התחבר

View Full Version : בעיה מנוע נחנק כשהוא קר


asaf123
06-08-10, 23:15
שלום לכולם יש ברשותי פיאט אונו שנת 94 1400 ס"ק הזרקה .
לפני שלושה ימים כשהנעתי את ה אוטו בערב אחרי כמה שעות שהוא עמד (נסע כבר באותו יום)
האוטו הניע והכל היה רגיל אבל בתחילת הנסיעה האוטו פתאום היתקשה להרים טורים ממש נחנק.
עצרתי נתתי קצת גז בניוטרל והמשכתי בנסיעה הכל היה בסדר.
אבל מאותו היום האוטו עושה את אותה התופעה של ממש נחנק כמעט נכבה בתחילה הנסיעה וכשמד החום עובר מעט את הרבע האוטו נוסע מצויין כאילו כלום לא קרה.
אני כבר לא יודע במה לחשוד ומהם הכוונים שלי ואני רוצה את עזרתכם בכוון לפתרון ה בעיה.
ניסיתי לנתק את מנוע הצעדים ואת חיישן ה צ'וק האוטומטי אבל אף אחד מהם לא עוזר.
החלפתי חוטי הצתה לפני 3 שבועות .
והפלאגים נראים בסדר גמור (בדקתי היום)
האם יש כוון חבר'ה? וחשוב לציין שכאשר מד בחום עובר את הרבע במעט האוטו פועל מצויין ונוסע טוב מאוד.
תודה רבה לעונים.אסף.

Lexxxa
06-08-10, 23:31
שלום אסף,

איני יודע אך בנויה המערכת איסוף נתונים למחשב באונו.

האם יש יוניט חום שמשדר למחשב את נתוני הממפ' של המנוע ?
בזמן שהרכב נחנק, אתה שומע "בקפיירים" מהאגזוז ?
צריך לבדוק לחץ דלק מהמשאבה בזמן שהרכב קר.
לבצע ניקוי מלא של בית מצערת ומנוע צעדים, כולל פירוק, ניקוי יסודי והרכבה.

בכללי יש פה 3 כיוונים. חוסר לחץ דלק, חוסר אויר, תזמון הצתה לא טוב.
תענה אל השאלות ששאלתי, תבצע בדיקת לחץ דלק, ניקוי מצערת.

yair068
06-08-10, 23:31
תבדוק חיישן חמצן .
בדיקה בחוטים 1-2 מעל 1 וולט החיישן תקול.
עוד אופציה בית מצערת ומנוע צעדים עשה ניקוי

Lexxxa
06-08-10, 23:38
יאיר, לדעתי החיישן לא קשור, כי כדי שישדר נתונים נכונים למחשב הוא צריך להיות חם, פה מדובר בבעיה בזמן שהמנוע קר.

asaf123
06-08-10, 23:39
החלפתי משאבת דלק.
ונישארה אותה הבעיה .
אין מנוע צעדים באוטו כרגע.
ניתקתי חיישן צ'וק ועדיין אותו הדבר ו ניתקתי מנוע צעדים וגם אותו דבר ניקיתי גם בית מיצערת וגם אותו דבר זה כבר מייאש.וממש השניה שהאוטו עובד את הרבע בקצת הכל כאילו לא היה אחרי זה אם הוא יעמוד שעה תחזור הבעיה לדקה שניים ושוב תיעלם כאילו לא הייתה.
לקסה יש מצב לקבל מספר טלפון שלך בהודעה פרטית?
ואם אפשר איפה נימצא החיישן חמצן?
וללקסה אין בקפיירים כשהמנוע נחנק.

Lexxxa
07-08-10, 00:43
אסף, עדיף שתפנה בה"פ לצורך יעוץ.

חיישן חמצן נמצא בצנרת פליטה (מוברג).

