PDA

View Full Version : משאבת מצמד עליונה


GADIB
25-09-10, 20:05
שלום לכולם!

ברשותי ספייס 2001 SX, לפני מספר חודשים צצה בעיה כך שדוושת מצמד לא חוזרת ונהיית קשה בימים חמים\נסיעה בפקקים בברור בנושאים בפורום שמתי לב שככל הנראה משאבת מצמד עליונה לא תקינה.
בברור במוסך פיאט נימסר שעלות החלפה כ800 ש"ח .
השבוע רכשתי משאבה חליפית תוצרת איטליה חנות חלפים בקריות "ים חלקי חילוף" חנות מאד מומלצת חברה נחמדים ומבינים ולא רק מוכרים.
המשאבה עלתה 190 ש"ח אתמול החלפתי אותה כשעה וחצי עבודה די מרגיזה במיוחד פרוק החיבור בדוושה גישה מאד קשה. לאחר החלפת המשאבה יש לנקז אויר מהמערכת שמן הניקוז מתבצע במשאבה *תחתונה ע"י פתיחת בורג אלן ומ"ס לחיצות בדוושה. זהו כל שנותר לחבר מצבר והתושבת שלו וזהו.
יש לציין שהמשאבה החליפית איכותית יותר מהמקורית שעשויה פלסטיק ואילו החדשה ממתכת ויש קפיץ לחץ שמחזיר את הדוושה. לאחר נסיעה הדוושה רכה וההרגשה כמו מצמד חדש. זהו בהצלחה למי שמחליף.:)*

etsuitup
27-09-10, 19:05
אני נוסע ככה כבר הרבה זמן... האם אתה יכול להסביר את התהליך שלב אחרי שלב? ככה שחברי הפורום ידעו איך לעשות את זה לבד? :)

liorwohl
27-09-10, 20:18
בelx של אח שלי גם הדוושת קלאצ' וגם הידית הילוכים קשים בצורה מעצבנת, לעומת הפנדה/פונטו שלי. זה לא אמור להיות ככה.
אבל אני חושב שזה "קבוע" ולא תלוי בזמן נסיעה/טמפרטורה וכו'.

אני רואה שאתה כבר מבין במערכת הזאת, אז לפי דעתך הבעיה אצלו היא שצריך להחליף קלאץ', או שזה בכלל משאבה? או שזה יכול להיות בכלל משהו אחר.

דרך אגב בספייס יש משאבה כי זה הידראולי? ובדור ראשון זה עם כבל רגיל? או שאני מבלבל מושגים..?

GADIB
28-09-10, 00:19
אז ככה אני מתייחס כאן לפונטו דגם 8 שסתומים 60 כ"ס אין לי מושג אם שווה לדגם 16V .
דבר ראשון יש לשחרר את הקליפס נעילה שנמצא בחזית דוושה בחלק העליון, יש ללחוץ את שתי הנועלים של הקליפס אחד כלפי השני ואז לדחוף פנימה לשחרור.
לאחר מכן יש צורך לפרק את המצבר +בית מצבר שלושה ברגים בתחתית 13 מ"מ, שלב הבא לפתוח שני ברגים שמקבעים את המשאבה לדופן תא מנוע מעבר לדוושות מפתח 10 מ"מ , המשאבה נמצאת מתחת לבוסטר יש גישה מעט קשה. לאחר מכן אפשר לחזור לתא נוסעים ולשחרר את בוכנת המשאבה מהקליפס "ישנה גם כיפת טפלון בין כדור בקצה הבוכנה לדוושה, לעבוד בעדינות כל החלקים מפלסטיק לא לשבור"
עכשיו יש לשחרר צינורית שמן בין מיכל שמן בלמים לחלק עליון של משאבה ולסתום את הצינור כדי לא לאבד את כל השמן. שלב הבא יש לשחרר צינור שמחבר בין שתי משאבות מצמד ע"י שחרור קפיץ נעילה בעזרת מברג קטן. זהו עכשיו יש להרכיב את המשאבה החדשה בסדר הפוך להרכיב את הדוושה בתא הנוסעים, שימו לב שמרכיבים את הקליפס וכיפת טפלון למקום. לאחר מכן יש לבצע שחרור אויר "צריך שני אנשים" מבורג אלן במשאבה תחתונה ע"י פמפום מספר פעמים ושחרור שמן. יש להוסיף שמן חסר במיכל שמן בלם (DOT 4).
להרכיב את המצבר בחזרה, להניע את האוטו בניוטרל, ללחוץ על המצמד ולנסות להכניס רוורס כדי לראות שהמעבר חלק ואין חריקות. במידה וכן, כנראה לא שוחרר כל האוויר מהמערכת, יש לחזור על הפעולה.
זהו, שיהיה בהצלחה!
מצורף קובץ עם מעט הסברים ויזואליים שיעזרו לכם להבין על מה אני מדבר.
העבודה עורכת כשעה וחצי, חשוב לעבוד בצורה מסודרת בכדי לא להיקלע למצבים לא נעימים.
המשאבה החדשה משפרת בצורה ניכרת את התחושה במצמד.

etsuitup
29-09-10, 21:34
המון תודה, לי יש HGT אז זה בטח קצת שונה אבל אם עובדים לאט ובזהירות הכל יהיה בסדר, אני אעדכן בהמשך לאחר הביצוע אם יש שוני בין הרכבים.

