PDA

View Full Version : עד כמה התחממות "תקינה" בפונטו ספייס?


ucandoit
15-08-10, 17:53
יש לי פונטו ספייס אוטומטי ELX 16V שנת 2001.
בשבועיים האחרונים החלפתי מנוע ורדיאטור בעקבות התחממות.

הוצאתי את האוטו מהמוסך ולא הייתי מרוצה מהתוצאה:
בסל"ד נמוך האוטו רעד קשות, אחרי נסיעה ארוכה היה קשה לו לסחוב עליות תלולות, ובנסיעה לירושלים ביום חם בפקק (נסיעה איטית מאוד) - מחוג החום עלה ל-3/4.
לגבי הרעידות והסחיבה - החליפו לי את חוטי ההצתה ואת הממיר הקטליטי.
לגבי החום, המוסכניק אמר שהממיר הקטליטי הקודם הסתום כנראה היה גם אחראי מעט על החום, אבל זה נורמלי ברכב מסוג פיאט פונטו שבימים חמים מאוד או בנסיעה מאומצת המחוג יגיע עד ה-3/4.
לדבריו, טווח העבודה הנורמלי של הפונטו הוא בין חצי ל 3/4. וכל זמן שזה לא עובר את ה 3/4 אין לי מה לדאוג.

זה נשמע לי מוזר מאוד, ורציתי לשמוע מכם על פי הידע שלכם בעניין - האם הוא צודק?

Lexxxa
15-08-10, 19:57
לא צודק. במצב תקין המחוג לא צריך לעבור את החצי.

בדיקות:
צריך לבדוק את מצב הטרמוסטט (אולי תקוע במצב סגור/פתוח)
צריך לבדוק שמאוורר אכן נכנס לפעולה בזמן (מהירות 1 + מהירות 2).
צריך לבדוק שמאוורר אכן מסתובב לכיוון הנכון (מזרים אויר מכיוון הפגוש לכיוון המנוע).
צריך לבדוק תקינות משאבת מים.
צריך לבדוק שנוזל קירור יהיה של פראפלו בלבד!
צריך לבדוק שהחריצים של הרדיאטור ומעבה של המזגן לא מלאים בבוץ/לכלוך. (לנקות בעת הצורך)
צריך לבצע בדיקת לחץ בצלינדרים כדי לבדוק שאטם ראש מנוע לא נפרץ.

תבצע בדיקות אלו במוסך ותחזור עם תשובות.

Caveman
16-08-10, 01:16
אם הוא זז מהחצי, למטה או למעלה, יש בעיה.

mgoldst
16-08-10, 02:14
לבדוק שאין אויר במערכת קירור - לפעמים שומעים קלות של בעבוע בהתנעה

elvis
16-08-10, 10:56
הפונטו שלי עובדת על טמפרטורה של קצת מתחת לרבע . מה זה אומר , טוב מאד או רע מאד?

Lexxxa
16-08-10, 11:49
זה אומר 2 דברים,

או שהטרמוסטט שלך תקוע במצב פתוח, או שעשו קומבינה עם יוניט הפעלת מאוורר (החליפו לאחד עם הפעלה בטמפ' יותר נמוכה)

elvis
16-08-10, 13:08
לnה ליזרות לי מלך על הפצעים:(
לפני שבועיים נתתי את האוטו לחבר שנסע איתו לקרית ארבע , ואז רגע לפני שהוא הגיע התחמם לו האוטו . אני רציתי לגרור למוסך שלי אבל הוא שהרגיש קצת אחראי אמר שיש מישהוא טוב שאבא שלו מכיר ובטח זה רק טרמוסטט וחבל... בקיצור הסכמתי אבל זה לא היה הטרמוסטט!
אז המוסכניק שלא בהסכמתי פתח ראש מנוע:mad:
בקיצור הסתבר שהמוסכניק בכלל היה ערבי והחבר מאד הצטער שזה הגיע למצב הזה אבל את הנעשה אין להשיב.
נכון לכרגע האוטו נוסע מצוין חוץ מענין הטמפרטורה.

מודל סי אי
16-08-10, 14:26
בענין לענין באותו ענין , אצלי כשהמזגן פועל בעצירות פקקים החום מנוע עולה
או בעליות עם מזגן גם אותו דבר , מגיע עד 3/4

מה אפשר לעשות ? יש לצין שאין מים של פראפלו אם אני יעשה ניקוי רדיאטור + מים של פראפלו זה יעזור ?

Lexxxa
16-08-10, 17:09
לא יכול להתחייב, אבל בהחלט שווה לנסות.

הכוונה לשטיפת מעבה + רדיאטור מבחוץ!

Ron_Dadon
17-08-10, 01:20
לפותח השירשור - דבר ראשון שאתה צריך לעשות זה להחליף מוסכניק, ודחוף!
לבן אדם בפירוש אין שמץ ירוק על מה הוא מדבר, והוא ימשיך להחליף לך חלקים (אם הוא בכלל מחליף באמת), ואתה תמשיך לשלם.

מחוג הטמפ' בפונטו ספייס צריך להגיע לאמצע אחרי נסיעה קצרה, לעמוד שם, ולא לזוז, בטח ובטח שלא להיות "תקין" בטווח שבין חצי ל3/4.
הגורמים:
טרמוסטט תפוס
משאבת מים לא תקינה
מאוורר לא תקין
נגד מהירות לא תקין
רדיאטור לא תקין
מעברי מים לא תקינים

יש לבדוק היטב את המערכת, ולבדוק שלא נפגע לך אטם הראש עקב ההתחממות.

