות נסיעה מאוד קשיחה ולא נעימה לכולם.
http://img839.imageshack.us/img839/8871/24528686.jpg
http://img816.imageshack.us/img816/9277/20504567.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/8420/49665078.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/789/20944472.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/7814/31404225.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/2690/71706976.jpg
http://img801.imageshack.us/img801/3884/49770522.jpg
ה-אודי.
בנהיגה: האודי אינה חזקה בתחום ההנאה מנהיגה, היא נופלת בצורה מורגשת מהב.מ.וו.
ההגה מקבל משקל נכון מאוד (יותר טוב משל הב.מ.וו), אך הוא מרגיש מנותק והרבה פחות אינפורמטיבי.
כמו אצל המתחרה, גם האודי זוכה לבלמים מצויינים עם כושר בלימה מעולה - גם אחרי התעללות בכבישי נהיגה שונים (נספר על זה בהמשך).
האחיזה המרשימה מאוד וזה הסעיף היחידי בו גוברת האודי (בקלות) על פני הב.מ.וו. הרכב צוייד בקיט SLINE, בו (בין היתר) הקשחה והנמכה נוספת למתלים, כיול שונה להיגוי וצמיגי 245/40/18, שסיפקו אחיזה בכמויות שלא הכרתי בעבר. היה בלתי אפשרי להתקיל אותה בכל כביש שהוא, גם ברטוב :o
המנוע והגיר איכזבו אותי עד מאוד, בעיקר אחרי אין ספור נסיעות בוורסיה דומה באוקטביה. אין ספק שתוספת המשקל של גרסת ה-AVANT מורגשת כאן, והמנוע מרגיש אנמי בצורה מאוד מאכזבת. היה לו קשה עד מאוד לספק את הסחורה, בעיקר בתוואי ההררי - שם מצאתי עצמי על שני ולא מעבר לכך.
הגיר (למרות ק"מ די נמוך בחייו - סביב 5000 ק"מ) הרגיש מעורפל וחסר דיוק. גם הקלאץ' הרגיש על סף גסיסה מתקדם.
צריכת הדלק טובה בהחלט. כמובן שבתנאים קשים יותר - היא עלתה. מחסור הכוח בהחלט מורגש גם כן, למרות הכל.
בנסיעה:
הפתעה נוספת מצידה של האודי הגיעה מחזית הנוחות - האודי שמרה על רמת נוחות מדהימה, ממש ריחפה מעל הכבישים. לא יאמן שהרכב נע ונד לו על חישוקי 18' וחתך מצומצם להפליא.
גם בסעיף מרחב הפנים האודי לוקחת ובהליכה. יותר מקום מקדימה, מאחורה וכמובן בתא המטען.
קיט ה-SLINE שידרג פלאים את רמת האיבזור, היא כוללות גם ריפוד עור, מושבי ריקארו של S, חזית מעט שונה, פגושים קרביים להפליא (מגיעים מה-S) ושינויים קוסמטיים קלים בתא הנוסעים. וכמובן, המון תגי SLINE הפזורים בפנים ובחוץ - כדי שלא תתבלבלו :)
המושבים היו נוחות מאוד בכל נסיעה, גם לאחר הארוכות והמתישות שביניהן.
רמת השקט נפלה במעט מהב.מ.וו, אך טובה בהחלט.
סיכום:
אם מחפשים פרקטית מעוצבת היטב, נוחה ומרווחת - הגעתם למקום הנכון.
אל תחפשו כאן הנאה מנהיגה בסגנון הב.מ.וו, או את החיבור שלה, אתם פשוט לא תמצאו זאת כאן. מנגד - תמצאו רמת אחיזה מדהימה ויכולת נהיגה מהירה (וקלה) בכל כביש.
http://img543.imageshack.us/img543/8730/38490609.jpg
http://img814.imageshack.us/img814/1718/49900020.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/6087/60650595.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/1834/78733473.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/8437/75697652.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/8303/66943914.jpg