התחבר

View Full Version : HGT 2001 - מד חום קבוע מעל החצי


Marshall
29-08-10, 22:43
שלום לכולם :)

יש לי פונטו hgt
שנה: 2001
ק"מ: 89000 פחות או יותר.
קניתי את הרכב לפני כמעט חודש

מד חום המנוע עומד קבוע על פס אחד מעל החצי (קצת מתחתיו).
אחרי נסיעה בעיר כשאני עומד ברמזור הוא עולה עד לפס ומילימטר שתיים מעליו ואז נדלק המאוורר והוא יורד חזרה.
או אם אני מתחיל לסוע אז הוא גם כן יורד חזרה למצב הקבוע שלו (קצת מתחת לפס אחד מעל החצי).
בכל מקרה המצב הרגיל שלו הוא כמעט פס אחד מעל החצי.

בדקתי שיש מים במיכל והם עומדים על הפס העליון (מלא).
על הדרך שמתי לב שיש מאין טינופת בצבע חלודה בתוך המיכל בדפנות..
חשוב לציין שקיבלתי את הרכב עם מים רגילים במיכל.. לא עם נוזל קירור נורמלי (באסה).

אחרי שקניתי את הרכב לקחתי אותו למוסך מורשה של פיאט בחיפה (שמומלץ בחיפה) והחלפתי בולמים קדמיים, תושבת מנוע קדמית וקלאץ'.

בקשר לחום-
המכונאי הראה לי את מה שכבר ראיתי שהמיכל מבפנים מטונף במאין צבע חלודה כזה..
בדקו לי אויר בצנרת ולא היה אויר.
חיברו אותו למחשב כדי לבדוק את הטמפרטורה והיא נעה בין 97 ל 99 מעלות.
בדקו את המאווררים והם עובדים בשתי מהירויות ובכיוון הנכון..

בסופו של דבר אמר לי מנהל המוסך שצריך לנקות את הרדיאטור וסביר להניח שזה יפתור את התקלה. ובנוסף שלא כדאי לי להחליף את המים לנוזל פראפלו לפני הניקוי כי גם ככה הם יוציאו את כל המים וחבל לקנות פעמיים את הנוזל..

אם אפשר לשאול שאלות :)
מה החום מנוע הסביר (במעלות) שמנוע מהסוג הזה צריך לעבוד בו?
האם המחוג של החום אמור בכלל באיזושהי עונה בשנה לא משנה כמה קר או חם בחוץ או כמה מהר אני מאיץ לזוז מהאמצע?
והאם אתם חושבים שהפיתרון שהוא הציע לי באמת יכול לפתור את התקלה או שהבעיה יכולה להיות גם חיישן מזייף? מחוג שעון מזייף? תרמוסטט? משאבת מים?
יש משהו שלא ציינתי? :)

תודה רבה לעוזרים..

saar
30-08-10, 00:38
ביחס לק"מ שכתבת, אני מבין שאתה צריך לעשות טיימינג או שנעשתה כבר, אם עדיין לא, אז תוסיף לטיימינג, משאבת מים ומחזירי שמן ומותחן כמובן היות ואם כבר פותחים את האזור אז מסיים איתו לחלוטין. וכבר משאבת מים חדשה תועיל ובטח לא תגרע.

לגבי ניקוי רדיאטורים, אני אישית לעניות דעתי לא אוהב את העניין הזה, אני בעד רכישת רדיאטור חדש נקודה, ריכבי פיאט רגישים לחום, וזה לא משהו שמשחקים איתו. אם החלפת רדיאטור אז תחליף גם טרמוסטט (אם אתה עושה זאת במוסך הגון ההוצאה אינה גבוהה טרמוסטט 150 ש"ח). ואז כמובן שטיפת מערכת קירור המנוע כמו שצריך (שכוללת כמובן להוציא את המים החומים מהרדיאטור הפנימי) ולאחר מכן בסוף הוספת נוזל קירור ייעודי וניקוז אוויר כהלכה. ואז בטוחני כי המחוג לא יזוז מהאמצע.