תבדוק מה שרשמתי לך לגבי יוניט חום.

yair068
07-08-10, 10:16
לקקסה אצלי הייתה בעייה דומה שבבוקר הרכב הייה נחנק עד שהייה מתחמם .
ז"א שיש מצב ואפשר לבדק את החיישן ע"י בדיקת מתח .
לגבי היוניט חום הכוונה לחיישן טמפ' אני מקווה.
גם סליל הצתה צריך לבדוק.

ארילו
07-08-10, 16:24
תבדוק חיישן טמפ' על סעפת היניקה, ותנסה לתת מתח ישירות למנוע צעדים לראות שהוא תקין.
יהיה קשה מאוד לאבחן את זה בלי ציוד אבחון מתאים.

עוד אפשרות היא שיש סדר זעיר באטם ראש מנוע, שנסתם כשהאוטו מתחמם.

Lexxxa
07-08-10, 16:41
יאיר, אכן הכוונה לחיישן טמפ' שמשדר נתוני טמפ' למחשב.

asaf123
07-08-10, 17:14
שבת שלום.
היום נתקתי את חיישן הלמדא ובהנעה קרה (הראשונה של היום)
האוטו נסע מצויין ללא הישתנקויות או חניקות ואפילו ללא קירטוע קטן.
לאחר מכן פרקתי את חיישן הלמדא וניקיתי את המגעים שלו וגם פירקתי את החיישן מהאוטו והעלתי אותו לבית ניקיתי כמו שהוסבר לי .
אבל כשהחזרתי אותו חזרה לאוטו האוטו שוב הישתנק אבל בקטן ביחס למה שה יה לפני הניקוי.
הניקוי היה יסודי מאד וניקוי נוסף כנראה כבר לא יועיל.
עכשיו ה שאלות שלי הן כאלה זו ה דרך לקבוע חד משמעית שהחיישן נהרס ?
האוטו אצלי 3 וחצי שנים ולא החלפתי את החיישן הזה מעולם.
אם החיישן נהרס מה העלות שלו? זה 3 חוטים.
ולמה כשהחיישן מנותק האוטו נוסע הרבה יותר טוב?

yair068
07-08-10, 18:32
כמו שחשבתי גם בדקתי האוטודטה .
צריך לבדוק אם החיישן עובד במתח של 0.1עד 0.9 וולט מעל זה תקולחפש את 2 החוטים מתוך ה-3.
ניקויי לא יעזור לך וגם הוצאתו לא אומרת שיש בעייה צריך לבדוק.
ומכיוון שהדבקתה אותי אז היום גם אני החלפתי חיישן חמצן אומנם ישן אבל נראה תקין אצלי בפונטו .
הרכב נוסע יותר חלק וחזק יותר.
תפקידו של החיישן לומר למחשב איזה תערובת של דלק יקבל המנוע וכשזה לא קורה הסימפטומים של מנוע נחנק זיופי מנוע בק פיירים סחיבה .
עלות חיישן בסביבות ה-300 לזול עד 500 של בוש

asaf123
07-08-10, 19:15
יאיר יש אפשרות שתסביר לי על איזה מצב בוולטמטר אני בודק את החיישן?
ועושים את זה על מנוע פועל או כבוי?

yair068
07-08-10, 20:46
אם לחיישן שלך יש 3 חוטים בדוק משני חוטים שנותנים מתח בין 0.1 ל- 0.9 וולט.
תבדוק על מנוע פועל בסרק.
ואו רק עם סויץ פתוח

yair068
07-08-10, 21:05
מישהו נתן לך טיפ לבדוק טרמוסטט עשיתי במכנסיים ועוד מקצועי

