PDA

View Full Version : עלויות HGT מול ספייס


dazzler99
04-08-10, 11:11
שלום חברס,
אני שוקל ברצינות לקנות HGT ,
הייתי לי ספייס רגילה ועכשיו בא לי להשתדרג .

מעבר להוצאות דלק,(ואולי ביטוח) ובעיות המשותפות שהן חולקות (חשמל פה ושם , הגה) ,

מה צריך לקחת בחשבון ?
האם יש מחלות ידועות ?
כל כמה זמן צריך לעשות טיפול ?
האם יש חלקים שונים ? (פלאגים אני בטוח...וכדומה)

אני באופן אישי יודע רק על וריאטור (שאינני יודע מה הוא עושה),

raanan_t
04-08-10, 17:26
צריך לקחת בחשבון שהרכב מאוד מהנה אך בצד ההנאה חשוב לדעת שאין הרבה רכבים כאלה על הכביש. משמעות הדבר היא שזמינות נחלקים ל-HGT לא משהו וישנם חלקים כגון "משולשים" וכדומה (מוחלפים לעיתים רחוקות) שאינם זמינים במחסן היבואן ויש להמתין להזמנה מחו"ל.

פילטר אוויר שונה ומעט יקר יותר (זניח)
פלאגים זולים יותר ממה שמשתמשים לספייס ELX
מרווחי טיפולים זהים
המנוע דורש יותר שמן עקב נפחו וישנן המלצות לשמן 10W60 שמחירו די גבוה. בנוסף, המנוע מטבעו "אוכל" קצת שמן ככה שגם בין הטיפולים יש צורך להוסיף שמן. (בדגמי ה-8V\16V 1.2 ליטר זה כמעט ולא קורה)

לדעתי הפרש במחיר החלפים "שווה" את מה שמקבלים, אך אם צריכת הדלק היא נושא מבחינתך, ואתה נוסע הרבה בשנה, הפרש הדלק יכול להיות משמעותי.

וריאטור הינו חלק האחראי על שינוי תזמון השסתומים בהתאם לסל"ד (המנוע של ה-HGT בעל כיוון שסתומים משתנה) דבר הנעשה ע"י שינוי לחץ השמן שמועבר דרך הוריאטור אל מערכת השסתומים.

ליאור23
04-08-10, 20:15
רענן, אם יורשה לי לתקן אותך, הגדרת היצרן היא שבמנועי ה16v, המנוע יאכל קילו שמן ל10000 קילומטר, כמו אצלי בספייס elx שהייתה, ככה גם בפונטו איבו החדשה אותו הגדרה, מרווחי טיפול לא ממש זהים, טיימינג ב60 אלף לעומת 120 או 90 אלף בספייס,לא זוכר בדיוק, עדיפות לטיפול כל 10 אלף בHgt על מנת לשמור על הוריאטור,השמן שמומלץ לרכב מדגם של סליניה או אגיפ מסדרת רייסינג יעלה לך ל4 קילו כ380 ש''ח לפני מע''מ,תכפיל את הוצאות הדלק שלך בפי 2 לפחות ממה שהיית רגיל, רוב החלקים אפשר להשיג , תלוי במוסך כמובן, עדיף לטפל בו במוסך שמטופלים בו מספר hgt's אחרות, ככה שיש תחלופה בחלפים והם לא יושבים על המדף הרבה זמן, כמו למשל רדיאטור מזגן שלקח לי מלא זמן לשים על אחד יד, מחירי ביטוח טיפה יותר יקרים וטסט יקר יותר ב200 ש''ח, גם לי הייתה ספייס לפני כן והחלפתי לhgt, אמנם אחזקה זולה יחסית לרכבים ספורטיביים אחרים, אבל יקרה ביחס לספייס רגילה, פילטר אוויר מקורי יעלה כ60 ש''ח, ב15 ש''ח יותר יקר משל הספייס;), אבל לדעתי לפחות זה השדרוג הנדרש , אם אתה רוצה hgt,לך על זה, אתה תהנה ממנה כל דקה שהיא מונעת.

raanan_t
04-08-10, 20:25
אכילת שמן - אני עם ELX כבר כמעט 3 שנים, רק פעם אחת הוספתי שמן (חצי קילו) בין הטיפולים וזאת בעקבות תקופה של כמה חודשים בהם עשינו הרבה ימי מסלול. בשוטף, הצריכה בין טיפול לטיפול היא שולית. גם אם היצרן מגדיר קילו על 10K זה לא קרה לי מעולם. (גם לא בפונטו דור 1 שהיתה לי)

טיימינג - בכל דגמי הספייס (S\SX\ELX\HGT) הנחיות היבואן עומדות על 60K או 3 שנים המוקדם מביניהם. זה שאנשים עושים כל 90 או 120 זה כבר סיפור אחר.

