View Full Version : הספק מנוע בhgt
צהריים טובים
יש לי התלבטות בקשר להספק מנוע של הרכב.
נתוני היצרן אומרים ש131 כוחות הסוס של הרכב יגיעו ב6300 סיבובי מנוע ואילו המומנט שהוא 16.7 יגיע ב4300 סל''ד, ממה שהבנתי הרכב יהיה בשיאו רק בתנאים האלו ( דרך אגב מתי המנתק הצתה נכנס לעבוד?), עכשיו לדוגמא אם אני מעלה את הסלד לכיוון ה7000 אני רק מפסיד כוח?
כלומר אם עברתי את ה6300 ההספק והמומנט יהיו נמוכים יותר?
די חשובה לי תשובה ברורה בנושא.( אורן, קייבמן, מישהו שדומה להם?:-P)
ועוד שאלה שמכוונת לבעלי אבארט, מה המספר הסידורי של הפגוש הקדמי?
הבנתי שהוא רשום בצד הפנימי של הפגוש
תודה והמשך יום נעים
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=176713&highlight=%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A7+%D7%9E%D7%A0%D7 %95%D7%A2+%D7%9E%D7%A7%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%9C%D7% 99&page=2
לא הייתי ממליץ להגיע ל7,000 סל"ד, זה כבר קרוב מאוד למנתק, וממש לא בריא, אין כבר הרבה כוח בתחום הזה ובטוח בהילוכים הנמוכים. 1-2-3 ממש לא צריך למשוך לשם, יש מספיק יחס העברה בשביל כוח. אם באמת אתה משום מה מנסה להגיע למהירות גבוהה אז בין הילוך רביעי לחמישי אפשר למשוך את הרביעי מעט- במיוחד לאור העובדה שהמנוע כבר מאיץ לאט בסל"ד הזה (170?) והעברה מוקדמת מקשה על להמשיך לטפס במהירות.
צהריים טובים
יש לי התלבטות בקשר לנספר מנוע של הרכב.
נתוני היצרן אומרים ש131 כוחות הסוס של הרכב יגיעו ב6300 סיבובי מנוע ואילו המומנט שהוא 16.7 יגיע ב4300 סל''ד, ממה שהבנתי הרכב יהיה בשיאו רק בתנאים האלו ( דרך אגב מתי המנתק הצתה נכנס לעבוד?), עכשיו לדוגמא אם אני מעלה את הסלד לכיוון ה7000 אני רק מפסיד כוח?
כלומר אם עברתי את ה6300 ההספק והמומנט יהיו נמוכים יותר?
די חשובה לי תשובה ברורה בנושא.( אורן, קייבמן, מישהו שדומה להם?:-P)
ועוד שאלה שמכוונת לבעלי אבארט, מה המספר הסידורי של הפגוש הקדמי?
הבנתי שהוא רשום בצד הפנימי של הפגוש
תודה והמשך יום נעים
לשם הבהרה.
אני לא מנסה להגיע לשום מהירויות גבוהות, אני רוצה להבין את העניין מבחינה תאורטית בלבד.
וזה חשוב כי יש לי ויכוח עם מישהו על זה.
בכל מקרה, אני יודע שלא בריא להתקרב למנתק הצתה, למרות שהשאלה די בעייתית אולי בכל זאת מישהו יוכל לומר לי כמה כוח נאבד ב6700 סלד בקירוב? יהיה איבוד כוח גבוה או שולי?
ועד כמה פילטר פתוח עם צנרת יוכל להשפיע על ביצועי הרכב בסלד הזה, במידה והוא לא מורכב כהלכה.
ממש מיותר:
http://www.youtube.com/watch?v=-Dok5NBGmqg
הוא מגיע כמעט ל 8K סל"ד
ממש מיותר:
http://www.youtube.com/watch?v=-Dok5NBGmqg
הוא מגיע כמעט ל 8K סל"ד
ולא נראה לי שהוא סטנדרטי במיוחד...
ולא נראה לי שהוא סטנדרטי במיוחד...
למה לא? אולי הוא ניתק את המגביל סל"ד?!? :confused:
לפי הרעש של המנוע לפחות נראה שהוא מסתדר יופי עם 8000 סל''ד, לדעתי הוא לא סטנדרטי בעליל.