orenhazan
30-08-10, 01:56
ביחס לק"מ שכתבת, אני מבין שאתה צריך לעשות טיימינג או שנעשתה כבר, אם עדיין לא, אז תוסיף לטיימינג, משאבת מים ומחזירי שמן ומותחן כמובן היות ואם כבר פותחים את האזור אז מסיים איתו לחלוטין. וכבר משאבת מים חדשה תועיל ובטח לא תגרע.

לגבי ניקוי רדיאטורים, אני אישית לעניות דעתי לא אוהב את העניין הזה, אני בעד רכישת רדיאטור חדש נקודה, ריכבי פיאט רגישים לחום, וזה לא משהו שמשחקים איתו. אם החלפת רדיאטור אז תחליף גם טרמוסטט (אם אתה עושה זאת במוסך הגון ההוצאה אינה גבוהה טרמוסטט 150 ש"ח). ואז כמובן שטיפת מערכת קירור המנוע כמו שצריך (שכוללת כמובן להוציא את המים החומים מהרדיאטור הפנימי) ולאחר מכן בסוף הוספת נוזל קירור ייעודי וניקוז אוויר כהלכה. ואז בטוחני כי המחוג לא יזוז מהאמצע.

סהר סתם שאלה אתה יודע מה העלות של רדיאטור מקורי של פונטו HGT.
לפני שאתה מציע דבר כזה כדאי שתברר.
עלות רדיאטור מקורי היא בסביבות 4500 שקל השקעה לא קטנה דבר שני אין בארץ צריך להזמין מחו"ל.
ניקוי רדיאטור אכן יפתור את הבעיה.

danielkochin
30-08-10, 03:12
יכול להיות שמה שגורם לזה זה המזגן אם הבנתי נכון את התיאור שלך, כי ברגע שאתה עומד המזגן מתאמץ יותר.

orenhazan
30-08-10, 06:58
אין קשר למזגן ללא ספק הבעיה רדיאטור סתום.

Marshall
30-08-10, 13:27
תודה רבה לכם אני יעשה זאת בהקדם.. (ניקוי)

אם מישהו יודע את התשובות לשאלות שלי אני אשמח :)

מה החום מנוע הסביר (במעלות) שמנוע מהסוג הזה צריך לעבוד בו?
האם המחוג של החום אמור בכלל באיזושהי עונה בשנה לא משנה כמה קר או חם בחוץ או כמה מהר אני מאיץ לזוז מהאמצע?

Caveman
30-08-10, 14:46
מד החום צריך לעמוד על החצי ולא לזוז ממנו. לא משנה באילו תנאים אתה נוהג.
אם הכל תקין, כולל טרמוסטט, ככה המצב צריך להיות.

ליאור23
30-08-10, 19:59
סהר סתם שאלה אתה יודע מה העלות של רדיאטור מקורי של פונטו HGT.
לפני שאתה מציע דבר כזה כדאי שתברר.
עלות רדיאטור מקורי היא בסביבות 4500 שקל השקעה לא קטנה דבר שני אין בארץ צריך להזמין מחו"ל.
ניקוי רדיאטור אכן יפתור את הבעיה.


אורן, בגלל שאני יודע שאתה אולי הבן אדם שהכי מבין ברכבים האלו פה וברוב ישראל נראה לי, ואתה עובד במקצוע לפי מה שהבנתי, אני לא ישלול את המחיר שרשמת. אני החלפתי את הרדיאטור שאצלי למקורי לפני שבוע ושילמתי עליו כולל עבודה 1760 כוללל מע''מ.