קליין
21-07-12, 22:07
יכול להיות שישנם כמה סוגים של משאבות לפונטו 8 V

אז ככה אני מתייחס כאן לפונטו דגם 8 שסתומים 60 כ"ס אין לי מושג אם שווה לדגם 16V .
דבר ראשון יש לשחרר את הקליפס נעילה שנמצא בחזית דוושה בחלק העליון, יש ללחוץ את שתי הנועלים של הקליפס אחד כלפי השני ואז לדחוף פנימה לשחרור.
לאחר מכן יש צורך לפרק את המצבר +בית מצבר שלושה ברגים בתחתית 13 מ"מ, שלב הבא לפתוח שני ברגים שמקבעים את המשאבה לדופן תא מנוע מעבר לדוושות מפתח 10 מ"מ , המשאבה נמצאת מתחת לבוסטר יש גישה מעט קשה. לאחר מכן אפשר לחזור לתא נוסעים ולשחרר את בוכנת המשאבה מהקליפס "ישנה גם כיפת טפלון בין כדור בקצה הבוכנה לדוושה, לעבוד בעדינות כל החלקים מפלסטיק לא לשבור"
עכשיו יש לשחרר צינורית שמן בין מיכל שמן בלמים לחלק עליון של משאבה ולסתום את הצינור כדי לא לאבד את כל השמן. שלב הבא יש לשחרר צינור שמחבר בין שתי משאבות מצמד ע"י שחרור קפיץ נעילה בעזרת מברג קטן. זהו עכשיו יש להרכיב את המשאבה החדשה בסדר הפוך להרכיב את הדוושה בתא הנוסעים, שימו לב שמרכיבים את הקליפס וכיפת טפלון למקום. לאחר מכן יש לבצע שחרור אויר "צריך שני אנשים" מבורג אלן במשאבה תחתונה ע"י פמפום מספר פעמים ושחרור שמן. יש להוסיף שמן חסר במיכל שמן בלם (DOT 4).
להרכיב את המצבר בחזרה, להניע את האוטו בניוטרל, ללחוץ על המצמד ולנסות להכניס רוורס כדי לראות שהמעבר חלק ואין חריקות. במידה וכן, כנראה לא שוחרר כל האוויר מהמערכת, יש לחזור על הפעולה.
זהו, שיהיה בהצלחה!
מצורף קובץ עם מעט הסברים ויזואליים שיעזרו לכם להבין על מה אני מדבר.
העבודה עורכת כשעה וחצי, חשוב לעבוד בצורה מסודרת בכדי לא להיקלע למצבים לא נעימים.
המשאבה החדשה משפרת בצורה ניכרת את התחושה במצמד.

יונתן-30
21-08-13, 09:01
יש פה כבר כמה אנשים בפורום שהחליפו משאבת קלאץ' עליונה ( כולל אני ) בגלל שחשבו שהם שומעים ממנה רעשים .. אם אלו רעשי חריקות שנשמעים בתוך הרכב ( תא הנהג ) ברוב המקרים הרעשים מגיעים מאיזור ציר הדוושות / צידי הדוושה או מנקודת החיבור של משאבת קלאץ' עליונה לדוושת הקלאץ', צריך לגרז את המקומות האלה . אם הדוושה נתקעת למטה יש גם סיכוי שזו בעיה של לחץ שמן.
יש פה מדריך בפורום לגירוז ציר הדוושה .

eaea
23-06-17, 21:38
הי אני מחייה את השרשור הזה אחרי שנתיים :) כי אחת הבוכנות- כנראה התחתונה- "נתפסה" איכשהו והקליפס שבתמונות נשבר.
1) מאיפה קונים אותו? מה לבקש כדי שיבינו במה מדובר?
2) מאיפה כל התמונות היפות והתרשימים?
3) הכי חשוב- תודה!

oren0311
12-09-17, 09:32
שלום לכולם.

יש לי פיאט דובלו 2003 1900 סמ"ק.

החלפתי משאבת קלאץ עליונה + תחתונה וההילוך הראשון לא נכנס או נכנס בכוח.

נראה לי שהקלאץ לא מפריד .

האם ניתן לעשות כיוון שהפידל יהיה יותר גבוה לאחר החלפת משאבות קלאץ עליונה + תחתונה.

תודה על התייחסות.

רפי לין
12-09-17, 09:48
בדקתי עם "מוסך פיאט שמשון (http://musach.co.il/details.asp?id=60)" ושם נאמר לי שאין כיוונים למצמד.
האם כוונתך שההילוך נכנס בחריקה?.
מה קורה בשילוב להילוך אחורי(רברס)?.
בברכה - רפי לין

Indiana Jones
12-09-17, 15:23
הי אני מחייה את השרשור הזה אחרי שנתיים :) כי אחת הבוכנות- כנראה התחתונה- "נתפסה" איכשהו והקליפס שבתמונות נשבר.
1) מאיפה קונים אותו? מה לבקש כדי שיבינו במה מדובר?
2) מאיפה כל התמונות היפות והתרשימים?
3) הכי חשוב- תודה!
עד כמה שאני יודע המשאבה מגיעה כמכלול. צריך להחליף את שתי המשאבות ביחד או שהלחץ מהמשאבה החדשה יהרוס את הישנה.
צריך לגרז (גריז עמיד כדי שיחזיק זמן רב) את החיבור הכדורי בין המשאבה לדוושת הקלאץ'.

oren0311, מה שרפי אמר :)

oren0311
13-09-17, 09:33
בדקתי עם "מוסך פיאט שמשון (http://musach.co.il/details.asp?id=60)" ושם נאמר לי שאין כיוונים למצמד.
האם כוונתך שההילוך נכנס בחריקה?.
מה קורה בשילוב להילוך אחורי(רברס)?.
בברכה - רפי לין

ההילוך הראשון נכנס קשה.

ההילוך אחורי נכנס בחריקה.

רפי לין
13-09-17, 09:39
כנראה שצריך להחליף את המצמד (קלאץ').
כשהמצמד פועל קשה אז הוא גם גורם לקילקול המשאבות ההידראוליות.
בברכה - רפי לין