View Full Version : הוספת תוסף דלק "גולד לייבל" לפונטו דור1
שלום,
יש לי פונטו דור1 שנת 2000,
ברכב מאז שהוא אצלי, לא הוספתי שום תוסף, לאחרונה תוקנה נזילת דלק וחשבתי שנפתרה הבעיה של האכילת דלק, אך עדיין בנסיעות משולבות (עירוני ובינעירוני) עם מזגן האוטו המשיך לאכול 1:11 שלפי דעתי זה נראה לי מעט מידי, ולפני תקופה הוא היה מגיע לצריכה הרבה יותר טובה של 1:13-1:14.
בוודאות אין נזילות דלק רכב, העניין נבדק וגם אין שום ריח של דלק כמו שהיה אז.
יש לי טסט בעוד חודש, אני מקווה שהוא יעבור את המבחן.
האם הוספת תוסף כזה באופן חד פעמי (עכשיו. לא עוד חודש לפני הטסט) יוכל לעזור? ואם כן, מתי אני מוסיף את זה? כאשר יש חצי מיכל או פחות?
המזגן לוקח גם כח וגם דלק.
אם הייתי שם אז K 44 .
אני חושב שהתצרוכת תקינה אצלי עם ציפ בלע 1-10 הורדתי את הציפ יבדק בימים הקרובים.
בדוק אם אין משחק בשעון הסל"ד מה שתצטרך לבחון את חיישן חמצן
אין בעיה עם הסל"ד ברכב, הוא יציב לגמרי והטורים בגדר הנורמה. אז זאת לא הבעיה פה.
איך אפשר לנסוע בימים האלה בלי מזגן ברכב? זה פשוט עונש לנסוע בלי מזגן!, אני מדליק אותו מיד שאני נכנס לרכב, אחרת אני לא עולה על האוטו בכלל.
מה ההבדל בין K44 לבין הגולד לייבל?
מנסיון שלי לגבי K 44 עושה את העבודה
אחרי הנזילה שתוקנה, הרכב ממשיך לצרוך משהו כמו 1:11
תדלקתי אותו מיכל מלא לגמרי, נסעתי עד עכשיו כ190 ק"מ ומד הדלק ירד אל קצת מתחת לפס השני (שלושת רבעי המיכל). (אני בודק כל תדלוק באופן קבוע).
אני לא מבין איך זה שתמיד נסעתי עם מזגן ואף פעם לא הגעתי לצריכה כזאת גבוהה ולא שיניתי שוב סגנון נהיגה והאוטו מטופל בזמן כמו שעון וגם אין בעיות עם הטורים, הכל יציב ואין שום שינוי לרעה.
למישהו יש עוד רעיונות מה יכול להיות?
אתה לא מודד נכון את צריכת הדלק.
תכנס לכאן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=10266), תעשה כמו שהבחור עשה.
תודה לקסה, אבל אני מחשב טוב את הצריכה. פה כתבתי את מה שקורה בכללי.
אני מודד נכון את צריכת הדלק כי אני כבר כמה שנים מחשב באופן טוב ולא שיניתי את השיטה (מודד בדיוק בשיטה של ארילו).
עדיין מגיע לתוצאה לא הגיונית בזמן האחרון ואני בטוח שמשהו השתנה ברכב ואין לי מושג מה. זה מטריף אותי. השאלה כמה יכול לעזור התוסף? והאם שווה לחכות לחודש הבא ולהוסיף אותו לפני הטסט?
צריך לבדוק את נתוני חיישן למבדה.
מה מצבו של חום מנוע? יציב בחצי בנסיעה ?
חום מנוע מאז ומתמיד על הרבע, בעמידה יכול להגיע לחצי. אבל זה נדיר. כל הזמן על הרבע.
רבע?
לפי דעתי הוא אמור להיות על החצי לא מעל ולא מתחת
תחליף טרמוסטט, תרגיש עוד שיפור בצריכת הדלק.
שקניתי את האוטו אז יחסית בהתחלה החליפו לי טרמוסטט, משאבת מים, , מאז הוא לא מתחמם ועומד על הרבע, לפעמים מגיע לחצי אבל לא עולה יותר.
הבנתי שלפונטו דור 1 זה הגיוני שהחום מנוע ככה.
danielkochin
04-09-10, 01:02
אני לא מבין גדול אבל זה נשמע קצת מוזר כי בעיקרון רכב אמור להגיע לטמפרטורת עבודה שלרוב מצוינת כחצי בחיישן טמפרטורת המים ולאחר מכן לא לעלות ולא לרדת במצב תקין.
אני חושב שאתה באמת צריך להחליף טרמוסטאט. תחכה גם ותראה מה בעלי פונטו אחרים יגידו אוליי בפונטו זה באמת שונה.
יאיר, תסביר בבקשה.
אני אישית לא מבין אך יכול המחוג לרקוד מרבע לחצי ושזה יהיה תקין.
לדעתי או טרמוסטט תקוע פתוח, או יוניט הפעלת המאוורר לא מקורי ומופעל בטמפ' יותר נמוכה.
סבירות יותר גבוה שזה טרמוסטט, כי הרכב כן מגיע לחצי בעמידה.
בד"כ מד החום על בין הרבע למתחת לחצי.
בשיא הפקקים מתחת לחצי
בנסיעה מהירה ובבוקר מעל הרבע .
ז"א משחק המעלות בין 87 ל-92 לפתיחת הוונטה
לפי כך נראה לי תקין
יאיר, זה המצב אצלי פחות או יותר, מאוד דומה. אני לא רואה בעיה, כי תמיד זה היה ככה, התופעה של צריכת דלק מוגברת נהייתה רק לאחרונה ובגלל זה נראה לי שזה לא קשור.
לגבי הצריכה עדיין נראה תקין
הפעלת הסזגן בפונטו לוקחת הרבה כח והרבה דלק .
הממוצע במכונית עם נפח גדול עד 15% מהצריכה במנועי פיאט פונטו הקטנים כנראה יותר
הטרמוסטט שלך תקין. אני חושב שאין מנוס מלבצע בדיקה של צריכת דלק על כביש מהיר, במהירות קבועה של 90 קמ"ש ועם מזגן כבוי.
אם הצריכה תהיה גבוהה צריך לחפש מה התקלה בדיוק (כמו שהסברתי לך במפגש). אני משער שאם ישנה תקלה אז מדובר בחיישן למבדה שמזייף.
עוד שאלה, האם המצערת נוקתה לאחרונה?
לא בדיוק נוקתה כמו בספר. פעם ב....שאני מנקה את האוטו אני מוציא את הפילטר ומרסס קצת ספריי קרבורטורים שם ומניע אח"כ, יוצא קצת עשן שחור מהאגזוז לכמה שניות וזהו.
אני לא יודע מזה בדיוק נחשב, ניקוי או חצי ניקוי.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.