PDA

View Full Version : איבוד איטי של מים (פרפלו) + בעיה בהתנעה


idobi
15-08-10, 20:58
שלום רב,

יש לי שתי בעיות ברכב ואשמח לשמוע דעתכם אודותיהן (פונטו ספייס 2001 גיר רציף):

1. ברכב בוצע טיפול ראש מנוע לפני כשמונה חודשים (אצל שמשון) ומאז חיים אמר שעליי לבדוק מים כל שבוע. שמתי לב שבכל חודש לערך הרכב מאבד כ 1 ס"מ מגובה המים. היום אחרי 8 חודשים ראיתי שהגענו למינימום וצלצלי לחיים שאמר למלא מים מינרליים עד למקסימום ואם האיבוד כ"כ איטי אין מה לדאוג. אני כמובן סומך מאוד על חיים אבל רציתי לדעת עד כמה איבוד כזה של מים באמת רגיל או מאותת על בעיה כלשהי.

2. בעיה נוספת - אחת לכמה זמן כשמתניעים את הרכב, בזמן ההתנעה לוח השעונים מאבד חשמל, כל המדדים יורדים ונהיה חשוך, וגם ההתנעה מופסקת לחצי שנייה - לאחריה הכול חוזר להרגלו והרכב מניע. יש לציין שבחודשים האחרונים הוחלפו פלאגים, חוטי הצתה וסליל הצתה (בגלל בעיה אחרת, הוחלף אצל שמשון). מה הדברים שיש לבדוק במצב זה והאם השארת הבעיה יכולה לגרום לבעיות יותר רציניות בהמשך?

בנוסף, קראת כאן בפורום דיון ארוך מאוד בנוגע לטיפול ראש מנוע והקונסנזוס הינו כי אם הרכב מטופל היטב אין סיבה שהוא יזדקק לטיפול שכזה במאות אלפי הק"מ הראשונים שלו. הרכב שלי תמיד טופל במוסך מורשה (ואמין), תמיד בזמן, ותמיד נעשה בו שימוש בחומרים הטובים ביותר. לכן אני לא מצליח להבין מדוע אחרי 130000 ק"מ הוא נזקק לטיפול ראש (שלא לדבר על כך שלעולם לא התחמם, איבד מים או שמן וכו' - גם לא כשנזקק לטיפול הראש, זה התגלה בטעות). אשמח לקרוא דעותיכם בנושא.

המון תודה מראש!
עידו

idobi
17-08-10, 13:18
:(

ארילו
19-08-10, 10:56
לא אמור להיות איבוד של נוזל קירור בכלל, יכול להיות שחיים התכוון שאיבוד בקצב כזה יהיה קשה מאוד לאתר. בכל מקרה במפגש הקרוב חיים יהיה נוכח ותוכל לדבר איתו.

לגבי ההתנעה, נשמע כמו מפל מתח או מצבר שמסיים את חייו.

ולגבי הראש מנוע - לאלוהים הפתרונים.

saar
19-08-10, 13:15
בדוק גם את עניין הנועלי הקטבים המצבר. שהחוטים חזקים ומקובעים היטב.

idobi
22-08-10, 21:31
תודה רבה על התגובות!

yair068
22-08-10, 22:16
מחלה ידועה .
מתי שמפרקים את צינורות המים מהדקים אותם בהמשך עם בנדים אשר בסגירה חזקה קורעים טיפה את הצינור שמטפטף טיפות שעם החום לא ניראות.
לבדיקה כשהרכב חם (אווי זה שורף) העבר אצבע מסביב לבנדים אוליי תמצא איזה טיפה נוזלת במיוחד ביציאות של הרדיאטור הראשי ובכניסה לרדיאטור חימום.
גם בריחה ממכסה ראדיאטור תיתכן.
אפשר לשים חתיכה של סמרטוט מסביב לבנדים הנ"ל לקשור ולראות לאחר שבוע אם יש קטמים.
לגבי הקטבים של סער המוממחחה אפשר גם לבדוק אם יש אבנית מסביב לקטבי המצבר ובהמשך לסטרטר

saar
23-08-10, 01:55
יאיר היקר, השם הוא סער. אין צורך במומחה.

yair068
23-08-10, 11:00
הייתי שמח אם היו מכנים אותי כך ולא לכל אחד אני נותן תואר כזה

saar
23-08-10, 11:03
יאיר מה זאת אומרת היית שמח אם היו מכנים אותך כך, אתה כבר מזמן עברת את תואר המומחה.

אתה מאז ומתמיד היית מהנדס אשף לכל ענייני המכונאות מבחינתי ותאמין לי גם מבחינת כולם פה.

אני אוהב אותך מאוד ידידי ותאמין לי שזה לכבוד ולעונג לי הכינוי שלך, העניין הוא שלעיתים אחרים כאן יורדים עלי כי הם חושבים אחרת ממך לגבי, אז אני נשאר נטראלי.

yair068
23-08-10, 11:13
גם עליי חולקים וזה בסדר ואני טועה כי אין לי את ההכשרה המתאימה ולפעמים הורג אותי הניסיון של הפעם הראשונה.
אבל אחד גדול, יש עובדות ואת זה אי אפשר לקחת ממך.
אני עוקב אחר תגובותיך ואף פעם לא פיספסתה .
אז סע ברכה המפתחות בפנים.
ד"א מה עם הקבריולט נמכרה?

saar
23-08-10, 11:16
כן יאיר נשמה יקרה, נמכרה לפני איזה חודשיים וחצי אם זכרוני אינו בוגד בי.

idobi
10-11-10, 13:41
עדכון - היום אחרי נסיעה ארוכה ומאומצת במקרה פתחתי מכסה מנוע וראיתי שנוזל הקירור עובר בהרבה את המקסימום - כשבמצב בו הרכב קר הנוזל נמצא כיום באמצע בין המקס' למינ'. אולי עקב כך הרכב מאבד נוזל - עובר את המקסימום ומתנקז דרך הפקק.

מה הסיבה לתנודה כל כך גדולה במפלס הנוזל אחרי נסיעה?

הרבה תודה מראש!

Lexxxa
10-11-10, 15:43
זה תקין, בזמן שהרכב חם המפלס עולה.