---

מודל סי אי:

אצלי הייתה תופעה דומה. בעצירות עם מזגן, או עליות, הרכב היה מתחמם, עולה בין החצי ל3/4.
ניקוי חיצוני של הרדיאטור לא עזר.
החלפת רדיאטור לחדש (מקורי במקרה שלי), טרמוסטט שהיה מעט תפוס הוחלף לחדש גם כן, כמובן שנוזל קירור פראפלו - והפלא ופלא - המחוג לא זז יותר מ"מ מהחצי, גם בימי שרב כבדים.

r.a20
17-08-10, 10:28
רון,
תיקנת כבר את הרדיאטור חימום אצלך ברכב או שהוא עדיין מנותק עם גשר?

מודל סי אי
17-08-10, 13:24
Lexxxa (http://www.fiatclub.co.il/forum/member.php?u=2316) ? שטיפת מעבה זה הפנים של רדיאטור ?

Ron_Dadon (http://www.fiatclub.co.il/forum/member.php?u=860) כשסדרתי תמזגן היה ברדיאטור של המזגן חור אז על הדרך נקיתי חיצונית את שתי הרדיאטורים
כמה עולה רדיאטור חדש ? בערך ? אם אני עושה תעבודה ?

עזוב אצלי בערב הוא זז עם מזגן כבר לא קשור לחום או לא

Lexxxa
17-08-10, 14:46
מעבה זה רדיאטור של מזגן.

r.a20
17-08-10, 16:05
לקסה, איזה אוטו יש לך היום? מה קנית במקום הבראבה?

Lexxxa
17-08-10, 17:17
פולקסווגן גולף 2.0 גיר ידני, שנת 2001.

Ron_Dadon
18-08-10, 00:39
רון,
תיקנת כבר את הרדיאטור חימום אצלך ברכב או שהוא עדיין מנותק עם גשר?

עדין מנותק עם גשר. לא היה לי את הזמן או הכסף לבצע את התיקון הזה.
מקווה לעשות זאת השנה לפני החורף.

כשסדרתי תמזגן היה ברדיאטור של המזגן חור אז על הדרך נקיתי חיצונית את שתי הרדיאטורים
כמה עולה רדיאטור חדש ? בערך ? אם אני עושה תעבודה ?


אני החלפתי במורשה.
החלק עצמו עולה כ-900 שקלים (מקורי).
תוסיף לזה עלות של פראפלו (2 יחידות - כ 100 שקלים).
בנוסף עליך לבדוק אם הטרמוסטט שלך לא תפוס.
עלות של טרמוסטט כ-150 שקלים (מקורי).
רשמתי את המחירים כולל מע"מ.

עבודה במורשה זה עוד 300 שקלים לפני מע"מ.

Lexxxa
18-08-10, 14:39
מודל סי אי. כבר עניתי לך.

ucandoit
18-08-10, 18:49
תודה לכולם על התגובות.

אני לא יכולה להרשות לעצמי אחרי האלפים שהוצאתי במוסך הנוכחי לעבור למוסך אחר. אני חייבת לטפל אצל המוסך הנוכחי שיש לו אחריות על העבודה והחלקים. הבעיה שהוא פשוט לא מוכן לשמוע שמה שתקין לדעתו ממש לא תקין לדעת כל השאר...
מה עושים?

מודל סי אי
23-08-10, 14:43
הבעיה היא שהמזגן נראה כי בעיה רצינית , עזוב תחום מנוע שעולה בצורה מוגזמת ( חוץ ממזגן מופעל להחום מנוע לא עובר תחצי אף פעם ) בעמידה הוא לא מקרר הטורים נופלים כל שניה כיאלו הרכב מתכבה משהו מאד מוזר ,

תודה לעוזרים אולי נעשה ניקוי רדיאטור ומים של פארפאלו , מקווה שזה יעזור

Lexxxa
23-08-10, 20:17
בזמן שהמזגן פועל המאוורר פועל במהירות הגבוה?

מודל סי אי
23-08-10, 23:00
אמממ לא יודע , איך אפשר לדעת כזה דבר ? הם הסיבובים שלו מהירים יותר או פחות

ucandoit
26-08-10, 12:28
רק רוצה לעדכן:

בעקבות המלצותיכם בפורום בכלל והמלצתו של רפי לין בפרט, העברתי את האוטו לטיפולו של חיים ממוסך שמשון ביהוד.
תקשיבו, כל המילים הטובות שאתם אומרים עליו - נכונות במאה אחוז! מדובר במוסכניק שהוא קודם כל בן אדם טוב עם כל המשתמע, אכפתי וקשוב, חשוב לו שהבעיה תיפתר הרבה לפני שהוא חושב בכלל על התגמול הכספי. שמחה שמצאתי כזה מקום לטפל בו. הלוואי שירבו כמותו!

מודל סי אי
06-09-10, 21:06
Lexxxa (http://www.fiatclub.co.il/forum/member.php?u=2316) תקשיב היום בדקתי כשרכב קר הדלקתי מזגן ומאורר לא פעל עד שהחום מנוע ברכב עלה ,
זה ככה צריך להייות ? סורי על הבורות או שיש איזה בעיה
תודה גבר

ארילו
07-09-10, 12:35
מאוורר הרדיאטור אמור להתחיל לעבוד כמה שניות לאחר הפעלת המזגן במהירות נמוכה, ולאחר מכן לעבור לעבוד במהירות גבוהה מדי פעם.

אם זה לא קורה, אז אולי החיווט של מאוורר הרדיאטור פגום, או אולי המפסק פגום וכו'.

מודל סי אי
08-09-10, 03:54
תודה ארילו . אני כבר השתגעתי עשיתי ניקוי רדיאטור מה לא יצא ממנו .+ נוזל פארפאלו שעלה דיי יקר 100 ש"ח
לפחות אני יודע תבעיה זה כבר מרגיע !