בכל רכב ישנה עדיפות לטיפולים תכופים יותר.

דלק - אני חושב שפי שניים זו הגזמה. אצלי הצריכה היא סביב ה-1:14 כשב-HGT מדברים על 1:9/10 בשוטף.
כפי שרשמתי, מדובר על הבדל שבא לידי ביטוי משמעותי בנסועה גבוהה. בנסועה נמוכה עלויות הדלק הופכות זניחות.

על דבר אחד אנחנו מסכימים - ה-HGT הוא רכב כיפי בעלויות אחזקה סבירות.

ליאור23
04-08-10, 20:43
בכל מקרה , יכול להיות שגם אתה צודק, אבל בשלוש מוסכים מורשים שהייתי בהם, אמרו לי שבספייס elx טיימינג מבוצע פעם ב5 שנים או 120 אלף קילומטר, לגבי צריכת דלק, אני בנסיעה רגועה בעיר צורך 1 ל9, ואני יציין שאני תמיד נוסע רגוע ולא ''קורע את הרכב'', אני עוקב אחר הוצאות הדלק , והנסיעות שאני עושה עם הhgt זהות לelx, ההוצאות הוכפלו כמעט בפי שניים.
לגבי צריכת השמן, אצלי הייתה צריכה שמן בערך קילו ל5000 קילומטר, אחרי שבדקתי את הרכב , בדיקת קומפרסיה יצאה תקינה, נמדדו 74 כוח סוס בגלגל שזה מצוין, וכפי שאמרתי לפי הגדרות יצרן הכל תקין, יש יוצאי דופן כמו שלך ואחרים כנראה, למשל בhgt עד עכשיו עשיתי 2000 קילומטר ולא חסר שמן גרם אחד, הכל כנראה יחסי.

Michael
04-08-10, 23:12
אני נוסעה משולב+הרבה בעיר(ירושלים) עליות וירידות ואני לא מגיע ל 1 ל9. אני לא יודע איך אפשר לרדת מ1 ל10. האוטו אצלי כבר שנה וחצי בחיים לא ירדתי מ-12.5 ממוצע. רק בימיי מסלול אני יורד לכיוון ה-11/10.
סה"כ האוטו מאוד מהנה, זול לתחזוקה לאומת רכבים אחרים (ספורטיבים).

ליאור23
04-08-10, 23:32
לפי מחשב דרך ולפי חישוב זה הממוצע שלי בתוך בעיר, חיברתי למחשב דיאגנוסטיקה, לא הופיעה שום תקלה, אינג'קטורים תקינים, מערכת דלק תקינה, אמנם הבאג'ז מלא לגמרי, קיצור זה הצריכה, מה אני יעשה.

dazzler99
05-08-10, 11:08
וואו תודה על כל התגובות.
בעצם אני מבין שהשיקול הכי גדול פה זה דלק.

בפונטו dynamic שהייתה לי הייתי עושה 1 ל 12 בקיץ משולב (עם מזגן) ו1 ל 14 15 בחורף.
אני עושה 2500 ק"מ בחודש , 30000 בשנה

אז אם אני מבין נכון הHGT עושה 1 ל10 בערך,
ונגיד בפונטו dynamic יש 1 ל13 בממוצע
אז יוצא הבדל של (נגיד וליטר דלק עולה 6.67)
dynamic - 15392 שקל בשנה
בוHGT 20000 ש"ח

זאת אומרת הבדל של ..5K
טוב צריך קצת לחשוב על זה

danielkochin
05-08-10, 12:03
לא יכולת להגיד זאת טוב יותר וזה רק הדלק יש עוד את צד הטיפולים שהם יקרים יותר אני לא רוצה להתחיל לחשב כמה אבל בוא נגיד ככה האוטו שלי hgt יותר יקר במוסך מאשר האוטו של אמא (דינאמיק)

Caveman
05-08-10, 12:34
רכב ספורטיבי יהיה יקר יותר לאחזקה מאשר הגרסה העמיית שלו. ככה זה.
במקרה שלנו, הפונטו היא בין הזולות, אם לא הזולה ביותר בקטגוריה בכל הנוגע לעלויות אחזקה.