asaf123
07-08-10, 22:09
יאיר אתה אמרת לי שאמור להיות הנתון מ 0.01 עד 0.09 הכוונה היא לשני החוטים?
בבדיקה שלי היו הנתונים הבאים.
בחוט אחד 00.36
בחוט השני 12.30
המדידה נעשתה כך:
הרכב עמד במצב סרק
וחיברתי כל פעם את ה (+) של הרב מודד ל חוט אחר
המינוס (-) נילקח מבלוק המנוע.
וכל הבדיקה בוצעה כאשר החיישן מחובר בקונקטור שלו ממש כאילו במצב נסיעה.
עוד דבר ששמתי לב שכאשר אני מנתק את הקונקטור הרכב מעלה טורים קצת אבל כנראה פועל עשיר מאד לפי הריח שיוצא מהאגזוז.
לפי הנתונים האם החיישן תקול או שעשיתי טעות במדידה?
אני מדדתי בוולטמטר פשוט ושמתי את ה חוגה על מדידה של עד 20 וולט האם עשיתי את הבדיקה נכון?
הוולטמטר הוא דיגיטלי.
תודה רבה לעונים ושבוע טוב.

yair068
07-08-10, 22:12
הבדיקה לא נכונה2 הקטבים של הוולטמטר צריכים להיות על החוטים בלבד.
חיים יוד שנמצא תן כיוון מדוייק לבדיקה

saar
08-08-10, 13:50
עדיין לא מחייב חיישן חמצן לעניות דעתי.

ברגע שאתה מנתק את אחד החיישנים המחשב בעצם לוקח דבר שנקרא נתון אמצע, ואיתו הוא נשאר קבוע.
בדוק חיישן מצב מצערת
חיישן טמפ' מים מערכת קירור מנוע (אמור לשבת על הטרמוסטט), ולהודיע בעת טמפ' עבודה קרה (כפי שיש בהנעה) הוראה למחשב לתת הוראה למנוע צעדים להרים טורים עד לרגע התחממות הרכב ואז לחזור לשגרה.

אל תנתק את הצו'ק החשמלי היות ואתה מונע מהרכב להישאר מונע בעת שהוא קר, כך שמה הועילו חכמים בתקנתם.

asaf123
08-08-10, 19:23
המנוע צעדים לא קשור והוא מנותק.
לפי דבריו של רפי לין הנכבד המנוע צעדים יוצא מתפקידו ברגע שהאוטו בנסיעה (לחיצה על הדוושה)
עכשיו החיישן בוקר צ'וק נימצא על ה סעפת יניקה באונו .
ואתה האדם השני שאומר לי שאולי החיישן בוקר תקול אבל איך בודקים את זה?
כי אין לי אפשרות להיתחבר למחשב וחבל על העלות של החיבור בעיני.
החיישן בוקר עולה 100 שקלים וחיישן חמצן 250.
אבל לאיזה כוון ללכת כי מה שמטריד זה שכאשר המנוע קר הוא נחנק ומקרטע ו כשהמנוע בטמפ' עבודה הוא פועל מצויין.

saar
09-08-10, 11:17
אסף הנכבד קרא שוב בבקשה את מה שכתבת "המנוע צעדים לא קשור והוא מנותק.
לפי דבריו של רפי לין הנכבד המנוע צעדים יוצא מתפקידו ברגע שהאוטו בנסיעה (לחיצה על הדוושה)".
כאשר אתה מניע את הרכב והוא בניוטרל המנוע צעדים בפעולה, היות ובסרק אתה לא מחזיק גז, ולכן תפסיק לנתק אותו.
בעייתך אם הבנתי שהרכב נכבה בניוטרל כשהוא קר, ולא בנסיעה, ולכן תחזיר את הפיקוד למנוע צעדים.
ולגבי בדיקות, בקש מיאיר שיכווין אותך בבדיקת התנגדות חיישנים עם אומ מטר ויתן לך את הנתוני התנגדות שהם תקינים. בדק את חיישמן טמפ' מים כשהוא קר.

