התחבר

View Full Version : פונטו ספייס או HGT Abarth ?


אסףלוי
01-09-10, 17:32
שלום אני מעוניין לקנות רכב.. כמובן פיאט.. יש להורים שלי פיאט פונטו ספייס 2006 ואני ממש מרוצה.. הגיע הזמן לקנות לעצמי רכב ויש 2 אפשרויות:
1. לקנות פונטו ספייס שנתון 2005 2006 עם יד נמוך וק"מ נמוך מפרטי.. בערך 30000-35000 אלף ש"ח... אוטו מעולה אני יודע...
2.לקנות פונטו HGT שביד 2 יש קצת ורובם עם יד 4-7 וק"מ גבוה וגם כול ילד נגע באוטו בלי ידע ויכול להיות שקרעו אותם... יש גם את הדגם
HGT Abarth שראיתי ביד 2 .. שנת 2003 ק"מ 100000 פרטי.. לבנה .. נראית טוב .. אבל יד 4.. אני יודע שבמכוניות "ספורט" זה לא גבוהה אבל מה אתם אומרים???? וגם מחיר כמו האפשרות הראשונה... 35 אלף בשביל שנת 2003.. ורק בשביל יופי..
מה לגבי התחזוקה? ביצועים? דלק? ומכירה אחר כך? מה יותר קל?..

ליאור23
01-09-10, 20:25
סלח לי, אבל אני לא מבין איך אפשר להתלבט בין ספייס לhgt. האחת רכב שמתאים לנסיעות בעיר, חסכוניות, למישהו שלא רוצה להוציא כסף מיותר מעבר למה שצריך על הרכב, נטו נסיעה מא' לב'. השנייה , ספורטיבית ששותה דלק, הוצאות יותר יקרות מהספייס, רכב שרוב רובו הוא להנאה מנהיגה. הכל תלוי בך ומה אתה מחפש, מה הרצונות שלך. הhgt אמנם זולה לאחזקה ביחס לקליאו ספורט וה306 xsi ואחיותיה, אבל עדיין יקרות. ישנם חלקים שיכולים להגיע לאלפי שקלים,אם תחפש יד נמוכה אז תודיע לי שתמצא יד נמוכה ושמורה. תעשה חיפוש על רכבי ''ספורט'' ותראה שכולן משנתונים 2000-2003 עברו 4- 10 ידיים ולעיתים גם יותר, יד הרכב איננה פקטור אם מצב הרכב טוב ושמור. רובן של הhgt ביד 2 הוא עם קילומטר נמוך ונמוך מאוד בחלקם יחסית לשנת 2001, לא יודע מה זה בשבילך קילומטר גבוה. סך הכל הרכב מהנה מאוד מאוד וכיף לנהוג בו, זה אמנם לא טיל בליסטי אבל כח לא חסר ובכלל, ובקשר לאבארט' הלבנה אני לא רוצה בכלל להתייחס לזה , המחיר הנמוך שהוא מבקש מגוחך וחבל שכך, היא אמורה להימכר לפחות ב50 אלף ש''ח אם לא יותר. אז או שהוא לא מבין בכלל מה יש לו בידיים או שיש סיבות אחרות, בגלל שאני לא מכיר את הרכב אני לא רוצה להגיד סתם דברים שעלולים להיות מטעים ולא נכונים. הכי טוב זה ליצור קשר עם המוכר ולנצל את ההזדמנות ולקנות אם המצב של הרכב טוב.

Caveman
01-09-10, 21:52
סלח לי ליאור, אבל הפונטו HGT לא שותה דלק. הכל תלוי בצורת הנהיגה שלך. יחסית למוע 1.8, צריכת הדלק מצויינת.
והיא דווקא מתפקדת מצויין כרכב ליום-יום. אחרי כמעט 5 שנים עם הרכב שלי, אני יכול להעיד שהוא לא נופל בכלל מרכבים אחרים בקטגוריה בכל הנוגע לפרקטיות.

מה שכן, עלויות האחזקה אכן מעט יקרות יותר משל דגמי ה1.2. אחרי הכל הרכב אכן מיועד קצת גם לתת מעבר ללהגיע מא' לב'

מערב לכך, לפותח השרשור. רכב שמור יפגין אמינות טובה. חשוב לוודא שהרכב טופל בצורה מסודרת ולא הוזנח.