לגבי טיימינג, אחת ל3 שנים או K60 מחליפים. כל מי שעושה אחרת מהמר כאן.
שמן של AGIP 5W40 עולה 140 ש"ח באוטו דיפו לגלון (שזה סביבות ה4 ליטר). אני עם השמן הזה כבר שנתיים מאז החלפת הוריאטור, והוא שקט כביום החלפתו. מבחינתי השמן עושה את העבודה. אני כמובן מחליף אחת ל10K, כחלק מהטיפול התקופתי שלי.
צריכת הדלק שלי סובבת את ה1:10.5-1:11 בנסיעות עירוניות. בנסיעה בינעירונית הצלחתי להגיע לא מעט ל1:14 ופעם אחת אפילו ל1:15.6. הכל כמובן לפי חישובים ידניים. ככה שאם נוהגים רגוע, הרכב חסכוני מאוד.

dazzler99
05-08-10, 13:07
אני מבין שרכב כזה יותר יקר לתחזוקה ....
אני פשוט רוצה להיערך מבחינה כספית , או לנסות לפחות להעריך כמה צריך להכין בצד...

פונטו בכללי היא אחד הרכבים הזולים לתחזוקה בשוק, ולפעמים ההוצאות הם כמו של אופנוע.
אצלי הדיינמיק עשתה טיפול ב480 (במורשה) ל20K ,
ואני בטוח שHGT מטופלת בנסיעה רגולה , יהיו לה הוצאות שהם יותר זולות אפילו ממשפחתית ממוצעת.

עכשיו שאני מסתכל ביד 2...אני מבין שהדלק פחות חשוב ..
אלא למצוא אקזמפלר שמור זאת הבעיה... (זאת כמובן מבלי לשלם 8K מעל המחירון).
איך לעזאזל אני יכול לדעת אם באמת האוטו טופל כמו שצריך עם מים מסוג פרפלו?
ועוד משהו איפה עדיף לקחת לבדיקה ? מכון או מוסך?
האם לבדוק אם הווריאטור הוחלף?
(שאר הדברים אני מכיר מהספייס, הגה מים וכדו')

ביד 2 יש רק אחת שמורה ממש שרוצים עליה 38K.
והתקציב שלי הוא 30+-.

חוץ מזה עשיתי כמה טלפונים...פשוט אנשים הזויים.
יש אחת שהיא בצבע תכלת , האוטו עשה 200K , מנוע "חדש" (בטח בפירוק) רוצה עליה מחירון.

yossi136
05-08-10, 13:45
הצהובה ב38 היא מהמועדון.
ואין מה לעשות, עדיף לשלם מחיר גבוה ברכישה ולא לאכול אותה בישור קו מטורף של מינימום 5K

dazzler99
05-08-10, 14:08
ברור שאין פה שאלה של האם לשלם מעל המחירון עבור אוטו שמור.
אך לטעמי לשלם יותר מ5K מעל המחירון זה הגבול מבחינתי.....

ליאור23
05-08-10, 14:48
איך אפשר להגיע לצריכת דלק של 1 ל11? למה אצלי זה לא ככה??:mad:

ובקשר לשמן ה5W40 מספיק צמיגי למנוע הhgt גם אחרי 10 שנים, לא עדיף את ה10W60? לפותח השרשור, אם הנסועה שלך היא כ30K בשנה, והתקציב שלך לרכישת רכב הוא 30k , אז תחשוב פעמיים לפני שאתה קונה אותה, ולגבי המחירון, מניסיון של שנה חיפושים אני אומר לך, אם מוכרים מתחת למחירון, אל תתאמץ ללכת לראות אפילו, ועדיף לשלם קצת יותר בשביל רכב שמור, כי אחת לא שמורה תגרום לך למרורים. את עניין הפראפלו אתה תזהה לפי צבע המים ברכב, אדום או כחול, גם שבספייס שהייתה לך היית אמור להשתמש בפראפלו.

ושוב זה הרכב הכי מהנה שנהגתי עליו, כמעט כמו ההנאה שהייתה לי עם הgti יהיה זכרה ברוך.

Caveman
05-08-10, 22:42
שני השמנים טובים ומומלצים. אני משתמש ב5W40 מאז שקניתי את האוטו ואני מרוצה, ככה שאני אמשיך להשתמש בו.

Michael
05-08-10, 22:55
שני השמנים טובים ומומלצים. אני משתמש ב5W40 מאז שקניתי את האוטו ואני מרוצה, ככה שאני אמשיך להשתמש בו.

יש כאלה שמשתמשים, ויש כאלה שנוסעים :D.
סתם אני מצדיק את Caveman, שני השמנים הם מעולים. הכל תלוי בך, מה/איך אתה מנצל את הרכב. אם אתה לא משתולל אז תשתמש בשמן הזול יותר, ולהפך.

בסופו של דבר זה הרכב שלך, תפנק אותו הוא אפנק אותך חזרה :).