אצלי המחוג עבר בטיפה את החצי וגם זה קרה אחרי שלחצתי חזק עם האוטו וזה היה בימים עם החום הקיצוני, יכול להיות שמזג האוויר גורם פה?

saar
31-08-10, 01:50
תמה אני מדוע קוראים לי בשם שהוא לא שלי (סהר), שכן שמי האמיתי כתוב לי כל פעם ופעם בחתימה (סער).

לגבי עניין הרדיאטור, באיזה מקום בדיוק קראת שכתבתי להחליף לרדיאטור מקורי?
תבדוק כמה עולה רדיאטור חליפי חדש מהקרטון עם אחריות לשנה (שזה גם זמן האחריות על מקורי),
שניהם ממלאים את אותו התפקיד בדיוק.

orenhazan
31-08-10, 18:37
אורן, בגלל שאני יודע שאתה אולי הבן אדם שהכי מבין ברכבים האלו פה וברוב ישראל נראה לי, ואתה עובד במקצוע לפי מה שהבנתי, אני לא ישלול את המחיר שרשמת. אני החלפתי את הרדיאטור שאצלי למקורי לפני שבוע ושילמתי עליו כולל עבודה 1760 כוללל מע''מ.

אצלי המחוג עבר בטיפה את החצי וגם זה קרה אחרי שלחצתי חזק עם האוטו וזה היה בימים עם החום הקיצוני, יכול להיות שמזג האוויר גורם פה?

היי ליאור לפי דעתי הרדיאטור שהרכיבו לך הוא לא המקורי זה מחיר לחילופי אבל ליתר ביטחון אני יבדוק שוב יש מצב שטעיתי גם זה קורה.

orenhazan
31-08-10, 18:40
תמה אני מדוע קוראים לי בשם שהוא לא שלי (סהר), שכן שמי האמיתי כתוב לי כל פעם ופעם בחתימה (סער).

לגבי עניין הרדיאטור, באיזה מקום בדיוק קראת שכתבתי להחליף לרדיאטור מקורי?
תבדוק כמה עולה רדיאטור חליפי חדש מהקרטון עם אחריות לשנה (שזה גם זמן האחריות על מקורי),
שניהם ממלאים את אותו התפקיד בדיוק.

צודק סער אני ישים לב להבא.
והרשה לי להחמיא לך על הידע המקצועי שלך. אני נהנה כל פעם מחדש לקרוא את התשובות שאתה נותן פה לחברים באתר.
יישר כוח סער.

saar
31-08-10, 18:42
בכיף ובשמחה אורן חבר יקר.

תיהיה סמוך ובטוח שההנאה היא הדדית, אני לומד ממך המון.

avhyh
31-08-10, 18:43
בספייס שלי פעם אחת ביום חם במיוחד (44 מעלות לפי המחשב) עם מזגן בכביש מהיר החום עלה בקו אחד עד קו וחצי מעל האמצע. נאמר לי שזה תקין.

האם גם לי יש סיבה לדאוג לתקינות הרדיאטור?

ליאור23
31-08-10, 18:44
אתם רוצים חדר או משהו?;)

לי אמרו שזה מקורי, והראו לי שרשום אוריגינל פיאט עם המקט ושזה יוצר באיטליה בלה בלה בלה, בכל אופן בושה להם אם עבדו עליי, היות וזה מוסך מורשה

orenhazan
31-08-10, 18:48
אתם רוצים חדר או משהו?;)

לי אמרו שזה מקורי, והראו לי שרשום אוריגינל פיאט עם המקט ושזה יוצר באיטליה בלה בלה בלה, בכל אופן בושה להם אם עבדו עליי, היות וזה מוסך מורשה

ליאור אני כרגע מבצע בדיקה יסודית לגבי העניין תבדוק בחשבונית איזה מק"ט של רדיאטור הרכיבו לך ותרשום אותו כאן.
האם זה המק"ט הזה 46546944.