ואם כבר מתי אנחנו נוכל להרים דבר כזה
http://www.youtube.com/watch?v=ff2x_rreGro&feature=related
ליאור הרגת אותי.
קודם שחף כל היום מדליק אותי על להמשיך לשפר את הפונטו ועכשיו אתה מראה לי את הפונטו 5 דלתות הכסופה שם...
אחח הג'וק הזה לא יעזוב אותי
לפני כמה זמן קראתי בעיתון על נער בן 19 שמתלונן על כאבים באוזן, בצילום אצל רופא אף אוזן גרון התברר שיש לו ג'וק אמיתי בתוך הראש.
בדוק את העניין אצלך, למרות שזה ג'וק בריא ורצוי מאוד.
עוד אחד בשביל התאבון
http://www.youtube.com/watch?v=XvDHuLyWn5c&feature=related
לא צריך רופא ולא בטיח, התזה קצרה והכל עובר.
אבל השאלה היא...האם אני רוצה שזה יעבור :D
מאוד פשוט... הוא שיחק עם האיפוס של המד סל"ד, המחט פשוט מתחילה מנק הרבה יותר מאוחרת. המחט "שמחה" מדי להיות בסל"ד גבוהה והרעש של המנוע נשמע בסל"ד נמוך מהקריאה. לדעתי.
בעל הרכב בסרטון רשם : "ECU reflash, and other CDA But The engine is original"
למומחים: מה זה ECU REFLASH, ומה זה CDA ?
ECU זה ניהול מנוע. לדעתי הוא התעסק מעט עם ניהול המנוע.
צהריים טובים
יש לי התלבטות בקשר להספק מנוע של הרכב.
נתוני היצרן אומרים ש131 כוחות הסוס של הרכב יגיעו ב6300 סיבובי מנוע ואילו המומנט שהוא 16.7 יגיע ב4300 סל''ד, ממה שהבנתי הרכב יהיה בשיאו רק בתנאים האלו ( דרך אגב מתי המנתק הצתה נכנס לעבוד?), עכשיו לדוגמא אם אני מעלה את הסלד לכיוון ה7000 אני רק מפסיד כוח?
כלומר אם עברתי את ה6300 ההספק והמומנט יהיו נמוכים יותר?
די חשובה לי תשובה ברורה בנושא.( אורן, קייבמן, מישהו שדומה להם?:-P)
ועוד שאלה שמכוונת לבעלי אבארט, מה המספר הסידורי של הפגוש הקדמי?
הבנתי שהוא רשום בצד הפנימי של הפגוש
תודה והמשך יום נעים
אני לא גאון גדול בנושא הזה, אבל לפי הבנתי כך העניין עובד.
כאשר אתה מגיע ל4300 סל"ד, הרכב מקבל את שיא המומנט שלו. בצורה מאוד שטחית, זה אומר שהוא מספק את הדחיפה המקסימאלית שהוא מסוגל לתת. כלומר, המקסימום ק"ג למטר שניתן להפיק מהמנוע. כל זה בהתאם לעקומת המומנט, שהאמת אין לי מושג איך היא נראית.
ברכבים עם מנוע מוגדש הסף הזה יורד, שזה דבר טוב אגב, מפני שהאוויר שנדחס למנוע מגיע בעוצמה חזקה יותר, בגלל המגדש עצמו. לרכב בעצם יש מישהו שעוזר לו לינק אוויר (בצורה מאוד מתוחכמת, אבל זה כבר דיון אחר). מנוע אטמוספרי לא נהנה מהיתרון הזה.
כאשר תגיע ל6300 סל"ד המנוע מגיע לשיא העבודה שהוא מסוגל לתת בפרק זמן נתון. זוהי ההגדרה הפיזיקלית של הספק. לצורך העניין, 6300 סל"ד הוא קו ה"קסם" של המנוע. מעליו המנוע מאבד מיעילותו המקסימלית. ולכן אין ממש מה לחפש מעליו. אגב, גם כאן עקומת ההספק תשפוך אור טוב יותר על ההבנה של הנושא.
עוד אגב, לא ממש צריך להגיש לשם כל הזמן. אלא אם אתה באמת מחפש את הזמנים האלה בתאוצות...
המנתק לא רחוק ממש משם, תנסה פעם, אל תדאג, לא יקרה כלום :) אתה גם תרגיש בירידה מסוימת בסחיבה של הרכב. זה טבעי.