ושמו הוא חיישן טמפ' מי קירור (או חיישן טמפ' עבודה), אני מתאר לעצמי שהוא הלך (מבלי לעשות בדיקות פיזיות) זכור שאני נותן השערות דרך מסך ומקלדת, היות ואתה מצהיר שהבעיה היא שהמנוע קר, ולאחר שהוא מתחמם הכל תקין, דהיינו שהמשתנה כאן הוא הטמפ', ולכן הגיוני שהוא אינו קורא היטב טמפ קרה.

asaf123
10-08-10, 01:02
אוקיי יש עדכון בנוגע לבעיה שהייתה.
ואני שמח לומר הייתה .
הבעיה לא הייתה בחיישן חמצן או בחיישן טמפ' מנוע היא הייתה חוסר טעינה.
תודה רבה לכם חברי הפורום שניסיתם ועזרתם בניסיון לפתרון הבעיה.
תודה לכולם באמת תודה ותמיד כייף להיוועץ איתכם בעניין ה בעיות ופתרונן.

יחד עם זאת יש לי שני המלצות על שני בעלי מקצוע מדהימים בלשון המעטה.
אין ברשותי מספר טלפון של אף אחד מהם אבל אם תרצו חמחר אני ישיג וירשום כאן.
האחד הוא יגאל מ"ג'נרל סטרט" שיושב באזור תעשיה הקלה באשדוד ברחוב העבודה.
אדם מדהים והגון מידי הגון אפילו .יש לו מקום לשיפוץ סטרטרים,אלטרנטורים וכל ה דברים הדומים הנימצאים ברכב.
אני אישית באתי אליו בבקשה לאלטרנטור משופץ.
והוא החליט שצריך לבדוק את ה רכב למרות ש 2 חשמלאים נוספים אמרו חד משמעית "אלטרנטור מת" האחד אמר 650 שקלים והשני 620.
אבל יגאל הגדיל ראש ובדק לי את המערכת לעומקה ובדק מגעים על האלטרנטור עצמו והראה לי טעינה תקינה (יש לזכור ש5 דקות לפני באתי וביקשתי אלטרנטור משופץ ללא כל בקשה לבדיקה)
אבל הבחור הזה הגדיל ראש והראה לי הגינות ושיהייה לידע כללי המחיר אצלו לאלטרנטור משופץ 90 אמפר הוא רק 400 שקלים עם אחריות לחצי שנה.
אחרי שהראה לי את הטעינה התקינה וללא שום עלות שלח אותי לבחור אחר בשם איציק ואמר לי לומר לו לעשות בדיקה.
עשיתי כדבריו של יגאל ונסעתי לאיציק ,איציק יושב במתחם אוטו הייטק באשדוד במד השני של אזור תעשיה הקלה.
הגעתי לאיציק והבחור קיבל אותי באותו הרגע למרות העומס ובדק טעינה במצבר ולא אמר מילה רב הראה לי 12.2 והמשיך לכוון ה אלטנטור והראה לי טעינה תקינה ואמר שיש בעיה ב (+) של ה אלטרנטור הכין לי כבל עם שני אוזניים כבל עבה וטוב.
והסביר לי בדיוק איך אני מעביר את ה כבל בלי לדעת באגזוז ופשוט הסביר הכל וכשראה שאני יודע דבר או שניים שלח אותי לדרכי להרכבה.
על ה כבל לקח 20 שקלים ושלח אותי לדרכי ללרא עלות על ה בדיקה.
אני נסעתי למקום העבודה שלי ועשיתי כמו שאיציק אמר חיברתי סידרתי קצת בחיווט ואחרי חצי נישלח אלייי מישהו שממדדד לי את הטעינה ויצאה תקינה ומצויינת .
אני חייב לציין שהבעיה של ה טעינה לא הייתה מורגשת כשהתחילו הבעיות הישתנקות ורק היום עליתי על ה בעיה הזו ונחמד היה לפתור 2 בעיות בפעם אחת. בעזרת שני אנשים אמינים ונחמדים מאד.
ושוב תודה לכולם על ה עזרה ורפי :) תודה לך אודות לך יש לי מזגן ברכב ומזגן מצויין .

ארילו
10-08-10, 11:12
אני חושב שזה ראוי שתפרסם את הטלפונים שלהם.