ליאור23
31-08-10, 18:52
החשבונית נמצאת בקלסר שברכב, אני ירשום את המק''ט כשאני יהיה ברכב

orenhazan
31-08-10, 18:52
החשבונית נמצאת בקלסר שברכב, אני ירשום את המק''ט כשאני יהיה ברכב

בסדר גמור ליאור אשמח לעזור.

avhyh
31-08-10, 19:00
אני שואל שוב.

עם החום עלה לי בקו עד קו וחצי ביום חם מאוד + מזגן זה יכול להראות על בעיה ברדיאטור?

yakuza
31-08-10, 19:17
סער, הרשה לי לתקן אותך לגבי עלות טרמוסטט לHGT 2001. ללא החיישן טמפרטורה הוא עולה 650 ש"ח כולל מע"מ (בדקתי במוסך מורשה).

ליאור23
31-08-10, 19:27
יאקוזה, לhgt אין טרמוסטט מיוחד ושונה מאחרים אם אני לא טועה, לכן כל טרמוסטט אחר יעשה את העבודה יפה מאוד.

saar
31-08-10, 19:53
יאקוזה חבר יקר, אני מקבל את התיקון, אך היכן ראית שכתבתי על טרמוסטט מקורי?

orenhazan
31-08-10, 20:19
יאקוזה, לhgt אין טרמוסטט מיוחד ושונה מאחרים אם אני לא טועה, לכן כל טרמוסטט אחר יעשה את העבודה יפה מאוד.

אתה קצת טועה ידידי ב HGT אכן יש טרמוסטט מיוחד הוא מגיע עם כל הבית בגלל זה הוא קצת יקר.
הוא ייחודי רק ל HGT ולא משמש בדגמים אחרים.

Caveman
31-08-10, 20:23
אכן הטרמוסטט ספציפי לדגם שלנו בלבד.
מה שכן, יחסית מאוד נוח לבצע את ההחלפה, לפי מה שראיתי במוסך ולפי דברי המכונאי.

orenhazan
31-08-10, 20:33
אכן הטרמוסטט ספציפי לדגם שלנו בלבד.
מה שכן, יחסית מאוד נוח לבצע את ההחלפה, לפי מה שראיתי במוסך ולפי דברי המכונאי.

גדעון אתה צודק ההחלפה פשוטה ביותר אבל אל תשכח את תהליך הוצאת האויר ממערכת הקירור לאחר ההחלפה. דבר שאם לא עושים אותו כמו שצריך יכול להביא להתחממות המנוע ולנזק.

ליאור23
31-08-10, 21:52
אהה טוב נו, יצאתי חומוס, טוב לדעת שאני טועה.:p

orenhazan
31-08-10, 22:17
אהה טוב נו, יצאתי חומוס, טוב לדעת שאני טועה.:p

זה בסדר ליאור אני תמיד אומר מי שלא טועה לא לומד.
גם אני לומד הרבה מטעויות.

Caveman
01-09-10, 11:18
גדעון אתה צודק ההחלפה פשוטה ביותר אבל אל תשכח את תהליך הוצאת האויר ממערכת הקירור לאחר ההחלפה. דבר שאם לא עושים אותו כמו שצריך יכול להביא להתחממות המנוע ולנזק.

כמובן. הכוונה הייתה להחלפת החלק עצמו, לא מעבר לכך.

elvis
02-09-10, 12:42
"בקשר לחום-
המכונאי הראה לי את מה שכבר ראיתי שהמיכל מבפנים מטונף במאין צבע חלודה כזה.."

בפעם האחרונה שזה קרה לי , גם עשיתי שטיפת מערכת קירור , ניקיתי את כל החלודה , שמתי פרפלו , בדקתי שאין אויר במערכת , נסעתי עם האוטו כמעט שעה ואז הלך לי ראש מנוע!!!
וכל זה אחרי שאמרו לי שבוץ וחלודה במערכת זה סימן רע ומבשר ראש מנוע ואני התעלמתי...
אז תחשבו על זה.