מישהו יכול לשים את ידיו על עקומת המומנט ולהעלות אותה לפה(שוב אורן?)
אגב יצא לי בטעות פעם אחת למשוך את ההילוך הראשון עד הסוף ואז פשוט המנוע כאילו נתקע, לא יודע איך להסביר את זה.
ולפני שמישהו ישאל איך בטעות, אני מתכוון שכשבאתי להעביר הילוך אז לא לחצתי על הקלאצ' וההילוך לא ירד ובזמן הזה הסלד המשיך לעלות.
בחזרה לנושא, נקודת הקסם כמו שקראת לה היא 6300 סל''ד, אבל עדיין האם ב6700 סל''ד הרכב נגיד יהיה מסוגל לאבד 30 כוחות סוס בערך? וירידת מומנט חדה.
אני לא יודע את המספר המדויק, אבל ישנה ירידה בהספק המנוע, כן.
שוב, תנסה, תאיץ בשני או שלישי עד הסוף, תראה בעצמך. שוב, לא יקרה שום דבר למנוע. כל עוד לא עושים את זה בעקביות, הכל בסדר :)
אוקיי אז בוא אני יגיע לנקודה שממנה הכל התחיל.
אני התווכחתי עם חבר בקשר לדוח בדיקה של הרכב שלי, לפני כמה ימים העליתי את הרכב על דיינו שנחשב לפסימי , כרגע לא משנה מי נותן השירות.
את זה עשיתי כי בבדיקה של הרכב במכון הבדיקה לרכב נמדדו 103 כוחות סוס ו11.7 קג''מ.
הבוחן טוען כי זה 2 אחוז מתחת לממוצע ובכל אין אחריות על מכלולי המנוע, איזה מגניב להם נכון.
הוא אמר לי שזה יכול להיות בגלל שלא עשו טיפול או בגלל אוויר במערכת דלק או בגלל הרעש בגל זיזים ומערכת השסתומים(וריאטור).
אמרתי לעצמי חפיף ולא התייחסתי לזה עד כלפני חודש כשהצלחתי לעמוד עם קליאו ספורט עד 120 ועם עוד כמה רכבים שאמורים לתת לי בראש כביכול.
חבר שלי ארגן לי טיול על הדיינו ושם נמדדו בגלגל 129 כוחות סוס וזהו רבותיי נחשב עוד לדיינו פסימי כמו שאמרתי.
במכון בדיקה אמרו לי כדי לקבל אחריות על המנוע אני יצטרך ללכת לעשות טיפול שמנים ופליטרים לרכב ואז לחזור לבדיקה חוזרת, כמובן אף אדם שפוי לא יעשה את זה.
עכשיו כפי שהיצרן מדווח הכוחות סוס נמדדו ב6298 סל''ד ליתר דיוק, ובטופס בדיקה מצוין ש103 כוחות סוס נמדדו ב6730 סל''ד, הבוחן טען שהוא העלה את הסלד לכיוון ה7000 כדי לסחוט עוד קצת מהמנוע. עכשיו לטמבל שלא מבין כלום אין בעיה שימכור את זה, אני לא תמים ולא פראייר ובגלל זה התאמצתי כל כך להוכיח את זה. מיותר לציין שאני לא ביצעתי עדיין שום טיפול רציני ברכב
ובגלל זה רציתי תשובה מקצועית גרידא, מה שדי קיבלתי מקייבמן.
קיצור מה לדעתכם לעשות, עברו כבר כמה חודשים מאז הבדיקה, ללכת להיכנס באבות אבותיו של המכון או פשוט לשחרר כי וואלה זה מה יש.
129 בגלגלים זה נתון אוטופי אפילו לכשהרכב היה חדש.
103 נשמע סביר בהחלט לרכב בן כמה? 9? 8?
+1 CAVEMAN אתה צודק אל תשכח שלפעמים נתוני היצרן הם אופטימים מדיי ותנאי בדיקה אידאלים כמו למשל האצה מ 0-100 יש מכוניות שכמעט בלתי אפשרי להגיע אתם להצהרות של היצרן
מנועי בעירה פנימית סובלים משחיקה טבעית כתוצאה מהמכלולים הנעים של המנוע אז אחרי 8 או 9 שנים כבר אני נוטה לכוון 103 כ"ס
חבריה , הנתון של היצרן הוא למנוע בלבד!! גם רכב חדש כמו פונטו HGT יקבל כ- 20% פחות בבדיקה בגלגל.
