View Full Version : משאבת דלק עובדת חלש בגלל מינוס חלש בכבל
פיאט בראבה 1600SX אוט' 2001
עד כה, זמן רב מאד, הרכב מאד אמין, בעל נסיעה חלקה ונוחה, מלבד החלפת חיישן חמצן פעם אחת.
בתחילה המשאבה פשוט חדלה לעבוד ללא שום סמפטומים מקדימים.
פורקה, נבדקה שוב בחוץ, והוחלפה בחדשה, משאבה בלבד ללא הגוף הגלילי שמאחסן אותה, המצוף ומד הדלק.
כעבור 3 ימים הרכב שוב לא הניע. בבדיקה נמצא שוב שמגיע זרם בהדלקת סוויצ', אלא שהפעם התגלה שהמינוס למשאבה חלש מדי.
רק לאחר חיבור מינוס ישיר מגוף הרכב חזרה לעבוד תקין!!!
מה יכול לגרום למינוס חלש בכבל שקודם תפקד היטב?
בנוסף, אינני יודע אם יש קשר אך:
1) יומיים לפני מות המשאבה, מחוג הדלק בהדלקת סוויצ' מזנק מעלה וחורג מעל הסקלה. מכה קלה מחזירה אותו ואז כל הנסיעה עובד תקין.
הבעייה עדיין קיימת.
2) כבר לאחר החלפת המשאבה מחוג המהירות עדיין מדייק, אך מגיב משמעותית לאט יותר לשינויי המהירות.
הבעייה עדיין קיימת
תודה ושנה טובה
משאבת הדלק החשמלית מקבלת מינוס, במכוניתך, ממתג אינרציה שנמצא ליד כסא הנהג.
כשחברת מינוס למשאבה ישירות מגוף הרכב, עקפת את מתג האינרציה שתפקידו לנתק את מינוס מש' הדלק ואת פעולתה בזמן תאונה חזקה ו/או התהפכות הרכב וכך למנוע שריפת דלק שעלול להמשיך ולזרום.
יתכן שמינוס חלש הגיע אל מש' הדלק בגלל מתג אינרציה לא תקין או מפל מתח לאורך החוט עד למש' הדלק.
בברכה - רפי לין
לאחר שאצל נחום סודאי, כשפניתי לרכוש, הבהירו לי מפורשות שמעולם לא נתקלו בפניה לגבי מתג אנרציה תקול, (למעט ברכבים לאחר תאונה), ולכן לדעתם לא בזה הבעיה ושאמשיך לבדוק, נותרתי אובד עצות, היות ואני מתקשה להאמין שאני כזה "בר מזל", אולי כדאי שאמלא לוטו השבוע לראשונה בחיי.
מצד שני, בנגיעה בחוט המינוס שיוצא מהמתג, אותו חשפתי מעט, כדי לבחון מינוס לפני ואחרי המתג, מורגשת התחממות!!!
אגב, כבר לפני שציינת נקודה זו, חשדתי במתג האנרציה!
אולם הנחתי שייתכן מצב בינארי בלבד, עובד / לא עובד,
ולכן כאשר חוברה המשאבה החדשה, ומייד החלה לפעול ,שללתי אופציה זו.
1) האם כדאי לרכוש מפירוק בזול, (בהנחה שזה לא רכיב בעייתי שמתבלה בד"כ), להחליף ולבחון לאורך זמן האם זה פותר את הבעיה?
או
2) אולי פשוט לקצר לפני המתג ולבחון לאורך זמן שהבעיה נפתרה? כדי לוודא שנדרשת החלפה.
כמובן 1 ו-2 במקביל לניתוק המינוס העוקף לגוף הרכב!!!
3) איך הכי טוב לבדוק מינוס חלש או חזק?
הכי חשוב איני רוצה לנתק את המעקף לשווא ולהסתכן במינוס חלש שעלול אולי לשרוף את המשאבה.
רפי תודה עבור התגובה המהירה, גם בפורום השני וגמר חתימה טובה
האם יש הסבר לגבי התנהגות,מחוג הדלק ומחוג הספידומטר, ששאלתי בתחילה?
