התחבר

View Full Version : מנוע 2 צילינדרים החדש לפיאט 500


רפי לין
17-09-10, 15:09
http://www.youtube.com/watch?v=y8npI_wY-Bs&feature=player_embedded#!
בברכת שנה טובה וחתימה טובה - רפי לין

ברא
17-09-10, 15:26
כבר קראתי על מנוע זה הוא ממש מדהים של שני צילנדים 900 סמ"ק רק שכחתי ההספק והמומנט רק זוכר שהיו נתונים מכובדים
לדעתי זו תגובה מצויינת לסדרת מנוע TSI של פולקסווגן

Caveman
17-09-10, 20:25
מעניין שהבוכנות לא עובדות בצורה של 50/50. במקום יש שימוש במשקולת החיצונית ההיא.

ברא
17-09-10, 20:51
שמתי לב לזה CAVEMAN אתה צודק מעניין איך המנוע יתחיל פעולתו ברגע שהמשקולת צריכה להזיז את הבוכנות ??!!! איך התגברו על זה .? במיוחד בהתנעות קרות וקשות
עוד שאילה השסתומים למעלה עדיין עובדים אחד כן ואחד לא כלומר בוכנה אחת גוררת השניה לא??? איך זה?!!

yuvk
18-09-10, 00:43
מעניין שהבוכנות לא עובדות בצורה של 50/50. במקום יש שימוש במשקולת החיצונית ההיא.

המנוע עובד כמו מנוע ה-500 המקורית וכמו רוב מנועי ה-2 צילינדרים, 4 פעימות. שתי הבוכנות עולות ויורדות יחד, אבל בין הצילינדרים יש 180 מעלות, כשצילינדר אחד בפעימת דחיסה, השני בפליטה. המשקולות נועדו לאזן ולצמצם ויברציות.

Caveman
18-09-10, 23:46
מובנת לי צורת העבודה.
סתם מעניין שלא בחרו ללכת בתצורה של 50/50. כלומר, כאשר בוכנה אחת נמצאת פיזית למטה, השנייה למעלה.

yuvk
19-09-10, 00:19
התצורה של בוכנה אחת עולה והשנייה יורדת היא תצורה לא קונבנציונאלית כי פעימות הכח אינן במרווחים קבועים. המנוע אמנם יציב יותר ממנוע בו שתי הבוכנות נעות יחד בו אין משקולות איזון, אבל בשימוש במשקולות האיזון נפתרת רוב הבעייתיות שבמימוש הקונבנציונאלי.