ליאור23
01-09-10, 21:56
לא הבנת אותי נכון, התכוונתי שהיא שותה יחסית לספייס, וכמובן שהיא פרקטית ליומיום, כל מה שרציתי לומר זה שביחס לספייס היא יותר יקרה בכל ההיבטים, כי הוא הביא התלבטות בין שני רכבים שהם לא מאותה קטגוריה. אני מרגיש את ההבדל בכיס אחרי הelx תאמין לי.

אסףלוי
02-09-10, 08:11
ברור שיש הבדל וזה חוויה וסוג אחר של מכונית אבל בגלל זה אני שואל את גודל ההבדל.
בהתחלה רציתי ספייס כי ידעתי שהוא אוטו אמין.חסכוני בדלק. חלקים זולים. שנתון גבוהה וק"מ נמוך אפשר להשיג במחיר נמוך.. ופתאום ראיתי את הדגם הזה וגם ספייס וגם אוטו "ספורט" ורציתי לדעת אם כול היתרונות שהיו קודם הלכו..
1. אם המכונית עכשיו 1800 אז כמה דלק ביחס לספייס היא תאכל?
2.אחזקה הרבה יותר יקרה מספייס רגילה? למה? טיפולים שוטפים זה אוטו דבר לא?
3.מחירה אחר כך יהיה בעייתי, כי לא הרבה מודעים לדגם ומחפשים אותו וגם הוא יקר יותר?
4.לבחור יש ספר טיפולים אבל הידיים לפניו לא טיפלו במוסך מורשה והוא כן.. מה אני יעשה? בדיקה לפני קנייה נראה לי תגיד לי אם פירקו את האוטו כמו כול המכוניות ספורט?
5.אני יודע שזה אוטו ספורט וככה זה אצלם אבל יד 4 זה לא גבוהה מדי כי אני יהיה 5 ואף אחד לא יסתכל שאני ימכור? וכן אני מסתכל על העתיד שאני ירצה להחליף אוטו...

ושאלה אחרונה... משהו מכם מכיר את המכונית הזאת שמפורסמת ביד 2? מומלץ? או שללכת על ספייס רגילה וזהו? כי אני אוהב את החיצוניות שלה אבל מודאג מכול השאר...

Caveman
03-09-10, 10:25
יש דביק בראש הפורום הטכני של הפונטו (או בחתימה שלי) עם נתונים יבשים.
בוודאי שיקרה יותר. צריכת דלק קצת גבוהה יותר, חלקים קצת יקרים יותר. יחסית לשאר הרכבים בקטגוריה היא זולה מאוד.
אם הרכב שמור ומטופל, אנשים שמחפשים יתעניינו.
בדיקה לא תגיד יותר מידי, אתה צריך ספר טיפולים, עם פירוט על הטיפולים שהרכב עבר.

ליאור23
03-09-10, 21:10
לפני שבחרתי בhgt רציתי איביזה טורבו, אבל התחלתי ללמוד אז ויתרתי והלכתי על משהו יותר זול והרבה יותר יפה לדעתי, לא רציתי בשום אופן רכב סטנדרטי ו''רגיל'', לכן בחרתי בhgt , יפה, זולה, מספקת, חסכונית יחסית לספורטיביות אחרות, תבדוק כמה עולה טיימינג מלא לקליאו ספורט, בסביבות 10,000 במורשה מסוים שאני מכיר של קרסו( סתם לצורך השוואה), לעומת זאת אני אוטוטו עושה טיימינג,וריאטור ומשאבת מים ב2000 ש''ח|(וריאטור ארגנתי לבד), קיצור אם אתה מחפש ספורטיבית וזולה והפרוטה מצויה בכיסך, הhgt בחירה מושלמת, במיוחד אבארט'.
אבל שוב ביחס לספייס 1.2 היא יותר יקרה לאחזקה ללא ספק בכלל.

-אודי-
03-09-10, 22:37
יש ביד 2 אבארט' צהובה 2003 עם 104K ק"מ יד שניה
ב34 אלף..

danielkochin
03-09-10, 22:45
מחיר זול מידיי במיוחד שזה ברור שאחרי בדיקה אתה תוכל להוריד אותו עוד קצת במחיר ועוד דבר תמיד מי שרושם מחיר ביד 2 זה לא המחיר הכי נמוך שהוא מוכן לרדת בו וזה ברור שהוא יהיה מוכן להתפשר כבייכול עוד קצת. בקיצור מחיר מאוד נמוך נמוך מידיי אבל שווה לבדוק שאני חיפשתי hgt התקשרתי לכל המודעות שהיו ביד 2 בלי להסתכל בכלל על המחיר וראיתי בערך 6 hgt לפני שקניתי.