התחבר

View Full Version : מד חום מנוע


nitay10
29-08-10, 12:36
שלום רב!

ברשותי פיאט בראבה אוטומטית 1997. בשנה האחרונה שמתי לב שמחוג מד החום של המנוע אינו יציב במקים שאני נוסע לדוגמה בירידות מירושלים ואז המנוע לא מתאמץ בכלל. במקרים כאלה המחוג יורד ממש עד האפס. שאלתי האם מצב זה הוא מצב תקין?
אני חושש שהמד לא מייצג היטב את חום המנוע ואז ייגרם נזק...

בנוסף, בשבוע שעבר מילאתי גז למזגן וחזרתי להשתמש בו. באחד מהימים החמים של שבוע שעבר נסעתי לירושלים עם מזגן עובד ושמתי לב שמחוג הום עלה אל מעבר לחצי ויותר מקצת ונשאר שם.
האם יש סכנה לנסיעה במצב כזה? זה נשמע טיפשי לשאול אך ברכבים חדשים שנהגתי בהם גם אם המנוע מתאמץ וגם אם לא המחוג "תקוע" על טמפרטורה מסויימת ולא זז...

saar
29-08-10, 12:40
שלום רב חבר יקר,

על פי התופעה שאתה מתאר כאשר אתה נוסע בלילה או בירידות שעון החום יורד לו, הדבר הזה מעיד על כך שהטרמוסטט בריכבך מבוטל.

ולכן שקר בחוץ החום יורד, וכשהרכב בעמידה ובנוסף עם המזגן הוא מתחמם.

אז ראשית מומלץ להתקין טרמוסטט (סיפור של לא יותר מ 150ש"ח) וזה מה שיגרום לשעון החום "להיתקע" על נקודה אחת ולא לזוז ממנה.

בנוסף יש לבדוק במדויק מדוע שעון החום אצלך עבר את החצי בזמן עומס של מזגן (בדוק וונטה מזגן האם עובדת יחד עם הוונטה של הרדיאטור, או לחילופין אם יש וונטה אחת, בדוק שהיא נכנסת למהירות גבוהה כאשר המזגן מופעל), כמו כן מומלץ לשטוף עם צינור גינה (זרם מים רגיל ולא לחץ חזק) את הרדיאטור והמעבה של המזגן שינוקו מהחול והבוץ שעבר עליהם בחורף, וכך הצלעות קירור יהיו בעלי שטח רב יותר לאוויר לעבור בהם.

Lexxxa
29-08-10, 22:01
שלום סער, ברושתך אני קצת יתקן אותך.

שלום חבר.
אי אפשר לבטל טרמוסטט בבראבו/א. הטרמוסטט כנראה נתקע במצב פתוח.
טרמוסטט חדש עולה בסביבות 250 ש"ח (הוא בא כיחידה 1 ביחד עם הבית שלו).
תוסיף לזה עבודה.

לגבי שעון חום שעבר את החצי. אם זה פס 1 מעל החצי אז זה לא בעיה.
ברכב שלך לוח שעונים לוקח נתונים מחיישן טמפ' שנמצא על הטרמוסטט,עקב כך כל שינוי קטן בטמפ' אתה תראה במחוג.
ברכבים חדשים לוח לוקח נתונים מהמחשב, עקב כך בשינוים ממש קטנים המחוג לא יזוז.

בהצלחה :).

saar
30-08-10, 00:41
מקבל את התיקון באהבה ידיד יקר

nitay10
31-08-10, 12:19
תודה רבה לכולם על התשובות המקצועיות.

האם יש הכרח לתקן את התרמוסטט הזה? אני לא מוצא לנכון להוציא עוד כסף על העניין הזה...
האם יכול להיגרם נזק כשהרכיב הזה לא עובד?

Lexxxa
31-08-10, 15:59
1) בזמן שהמנוע לא בטמפ' עבודה שלו, צריכת דלק גבוה יותר. זאת אומרת שכרגע אתה מבזבז כסף סתם, וגם תמשיך לבזבז סתם אם לא תחליף.

2) כרגע הטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח, מאוד יכול להיות שביום אחד הוא יסגר (פעולה רגילה של טרמוסטט בזמן שהמנוע קר) וסבירות גבוה שהוא לא יפתח חזרה, אז בנסיעה תוך דקות ספורות החום יתפס לאזור אדום במד חום! בחום כזה אטם ראש מנוע נפרץ! שיפוץ ראש יעלה לך בסביבות 3500-4000. מפה ההחלטה היא שלך, להחליף או לא להחליף.