PDA

View Full Version : מנוע "מגמגם" - ספייס 2001 16V גיר רציף


Ron_Dadon
13-08-10, 20:01
שלום לכולם,

זמן רב שלא כתבתי פה, גם מחוסר זמן, וגם כי בלי עין הרע הרכב התנהג כמו בובה (במיוחד אחרי החלפת רדיאטור שפתרה סופית כל עליה קלה בטמפ' שהיתה בעבר).

היום הרכב פתאום ללא התראה, לאחר נסיעה קצרה, החל לגמגם. לא נדלקת נורית בקרת מנוע (תקינה - נדלקת בסיבוב מפתח). לא יוצא שום עשן מהאגזוז, מים ושמן תקינים.

בהגעה למהירות וסל"ד שיוט (כ-2000) לא מורגש גימגום.
בעמידה מורגש. בהעברת הילוכים בין N - R - D מורגש. במהירות נמוכה, וסל"ד מתחת ל 2000 מורגש (משמע נסיעה ללא לחיצה על הדוושה). בהאצה (מעמידה או תוך כדי נסיעה) מורגש גימגום.

מה החשוד העיקרי בנושא זה?
חשבתי בהתחלה על בעיה במצתים / הכבלים שלהם, אבל זה אמור להדליק את הנורת אזהרה לא?
החשוד השני שחשבתי הוא מערכת הדלק - משאבת דלק? אינג'קטור סתום?

אשמח לעצה.
חשבתי אם זה יותר לכיוון של הדלק, לנסות לשים מחר תוסף (פעם אחרונה שמתי לפני כ10K), ולגמוע את כל המיכל, ואולי על הדרך לעשות שוב ניקוי מצערת (למרות שנוקה לפני חצי שנה).

Michael
13-08-10, 20:24
שלום רון.
הייתה לי בעיה דומה מעוד למה שאתה מתאר, בסופו של דבר זאת הייתה משאבת דלק.
תבדוק עם אתה יכול לבודד אותה/להחליף.
כמה כ"מ האוטו עבר ?

Ron_Dadon
13-08-10, 21:50
180K

אין לי האמת אפשרות לנסות להחליף אותו, ולצערי גם אין לי שעון לבדוק לחץ דלק.
למקרה וזה כן יהיה משאבה, יש עלות משוערת ידועה (במורשה פיאט)? (שאכין את הכיס...)

Michael
14-08-10, 05:54
אין לי מושג, עשיתי לבד.
אתה יכול להתקשר לסודאי לברר מחיר של המשאבה, ולראות אולי שווה לך לעשות לבד.

Lexxxa
14-08-10, 13:12
יכולים להיות מס' גורמים, כגון כויל, מצתים, משאבת דלק, בית מצערת מלוכלך.
כמו שנאמר, צריך לבדוק לחץ דלק, אולי רק פילטר דלק נסתם.
אפשר לנסות להחליף כויל עם פונטו אחרת רק לצורך בדיקה.
בזמן שכויל מתחיל למות(לזייף), לא נדלקת נורת התראה.

בכללי צריך גם להיתחבר עם מחשב ולראות את הנתונים בזמן הגימגום.

Ron_Dadon
14-08-10, 13:51
אין לי מושג, עשיתי לבד.
אתה יכול להתקשר לסודאי לברר מחיר של המשאבה, ולראות אולי שווה לך לעשות לבד.

לפי מה שאני זוכר מהחלפת משאבת דלק באונו, הפרוצדורה דיי פשוטה כך שאין לי בעיה לעשות לבד, הבעיה היא לברר אם זה אכן משאבת הדלק.
מצאתי בחיפוש קצר ברשת משאבת דלק של "בוש" לספייס, בעלות של כ-600 שקלים, אז אני משער שהעלות במורשה (המשאבה אכן של "בוש" במקור?) תהיה מעט גבוהה יותר + עבודה.

אגב, היום בבוקר הנעתי את הרכב - רגיל לחלוטין.
קניתי חומר לניקוי מערכת ההזרקה, שפכתי למיכל והתחלתי לנסוע. ב-2 דקות הראשונות הרכב התנהג רגיל לגמרי, לאחר מכן התחיל מעט לזייף, ולאחר כ-5 דקות נסיעה כבר הזיוף מורגש לכל אורך הנסיעה, גם בנסיעה רצופה על סל"ד שיוט (כלומר הבעיה החמירה אל מול אתמול).

אני מבין שאין מנוס מלגשת למוסך :confused:

Ron_Dadon
15-08-10, 10:35
עידכון:
הגעתי למוסך הבוקר, תוך חצי דקה כבר עלו על התקלה - חוטי הצתה.

צמת חוטים מקוריים + עבודה: 620 ש"ח.

כמובן שהבעיה נעלמה, ובנוסף גם נעלמו הרעידות הקטנות והמעצבנות שהיו בעצירה, ומורגש שיפור קל גם בתגובת המנוע (אם כבר שילמתי כל כך הרבה, לפחות יצא שזה פתר עוד משהו...).

yair068
15-08-10, 10:57
מהיא צמת החוטים מהיכן לאן?
האם הכוונה לצמת החוטים מהמחשב לכל החיישנים.

saar
15-08-10, 12:30
יאיר הבחור מדבר על חוטי הצתה, מהסלילי הצתה לפלגים.

הגמגום נבע מבריחת ניצוץ.

Ron_Dadon
15-08-10, 13:20
סער צודק, טעיתי קצת בהגדרה, שכן זה לא צמת חוטים, אלא פשוט 4 חוטי ההצתה.