למשל HGT חדשה נמדדת על כ-110 כ"ס בגלגלים.
כי חלק מהכוח בורח לגיר, משאבות למינהם, דפרנציאל, אלטרנטור ועוד קישקושים שמחוברים למנוע.
המנוע אולי מאבד קצת מהכוח עם השנים ,אבל לא 30% :o
לצורך העניין, זה הגיוני שיצא לך 103 כ"ס בגלגלים,צריך לקחת בחשבון גם חוסר דיוק של הדיינו
לגבי הסל"ד המקסימלי,אחרי שאתה עובר את ה 6500 יש ירידה מאוד משמעותית בהספק ,כך שאין צורך למשוך לשם,וזה לצורך שמירה על המנוע שלך
פשוט המחשב מוריד משמעותית את הספקת הדלק למנוע.
לא חבל ?
גם על הרכב וגם על הכסף ?
האוטו נוסע כמו שצריך , עזוב אותו ככה . . .
בכל מקרה , מנסיון שלי עם הרכב כבר 3 שנים , מעל 6 סל"ד המנוע מאבד מומנט משמעותי .
הכוח הגדול נמצא בין 3000-6000 סל"ד .
ושמור על הרכב , זה לא משנה כמה סוסים יש במנוע או כמה מגיעים לגלגל .
אם הוא נוסע כמו שצריך , שמור עליו ככה .
אלא אם כן אתה משפר ומתקין טורבו ושטויות , אז תעלה את הרכב על דיינו .
מישהו יכול לשים את ידיו על עקומת המומנט ולהעלות אותה לפה(שוב אורן?)
אגב יצא לי בטעות פעם אחת למשוך את ההילוך הראשון עד הסוף ואז פשוט המנוע כאילו נתקע, לא יודע איך להסביר את זה.
ולפני שמישהו ישאל איך בטעות, אני מתכוון שכשבאתי להעביר הילוך אז לא לחצתי על הקלאצ' וההילוך לא ירד ובזמן הזה הסלד המשיך לעלות.
בחזרה לנושא, נקודת הקסם כמו שקראת לה היא 6300 סל''ד, אבל עדיין האם ב6700 סל''ד הרכב נגיד יהיה מסוגל לאבד 30 כוחות סוס בערך? וירידת מומנט חדה.
היי ליאור משום מה לא שמתי לב לשירשור הזה לכן לא הגבתי.
האם אתה עדיין צריך משהו או שזה כבר מיותר?
זאת התוצאה שהתקבלה אוטופי או לא, אין לי מושג עד כמה הדיינו מדוייק.
וכשרשמתי שזה הכח שנמדד בגלגל אז זה לא נכון, מצטער. הכח נמדד במנוע!
וזה לא שחיפשתי את עניין הדיינו, פשוט חבר שהעלה את שלו כדי לבדוק הספק אחרי שדרוג הציע לי להעלות את שלי ולכן עשיתי את זה.
ולצורך העניין זכורה לי hgt שנמדד לה 110 כוח סוס בגלגל וזאת כאשר היה ידוע שהמנוע לפני גסיסה. וכשאני מכרתי את הספייס שלי שנת 2001 לה נמדדו 76 כוח סוס במכון בדיקה אחר!
נאור זה לא העניין, אני יעזוב אותו ככה ברור. פשוט הייתה הזדמנות מעניינת שלא תחזור יותר אז ניצלתי אותה.
קייבמן אתה די סותר את עצמך פה.
מצד אחד אתה אומר שאחרי 6300 סל''ד המנוע מאבד כוח משמעותי אבל מצד שני אומר ש103 שנמדדים ב6700 סל''ד זה נתון סביר למנוע.
ותעזבו רגע את עניין הדיינו, לא נראה קצת מסריח שמכון מסיר מעליו אחריות על המנוע בגלל 2 אחוז , ובדיעבד מתברר לי שהנתון הזה הוא לא היה נכון בעליל ואפילו לא קרוב.
גם אתה הולך לעבודה אורן :-)
אם תוכל לארגן את עקומת המומנט והסלד זה יהיה נהדר
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.