usher123
23-09-10, 22:18
אז יש לי ספייס 2002 ELX 02 שקניתי לפני כחודש ימים ,
עשיתי השבוע טיפול 10,000 הרכב הגיע ל 100 אלף קילו' , נסעתי למוסך המרכזי קניתי פחית פארפלו (רציתי שתיים אך המוכר התעקש שמוהלים פחית אחת עם 3 ליטר מי ברז- למרות שרשום בבירור שצריך למהול 50-50 , אז אם המוכר מתעקש לא למכור שזה תפקידו אז כנראה הוא צודק.. ) ,קניתי פילטר אויר ושמן , קניתי שמן PRESTONE 10W40 חצי סינטטי 5 ל' , וארבעה פלאגים NGK DCPR8E-N , עד כאן הכל בסדר .
נסעתי למוסך של חבר של אבא שלי שיעשה את הטיפול , החליפו הכל ובסוף אמר לי המוכר לבדוק שמן למחרת , בדקתי למחרת כאשר הרכב על משטח ישר (ולא נסע כל הלילה ) ואני מתקשה להבין את המדיד ז"א בין המגרעות יש שמן אבל אני מנסה להבין כמה יש יותר מהמקס' , בכל מקרה הסתכלתי בבקבוק שמן וראיתי שהוא מזג קצת פחות מ3 ליטר (הבנתי שצריך לשים 2.8 ל' ) ,
1 השאלה שלי האם זה קריטי שיש יותר שמן , האם יש אפשרות לרוקן קצת או לשאוב , או שחייב לרוקן הכל*?
לגבי הנוזל קירור - אז עשיתי את מה שאמר לי המוכר ומהלתי ב 3 ל' מי עדן (השקעתי חח..) לתוך בקבוק 4 ל' , בטיפול אחרי שרוקנו את המים הוא שם את שהבאתי לו והשאיר קצת פחות מליטר , וכשבדקתי למחרת את השמן אז ראיתי שמד המים פחות מהמינימום אז הוספתי את מה שנשאר בבקבוק (קצת פחות מליטר) ואז המים הגיעו עד לפיה ז"א עברו את המקסימום , אם הבנתי נכון המערכת מתמלאת לרוחב אז איך ממצב של מיתחת למינימום - ממילוי ליטר נוזל עובר את המקסימום , מוזר לא ?
לאחר הנעה ירד מפלס המים אך זה עדיין מעל המקסימום.
2 השאלה עם המצב תקין או שצריך לרוקן , ואיך הגיוני שליטר הציף את המערכת ?
3 מד הטמפרטורה הוא אולי מילימטר מעל החצי (זה היה ככה לפני הטיפול גם ) ראיתי ויכוחים בפורום על מצב תקין חלק אומרים מהרבע השני עד ה שלישי כולל (ז"א - Hן,,,ן,,,ן,,,ן,,,ןC או שרק בין הרבע השני .?
תודה מראש לעוזרים וחג שמח .*
עשיתי השבוע טיפול 10,000 הרכב הגיע ל 100 אלף קילו' , נסעתי למוסך המרכזי קניתי פחית פארפלו (רציתי שתיים אך המוכר התעקש שמוהלים פחית אחת עם 3 ליטר מי ברז- למרות שרשום בבירור שצריך למהול 50-50 , אז אם המוכר מתעקש לא למכור שזה תפקידו אז כנראה הוא צודק.. ) ,קניתי פילטר אויר ושמן , קניתי שמן PRESTONE 10W40 חצי סינטטי 5 ל' , וארבעה פלאגים NGK DCPR8E-N , עד כאן הכל בסדר .
נסעתי למוסך של חבר של אבא שלי שיעשה את הטיפול , החליפו הכל ובסוף אמר לי המוכר לבדוק שמן למחרת , בדקתי למחרת כאשר הרכב על משטח ישר (ולא נסע כל הלילה ) ואני מתקשה להבין את המדיד ז"א בין המגרעות יש שמן אבל אני מנסה להבין כמה יש יותר מהמקס' , בכל מקרה הסתכלתי בבקבוק שמן וראיתי שהוא מזג קצת פחות מ3 ליטר (הבנתי שצריך לשים 2.8 ל' ) ,
1 השאלה שלי האם זה קריטי שיש יותר שמן , האם יש אפשרות לרוקן קצת או לשאוב , או שחייב לרוקן הכל*?
לגבי הנוזל קירור - אז עשיתי את מה שאמר לי המוכר ומהלתי ב 3 ל' מי עדן (השקעתי חח..) לתוך בקבוק 4 ל' , בטיפול אחרי שרוקנו את המים הוא שם את שהבאתי לו והשאיר קצת פחות מליטר , וכשבדקתי למחרת את השמן אז ראיתי שמד המים פחות מהמינימום אז הוספתי את מה שנשאר בבקבוק (קצת פחות מליטר) ואז המים הגיעו עד לפיה ז"א עברו את המקסימום , אם הבנתי נכון המערכת מתמלאת לרוחב אז איך ממצב של מיתחת למינימום - ממילוי ליטר נוזל עובר את המקסימום , מוזר לא ?
לאחר הנעה ירד מפלס המים אך זה עדיין מעל המקסימום.
2 השאלה עם המצב תקין או שצריך לרוקן , ואיך הגיוני שליטר הציף את המערכת ?
3 מד הטמפרטורה הוא אולי מילימטר מעל החצי (זה היה ככה לפני הטיפול גם ) ראיתי ויכוחים בפורום על מצב תקין חלק אומרים מהרבע השני עד ה שלישי כולל (ז"א - Hן,,,ן,,,ן,,,ן,,,ןC או שרק בין הרבע השני .?
תודה מראש לעוזרים וחג שמח .*