שלום לך, בכדי לבדוק את המתג אינרציה עצמו, ניתן למדוד התנגדות בין קצה א' לקצה ב'.
שקצה א' הוא חיבור לפני המתג וקצה ב' זה חיבור אחרי המתג.
במצב תקין אתה צריך לקבל התנגדות מאוד נמוכה!
לגבי מד דלק ומהירות, נראה לי מגע רופף בלוח. תנסה לפרק את הלוח ולבדוק שהקונקטורים מחוברים טוב. אם תסתבך בפירוק תעדכן, יסביר לך בדיוק איפה ומה לפרק.
נסה לעשות משהו פשוט, חבר מינוס מבודי הרכב בכניסה למתג, אם נפתרה הבעיה, אז דיינו.
לכאורה לולא נחום סודאי, הייתי חותם על מתג אינרציה תקול, אבל לא הגיוני שאני הראשון שזה קורה לו.
אבדוק בכיוון של רפי לין.
אגב לקנות רק את המחבר לא ניתן, (בהנחה שהוא תקול).
מתג האינרציה פועל ע"י כדור מתכת המונח על 2 מגעי מתכת (שאליהם מתחברים החוטים) ובזמן תאונה או התהפכות הרכב, כדור המתכת זז ממקומו ומתנתקת הארקה למש' הדלק והמנוע כבה.
תוכל גם לבדוק את המצב ע"י ביצוע גישור בין 2 החוטים של מתג האינרציה (כך עקפת אותו).
לגבי שעון החום ומד המהירות נסה זאת:
יתכן שהארקת מרכב הרכב (BODY) אינה טובה ולתקנה יש לפעול כך (אתה עצמך או חשמלאי רכב):
1. פרק את כבל ההארקה מהמצבר ומהמרכב מתחת למצבר והלאה מתיבת ההילוכים והוציאהו החוצה.
2. קלף את בידוד הכבל ליד האוזן המתחברת אל המרכב, מתחת למצבר ונקה היטב ע"י מברשת פלדה
ו/או נייר זכוכית את הכבל שנתגלה ואת גוף המתכת של האוזן המתחברת רק בלחיצה על הכבל (ושם מקום הכשל).
3. ע"י פטיש הלחמה ובדיל, בצע הלחמה של הכבל שנחשף עם אוזן המתכת להשגת חיבור חשמלי טוב
ומשופר.
4. בצע אותו תהליך עם הכבל והאוזן המתחברת אל תיבת ההילוכים לשיפור המגע גם כאן.
5. הרכב הכבל בחזרה למקומו (החיבור האחרון יהיה אל המצבר).
6. הנע הרכב ובדוק.
בברכה - רפי לין
רפי, בהארקה לגוף הרכב אני מניח שהכוונה למינוס?
אם כן, אז כמו שכבר כתבתי לפני,
גם כשחברתי מינוס למשאבה ישירות מגוף הרכב
וגם כשחשפתי וקצרתי את הכניסה והיציאה מ/למתג האנרציה (עקפתי אותו כדבריך)
התקבל מינוס חזק והמשאבה עבדה תקין.
כלומר ההארקה לגוף הרכב תקינה וגם אין מפל מתח מיציאת מתג האנרציה ועד למשאבה.
ובכן אם כך,
1) האם ניתן להניח שמתג האנרציה או לפחות רק התקע שלו תקול???
2) אגב האם זה תקין שכל לחיצה על המתג תשמיע תיקתוק בודד? שהרי במצב תקין, וללא תאונה/התהפכות המתג אמור להיות על ON, כלומר לחיצה לא אמורה לשנות את מצבו ולהעבירו מחדש ל-ON.
לגבי השעונים טרם הספקתי לפרק ולבדוק תקע רופף וגם לא את תקע חיישן המהירות בגיר.
תודה
CAR4U, הסברתי לך בדיוק אך לבדוק את המתג.
אם לא הבנת אז תגיד, ואני יפרט יותר :)
כרגע אגב לאחר החלפת מתג האינרציה התקול, (שאחת משיניו התגלתה כשרופה, וכן לא שמר על מצב ON), האור במנורת הביקורת חזר להיות זהה בעוצמתו בכניסה וביציאה מהמתג.
תודה וחג שמח
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.