idobi
15-08-10, 20:58
שלום רב,
יש לי שתי בעיות ברכב ואשמח לשמוע דעתכם אודותיהן (פונטו ספייס 2001 גיר רציף):
1. ברכב בוצע טיפול ראש מנוע לפני כשמונה חודשים (אצל שמשון) ומאז חיים אמר שעליי לבדוק מים כל שבוע. שמתי לב שבכל חודש לערך הרכב מאבד כ 1 ס"מ מגובה המים. היום אחרי 8 חודשים ראיתי שהגענו למינימום וצלצלי לחיים שאמר למלא מים מינרליים עד למקסימום ואם האיבוד כ"כ איטי אין מה לדאוג. אני כמובן סומך מאוד על חיים אבל רציתי לדעת עד כמה איבוד כזה של מים באמת רגיל או מאותת על בעיה כלשהי.
2. בעיה נוספת - אחת לכמה זמן כשמתניעים את הרכב, בזמן ההתנעה לוח השעונים מאבד חשמל, כל המדדים יורדים ונהיה חשוך, וגם ההתנעה מופסקת לחצי שנייה - לאחריה הכול חוזר להרגלו והרכב מניע. יש לציין שבחודשים האחרונים הוחלפו פלאגים, חוטי הצתה וסליל הצתה (בגלל בעיה אחרת, הוחלף אצל שמשון). מה הדברים שיש לבדוק במצב זה והאם השארת הבעיה יכולה לגרום לבעיות יותר רציניות בהמשך?
בנוסף, קראת כאן בפורום דיון ארוך מאוד בנוגע לטיפול ראש מנוע והקונסנזוס הינו כי אם הרכב מטופל היטב אין סיבה שהוא יזדקק לטיפול שכזה במאות אלפי הק"מ הראשונים שלו. הרכב שלי תמיד טופל במוסך מורשה (ואמין), תמיד בזמן, ותמיד נעשה בו שימוש בחומרים הטובים ביותר. לכן אני לא מצליח להבין מדוע אחרי 130000 ק"מ הוא נזקק לטיפול ראש (שלא לדבר על כך שלעולם לא התחמם, איבד מים או שמן וכו' - גם לא כשנזקק לטיפול הראש, זה התגלה בטעות). אשמח לקרוא דעותיכם בנושא.
המון תודה מראש!
עידו
יש לי שתי בעיות ברכב ואשמח לשמוע דעתכם אודותיהן (פונטו ספייס 2001 גיר רציף):
1. ברכב בוצע טיפול ראש מנוע לפני כשמונה חודשים (אצל שמשון) ומאז חיים אמר שעליי לבדוק מים כל שבוע. שמתי לב שבכל חודש לערך הרכב מאבד כ 1 ס"מ מגובה המים. היום אחרי 8 חודשים ראיתי שהגענו למינימום וצלצלי לחיים שאמר למלא מים מינרליים עד למקסימום ואם האיבוד כ"כ איטי אין מה לדאוג. אני כמובן סומך מאוד על חיים אבל רציתי לדעת עד כמה איבוד כזה של מים באמת רגיל או מאותת על בעיה כלשהי.
2. בעיה נוספת - אחת לכמה זמן כשמתניעים את הרכב, בזמן ההתנעה לוח השעונים מאבד חשמל, כל המדדים יורדים ונהיה חשוך, וגם ההתנעה מופסקת לחצי שנייה - לאחריה הכול חוזר להרגלו והרכב מניע. יש לציין שבחודשים האחרונים הוחלפו פלאגים, חוטי הצתה וסליל הצתה (בגלל בעיה אחרת, הוחלף אצל שמשון). מה הדברים שיש לבדוק במצב זה והאם השארת הבעיה יכולה לגרום לבעיות יותר רציניות בהמשך?
בנוסף, קראת כאן בפורום דיון ארוך מאוד בנוגע לטיפול ראש מנוע והקונסנזוס הינו כי אם הרכב מטופל היטב אין סיבה שהוא יזדקק לטיפול שכזה במאות אלפי הק"מ הראשונים שלו. הרכב שלי תמיד טופל במוסך מורשה (ואמין), תמיד בזמן, ותמיד נעשה בו שימוש בחומרים הטובים ביותר. לכן אני לא מצליח להבין מדוע אחרי 130000 ק"מ הוא נזקק לטיפול ראש (שלא לדבר על כך שלעולם לא התחמם, איבד מים או שמן וכו' - גם לא כשנזקק לטיפול הראש, זה התגלה בטעות). אשמח לקרוא דעותיכם בנושא.
המון תודה מראש!
עידו