View Full Version : פונטו מתחממת:(
הי חברים,
יש לי פיאט פונטו שנת 98 ידנית.
מתחממת בעמידה/נסיעה איטית.
במוסך המורשה הובחן שיש בעיה עם ראש המנוע - בוצעה בדיקת לחץ והמים יוצאים מהבקבוק של המים.
המלצת המוסך המורשה היא או לבצע תיקון ראש או להחליף מנוע (ממליץ על להחליף מנוע כיון שבוצעו כבר 2 תיקונים לראש המנוע לפי הרישומים של המורשה ככל הניראה בעלים קודמים).
1) האם בדיקת הלחץ שנעשתה קובעת חד משמעית שהלך הראש מנוע?
2) שמתי לב שהרדיאטור עובד רק במהירות החזקה שלו ומתחיל לפעול רק כשהרכב כבר חם מדי, האם לדעתכם יש סיכוי שתיקון שלו יפתור את הבעיה?
המון תודה:)
אני חושב שאתה מתכוון שהוונטה נכנסת לפעולה שהרכב חם, וזה תקין כאשר הרכב במצב עמידה, אם בנסיעה הוונטה פועלת זה אמור להדליק נורה.
מה שכן אפשר להחליף רק את הראש מנוע, למה להחליף את המנוע עצמו?
יש בעיות עם הרינגים או משהו כזה?
הוונטה נכנסת לפעולה כאשר הרכב כבר בחום של 85%.
למנוע בוצעו כבר פעמיים ראש מנוע בעבר (על ידי בעלים קודמים) לפי המחשב..
אז בגלל שמדובר בהמון כסף גם ככה, אולי כבר שווה להחליף למנוע מייבוא ולהיות שקטים.
זה אוטו ראשון שלי , אני רוצה לעשות החלטה נכונה , לחסוך איפה שאפשר וכדאי ולא לחסוך איפה שלא כדאי.
באופן עקרוני, בדיקת לחץ אומרת שהראש מנוע דפוק בוודאות?
המוסך המורשה אמר שאי אפשר להחליף ראש מנוע , אפשר רק או לשפץ ראש מנוע או להחליף את המנוע.
יש אמת בדבר?
כמה ק"מ הרכב עשה איזה דגם ?
תנסה מוסך אחר לא נראה לי הסיפור במיוחד להחליף מנוע ,אי אפשר לשפץ ראש .
אם בוצע בדיקת לחץ בצלינדר ומים התחילו לצאת ממיכל עיבוי אז כן, נפרץ אטם ראש.
תפרט בדיוק איזו בדיקת לחץ הייתה.
לידיעתך, חם מדי זה ברגע שהמחוג עובר את החצי, כל עוד המחוג לפני החצי זה לא חם.
במצב תקין מהירות 1 נכנסת בחום של 87 מעלות, מהירות 1 נכנסת בחום של 92 מעלות.
רשמת שאצלך המאוורר נכנס לפעולה ב85%, הכוונה שלך באמת ב85% מהתווך של המחוג או 85 מעלות?
אין צורך בהחלפת בלוק מנוע, ניתן להחליף רק ראש.
תחזור עם תשובות ונמשיך.
הי!:)
התכוונתי 85%, הרבע האחרון של מד החום, רבע אחד לפני רתיחה..
לגבי החלפת ראש, במוסך המורשה נאמר לי שאפשר לשפץ את הראש או להחליף את המנוע..
להתעקש על החלפת ראש?
הרכב עשה 215000 ק"מ, שנת 98.
בוצעה בדיקת לחץ בצילנידר ככל הניראה.
כשאני נוסע מעל ל60 קמ"ש נגיד אין התחממות והאוטו נוסע מעולה.
:)
3/4 חום זה ממש לא תקין. כנראה נגד מהירות 1 שרוף. צריך לבדוק.
צריך לבדוק מה המחיר של ראש ומה מחיר של מנוע שלם מיבאו. יכול להיות שההבדל לא גדול.
אז כדאי להחליף את המנוע (עקב ק"מ הגבוה).
תשאל את המוסכניק איזו בדיקה בדיוק הוא עשה?
בכמה מהצלינדרים בוצע בדיקה ?
באיזה מוסך הרכב כרגע ?
מים נעלמים לך ?
מדובר במנוע 1.3? הזרקה חד נקודתית או רב נקודתית?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.