התחבר

View Full Version : בעיות מזגן בזמן נסיעה ורעשים מידית ההלוכים אונו 95


almogxxx
06-09-10, 13:02
טוב אז רק רציתי להגיד שהאונו שלי מטופלת ברמת הבורג אם אני יודע שיש בורג שהוא לא אורגינל של הרכב אני מתחרפן עד שאני אמצ מפירוק או משו .

בכל מקרה יש לי בעיה מוזרה לא מזמן תיקנתי את המזגן ברכב ומלאתי גז והכל תקין ועובד סבבה לגמרי . הבעיה היא בעיה בעיקר מציקה כשאני נוסע בלי מזן אז מהפתחים באמצעים המרכזיים של הרכב של המזגן באה רוח של הנסיעה מבחוץ זה לא מפריע עד שמדליקים את המזגן כשמדליקים את המזגן ואני לוחץ על דוושת הגז פתאום הקור באותם פתחים נעלם:shock: סתומרת מרגישים רק רוח חמימה של הנסיעה מבחוץ וכשאני עוזב את דוושת הגז הקור של המזגן חוזר .. אני לא מצליח להבין את הקטע ואיך אפשר לסדר את זה ?!?!?1

ועוד משו קטן ע ם אפשר יש לי בזמן האחרון מן רעש מוזר ומרגיז כשאני נוסע בהילוך 5 או 4 והאוטו במצב של סתם הידרדרות למשל ירידהואין צורך בלחיצה על דוושת הגז אז האוטו סתם אני נותן לו להדרדר ואז יש רעש מרגיזזז של פחית ברזל קטנה או לא יודע איך להגדיר את זה זה נשמע כאילו הרעש בא מהסוף של ידית ההילוכים למטה מתחת לרכב .. ונכנסתי מתחת לרכב ולא הצלחתי לזהות מאפה הרעש וזה פשוט ממש מבעס את הנסיעה .. האם משהו מכיר את התופעה גם !?!?1 ואם הוא יודע איך מסדרים את זה .. ?


תודה רבה לכל העוזרים
אלמוג .

ארילו
06-09-10, 14:08
בהנחה שהמזגן שלך ישראלי, ולא מקורי - אז ישנה צינורית וואקום שאמורה להסיט את האוויר כך שייכנס לאוטו אוויר שעבר דרך המזגן בלבד.

לגבי הרעש מידית ההילוכים, זה סימן שאתה צריך להחליף את הבוקסות גומי שמחברות את המוטות המקשרים של ידית ההילוכים.

almogxxx
07-09-10, 12:54
תודה רבה על המידע
עכשיו אם אפשר רק להסביר לי פחות או יותר אפה נמצאת הצינורית הזאת ואיך אפשר להגיע אליה ??אני לרוב עושה הכל לבד באוטו חוץ מטיפולים כמו מערכות היגויי ובטיחות שאני נותן לבעלי המקצוע לטפל בעניינים האלו כך שאני מכיר את הרכב אפשר להגיד ברמה טובה . אם תוכל להסביר לי אפה הצינורית הזאת ומה אני אמור לעשות איתה ?!

ועל הבוקסות הידית ההילוכים שוב אפה היא נמצאת פחות או יותר? הבנתי שמתחת לרכב באזור של הגיר מלמטה .. השאלה אם זה ממש רציני לסדר את זה לבד או שכדאי לקחת את זה לבעל מקצוע ? ואם זה נורא שאני אסע כך עוד כמה ימים או שעדיף להשבית את האוטו ולעבור לאוטובוס בינתים עד שאני אמצא זמן לנסוע למוסך
ואם אתה יודע פחות או יותר את העלות של החלקים שצריך להחליף ..

בתודה רבה
אלמוג .

ארילו
07-09-10, 17:03
הבוקסות עצמן עולות 20-30 ש"ח ליחידה - הבעיה היא שזה הרבה עבודה.

כדי להחליף את כולן צריך להרים את האוטו, לפרק את האגזוז, לפרק את מגן החום ואז אפשר לגשת למוטות הקישור של ידית ההילוכים.

לגבי המזגן - צריך לפרק את הדשבורד בשביל זה.

almogxxx
13-09-10, 08:39
בהסתכלות לתוך תא המנוע ביום שמש וכשחבר יושב באוטו ומשחק בידית בניוטרל כדי למצא מאפה מגיע הרעש המרגיז גיליתי כי המוטות גישור האלו יחסית לא כאלו קשות לגישה בעצם זה יושב מעל הגיר אלו 3 מוטות קטנים דקים כאלה שמחוברים בעצצם כמו כיפה כזאת לברזל קטן שבסופו יש גולה שנכנסת לתוך הכיפה של המוט והברזל הזה מחובר למשהו שם עם בורג ואום .. וכשהוא הוזיז את הידית הרעש בא מתוך הברזלים הלו עם הכיפה כשהם נגעו בברזל ובזמן נסיעה המוטות האלו כנראה רועדים או זזים ואז זה מה שעושה את הרעש .. העניין הוא איך אני מחליף את המוטות האלו ?! פשוט לקנות חדשים ולהחליף ?! כי מבחינת גישה מתוך תא המנוע מלמעלה יש גישה יחסית טובה להגיע לשם .. 2 מהם ממש גלויים השלישי שהוא ממש מחובר למוט של הידית הילוכים טיפה יותר בעייתי אבל יהיה טוב ..

ועוד משו .. נגיד ואני מחליט להתעלם מהרעש האם בסופו של דבר יכול לקרות משו חס וחלילה ?! לא יודע שבר במוט בגלל שאין את הגומי או שזה יכול להתפרק חס וחלילה מהמקום ?!?! השאלה היא אם יש אפשרות להניח לזה לעשות רעש או שזה מחיב החלפה כי עלול לקרות א.ב.ג. וכ'ו ..

בתודה רבה אלמוג .

ארילו
13-09-10, 09:49
אין צורך להחליף את המוטות אם הם לא עקומים - מחליפים רק את הגומיות שביניהם.

אם לא תחליף, בשלב מסויים ההילוכים לא ייכנסו כמו שצריך ואפילו עלולים לקפוץ החוצה בזמן נסיעה.

almogxxx
13-09-10, 12:51
אז איך אני מפרק את זה כלומר הגומי אמור להיות בתוך הכיפה הזאת כמעין גומי מרכך בין הכיפה לגולה שבתוכה ?!?! ואם כן איך אני מפריד עכשיו בין הגולה לבין המוט עם הכיפה ?

ארילו
13-09-10, 16:25
בכח

uno1.4
13-09-10, 17:42
כמה אמור לעלות בחנות חלקי חילוף סט בוקסות?